Moikka kaikki treenailijat ja seuraajat!
Itsekin rohkenen liittyä joukkoonne. Mahtava ketju! LÖysin tämän eilen kun googlettelin epi no -laitteesta. Tuli tällainen sitten hankittua paniikkipäissäni kun jonkinasteista synnytys (lue: ponnistuspelkoa) ollut ilmassa ja nyt kun huidellaan jo viikkojen 38 kohdalla, tuli vahva tunne että viimeiset hetket käsillä tehdä jotain synnytyksen treenaamiseksi.
Eilen aloitin siis harkat ja pääsin vaatimattomiin 16 cm ympäryslukemiin! Olin aivan järkyttynyt tuloksesta, sillä kuvittelin alakerran tilanteen olevan jo paljon parempi, olen suorittanut välilihan hierontaa jo useamman viikon ajan ja saanut mielestäni hyvin venyvyyttä alueelle. Mutta tämä kyllä palautti takaisin maanpinnalle.
Tänään aamulla taas suoritin ensin ohjeiden mukaiset 10 min lantionpohjan lihasten treenin ja tämän jälkeen 10 min itse venytystreenin. Lopuksi hengittelin pallon ulos. Tuskastuin kun näin että tulos oli vaivaiset 17 cm vaikka tänään tuntuma oli mielestäni parempi kuin eilen. Kokeilin sitten heti perään uudestaan muutaman kerran ja pääsin max. 18 cm asti. Tämäkin tuotti jo kauhean kiristyksen tunteen varsinkin ulostulovaiheessa. Nyt alapäässä onkin sellainen mukava kihelmöivä ja pistelevä fiilis, väistämättä tulee mieleen se aamu ekan kerran jälkeen.
Ongelmani on jo täällä useaan kertaan mainittu pallon oikein sijoittaminen. Joko se jää ihan liian ulos ja meinaa samantien liukua kokonaan pois tai sitten lantiopohjan lihakseni ikäänkuin imaisevat koko pallon sisään mikä aiheuttaa miltei kramppimaisen tilan tuolla sisällä ja välittömästi on päästettävä ilmoja laitteesta pihalle. Uskoisin, etten oikein osaa rentouttaa lihaksia oikein. Olen koko pienen ikäni uskonut maagiseen mantraan että alapään lihasten täytyy olla terästä ja uskollisesti niitä vuodesta toiseen treenannut. Nyt ne sitten kirraavat kuin mitkäkin ja en saa niitä höllättyä tarpeeksi.
Ehkäpä minun pitäisi keskittyä pidempiä aikoja siihen itse "pallovaihetta" edeltävään lihastreeniin ja varsinkin rentoutukseen. Oletteko itse miten tähän puoleen keskittyneet?
Huooh, toivottavasti saan edistystä aikaiseksi nyt kun reilut 2 viikkoa tehokasta aikaa jäljellä lasketun ajan perusteella.
Kertokaahan vinkkejä, joita teillä kokeneemmilla treenaajilla varmasti on vinoin pinoin
Ja vielä hehkutusta tälle ketjulle: mahatavaa että jaatte edistymispäiväkirjanne meidän kanssamme!