TybyLiini: harmi, että sulla oli noin huono kokemus toi neuvola : / Neuvolassa on ihana käydä, kun periaatteessa niiden pitäis olla kiinnostuneita asiakkaista ja ottaa jokainen yksilönä ja asiakkaalle pitäis jäädä tunne, että just MUSTA oltiin kiinnostuttu, mun ja lapsen voinnista, mut ärsyttävää, jos siellä on ollut joku jota ei kiinnosta, tai sit se on vaan ollut aloittelija. Mä oon käsittänyt, et kaikkien lääkärien pitää ennen lopullista valmistumista työskennellä neuvolassa (vaikkei kiinnostaskaan) että saa paperit. Toki jokainen on aloittelija aina joskus, meillä oli terkkarikäynneillä opiskelija kans mukana ja eihän se ihan niin sulavaa ollut se sen työskentely kuin valmistuneella, ei sekään löytänyt sydänääniä (vaikka me onneksi oltiin itse kuunneltu omalla dopplerilla ne edellisenä iltana, niin me ei ehditty järkyttyä..). Usein myöskään niille aloittelijoille, varsinkaan lääkäreille ei oo annettu yhtään enempää aikaa siihen vastaanottoon kuin konkareille, joten sekin varmaan aiheuttaa paineita ja sitä myöten töksähtelevää käytöstä ja sit tollasia mokia, ettei muisteta infota asiakasta lääkkeistä. Musta melkein kaikissa hiiva- ja bakteerilääkkeissä ja muissakin lääkkeissä lukee, että ei sais käyttää raskauden eka kolmanneksen aikana. Se varotus lienee aika turha yleensä, mut lääkefirmat takaa sillä selustansa, jos jotain sattuu, todellisuudessa vain muutamat yleisesti tk:ssa määrästyistä lääkkeistä on OIKEASTI sikiölle vaarallisia, esim. antibiooteista trimetopriimi tai tetrasykliini. Jos sitä ei odottavalle siis mainitse, siitä varoituksesta, niin tottakai valveutunut äiti soittaa neuvolaan ja kysyy asiasta, niinku pitää, koska ainahan joskus valitettavasti sattuu mokia. Mut sun tapauksessa kuulostaa siltä, että siinä oli sellasta informaatiokatkosta...
Tulipa pitkä paasaus : D Mutkun iteki on terveydenhuoltoalalla, niin tavallaan ymmärtää ton tilanteen.
Mulla on tätä lepäilyä kestänyt nyt viikon, HUOKAUS! Vielä varmaan 5 viikkoa edessä, sit olis vasta 24 viikko käsillä... Onneksi supparit on vähentyneet huomattavasti, vielä tulee pari päivässä ja ne ei yleensä ole tunnu miltään. Tänä aamuna puoliso "kuunteli" vauvan molskauksia korva mahan päällä ja vauva sattu just potkaseen hieman tujumman potkun suoraan puolisoa poskeen : D Se oli ihan onnessaan ja alko nyt varmaan vihdoin käsittämään, että siellä on tulossa ihan omanlaisensa pieni itsenäinen ihminen : > Mä aloitin eilen tekemään villapukua vauvalla, mutta koska käytin eri lankaa kuin ohjeessa ja eri kokoisia puikkoja, näyttää siltä, että puvusta on tulossa keskoskokoa ja vauva syntyy kuitenkin kesäkuussa!
Pitänee purkaa ja lisätä silmukoita... Tällain se aika kuluu!
Meille tuli eilen postissa Elsa Beskow kuvioinen hoito-alusta, se oli niin söpö, että oli pakko tilata, muita vauvatarvikkeita ei olle vielä hirveesti hankittu, oletteko te muut vielä shoppailleet muita juttuja, kuin tehneet alustavia vaunutilauksia?
RBB + kontiainen 19+2