Voi elämä... Parisuhde ja ihastuminen. :O

"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmana;29566546:
Viesti 515 oli oma viestini. Mikäli tarkoitit viestiä nro 1515, puhuit vain plussista ja miinuksista. Jos parisuhde on miinuksen puolella, mitä hyvää flirttitapailut siihen tuovat?

Ja "sen" sanalla viittasin edelliseen lauseeseen, jossa puhuttiin flirttitapaamisten hyödyistä? (Ihan normaali käytäntö mielestäni suomen kielessä toiston välttämiseksi viitata "se"-sanalla edelliseen lauseeseen.)

Hyötynäkökulma ei ole minusta ollenkaan kyseenalainen tunteidenkaan yhteydessä. Moraalikysymyksissä aika usein kyse on juuri hyötyjen punnitsemisesta.
Flirttitapailut tuovat mahdollisuuden parempaan.

Lauseesi oli kuitenkin hankalasti muotoiltu: "Ja mitä hyötyä tällaisista flirttitapaamisista on esim elämänkokemuksesi myötä? Onko salailu ja mahdolliset omantunnontuskat sen arvoisia?"

Kyllä tämän kontekstin mielen voi käsittää JOKO niin, että tarkoitat "sen"-sanalla hyötyä (sen=hyödyn arvoisia), TAI niin, että tarkoitat "sen"-sanalla monikollista ilmaisua "salailu ja mahdolliset omantunnontuskat". On vähän huonoa suomea viitata monikolliseen ilmaisuun "onko . . . sen". Englannissa tämä lienee puhekielessä ok, mutta sielläkään se ei onnistu kirjakielessä.

Itse asiassa vierastan kovin sitä, että alat ajatella asiaa instrumentaalisesti eli arvon kautta. Hyötyä tunteissa tuijottava yksilö on helposti lakselmoiva ja ei-spontaani yksilö. Moraali, joka on riippuvaista hyödystä, on puolestaan pikkulapsen tasolla ja täten alkeellista.
 
Peyote
Kuten olen miljoona kertaa sanonut, tämä tapaaminen ei minun mielestäni ole minkään lahkon lähetys-käännytys-aivopesu-yritys. vaan tavalliset treffit. Ei kiinnosta sen enempää jauhaa kyseisestä uskonnosta :)

Tämä poika ei ole valinnut sitä että hänen uskonnolleen ja koko elämäntyölleen nauretaan ja pilkataan sitä. Mopo on lähtenyt käsistä liian monesti ketjun aikana (itsellänikin) että on todella pettynyt jos palstamammat eivät tajua mitä tuhoa voivat saada aikaan tuolla levittämisellä.
Ei vasn kun sähän olet monta kertaa sanonut että kyseessä on viaton lähetytyötapaaminen josta et siksi kerro miehellesi.
 
  • Tykkää
Reactions: jennie14
Ken guru
Taisi olla iso virhe alunperinkään tästä avautua ja luottaa sen vertaa :/
Totta. (Vaikken nyt uskokaan että "olet totta"). Ja tällaisessa tapauksessa olisin enemmänkni huolissani siitä että ketju kantautuisi mieheni korviin, enkä ensisijaisesti että kantautuisi joidenkin tunemattomien jenkkipoikien korviin. Siitäkin voi jo päätellä ettei tämän ketjun asiat oikeasti voi olla totta.
 
Totta. (Vaikken nyt uskokaan että "olet totta"). Ja tällaisessa tapauksessa olisin enemmänkni huolissani siitä että ketju kantautuisi mieheni korviin, enkä ensisijaisesti että kantautuisi joidenkin tunemattomien jenkkipoikien korviin. Siitäkin voi jo päätellä ettei tämän ketjun asiat oikeasti voi olla totta.
Niin tai sitten on arvojärjestys elämässä sellaisella tolalla että kannattaa rehellisesti miettiä kannattaako suhdetta jatkaa. Siis sen avopuolison kanssa.
 
Ei vasn kun sähän olet monta kertaa sanonut että kyseessä on viaton lähetytyötapaaminen josta et siksi kerro miehellesi.
KAIKKIEN kannalta se on sitä vaikka miten hehkuttaisin tuon poitsua, ja luuletko etten ole kertomassa omalle miehelleni jos tämä etenee? Totta helvetissä olen mutta ekoista "treffeistä" en koe tarvetta ilmoittaa. Rakastan avomiestäni valtavasti enkä voi kuvitella elämääni ilman häntä, se että olen heikko ihminen ei ole kuitenkaan hänen vika!! :( En halua aiheuttaa enempää stressiä yhdestä hengailusta.

Tähän liittyy minun lisäksi se mormoonipoika kuka tekee työtään täydestä sydämmestään ja luottaa ihmisiin. Elkää nyt hyvänen aika menkö levittelemään tälläistä tekstiä minnekään. Aika naurettavaa. :mad:
 
"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29566572:
Kyllä minä luulen, että palstaa hyödyttävä tahto olisi juuri se treffeille meneminen, mutta kas kun palstalaiset osaavat asettua hg:n miehen ja jopa hg:n asemaan ja miettiä, mitä ikävää tuosta saattaa heidän suhteelleen koitua.

Jos ajatellaan pelkästään palstan tahtoa, niin kyllähän treffeissä ja parisuhdekriisissä olisi varmaankin enemmän viihdettä.

Palstahan vain yrittää tuoda ilmi sitä miehen oletettua tahtoa tässä asiassa.
Puhutaan kuitenkin yhä kahdesta eri asiasta. Laskelmointi on hieman, vaikkei täysin, eri asia kuin spontaanius. HG:n spontaanius ei ole itsessään ja kategorisesti paheellista, vaan väittäisin, että se on lähestymistapana inhimillisempi näistä. Joskaan se ei aina johda hyvään, enkä ole missään väittänytkään, että se itsenään riittäisi.

Palsta ajattelee miehen puolesta, kun minusta pitäisi kyetä ymmärtämään HG:n valintoja ja ajatusmaailmaa... Jossa naiset yleensä juuri ovat hyviä. Kertoo jotain palstalaisista, ja valitettavasti suomalaisnaisista sikäli kuin palstalla olevat edustavat heitä, että häntä aletaan kyttäämään lähinnä, jotta hänelle voisi ilkkua.
 
Pessimisti
KAIKKIEN kannalta se on sitä vaikka miten hehkuttaisin tuon poitsua, ja luuletko etten ole kertomassa omalle miehelleni jos tämä etenee? Totta helvetissä olen mutta ekoista "treffeistä" en koe tarvetta ilmoittaa. Rakastan avomiestäni valtavasti enkä voi kuvitella elämääni ilman häntä, se että olen heikko ihminen ei ole kuitenkaan hänen vika!! :( En halua aiheuttaa enempää stressiä yhdestä hengailusta.

Tähän liittyy minun lisäksi se mormoonipoika kuka tekee työtään täydestä sydämmestään ja luottaa ihmisiin. Elkää nyt hyvänen aika menkö levittelemään tälläistä tekstiä minnekään. Aika naurettavaa. :mad:
Onko teillä ne treffit tänään?
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
KAIKKIEN kannalta se on sitä vaikka miten hehkuttaisin tuon poitsua, ja luuletko etten ole kertomassa omalle miehelleni jos tämä etenee? Totta helvetissä olen mutta ekoista "treffeistä" en koe tarvetta ilmoittaa. Rakastan avomiestäni valtavasti enkä voi kuvitella elämääni ilman häntä, se että olen heikko ihminen ei ole kuitenkaan hänen vika!! :( En halua aiheuttaa enempää stressiä yhdestä hengailusta.

Tähän liittyy minun lisäksi se mormoonipoika kuka tekee työtään täydestä sydämmestään ja luottaa ihmisiin. Elkää nyt hyvänen aika menkö levittelemään tälläistä tekstiä minnekään. Aika naurettavaa. :mad:
Nytkö sinä tuon oman järjettömyytesi tajuat sitten?
Katsos huvikses kuka se tuolla aloittajana kirjoittaa ihastuksesta parisuhteessa? Ja vuolaasti ja tarkasti kerrot kyllä sellaisia asioita etten ikinä itse kyllä julkiselle foorumille itsestäni kirjoittaisi.
 
  • Tykkää
Reactions: rops
[QUOTE="mies";29566670]
Palsta ajattelee miehen puolesta, kun minusta pitäisi kyetä ymmärtämään HG:n valintoja ja ajatusmaailmaa... Jossa naiset yleensä juuri ovat hyviä. Kertoo jotain palstalaisista, ja valitettavasti suomalaisnaisista sikäli kuin palstalla olevat edustavat heitä, että häntä aletaan kyttäämään lähinnä, jotta hänelle voisi ilkkua.[/QUOTE]

Ei vaan se kertoo sitä, että suurin osa pitää uskollisuutta tavooteltavana asiana. Kyllä mulle on jo eräänlaasta pettämistä se, että mennään treffiille ihmisen kans johon on ihastunu. Kyllä se olis parisuhdekriisin paikka viimeestään siinä vaihees jos ei suhde jo voisi huonosti ennen tuota. Koska ei suhde voi olla kovin hyvällä tolalla jos pitää ruveta muita treffaalemaan.
 
Ken guru
KAIKKIEN kannalta se on sitä vaikka miten hehkuttaisin tuon poitsua, ja luuletko etten ole kertomassa omalle miehelleni jos tämä etenee? Totta helvetissä olen mutta ekoista "treffeistä" en koe tarvetta ilmoittaa. Rakastan avomiestäni valtavasti enkä voi kuvitella elämääni ilman häntä, se että olen heikko ihminen ei ole kuitenkaan hänen vika!! :( En halua aiheuttaa enempää stressiä yhdestä hengailusta.

Tähän liittyy minun lisäksi se mormoonipoika kuka tekee työtään täydestä sydämmestään ja luottaa ihmisiin. Elkää nyt hyvänen aika menkö levittelemään tälläistä tekstiä minnekään. Aika naurettavaa. :mad:
Ihmisillä on niin eri kuva rakkaudesta. Mutta usein senkin sanan näkee/kokee ihan uudessa perspektiivissä kun menettää oman häröilynsä vuoksi jonkun läheisen ihmisen.

Kipiää tekee...
 
  • Tykkää
Reactions: Owl ja Vaimo-Rakas
Onko teillä ne treffit tänään?
On.

Toivon todella että ymmärrätte
a) Maailma ON pieni
b) teoilla voi olla vakavat seuraukset
c) Netissä ei saa järjestelmällisesti pilata toisten elämää.

Ihan oikeasti en voi uskoa kuinka tyhmä olen ollut kun heti ensimmäisenä ajatuksena oli tulla tänne avautumaan, vaikka omat kaverit eivät olisi IKIPÄIVÄNÄ levitelleet näin arkaluontoisia asioita eteenpäin. :( Kantapään kautta näköjään piti oppia.
 
kahvikirahvi
On.

Toivon todella että ymmärrätte
a) Maailma ON pieni
b) teoilla voi olla vakavat seuraukset
c) Netissä ei saa järjestelmällisesti pilata toisten elämää.

Ihan oikeasti en voi uskoa kuinka tyhmä olen ollut kun heti ensimmäisenä ajatuksena oli tulla tänne avautumaan, vaikka omat kaverit eivät olisi IKIPÄIVÄNÄ levitelleet näin arkaluontoisia asioita eteenpäin. :( Kantapään kautta näköjään piti oppia.
Kuule, jos joku tässä elämiä pilaa niin se on se joka kirjoittaa omat ja miehensä henkilökohtaiset asiat nettiin.
 
"mies"
Niin mihin sinä tässä luotit? Että tämä pysyy kaksplussan "pienissä piireissä"? :xmas:
Minusta juuri tuo HG:n naiivius on kaunista ja tosi hieno piirre ja kysyy vahvuuttakin koska suht harva vaan on näitä asioita (Suomessa) :) Vaikka toisaalta kyseessä naisella tosi tyttömäinen/naisellinen asia.

Ei ehkä ole viisasta eikä järkevää jakaa tällaista asiaa liian yksityiskohtaisesti täällä, mutta ei elämän tarvitse ollakaan aina pelkästään viisasta tai järkevää. Vahva persoona uskaltaa olla myös hölmö ja ottaa isojakin riskejä.

HG, suosittelen että valitset tapaamispaikan tarkkaan etkä puhu siitä liikoja tänne.
 
"humppa"
Eihän tässä tuota tuntematonta amerikkalaista poikaa ole mollattu millään lailla. Ei hänellä ole mitään nolostumisen aihetta. Eikä ap:lläkään, ellei sitten puntti tutise, että se avopuoliso tosiaankiin sattuu ketjuun jossain törmäämään. Kiinnijääminen siis pelottaa? Heh.
 

Yhteistyössä