Voi elämä... Parisuhde ja ihastuminen. :O

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29555479:
No eihän tässä kukaan kansalaisuuden tai ihonvärin takia tätä säätöäsi pahana pitäisikään. Olisiko ensimmäisenä nyt enemmistöllä mielessä ihan vain se, että olet varattu ja toiseksi se, että olet jutellut tyypin kanssa vain 20 minuuttia.
Tiedän, mutta helpottaisi sekin jos ei alkaisi automaattisesti riippumatta tyypin iästä, asemasta, kotipaikasta ynnä muuta suunnittelemaan yhteistä tulevaisuutta, vaikkei oikeasti mitään järkeä olisikaan. Mutta toisaalta rakastan sitä tunnetta ja "jahtasin" mä mun miestäkin aika kauan, tavoilla joita kovin moni ei olisi käyttänyt. Mitä sitä nainen ei rakkauden eteen tekis?! ;)
 
"viera"
säpäle harmaana
Ja sinä kuvittelet, että tuo on ainoa ketju, jossa vr on tästä asiasta puhunut? Oliko se joku kymmenien sivujen pituinen mustasukkaisuusketju vai mikä vääntö se oli, kun useampaankin otteeseen tätä vr:ltä kysyin olisiko tosiaan valmis heittämään koko liiton yhden kerran takia romukoppaan. Ja parissa muussakin yhteydessä on tullut esiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Professional Griefer
Hmm.. mietin että mikä noissa sun jutuissa kuulostaa tutulta ja tajusin, että sä puhut miehistä samallailla ku mä puhun asunnoista :D

Toivottavasti et nyt toiminnallas satuta miestäsi, etkä itteäsi. Tuu sit huomenna kertomaan miten treffit meni. Ja toivottavasti pystyt kertomaan rehellisesti, vaikka sua oltaiski vedetty ihan höplästä. En oo kuullut, että kukaan mun kaveri tekis lähempää tuttavuutta tollasten lähetyssaarnaajien kanssa, joten mua kiinnostaa ihan siksikin tarkemmat tarinat.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
hekoheko
Olen valmistautunut siihen että ainakin se toinen heistä yrittää kovasti jutella uskonasioistaan ja suhteestaan siihen. Olen myös aika varma, että tämä toinen kenestä olen nyt kiinnostunut ei kovin pitkään jaksa pitää ajatuksiaan vain siinä. Hän alkaa kiinnostumaan, ja tää tuntuu nyt tosi pahalta sanoa mutta toivon että voitaisiin olla jonkin aikaa kahdestaan. On se vähän vaivaannuttavaa jos hän kerran oikeasti haluaa tutustua muhun ja minä häneen, että siinä on se kolmas pyörä :(

Tietysti huono omatunto soimaa kun mietin miten laittaudun ja tahtoisin viedä sen pubiin, baariin muutamille. Mutta kuten joku ihanasti sanoi, eihän tässä ole mitään tapahtunut niin kauan kunnes olen ystävällinen, korrekti ja pidän näppini erossa! Elämässä tulee tilanteita (kuten työpaikka) jolloin on pakko tehdä lähempää tuttavuutta tai se on pienempi paha kuin ettei anna toiselle ns. mahdollisuutta ystävyydelle.
Ootko sä oikeesti joku vajaaälynen tmv? Etkö sä ymmärrä että mormonit ei juo alkoholia, ei kahvia, eivät harrasta esiaviollista seksiä, ja vaikka sattuisit hälle kelpaamaankin, mormoniuskoon kuuluu olennaisena osana polyamoria, eli moniavioisuus. Mustasukkaselta ihmiseltä se taitas olla vähän liikaa vaadittu.
 
Huomautan
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29555503:
Ja sinä kuvittelet, että tuo on ainoa ketju, jossa vr on tästä asiasta puhunut? Oliko se joku kymmenien sivujen pituinen mustasukkaisuusketju vai mikä vääntö se oli, kun useampaankin otteeseen tätä vr:ltä kysyin olisiko tosiaan valmis heittämään koko liiton yhden kerran takia romukoppaan. Ja parissa muussakin yhteydessä on tullut esiin.
Pano ja suudelma on kuitenkin aivan eri asia kuin humalainen pusu. Aika moni vois antaa anteeks sen suudelman mutta ei naintia.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Ootko sä oikeesti joku vajaaälynen tmv? Etkö sä ymmärrä että mormonit ei juo alkoholia, ei kahvia, eivät harrasta esiaviollista seksiä, ja vaikka sattuisit hälle kelpaamaankin, mormoniuskoon kuuluu olennaisena osana polyamoria, eli moniavioisuus. Mustasukkaselta ihmiseltä se taitas olla vähän liikaa vaadittu.
polyamoria ei taida olla sellainen että miehellä saa olla monta naista, mutta naisella ei montaa miestä :D


Jotain on nyt jossain kohti mennyt vikaan :D


Ja ihan turhaan sää huudat HG:lle. Jokainen meistä tekee sen mitä on tehdäkseen, siinä on turha kenenkään pää punaisena huutaa jos mopo on jo rotkossa ollut siitä lähtien kun itse alkoi maksamaan laskunsa.
 
Ootko sä oikeesti joku vajaaälynen tmv? Etkö sä ymmärrä että mormonit ei juo alkoholia, ei kahvia, eivät harrasta esiaviollista seksiä, ja vaikka sattuisit hälle kelpaamaankin, mormoniuskoon kuuluu olennaisena osana polyamoria, eli moniavioisuus. Mustasukkaselta ihmiseltä se taitas olla vähän liikaa vaadittu.
Onhan muslimeiltakin seksi ennen avioliittoa kielletty mutta katos vaan mikä on todellisuutta ;) Ei se mene niin kun oppikirjoissa tää elämä. Toki noinkin kiltti ja tunnollinen poika mitä hän oli, varmasti noudattaa sääntöjä mutta en jaksa uskoa, että ne menevät kaiken edelle. Mutta vaikka meneekin, niin ystävänä arvostan erilaisia lähtökohtia hällä ja mielummin tuen ja kannustan niissä kun mietin mitä kaikkea hän ei periaatteessa saa tehdä.:)
 
lehmä
Onhan muslimeiltakin seksi ennen avioliittoa kielletty mutta katos vaan mikä on todellisuutta ;) Ei se mene niin kun oppikirjoissa tää elämä. Toki noinkin kiltti ja tunnollinen poika mitä hän oli, varmasti noudattaa sääntöjä mutta en jaksa uskoa, että ne menevät kaiken edelle. Mutta vaikka meneekin, niin ystävänä arvostan erilaisia lähtökohtia hällä ja mielummin tuen ja kannustan niissä kun mietin mitä kaikkea hän ei periaatteessa saa tehdä.:)
"ystävänä" siis mit.vit. ootte jutellu 20min ja nyt oote ystäviä jotka tukevat toinen toisiaan.
Sä et voi olla oikea ihminen et vaan voi.
 
Hmm.. mietin että mikä noissa sun jutuissa kuulostaa tutulta ja tajusin, että sä puhut miehistä samallailla ku mä puhun asunnoista :D

Toivottavasti et nyt toiminnallas satuta miestäsi, etkä itteäsi. Tuu sit huomenna kertomaan miten treffit meni. Ja toivottavasti pystyt kertomaan rehellisesti, vaikka sua oltaiski vedetty ihan höplästä. En oo kuullut, että kukaan mun kaveri tekis lähempää tuttavuutta tollasten lähetyssaarnaajien kanssa, joten mua kiinnostaa ihan siksikin tarkemmat tarinat.
Toki tuun kertoo, enkä mä mene sinne kuin avoimin mielin ja jos todella on käymässä niin, että lähtisin mielummin hänen matkaan niin eron pistän vireille. Otan mielummin riskejä kun näissä asioissa olen oppinut että se kannattaa.
 
dasdf
Ootko sä oikeesti joku vajaaälynen tmv? Etkö sä ymmärrä että mormonit ei juo alkoholia, ei kahvia, eivät harrasta esiaviollista seksiä, ja vaikka sattuisit hälle kelpaamaankin, mormoniuskoon kuuluu olennaisena osana polyamoria, eli moniavioisuus. Mustasukkaselta ihmiseltä se taitas olla vähän liikaa vaadittu.
Meinasin juuri tulla sanomaan samaa.
Lisäisin vielä että tuo käännytystyö otetaan vakavasti.OVathan nuo lähetystyötä tekevät hyvinkin tuttavallisia,ystävällisiä ja avoimia mutta sen on vain heidän työtään ja siinä se.Sanoisinkin että ap on nyt käsittänyt vähän väärin koko homman.
 
säpäle harmaana
Pano ja suudelma on kuitenkin aivan eri asia kuin humalainen pusu. Aika moni vois antaa anteeks sen suudelman mutta ei naintia.
No siitähän minä en lähde tässä vänkäämään. Mielipide on silti ratkaisevasti muuttunut, koska myös sen pusun myötä vr:n aiemmalla logiikalla mies on eri ihminen, johon hän on rakastunut ja on myös antanut aihetta mustasukkaisuuteen. Jos nyt kuitenkin asenne on noin vähättelevä tuota pusuakin kohtaan ja kuitenkin menneitä vuosia arvostetaan entiseen tapaan, niin aika iso takinkääntö tuossa on. Ja ihan hyvä näin.
 
summarumma
Sen sanon ap:lle että kyllä se on paljon pahempi homma lähtee kahvittelee ihastuksensa kaa hihitellen sitä palstalla ja salaten sen äijältään kuin kännissä pussata vierasta ilman tarkotusta.
Ja ketä kiinnostaa mitä joku Vaimo-Rakas on tehny tai sanonu, miks siitä ees puhutaan tässä ketjussa???
 
Alkuperäinen kirjoittaja lehmä;29555572:
"ystävänä" siis mit.vit. ootte jutellu 20min ja nyt oote ystäviä jotka tukevat toinen toisiaan.
Sä et voi olla oikea ihminen et vaan voi.
No mitä? Olen minä tutustunut baarissakin vain sen kymmenen minuutin narikkajonossa ihmiseen ja siitä on tullut jotain hyvää ja joka päivä, joka sekuntti käy mitä erikoisimmissa paikoissa niin. Mitä väliä sillä on missä merkeissä ihmisen tapaa ja kuinka kauan? Jos tunne on molemminpuolinen niin yleensä se johtaa tapaamiseen.
 
säpäle harmaana
Tiedän, mutta helpottaisi sekin jos ei alkaisi automaattisesti riippumatta tyypin iästä, asemasta, kotipaikasta ynnä muuta suunnittelemaan yhteistä tulevaisuutta, vaikkei oikeasti mitään järkeä olisikaan. Mutta toisaalta rakastan sitä tunnetta ja "jahtasin" mä mun miestäkin aika kauan, tavoilla joita kovin moni ei olisi käyttänyt. Mitä sitä nainen ei rakkauden eteen tekis?! ;)
No en nyt oikein näe tässä tilanteessa tuota "riippumatta tyypin iästä jne" -juttua. Tuskin olisit tuossa tilanteessa, jos kyseessä olisi ollut vanhempi ei-niin-ulkonäöllisesti-viehättävä suomalainen henkilö. Ehkä se ulkomaalaisuus ja erilaisuus sinua juuri viehättikin, ulkonäön ja iän lisäksi.
 
säpäle harmaana
Sen sanon ap:lle että kyllä se on paljon pahempi homma lähtee kahvittelee ihastuksensa kaa hihitellen sitä palstalla ja salaten sen äijältään kuin kännissä pussata vierasta ilman tarkotusta.
Ja ketä kiinnostaa mitä joku Vaimo-Rakas on tehny tai sanonu, miks siitä ees puhutaan tässä ketjussa???
Joskus tulee vain sellainen "mitäs minä sanoin" -fiilis. :D
 
hekoheko
Onhan muslimeiltakin seksi ennen avioliittoa kielletty mutta katos vaan mikä on todellisuutta ;) Ei se mene niin kun oppikirjoissa tää elämä. Toki noinkin kiltti ja tunnollinen poika mitä hän oli, varmasti noudattaa sääntöjä mutta en jaksa uskoa, että ne menevät kaiken edelle. Mutta vaikka meneekin, niin ystävänä arvostan erilaisia lähtökohtia hällä ja mielummin tuen ja kannustan niissä kun mietin mitä kaikkea hän ei periaatteessa saa tehdä.:)
Älä nyt jaksa tota ystävyysläppää enää, etköhän sä ole jo aika selväksi tehnyt millä aikeilla sä olet tuon miehen suhteen. Ja ihan oikeasti, mormonit on vähän eri asia kuin muslimit. Muslimeista löytyy maallistuneista fundamentalisteihin koko kirjo, kun taas mormonit on fundamentalisteja kaikki, koska koko uskontokunta on hyvin tiukkakurinen LAHKO.
 
  • Tykkää
Reactions: trolli
mormooniedn tavat tuttuja
Oikeasti en voi kuin nauraa kun luen tätä ketjua. Ap on pihalla kuin pulkan naru ja kuvittelee liikoja.
Sen verran olen noissa piireissä pyörinyt että heti näen että ap:lla ei ole mitään hajua mormoneista,heidän jäsenistään, tavoistaan ja säännöistään.
Tulee mieleen teini tyttö joka luulee että pari ystävällistä sanaa ja hymyä tarkoittavat jotain enemmän.
 
huomautan
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29555582:
No siitähän minä en lähde tässä vänkäämään. Mielipide on silti ratkaisevasti muuttunut, koska myös sen pusun myötä vr:n aiemmalla logiikalla mies on eri ihminen, johon hän on rakastunut ja on myös antanut aihetta mustasukkaisuuteen. Jos nyt kuitenkin asenne on noin vähättelevä tuota pusuakin kohtaan ja kuitenkin menneitä vuosia arvostetaan entiseen tapaan, niin aika iso takinkääntö tuossa on. Ja ihan hyvä näin.
Sähän voit sanoa sitten olleesi oikeassa. Ihminen joka ei ole koskaan joutunut tilanteeseen jossa rakas ihminen pettää, ei voi tietää miten toimii oikeasti. Vain spekulointi on mahdollista silloin. Sitähän vr tuskin on myöntänyt mutta näköjään on joutunut pehmenemään tosipaikan tullen. Ja kukapa meistä ei? Ja ei se yks suudelma nyt yhtäkään vahvaa suhdetta aikuisten oikeesti kaataisi. Pano vois kaataakin. Jollain. Ei mulla.
 
säpäle harmaana
Sähän voit sanoa sitten olleesi oikeassa. Ihminen joka ei ole koskaan joutunut tilanteeseen jossa rakas ihminen pettää, ei voi tietää miten toimii oikeasti. Vain spekulointi on mahdollista silloin. Sitähän vr tuskin on myöntänyt mutta näköjään on joutunut pehmenemään tosipaikan tullen. Ja kukapa meistä ei? Ja ei se yks suudelma nyt yhtäkään vahvaa suhdetta aikuisten oikeesti kaataisi. Pano vois kaataakin. Jollain. Ei mulla.
No sehän tässä oli vähän niin kuin tarkoituskin.
 
Oikeasti en voi kuin nauraa kun luen tätä ketjua. Ap on pihalla kuin pulkan naru ja kuvittelee liikoja.
Sen verran olen noissa piireissä pyörinyt että heti näen että ap:lla ei ole mitään hajua mormoneista,heidän jäsenistään, tavoistaan ja säännöistään.
Tulee mieleen teini tyttö joka luulee että pari ystävällistä sanaa ja hymyä tarkoittavat jotain enemmän.
No sitä suuremmalla mielenkiinnolla tutustun ja kuulen mikä lahko saa noin fiksun miehen omistautumaan sille. Vaikka hänellä oli kyllä paljon muita kiinnostuksenkohteita, mutta toki myös tuo toiminta on yksi niistä.
 

Yhteistyössä