nyt loksahti leuka
No jo on tärkeysjärjestys! :O Koirat ja sali on tärkeämpiä, kuin että lapset saa asianmukaista ravintoa?!koirat ja salillakin pitäis ehtii käydä muutama kerta viikossa.
No jo on tärkeysjärjestys! :O Koirat ja sali on tärkeämpiä, kuin että lapset saa asianmukaista ravintoa?!koirat ja salillakin pitäis ehtii käydä muutama kerta viikossa.
Eniten ärsytti tuossa tuo "vaan arjen illallisesta", kuinkas iso osa se arki on viikosta?Töihin menee se 9 h matkoineen kuten jo sanoin. Lopun arjen ajasta vie kotityöt, siivous, kaupassa käynti, koirat ja salillakin pitäis ehtii käydä muutama kerta viikossa.
Joskus oon tehnytkin, mut ei herätä kauheen suurta suosiota. Kyllä mä joskus ehdin viikonloppuna tekee parempaaki safkaa. Kyse on kuitenkin nyt vaan arjen illallisesta. Aamupala on yleensä puuroo ja marjoi, välipalat ja iltapala hedelmii ja lounaan syö hoidossa/koulussa. Eli tuskin suurta merkitystä vaikka tarjois illalliseksi suklaamuroja
Totta kai salilla käyminen on tärkeä juttu jos on harrastanut pitkään. Itsellä matkat 2h päivässä ja selkä voi tosi huonosti kun päivätkin istutaan. Ei silti tartte lapselle ravinteetonta sontaa syöttää. Selityksiä, selityksiä.No jo on tärkeysjärjestys! :O Koirat ja sali on tärkeämpiä, kuin että lapset saa asianmukaista ravintoa?!
No teen joskus viikonloppuna itse lihapullia naudanjauhelihasta. Uunilohta, kinkkukiusausta, makaroonilaatikkoa..Saako udella mikä on sinun parempaa safkaa, eli mitä teillä syödään viikonloppuisin?
No varmaan sun mielestä sit tollasta samaa paskaa kun kotonakin. Täälläpäin hoidossa saa sentään esim kastikkeita ja salaattiakin... Vaikka ne suurtalouskeittiöstä tuleekin, niin on se varmasti parempaa kun jotkut eineshampparit. Ei ne kaikki ruuat hoidossakaan mitään herkkua ole, kuten vakuumiperunat... mutta ei Suomessa nyt niin huono taso ole kunnan ruuissa että lähtisin vertaamaan tohon a.p:n tarjoamaan ruokaan kotona.mitäs sä luulet, että ne siellä hoidossa saa??
24/7 ei tartte keittiössä istua. Itsekin teen just sen 15min ruokaa, salaatin, keitän kasvikset, lisukkeen ja vaikka kanakastikkeen.No teen joskus viikonloppuna itse lihapullia naudanjauhelihasta. Uunilohta, kinkkukiusausta, makaroonilaatikkoa..
Ja ei ne lapset siitä ruuasta niin välitä edes. Pääasia että pääsee harrastuksii, näkee kavereita, leikkipuistoo, laskee mäkeä jne. Paremmin noi varmasti voi kun jonku 24/7 keittiössä istuvan "kotiäidin" kersat. Sama pska niistä tulee, söi mitä söi
Surkeasti olet elämäsi priorisoinut, jos satujumpat sun muut menee kunnollisen ruuan edelle. Ne koirat voi pikalenkittää ja pidemmän lenkin tehdä lasten nukkumaan mentyä. No, omatpa ovat valintasi.Kun molemmat tehdään 8 h duunipäivää (liukuva työaika), puol tuntia matkoineen on kello yleensä 16-18 kun ollaan kotona ja haettu lapset hoidosta. Sitten pitäs vielä lenkittää koirat, viedä lapset satujumppiin sun muihin harrastuksiin ja tehdä kotitöitäkin. Kaikki on nälkäsiä ja tahtoo ruuan eteen 10 minuutissa. Alapa siinä jotain paahtopaistia vääntämään.
Lapset ei ainakaa ruuasta valita. Hyvin maistuu ja normipainosia ollaan koko porukka
No tuohan kuulostaa ihan normaaliperheen arjelta ja jos on klo 16-17 maissa kotona, niin kyllä siinä ruokaa ehti tehdä ja lapsille voi antaa vaikka porkkanan, jota jyrsii pahimpaan nälkäänsä. Ruuat voi myös suunnitella niin, että tekee edellisenä iltana valmiiksi ja lämmittää seuraavana iltana, jolloin ruoka on nopeasti valmiina. Ei arki-iltana tarvitsekaan mitään paahtopaistia valmistaa, mutta on vaikkapa lihapullat ja pussimuusi parempaa kuin rasvaiset lihapiirakat yms. hiilarimössöt.Kun molemmat tehdään 8 h duunipäivää (liukuva työaika), puol tuntia matkoineen on kello yleensä 16-18 kun ollaan kotona ja haettu lapset hoidosta. Sitten pitäs vielä lenkittää koirat, viedä lapset satujumppiin sun muihin harrastuksiin ja tehdä kotitöitäkin. Kaikki on nälkäsiä ja tahtoo ruuan eteen 10 minuutissa. Alapa siinä jotain paahtopaistia vääntämään.
Lapset ei ainakaa ruuasta valita. Hyvin maistuu ja normipainosia ollaan koko porukka
Tykkäys tälle kommentille! Hyvin kirjoitettu!Kyllä täälläkin ollaan pyöritetty kiireistä perhearkea mutta koskaan en tarjoa lapselleni eineksiä. Tai no siis, koskaan ja koskaan. Joskus perjantai-illan kunniaksi tilataan pizzaa ja syödään vähän karkkia ja mehua, mutta muuten kyllä tehdään kaikki itse. Se on mulle kunnia-asia.
AP:n lapset varmasti tykkäävät helposta ja muka-maukkaasta einesruoasta, kun heidät on siihen totutettu. Sen rinnalla terveellinen kotiruoka on varmasti pahaa ja mautonta. Se että lapset ovat NYT normaalipainoisia ja tyytyväisiä, ei ole mikään syy jatkaa tuohon malliin. AP tekee lapsilleen karhunpalveluksen "pumppaamalla" heidät täyteen lisäaineita, rasvaa ja suolaa päivästä toiseen. Aikuisiällä (ja aikaisemminkin) sitten suonet tukkeutuu ja kolesteroli- ym. arvot "kiittävät".
Tuo ajanpuutteeseen vetoaminen on tekosyy. Nämä ovat loppujen lopuksi aivan TIETOISIA VALINTOJA.
Ihan kanakastikkeen teet kymmenessä minuutissa. Ei se marinoitu niin paha ole, mutta edellispäivänä voit itsekin marinoida. Ja entäs jauhelihakastike ja spagetti...samat 10 min, toki kauemmin, jos annat muhia. Ei sitä mitään paahtopaistia tarvi tehdä. Ja vaikka ihan kananfileet uuniin..pistät uunin heti päälle kun tulet kotiin...200 astetta ja 15 min valmista, avot. Riisissäkin menee se 10 min, mukaan voit laittaa vaikka jotain uncle bensin kastiketta, mitä nyt haluat, jos et jaksa sitä kastiketta siinä samassa tehdä itse.Kun molemmat tehdään 8 h duunipäivää (liukuva työaika), puol tuntia matkoineen on kello yleensä 16-18 kun ollaan kotona ja haettu lapset hoidosta. Sitten pitäs vielä lenkittää koirat, viedä lapset satujumppiin sun muihin harrastuksiin ja tehdä kotitöitäkin. Kaikki on nälkäsiä ja tahtoo ruuan eteen 10 minuutissa. Alapa siinä jotain paahtopaistia vääntämään.
Ravinto, eli lapsen terveys on todella merkittävä asia mun mielestä. Jos se pilataan ihan tietoisesti, pidän vanhempia aika huonoina lapselle. Se, että arkiruoka koostuu eineksistä on kyllä lapsen terveyden pilaamista.Jos 'hyvän äitiyden' kirteeri on se mitä kersat syö niin kyllä, olet huono äiti. Luulisin äityteen kuitenkin kuuluvan muitakin osa-alueita.