Voi elämä... Parisuhde ja ihastuminen. :O

Vier
Miten suhtaudut jos pojalla on tapaamisessa mukanaan esim. joku suomalainen mormonipariskunta? Tai jos poika ehdottaa että jatkat uskonnosta puhumista jonkun mormoninaisen kanssa?
 
Kerro mulle sun nimi nii pistän fb:n kautta surullisen tarinan jossa lopuksi pyydän rahaa, ihan vaan avustuksena? Susta sais hyvän lypsylehmän.
hahaha, tuu mielummin tänne kadulle kerjäämään, niin katotaan lopulta kuinka moni myöntyy antamaan avustuksia. Se on vähän eri asia kun tapaa jonkun face to face, siinä on se intuutio ja joko hyvä tai epämiellyttävä viba ihmisestä.
 
heukeu
Itä-Suomessa Joensuun? seurakunnassa ei ole niin kovin montaa amerikkalaista lähettiä tällä hetkellä, että periaatteessa tämän ketjun jos linkkaa mormonien omille sivuille...
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29555373:
Ai nyt se sitten onkin näin päin. Muistaakseni joskus sanoit, ettet voisi antaa pettämistä anteeksi ja todennäköisesti eroaisitte, koska tulisi ilmi, että mies ei olisi enää se sama, johon rakastuit ja koko liittonne osoittautuisi näin ollen valheelliseksi.

Ja olet myös sanonut, että et ole mustasukkainen, koska luotat mieheesi sataprosenttisesti ja tiedät, ettei hän koskaan pettäisi.
En ikinä ole sanonut kenestäkään ettei ikinä pettäisi.
Olen kyllä luottanut ja luotan edelleen.
Siitä olin varma että jättäisin jos minua petettäisiin. No, en nyt kyllä siinä kännipusua tarkoittanut mutta se kyllä antoi osviittaa siitä että en välttämättä sen panonkaan takia kaikkea elämäämme tuhlaisi. Mutta edelleen uskon että musta tulis nussimispettämisen/salasuhteen jälkeen niin vaikea että suhde kaatuisi sitten siihen.
Tuo suudelma-episodi me on käyty läpi niin tarkkaan, puhuttu mistä johtui, mitä tapahtui, miltä tuntui, mitäs nyt sitten jne. että ei siinä ole enää mitään mietittävää. Ilokseni olen huomannut ettei luottamus ole minnekään kadonnut. Humalainen pusu ei ole paha, se ihminen oli vain täysin väärä siihen hommaan.
En ole koskaan ollut niin tyhmä että olisin väittänyt ettei mieheni muka koskaan kenestäkään muusta haaveilisi tai muita katselisi. Mutta pettämään minua ei kannata kuitenkaan mennä. Tämä pusu-juttu on jo kuollut ja kuopattu asia mutta antoi kyllä opetuksen siitä miten naiivisti ja putkiaivoisesti olen pettämiseen suhtautunut.

Aiemmat mielipiteeni pohjautui vääriin uskomuksiin, vertasin tunteitani siihen miten suhtauduin exääni pettämisen jälkeen. Silloin menetin kunnioituksen, mielenkiinnon ja olin vain onnellinen kun hän meni menojaan naisten perässä. Ei tarvinnut olla hänen kanssaan kun helmpompi oli olla ilman. Onneksi katkaisin sen suhteen.
Omasta miehestäni en voi edes samana päivänä puhua. Ihan eri puusta veistettyjä ja nyt minua "petti" (siis pussasi!!! onko se nyt niiiiin pettämistä...) mies jota rakastan yli kaiken. Se se vitutti kyllä. Mutta ei, ei todellakaan noin vähäpätöinen juttu tätä liittoa kaataisi ja se on aika hieno asia sinänsä huomata. Toista kertaa ei kannata testata.

Pusun taustoista sen verran että muutamaan otteeseen läheisten ystävien kanssa viihteellä ollessamme ollaan leikillään pussailtu ristiin (siinä se minun pussailuni, siis mieheni kasvojen edessä olen pussannut). No, ehkä siinä jekkupäissään sitten miehelläni hämärtyi se mikä on soveliasta ja mikä ei ja sitten hän pussasi ihmistä jota ei ns "lupa" olisi ollut lähestyä silleen. Mua ei parit pusut minun "hyväksymäni" naisen kanssa vaihdettuna ole haitannut, eikä miestänikään vastaavasti minun pusuni, mutta niin sitten kävi että mieheni pussasi "väärää" naista. Sovittiin sitten että lopetetaan se viskin ja jekun juonti viihteellä ollessa kun sitten tulee noita pussailuja yhteisymmärryksessäkin ja ei sellainen kuitenkaan loppupeleissä ole ok vaikka sillä hetkellä asialle nauretaankin ja olo on hyvä sillä hetkellä. Kohta ois varmaan jotkut orgiat järkätty kuningasideana 8)
Olipa todella sekava tilitys mutta jos joku sai selvän niin hyvä.
 
"sipsi"
Minun on ihan pakko ihmetellä, kuinka tästä pyöräilevän mormoonin (vai pyöräilikö hän? Lapsuudessani ajoivat aina polkupyörillä pitkin kylän raittia) kohtaamisesta on väännetty tekstiä yli 24 sivua... :)
 
Sähän voit sanoa sitten olleesi oikeassa. Ihminen joka ei ole koskaan joutunut tilanteeseen jossa rakas ihminen pettää, ei voi tietää miten toimii oikeasti. Vain spekulointi on mahdollista silloin. Sitähän vr tuskin on myöntänyt mutta näköjään on joutunut pehmenemään tosipaikan tullen. Ja kukapa meistä ei? Ja ei se yks suudelma nyt yhtäkään vahvaa suhdetta aikuisten oikeesti kaataisi. Pano vois kaataakin. Jollain. Ei mulla.
No näin juuri. Ihan reilusti voin sanoa että olen ollut väärässä aiemmin kun kuvittelin olevani niin jyrkkä tositilanteessa, en ollut todellakaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29555705:
Joo. :D Ja vr:n kommenttia.
Kuten sanottu, olit täysin oikeassa. Minä menin vain sen mutu-tuntuman mukaan. En uskonut koskaan mitään tapahtuvan. Kun tapahtui niin tajusin mm. sen ettei se aina todellakaan rakkaudettomuudesta ole esimerkiksi kiinni kuten kuvittelin.
 
säpäle harmaana
En ikinä ole sanonut kenestäkään ettei ikinä pettäisi.
Olen kyllä luottanut ja luotan edelleen.
Siitä olin varma että jättäisin jos minua petettäisiin. No, en nyt kyllä siinä kännipusua tarkoittanut mutta se kyllä antoi osviittaa siitä että en välttämättä sen panonkaan takia kaikkea elämäämme tuhlaisi. Mutta edelleen uskon että musta tulis nussimispettämisen/salasuhteen jälkeen niin vaikea että suhde kaatuisi sitten siihen.
Tuo suudelma-episodi me on käyty läpi niin tarkkaan, puhuttu mistä johtui, mitä tapahtui, miltä tuntui, mitäs nyt sitten jne. että ei siinä ole enää mitään mietittävää. Ilokseni olen huomannut ettei luottamus ole minnekään kadonnut. Humalainen pusu ei ole paha, se ihminen oli vain täysin väärä siihen hommaan.
En ole koskaan ollut niin tyhmä että olisin väittänyt ettei mieheni muka koskaan kenestäkään muusta haaveilisi tai muita katselisi. Mutta pettämään minua ei kannata kuitenkaan mennä. Tämä pusu-juttu on jo kuollut ja kuopattu asia mutta antoi kyllä opetuksen siitä miten naiivisti ja putkiaivoisesti olen pettämiseen suhtautunut.

Aiemmat mielipiteeni pohjautui vääriin uskomuksiin, vertasin tunteitani siihen miten suhtauduin exääni pettämisen jälkeen. Silloin menetin kunnioituksen, mielenkiinnon ja olin vain onnellinen kun hän meni menojaan naisten perässä. Ei tarvinnut olla hänen kanssaan kun helmpompi oli olla ilman. Onneksi katkaisin sen suhteen.
Omasta miehestäni en voi edes samana päivänä puhua. Ihan eri puusta veistettyjä ja nyt minua "petti" (siis pussasi!!! onko se nyt niiiiin pettämistä...) mies jota rakastan yli kaiken. Se se vitutti kyllä. Mutta ei, ei todellakaan noin vähäpätöinen juttu tätä liittoa kaataisi ja se on aika hieno asia sinänsä huomata. Toista kertaa ei kannata testata.

Pusun taustoista sen verran että muutamaan otteeseen läheisten ystävien kanssa viihteellä ollessamme ollaan leikillään pussailtu ristiin (siinä se minun pussailuni, siis mieheni kasvojen edessä olen pussannut). No, ehkä siinä jekkupäissään sitten miehelläni hämärtyi se mikä on soveliasta ja mikä ei ja sitten hän pussasi ihmistä jota ei ns "lupa" olisi ollut lähestyä silleen. Mua ei parit pusut minun "hyväksymäni" naisen kanssa vaihdettuna ole haitannut, eikä miestänikään vastaavasti minun pusuni, mutta niin sitten kävi että mieheni pussasi "väärää" naista. Sovittiin sitten että lopetetaan se viskin ja jekun juonti viihteellä ollessa kun sitten tulee noita pussailuja yhteisymmärryksessäkin ja ei sellainen kuitenkaan loppupeleissä ole ok vaikka sillä hetkellä asialle nauretaankin ja olo on hyvä sillä hetkellä. Kohta ois varmaan jotkut orgiat järkätty kuningasideana 8)
Olipa todella sekava tilitys mutta jos joku sai selvän niin hyvä.
Joo sai selvän. Kiitos tilityksestä :)

Olin kyllä 99 prosenttisen varma, että olen juuri sinun kanssasi väitellyt aiheesta, voiko ylipäätään sanoa, että tietää, ettei toinen osapuoli ikinä pettäisi. Muistan sitten varmaankin väärin. Nyt jää vain vaivaamaan, kuka se oli, ellet sinä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29555951:
Joo sai selvän. Kiitos tilityksestä :)

Olin kyllä 99 prosenttisen varma, että olen juuri sinun kanssasi väitellyt aiheesta, voiko ylipäätään sanoa, että tietää, ettei toinen osapuoli ikinä pettäisi. Muistan sitten varmaankin väärin. Nyt jää vain vaivaamaan, kuka se oli, ellet sinä.
Minä olin siinä keskustelussa kyllä ja väiteltiin jostain mutta oliko se nyt sitten tämä kfkfkf-tyyppi joka vänkäsi ja minäkin sille sanoin ettei toisen puolesta voi 100% sanoa.
 
hekoheko
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29555951:
Joo sai selvän. Kiitos tilityksestä :)

Olin kyllä 99 prosenttisen varma, että olen juuri sinun kanssasi väitellyt aiheesta, voiko ylipäätään sanoa, että tietää, ettei toinen osapuoli ikinä pettäisi. Muistan sitten varmaankin väärin. Nyt jää vain vaivaamaan, kuka se oli, ellet sinä.
Kyllä se oli vaimo-rakas, mäkin olen hänen kanssaan aiheesta vääntänyt, useammassakin ketjussa.
 
[QUOTE="sipsi";29555929]Minun on ihan pakko ihmetellä, kuinka tästä pyöräilevän mormoonin (vai pyöräilikö hän? Lapsuudessani ajoivat aina polkupyörillä pitkin kylän raittia) kohtaamisesta on väännetty tekstiä yli 24 sivua... :)[/QUOTE]

Nää on sellasia kivoja kohtaamisketjuja missä voidaan samalla jutella muistakin asioista, näköjään.:D

Ja jos tää on provo niin hienosti onnistui asiassaan.=)
 
  • Tykkää
Reactions: krut
"Joo"
ja piu pau papin kellot...Aika sekoboltsi oot Happygirl, kannattasko miettiä vielä toisen kerran.
Ootko koskaan tunnistanut itsestäsi narsistin piirteitä? Ihan vaan juttujasi seuranneena... Miehellesi et salli flirttiä, mutta itse ylität senkin rajan ilman omantunnon pistoksia.

Vaikeuksia impulssikontrollin kanssa? Menet ja annat numerosi hetkessä, hehkutat ihastumista täällä vaikka tiedät saavasi negatiivista palautetta. Nyt ei järki pelitä!
 
hekoheko
:/ No saa olla, mutta jatko merkitsee, se mitä hän on mieltä ja haluaako nähdä jatkossa toisissa merkeissä vapaalla :)
Luitko noi heidän säännöt ajatuksella? Hän EI SAA olla sun kanssas kahden, ei edes pientä hetkeä. Samaisissa säännöissä myös kerrottiin ettei heillä ole vapaa-aikaa, vapaapäiväkin on nimeltään valmistautumispäivä, josta siitäkin pari tuntia aamusta kuuluu käyttää uskonasioiden opiskeluun, ja kuudesta eteenpäin pitää silloinkin tehdä käännytystyötä. Muu aika tuosta mukavapaasta kuluu kotitöihin ja liikuntaharjotteisiin.
 
Luitko noi heidän säännöt ajatuksella? Hän EI SAA olla sun kanssas kahden, ei edes pientä hetkeä. Samaisissa säännöissä myös kerrottiin ettei heillä ole vapaa-aikaa, vapaapäiväkin on nimeltään valmistautumispäivä, josta siitäkin pari tuntia aamusta kuuluu käyttää uskonasioiden opiskeluun, ja kuudesta eteenpäin pitää silloinkin tehdä käännytystyötä. Muu aika tuosta mukavapaasta kuluu kotitöihin ja liikuntaharjotteisiin.
Ei se tajua vaikka kuinka asiaa rautalangasta vääntäis. Menee nolaamaan ittensä pyytämällä toista bisselle ja ties mitä kaikkea tyhmää ehdottaa, eikä ymmärrä jos toinen sanoo ettei niin voi tehdä. Loppujen lopuksi tyrkyttää itseään ja ei tajua, kun ei sitä seksiäkään saa harrastaa.
 
"heppatyttö"
kyllä munkin muistin mukaan veeärrä on aiemmin ollut aivan eri linjoilla

liekkö hormooni itekki kun nuin tuuliviirinä liehuu?

Vitsit tämä on dorka palsta! Ihminen saa kiljua kurkku suorana olleensa väärässä ja joutuneensa muuttamaan periaatteitaan ja silti tullaan uikuttamaan että olit ennen eri linjoilla? Ei täs kukaan sulle Krut nyt voi tässä aikakoneeksi muuttua.
 
  • Tykkää
Reactions: Vuoden Mutsi
Luitko noi heidän säännöt ajatuksella? Hän EI SAA olla sun kanssas kahden, ei edes pientä hetkeä. Samaisissa säännöissä myös kerrottiin ettei heillä ole vapaa-aikaa, vapaapäiväkin on nimeltään valmistautumispäivä, josta siitäkin pari tuntia aamusta kuuluu käyttää uskonasioiden opiskeluun, ja kuudesta eteenpäin pitää silloinkin tehdä käännytystyötä. Muu aika tuosta mukavapaasta kuluu kotitöihin ja liikuntaharjotteisiin.
Epäilen vahvasti hänen tai kenenkään noudattavan täysin noita kaikkia rajoitteita. On muslimeillakin sääntöjä aika lailla, mutta läheskään kaikki eivät esimerkiksi käytä huivia, noudata ramadania täydellisesti yms. Se on sitä elämää.
 
[QUOTE="asdf";29556032]Etkö sinä oikeasti äsköttäin halunnut miehesi kanssa vauvaa?? Ja nyt teidän suhde riippuu siitä, mitä joku lähetyssaarnaaja haluaa? Jota sinä et edes tunne?

Huhhuh, olipa tuuri ettei sitä lasta ehditty laittaa alulle...[/QUOTE]

Ei se riipu ja en ole mistään hinnasta jättämästä miestäni, mutta jotta mua ei pidettäisi petturina niin sanonpa vain, ettei mulla olisi sydäntä pettää ja jatkaa toisen kanssa elämää kuin mitään ei oisi tapahtunut. Totta kai kertoisin, mutta tässä vaiheessa ei ole mitään tapahtunut! Paitsi mun tunteet. :/
 
Vierasmies
Ookoo, se on heidän juttunsa ja intressinsä tutustua lähtökohtaisesti vaikka jokaiseen. Mitä nyt häneen kerkesin tutustua sen lyhyehkön ajan niin tuli kuitenkin fiilis, että häntä kiinnostaa aika moni muukin asia ja itse asiassa se näkyi hänen persoonastaan. Ihan samoin kuin vaikka terveydenhoitaja, sosiaalityöntekijä tai kuka vain on myös kiinnostunut IHMISENÄ asiakkaastaan ja tämän pärjäämisestä. Paitsi, että tuo hänen lähetystyönsä ei ole edes niin kuolemanvakavaa, etteikö "käännytettävän" kanssa voisi olla tekemisissä.
Yllättävän paljon tunnut _tietävän_ hänestä ja persoonastaan 20min perusteella :)

no, eipä se tule yllätyksenä koska olet nainen ja nuori, mahdollisesti täysin hormonihöyryissä. Kannattaa vaan _tajuta_ että sun tieto=luulo. :D
 
säpäle harmaana
Ei se riipu ja en ole mistään hinnasta jättämästä miestäni, mutta jotta mua ei pidettäisi petturina niin sanonpa vain, ettei mulla olisi sydäntä pettää ja jatkaa toisen kanssa elämää kuin mitään ei oisi tapahtunut. Totta kai kertoisin, mutta tässä vaiheessa ei ole mitään tapahtunut! Paitsi mun tunteet. :/
Ai siis sinusta kaikki on ok, kunhan jälkeenpäin sitten kerrot miehellesi?
 

Yhteistyössä