Voi elämä... Parisuhde ja ihastuminen. :O

....
Enpä ois uskonut että tämä ketju roikkuu täällä vielä. No ajattelin tulla kertomaan erittäin positiivisia uutisia minkä varmasti moni arvaa. Me ollaan nyt epävirallisella tauolla poikaystävän kanssa, on hirveän luonnollista että pitkässä suhteessa tulee vaiheita jolloin haluaa eri asioita mitä kumppani ja silloin on paras ottaa etäisyyttä. Oon mun äidillä ja funtsin asioita ja annan miehen tehdä tahoillaan samaa :) Mormoonipoika oli kamalan sympaattinen, aito ja nähdään taas huomenna kavereina :) Ei Se perhetausta määritä persoonaa, hän on siis kuulunut mormoonitoimintaan pienestä pitäen koska perhe ja kasvanut siihen. Hän näkee asiat ja arvot samalla tavalla enkä edes osaa nähdä niitä poikkeavuuksia negatiivisena mut Se johtunee ihan tästä tunnetilasta ????
Tunnen suurta myötähäpeää...:) siis tapaat uuden mukavalta vaikuttavan ulkomaalaisen poitsun ja nyt olette tauolla miehesi kanssa. Varmasti on tarkasti harkittu juttu.
 
Wieruus
Enpä ois uskonut että tämä ketju roikkuu täällä vielä. No ajattelin tulla kertomaan erittäin positiivisia uutisia minkä varmasti moni arvaa. Me ollaan nyt epävirallisella tauolla poikaystävän kanssa, on hirveän luonnollista että pitkässä suhteessa tulee vaiheita jolloin haluaa eri asioita mitä kumppani ja silloin on paras ottaa etäisyyttä. Oon mun äidillä ja funtsin asioita ja annan miehen tehdä tahoillaan samaa :) Mormoonipoika oli kamalan sympaattinen, aito ja nähdään taas huomenna kavereina :) Ei Se perhetausta määritä persoonaa, hän on siis kuulunut mormoonitoimintaan pienestä pitäen koska perhe ja kasvanut siihen. Hän näkee asiat ja arvot samalla tavalla enkä edes osaa nähdä niitä poikkeavuuksia negatiivisena mut Se johtunee ihan tästä tunnetilasta ????
Ei nuo tauot hirveän luonollisia ole pitkässä suhteessa. EIkä ole hirveän luonollista että halutaan eriasioita ja plääplää mitä selitit.
Tai tässähän on käynyt tuuri kun ei ole kertaakaan tarvinnut pitää minkään pituisia taukoja vaikka yhdessä ollaan oltu kauan... Ja puolisoni on vielä ulkomaalainen. Tosin ei mormooni.
 
Enpä ois uskonut että tämä ketju roikkuu täällä vielä. No ajattelin tulla kertomaan erittäin positiivisia uutisia minkä varmasti moni arvaa. Me ollaan nyt epävirallisella tauolla poikaystävän kanssa, on hirveän luonnollista että pitkässä suhteessa tulee vaiheita jolloin haluaa eri asioita mitä kumppani ja silloin on paras ottaa etäisyyttä. Oon mun äidillä ja funtsin asioita ja annan miehen tehdä tahoillaan samaa :) Mormoonipoika oli kamalan sympaattinen, aito ja nähdään taas huomenna kavereina :) Ei Se perhetausta määritä persoonaa, hän on siis kuulunut mormoonitoimintaan pienestä pitäen koska perhe ja kasvanut siihen. Hän näkee asiat ja arvot samalla tavalla enkä edes osaa nähdä niitä poikkeavuuksia negatiivisena mut Se johtunee ihan tästä tunnetilasta ????
Tuo on kyllä päivän paras!

:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Freiya
Kaikkea hyvää sulle happygirl, mihin ikinä maailma ja suuret tunteet sua nakkeleekin :) ja mitä mormoonipoikaan tulee niin olkaa kavereita ja tutustu kunnolla, vähän kriittisestikkin häneen. Ettei myöhemmin käy niin että ne arvot olikin ihan jotain muuta kun alkuhuumassa ajatteli. Kun ihmisiin tutustuu kunnolla, on vuosi lyhyt aika. Tarkoitus ei ole tässä saarnata tai mollata sinua vaan ystävällinen varoitus ihmiseltä joka nuorena tyttönä haihatteli itsensä liian moneen sekavan soppaan... :whistle:
kiitos, tiedän mitä tarkoitat. Niinhän se on mutta toisaalta rakastan haasteita. Mitä erikoisempi ja "vaikeampi" mies on alussa, sitä enemmän oikeastaan kiinnostun ja itsevarmuus vie jalat alta. Tuossa jätkässä olisi KAIKKI puolet kunnossa ja jos sanaa "söpö" ei olisi keksitty niin se keksittäisiin hänestä. :O Kyllä se on kieltämättä outoa ja vaivaannuttavaa etten itse ole uskonnollinen ja hän kysyikin ihmeessä kun sanoin etten tiedä uskonso jumalaan. "U dont believe in god?!" Sitten kun yrittää selittää että uskon ehdottomasti samoihin arvoihin ja korkeampaan voimaan, mutta en ole varma mihin niin sitten se tuntuu selittelyltä ja feikiltä. :) Se oli ainoa negatiivinen pointti ja hän sanoi että tuntuu kuin hän olin tuntenut mut aina, ja se painaa HETI mieleen jos sanot jonkun sivuseikan (jota moni mies ei muistaisi seuraavassa hetkessä) niin hän kuuntelee tarkkaavaisesti joka sanan :) Ja sen nauru on jotain parasta<3 toistin varmaan viis kertaa että voitko taas väläyttää ton hymys?? En tiedä mistä/kenestä se muistuttaa... :D About kymmenen minuuttia siitä kun nähtiin mua jännitti kauheasti mutta erilaisuus on TÄYSIN näennäistä mitä tulee kulttuurieroihin ja kumpa tämän ihmiset tietäisi ja kokisi. :/ NIin monilla aukeisi silmät, ettei kumppanin tarvitse olla samaa kansalaisuutta sillä ne uskonnot ei erota meitä mitenkään.
 
  • Tykkää
Reactions: L@ur@
dippadaa
NIin monilla aukeisi silmät, ettei kumppanin tarvitse olla samaa kansalaisuutta sillä ne uskonnot ei erota meitä mitenkään.
Kansalaisuus ja uskonto on kaksi eri asiaa. Ja kyllä, eri asioihin uskovien on mahdollista elää yhdessä, mutta kyllä se on aika harvinaista että se toimisi. Tai että tässä tapauksessa mormooni ottaisi puolisokseen jonkun lähellä ateistia olevan, joka on ollut avoliitossa jne.
 
Hienoa, että toimit oikein. Kai molemmat hiffaa, että mitkä ovat tämän tauon säännöt?
Vai oletteko nyt sinkkuja?
Olen täysin eri mieltä Wieruksen kanssa, etteikö suhteessa olisi hyvä ottaa aikalisä joskus. Vaikka miten hyvin menisi niin tietenkin välillä tulee hetkiä että tekis mieli huutaa toiselle että älä soita mulle enää viikkoon. Riitely puhdistaa ilmaa. Meillä mies yrittää aina kaikin ymmärtää mua ja nähdä vaivaa sen eteen, niin että mua rupee ahdistaa vielä enemmän ja to sanoinkin että älä enää yritä ymmärtää kun en mä itsekään ymmärrä mitä tarviin :D On maailman ihaninta olla samalla aaltopituuksilla, mutta samalla haluan haasteita ja vaihtelua. Veikkaan että palstamammoistakin näin kokee 60% mutta he eivät uskalla nostaa kissaa pöydälle.
 
Olen täysin eri mieltä Wieruksen kanssa, etteikö suhteessa olisi hyvä ottaa aikalisä joskus. Vaikka miten hyvin menisi niin tietenkin välillä tulee hetkiä että tekis mieli huutaa toiselle että älä soita mulle enää viikkoon. Riitely puhdistaa ilmaa. Meillä mies yrittää aina kaikin ymmärtää mua ja nähdä vaivaa sen eteen, niin että mua rupee ahdistaa vielä enemmän ja to sanoinkin että älä enää yritä ymmärtää kun en mä itsekään ymmärrä mitä tarviin :D On maailman ihaninta olla samalla aaltopituuksilla, mutta samalla haluan haasteita ja vaihtelua. Veikkaan että palstamammoistakin näin kokee 60% mutta he eivät uskalla nostaa kissaa pöydälle.
Miksi "haasteiden ja vaihtelun elämässä" pitää tarkoittaa parisuhdekriisiä, riitaa, sitä ettei ymmärrä?
 
Wieruus
Olen täysin eri mieltä Wieruksen kanssa, etteikö suhteessa olisi hyvä ottaa aikalisä joskus. Vaikka miten hyvin menisi niin tietenkin välillä tulee hetkiä että tekis mieli huutaa toiselle että älä soita mulle enää viikkoon. Riitely puhdistaa ilmaa. Meillä mies yrittää aina kaikin ymmärtää mua ja nähdä vaivaa sen eteen, niin että mua rupee ahdistaa vielä enemmän ja to sanoinkin että älä enää yritä ymmärtää kun en mä itsekään ymmärrä mitä tarviin :D On maailman ihaninta olla samalla aaltopituuksilla, mutta samalla haluan haasteita ja vaihtelua. Veikkaan että palstamammoistakin näin kokee 60% mutta he eivät uskalla nostaa kissaa pöydälle.
Sun on vaikea ymmärtää että kaikki eivät ajattele suhteessa ollessaan muita ja halua pitää taukoja päästäkseen naimaan muiden kanssa? Meillä on takana pitkäsuhde ( oikeasti pitkä, toisin kuin sinulla) ja en ole kokenut kertaakaan tarvetta tauoille, ilmeisesti ei puolisonikaan koska asiasta ei ole maininnut. Voidaan keskustella ja sanoa äänekkäästikin, ilman että kumpikaan kokisi että nyt mä haluun tauolle kun korotit ääntäsi. Ei ole ollut ahdistavaa.
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Kaunis kiertoilmaus pettämiselle. Kyse ei ole siitä ollaanko kimpassa vai ollaanko tauolla (mun lapset käytti näitä ilmaisuja kun he oli ehkä 15-vuotiaita), vaan siitä haluaako olla sen oman seurustelukumppanin kanssa vai haluaako panna jokaista ihastusta. Tottakai on kätevää joka ihastuksen tullen ilmoittaa "mä tartten tauon", käydä nykäsemässä ihastusta ja sitten palata takaisin. Kuoria kermat päältä joutumatta itse antamaan mitään ja voi selittää ettei tekopyhästi ettei ole koskaan pettänyt.
 
Olen täysin eri mieltä Wieruksen kanssa, etteikö suhteessa olisi hyvä ottaa aikalisä joskus. Vaikka miten hyvin menisi niin tietenkin välillä tulee hetkiä että tekis mieli huutaa toiselle että älä soita mulle enää viikkoon. Riitely puhdistaa ilmaa. Meillä mies yrittää aina kaikin ymmärtää mua ja nähdä vaivaa sen eteen, niin että mua rupee ahdistaa vielä enemmän ja to sanoinkin että älä enää yritä ymmärtää kun en mä itsekään ymmärrä mitä tarviin :D On maailman ihaninta olla samalla aaltopituuksilla, mutta samalla haluan haasteita ja vaihtelua. Veikkaan että palstamammoistakin näin kokee 60% mutta he eivät uskalla nostaa kissaa pöydälle.
Minkä ihmeen takia hyvästä suhteesta pitäisi ottaa "aikalisä"? Kerro nyt ihmeessä mistä ollaan jääty paitsi kun emme ole moista tarvetta itse yli 12 vuoden aikana huomannut.
 
Sun on vaikea ymmärtää että kaikki eivät ajattele suhteessa ollessaan muita ja halua pitää taukoja päästäkseen naimaan muiden kanssa? Meillä on takana pitkäsuhde ( oikeasti pitkä, toisin kuin sinulla) ja en ole kokenut kertaakaan tarvetta tauoille, ilmeisesti ei puolisonikaan koska asiasta ei ole maininnut. Voidaan keskustella ja sanoa äänekkäästikin, ilman että kumpikaan kokisi että nyt mä haluun tauolle kun korotit ääntäsi. Ei ole ollut ahdistavaa.
Erikoista, koska mun läheiset keiden kanssa viime päivinä olen keskustellut parisuhteista niin ovat olleet hyvin myönteisiä mitä tulee tilapäiseen taukoon pitkäaikaisessa suhteessa. Sehän on selvää, että avoliitossa asumista opetellaan ihan kehityspsykologiankin kannalta. Yhdessäasuminen kunnianhimoisen ihmisen kanssa ei ole helppoa kun toinen tekee kaiken sataset lasissa ja vaatii kumppanilta myös paljon. Mun mies ei edes ole huomannut miten vaativassa elämänvaiheessa me ollaan ja tämä on äärimmäisen hyvä tuumaustauko hänellekin - todennäköisesti me opitaan arvostamaan toisiamme entistä enemmän.
 
tarkkennus
Erikoista, koska mun läheiset keiden kanssa viime päivinä olen keskustellut parisuhteista niin ovat olleet hyvin myönteisiä mitä tulee tilapäiseen taukoon pitkäaikaisessa suhteessa. Sehän on selvää, että avoliitossa asumista opetellaan ihan kehityspsykologiankin kannalta. Yhdessäasuminen kunnianhimoisen ihmisen kanssa ei ole helppoa kun toinen tekee kaiken sataset lasissa ja vaatii kumppanilta myös paljon. Mun mies ei edes ole huomannut miten vaativassa elämänvaiheessa me ollaan ja tämä on äärimmäisen hyvä tuumaustauko hänellekin - todennäköisesti me opitaan arvostamaan toisiamme entistä enemmän.
Pidätkö siis parisuhdettasi pitkänä jo? Oliko se vuoden vain puolentoista pitkä? Mistä kautta mies sai tietää puuhistasi?
 
  • Tykkää
Reactions: rops

Yhteistyössä