Ei ole mielestäni hyvin, kun ottaa huomioon, että päivästä menee 10 tuntia aikaa hukkaan palkka on kuitenkin 2500 euroa kuukaudessa.Alkuperäinen kirjoittaja Sinkkuäiti;29582973:980 euroa vuokran jälkeen yksin asuvalle on ihan hyvin. Itse sain opiskelevana yh:na huomattavasti vähemmän rahaa kuin sä, vuokran jälkeen jäi mulle ja lapselle n.550. En kehtaisi valittaa rahan vähyydestä noilla sun tuloilla.
Olen minäkin elänyt huomattavasti pienemmällä rahalla, mutta silloin minulla oli mm. vapaa-aikaa enemmän eikä asumiskulut ym. olleet niin suuria. Enkä todellakaan asu missään lukaalissa vaan pienessä kaksiossa huonomaineisella alueella.
Jos jonkun palkka on 10 000 euroa ja hänelle jää asumiskulujen ja muiden laskujen (ilman ruokakuluja) rahaa 3000 euroa niin mielestäni se on hyvin huonosti, vaikka rahaa jäisi enemmän kuin minulla.
Enkä muuten ymmärrä miksi vertaat OPISKELIJAN ja minun tuloja. Mielestäni työssäkäyvälle kuuluukin jäädä enemmän rahaa kuin opiskelijalle. MInulle jäi opiskelijana vuokran (soluasunto) jälkeen rahaa 150 euroa kuukaudessa, silti koen itseni nyt tietyllä tapaa huono-osaisemmaksi, koska ei ole mm. vapaa-aikaa juuri ollenkaan ja muutenkin kaikki kulut ovat suuria ja se summa mikä jää palkasta itselle on hyvin pieni.
Viimeksi muokattu: