The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
kahvikirahvi
Oon niin varma että puolikas kuuli kun juteltiin ämpärin kaa puhelimessa että "jutellaan sitten illalla kun tuut kotia." Ärrrrrrrr.


Okei, en valita enää mutta kyräilen kuitenkin täällä :kieh:
 
kahvikirahvi
Oletko sä kokeillu mitään taktiikkaa tohon hommaan?
Mä oon kokeillu suostua sen pyyntöihin ja olla ystävällinen ja lempee, käydä peittelemässä sen seitsämäntoista kertaa, antaa sen nukkua patjalla, olla puhumatta mitään ja taluttaa takas sänkyyn, käyttää vaan pissalla ja evätä muut vaatimukset, laulaa sen lempilaulua (joka on muuten tuiki tuiki tähtönen), ja välillä oon jopa vähän korottanu ääntä, mutta en nyt oo huomannut että mikään noista toimis ja loppuu ideat kesken.

Ja mun mielestä tossa on aika monta yritystä :snotty:
 
Mä oon kokeillu suostua sen pyyntöihin ja olla ystävällinen ja lempee, käydä peittelemässä sen seitsämäntoista kertaa, antaa sen nukkua patjalla, olla puhumatta mitään ja taluttaa takas sänkyyn, käyttää vaan pissalla ja evätä muut vaatimukset, laulaa sen lempilaulua (joka on muuten tuiki tuiki tähtönen), ja välillä oon jopa vähän korottanu ääntä, mutta en nyt oo huomannut että mikään noista toimis ja loppuu ideat kesken.

Ja mun mielestä tossa on aika monta yritystä :snotty:
Toihan on sellasta valtapeliä ainakin jossakin iässä.

Pissalla käydään tai ainakin yritetään ennen sänkyyn menoa ja vettäkin juodaan.
Sitten luetaan satu/lauletaan laulut, toivotellaan hyvät yöt.
Ekalla karkauskerralla viedään sänkyyn ja sanotaan että nyt on nukkumaanmeno aika, peitellään, toivotellaan yöt ja se on siinä. Seuraavat karkauskerrat talutellaan mitään sanomatta takaisin sänkyyn niin monta kertaa kuin on tarvis.



Tää tärppäs kaverilla. Ekat kerrat oli ihan hirveetä. Se reppana juoks monta tuntia viemässä lasta sänkyyn. Kun lapsi hiffas ettei siitä sängystä kampeemisesta ole mitään hyötyä niin lopetti. Ei se tainnu viedä kuin viikon niin ei enää kammennut sängystä turhaan.

Tärkeintä on olla johdonmukainen ja rauhallinen. (voi tietty tuo rauhallisuus olla haaste)
 
Viimeksi muokattu:
kahvikirahvi
Toihan on sellasta valtapeliä ainakin jossakin iässä.

Pissalla käydään tai ainakin yritetään ennen sänkyyn menoa ja vettäkin juodaan.
Sitten luetaan satu/lauletaan laulut, toivotellaan hyvät yöt.
Ekalla karkauskerralla viedään sänkyyn ja sanotaan että nyt on nukkumaanmeno aika, peitellään, toivotellaan yöt ja se on siinä. Seuraavat karkauskerrat talutellaan mitään sanomatta takaisin sänkyyn niin monta kertaa kuin on tarvis.



Tää tärppäs kaverilla. Ekat kerrat oli ihan hirveetä. Se reppana juoks monta tuntia viemässä lasta sänkyyn. Kun lapsi hiffas ettei siitä sängystä kampeemisesta ole mitään hyötyä niin lopetti. Ei se tainnu viedä kuin viikon niin ei enää kammennut sängystä turhaan.

Tärkeintä on olla johdonmukainen ja rauhallinen. (voi tietty tuo rauhallisuus olla haaste)
No en mää täällä sentään naama punasena karju vaikka välillä suututtaakin :D

Enkä mä tietenkään noita kaikkia tee saman illan aikana tee. Ekan kerran sänkyyn viedessä halit ja pusut, peittely ja samalla laulu. Sen jälkeen vien ja vien ja vien ja vien sitä lasta sänkyyn. Nykyään annan hörpätä vettä ennen sänkyyn menoa ettei pitäis voida siihen janoonkaan vedota, mutta kyllä se vaan sitkeesti yrittää kaikkensa.
 
No en mää täällä sentään naama punasena karju vaikka välillä suututtaakin :D

Enkä mä tietenkään noita kaikkia tee saman illan aikana tee. Ekan kerran sänkyyn viedessä halit ja pusut, peittely ja samalla laulu. Sen jälkeen vien ja vien ja vien ja vien sitä lasta sänkyyn. Nykyään annan hörpätä vettä ennen sänkyyn menoa ettei pitäis voida siihen janoonkaan vedota, mutta kyllä se vaan sitkeesti yrittää kaikkensa.
Sitten voi vedota pissahätään.:D

En mä ajatellutkaan että karjut, mutta varppina hatuttaa! Ja kyllä ne lapset aistii pienetkin hermoilut on ne niin kettuja.:D
 
kahvikirahvi
Mulla on ehkä maailman kilteimmät lapset vaikka ne keksiikin kaikkea hauskaa kuten uida lätäkössä alasti maaliskuussa ja tehdä iltapalaa koirankuppiin. Koskaan eivät vingu autossa, kaupassa ja menevät aina kiltisti nukkumaan ilman mutinoita.. Pitäs ehkä olla kiitollinen =)
Autossa ja kaupassa tää munkin lapsi on ihana mallikappale, ja sillä on nyt kaksvuotiaana paremmat käytöstavat kun monella tuntemallani aikuisellakaan. Viime talvena herralla ikää 1,5v ja matka tre-rovaniemi itki kerran kun tuli nälkä, ja paluumatkalla ei kertaakaan.

Mutta tää nukkuminen. Tai siis se nukkuu kyllä hyvin mutta ei nukahda.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
No en mää täällä sentään naama punasena karju vaikka välillä suututtaakin :D

Enkä mä tietenkään noita kaikkia tee saman illan aikana tee. Ekan kerran sänkyyn viedessä halit ja pusut, peittely ja samalla laulu. Sen jälkeen vien ja vien ja vien ja vien sitä lasta sänkyyn. Nykyään annan hörpätä vettä ennen sänkyyn menoa ettei pitäis voida siihen janoonkaan vedota, mutta kyllä se vaan sitkeesti yrittää kaikkensa.
PP:llä on peräänantamaton luonne :D. Jonakin päivänä se vielä kääntyy hyväksi ominaisuudeksi :hug:.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Mulla on ehkä maailman kilteimmät lapset vaikka ne keksiikin kaikkea hauskaa kuten uida lätäkössä alasti maaliskuussa ja tehdä iltapalaa koirankuppiin. Koskaan eivät vingu autossa, kaupassa ja menevät aina kiltisti nukkumaan ilman mutinoita.. Pitäs ehkä olla kiitollinen =)
Täällä nyt yritetään tukea raffia vaikeassa tilanteessa!!:stick::D
:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: (Laura)
Autossa ja kaupassa tää munkin lapsi on ihana mallikappale, ja sillä on nyt kaksvuotiaana paremmat käytöstavat kun monella tuntemallani aikuisellakaan. Viime talvena herralla ikää 1,5v ja matka tre-rovaniemi itki kerran kun tuli nälkä, ja paluumatkalla ei kertaakaan.

Mutta tää nukkuminen. Tai siis se nukkuu kyllä hyvin mutta ei nukahda.
Niin se onkin niin pieni vielä. Voin tunnustaa että kun muksut oli alle neljän, makoilin niiden vieressä kunnes nukahtivat. Siinäpä se syy miks ei tarvinnut laukata sängystä pois.. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja IhQ
Alkuperäinen kirjoittaja KyöpelinVuori;29618861:
PP:llä on peräänantamaton luonne :D. Jonakin päivänä se vielä kääntyy hyväksi ominaisuudeksi :hug:.

Johtaja-ainesta, ihan selkeesti!:)
 
kahvikirahvi
Sitten voi vedota pissahätään.:D

En mä ajatellutkaan että karjut, mutta varppina hatuttaa! Ja kyllä ne lapset aistii pienetkin hermoilut on ne niin kettuja.:D
Mää oon varautunu tähän ja annan niin pienen tilkan vettä että oon 100% varma että ei oo pissahätä, ja täällä on joka tapauksessa vielä yövaipat niin go ahead :D

Oon miettiny josko se on sitäkin ettei vaan väsytä kun on nukkunu piväunet ja kotona ei oo yhtä paljon aktiviteetteja kun tarhassa (ja nyt ei olla kipeenä olemisen takia juuri kauppareissuja enempää ulkoiltukaan), mutta kun lapsi selvästi on väsyny ja tarhapäivän jälkeenkin illat on samanlaisia.
En ymmärrä miten se jaksaa kuudelta heränneenäkin tarhapäivän jälkeen vetää tommosta rallia hyvällä tuurilla kymppiinkin asti.

Tulee ihan paskamutsifiilis kun tämmösiä puhelee :ashamed:





Ruutis kun on insinööri niin kehitä laite jolla saan imettyä ittelleni edes puolet tosta energiamäärästä mitä pikkulapsilla on.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä