IVF/ICSI- hoidoista plussaan syksy-13/kevät-14

Robina, ihania ultrakuulumisia :heart:
Millyk mulla oli luget parin viikon ajan aamuin illoin. Ja niitä mielenailahteluita täälläkin..vissiin kuuluu asiaan..jotenki en osaa nauttia tästä raskaudesta kaikkien vastoinkäymisten jälkeen. Kaverit kun kyselleet laskettua aikaa, niin se on mulle jotain niin kaukaista, että tuntuu ettei me puhuta edes MINUSTA..eihän mun pitänyt saada niitä lapsia..

Oikein ihanaa joulua kaikille ja koitetaan nauttia ja voidaan hyvin :heart:
 
Robina, ihanaa kun olet saanut hyviä ultrakuulumisia juuri ennen joulua. Varmasti hieno tunne kun olet päässyt nyt sinne turvallisemmille viikolle. Nauti odotuksesta :)

Millyk, harmillista tuo vuoto joka edelleenkin jatkuu. Toivotaan että se on kuitenkin ihan vaaratonta eikä lisäänny. Hyvä jos osaat olla stressaamatta. :) Mua oli ohjeistettu lopettamaan Luget jo muutama päivä plussatestin jälkeen. Oon siis ollu jo pari viikkoa käyttämättä niitä.
Mullakin vähän mielialanvaihteluita. Itku tulee herkästi.

HelgeR, ymmärrän oikein hyvin sun ajatukset. Toivottavasti pystyt kuitenkin nauttimaan odotuksesta! Tuntuu vaan että kaikki muut pitää lasten saamista itsestään selvänä asiana. Näitä lapsettomuuteen liittyviä tunteita ei voi ymmärtää kuin muut sen kokeneet.

Ihanaa ja rauhallista joulua kaikille. :)
 
Robina Ihanaa että oli ultrassa kaikki hienosti, nyt voi rauhassa nauttia odotuksesta! :heart:

Millyk Mulla oli luget käytössä varhaisultraan asti, vähitellen pois. Tosin ne olis myös heti voinut jättää pois mutta halusin käyttää kun olin ostanut niitä 10 pakettia..

HelgeR Erittäin tutuilta tuntemuksista kuulostaa, just tuo että eihän me niitä lapsia saada.. Ja pelkään nauttia tai ajatella yhtään pidemmälle, kun jotain menee kuitenkin pieleen. Toivottavasti nämä tunteet helpottaa kun viikot ja raskaus etenee!

Mulla on nyt ollut kahteen otteeseen vaaleanpunertavaa/ ruskehtavaa vuotoa, joka on kylläkin melko vähäistä. Eilen tuli vähän vuotoa aamulla, niin käytiin sitten paniikkiultrassa, jossa onneksi kaikki näytti olevan hyvin ja vuotoa ei näkynyt enää. Pituutta tyypillä oli 2,4 cm, kädet ja jalat ja sydämen syke näkyi :heart:
Lääkärin mukaan vuotoa voi joskus aiheutua istukan kiinnittymisestä tms ja ei ole yleensä vaarallista jos ei ole runsasta, hyytymiä tms. Luin myös että usein vähäinen vuoto tulee emättimen limakalvoilta eikä kohdusta.

Vielä reilu pari viikkoa Np-ultraan. Vielä ei ole uskaltanut tosiaan nauttia raskaudesta mutta toivotaan että sellainenkin päivä vielä tulee.. Mies kertoi jo vanhemmilleen jouluna, mikä olikin ihan hyvä, kun olen oksennellut joka päivä useampaan kertaan ja myös heillä jouluna kyläillessä..

aurora 9+2
 
Viimeksi muokattu:
Aurora, hyvä että ultrassa kaikki oli kunnossa vuodosta huolimatta.

Mä olen nyt nähnyt kaksi kertaa unta että on tullut keskenmeno :( pelko siitä on niin suuri.
Maanantaina on varhaisultra. Kunpa kaikki vaan olisi kunnossa niin olisin maailman onnellisin :) En malttaisi odottaa. Ja toisaalta taas pelottaakin se ultra.
Mulla raskausoireet edelleenkin aika lieviä. Joinain päivinä pahoinvointia ollut vähän enemmän, mutta taas joinain päivinä ei ollenkaan. Oksentamaan en ole joutunut kertaakaan. Kohdun kasvukipuja kyllä tuntuu päivittäin. Maanantaita odotellessa...

Katiri 7+5
 
Hieno juttu Aurora että ultraan pääsitte ja kaikki oli siellä hyvin. Kyllä se vuoto aina säikäyttää ja hyvä käydäkin tarkistuttamassa, että kaikki on hyvin.

Vuoto on täällä loppunut (kotuttaa puuta), oikeastaan sitä ei näkynyt enää joulupäivän/tapanin jälkeen. Tänä aamuna noustessa kävi "lirahdus" ja mietinkin että mikähän nyt. Jotain vetistä valkovuotoa se onneksi olikin...

Katiri tsemppiä myös sinne huomiseen ultraan! Täällä sama juttu, jännittää aivan hurjana.. Ajattelen aina välillä, jos niukan vuodon jälkeen siellä ei olekaan mitään, sykettä ei olekaan tai mitään muutakaan.
Itsekin näitä melko vähäisiä oireita ihmettelen. Tissit tulleet hieman, uudelleen, aroiksi ja pientä etovaa oloa ajoittain. Ja noita vatsatuntemuksia ja turvotusta edelleen. Päivittäin kyllä tuntuu jotain pientä menkkatuntemuksia. Jospa ne olisi niitä kasvukipuja.

Toivotaan, että unet ovat vain unia ja huomenna kaikki on ultrassa hyvin :)

Tänään 7+4
 
Ultrassa näkyi pikkuinen 1,5 cm ihmisenalku. Pää, vartalo ja toinen käsi ja syke näkyi <3 Oon niin onnellinen. Jotenkin ihan uskomatonta. Jännitin ennen ultraa niin että ihan tärisin :) Tippahan siellä tuli linssiin. Nyt kun vaan kaikki jatkuisi yhtä hyvin. Soitin äsken neuvolaan ja sain ajan pe 3.1.

Millyk, mitä sun ultrassa näkyi? Toivon että sulla on yhtä hyviä kuulumisia :)

IVF/ICSI-hoidoista plussaan
Nimi..............Hoito................. Syy....... ..............................La......Mo nesko
Meemir.........1.ivf/1.pas..........selitt./munajohdinvaurio.........11.5.......1
deseo............1.ivf,tuore..........se litt....... ...........................10.6........1
InMyDreams...5.ivf/tuore..........tuba factor...........................26.6... ....1
Krish73..........5.icsi,tuore.........se littämätön,siittiöid en laatu...27.6.......1
Robina…………3.ICSI,tuore…….sii ttiöt…………...................... .....7.7........3./1.yht.
Helge............luomuihme..........PCO. ....................................23.7 .... ..1
aurora*.........2.icsi,tuore........pco, sperman v-a....................30.7........1
iiris_lorea.......2.icsi/ivf,tuore...keltahormoni,siittiöt...... ..........4.8 .........1
katiri.............1.ivf,tuore.........e ndo,munanjohdintukos...........11.8..... ....1
Millyk............1.ivf,tuore..........m unanjohd.vauriot.................14.8(?) ......1

Neuvolat/ultrat
Robina 20.12 np-ultra, 20.1 neuvola, 17.2 rakenneultra
aurora* 20.12 neuvola
katiri 3.1. neuvolan ensikäynti
 
Viimeksi muokattu:
paljon Onnea Katiri ihanista ultrakuulumisista :)
Ja ihanaa odotusta!

Ultrassa näkyi täälläkin viikkoja sopivan kokoinen möykky. Ja sydän löi. Huh! Kyllä iso kivi vierähti sydämeltä,mikä helpotus. Toistaiseksi siis kaikki hyvin :) En tiedä,oliko tuo ultralaite erikoinen kun ei minusta selvästi näkynyt päätä tai raajoja. Eikä lääkärikään kyllä mitään sanonut että tuossa pää..mutta sydän löi ja ruokapussi näkyi :)
Oli itkussa pidättelemistä,Ultran jälkeen hanat aukesi.

Pitänee huomenna varata neuvola,tältä päivältä meni jo soittoaika ohi.
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR ja Robina
Fyi
IVF/ICSI-hoidoista plussaan
Nimi..............Hoito................. Syy....... ..............................La......Mo nesko
Meemir.........1.ivf/1.pas..........selitt./munajohdinvaurio.........11.5.......1
deseo............1.ivf,tuore..........se litt....... ...........................10.6........1
InMyDreams...5.ivf/tuore..........tuba factor...........................26.6... ....1
Krish73..........5.icsi,tuore.........se littämätön,siittiöid en laatu...27.6.......1
Robina…………3.ICSI,tuore…….sii ttiöt…………...................... .....7.7........3./1.yht.
Helge............luomuihme..........PCO. ....................................23.7 .... ..1
aurora*.........2.icsi,tuore........pco, sperman v-a....................30.7........1
iiris_lorea.......2.icsi/ivf,tuore...keltahormoni,siittiöt...... ..........4.8 .........1
katiri.............1.ivf,tuore.........e ndo,munanjohdintukos...........11.8..... ....1
Millyk............1.ivf,tuore..........m unanjohd.vauriot.................14.8(?) ......1
Fyi...............1. IVF 2. PAS.......selitt....................................6.9. (?)......1

Neuvolat/ultrat
Robina 20.12 np-ultra, 20.1 neuvola, 17.2 rakenneultra
aurora* 20.12 neuvola
katiri 3.1. neuvolan ensikäynti


Heippa,

pari yrityskertaa ehdin pyöriä tuolla hoitopinossa ja nyt vihdoin reilun kolmen vuoden jälkeen raskaana! Koska kaikki on aivan alussa (rv 4+2) ja kaikki voi mennä vielä mönkään, niin tulen varovaisesti tänne juttelemaan. Ainakin sitä voi juhlia, että todistettavasti olen onnistunut raskautumaan. :kieh:

Tuttuja nimiä näkyy "toiselta" puolelta! :wave:
 
Oi, ihanaa Millyk että sullakin oli kaikki hyvin ultrassa! Onnea!

Mulla ultrassa ihan selkeästi erottui pää ja vartalo toisistaan ja ruskuaispussi siinä alla ja vartalosta lähti toisen käden alku. Sain kuvankin muistoksi. :) Varmaan noissa ultra-laitteissa on eroja miten tarkkaan näkyy.

Onnea Fyi plussasta! :) ja tervetuloa mukaan.

Hyvää uutta vuotta kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Millyk
IVF/ICSI-hoidoista plussaan
Nimi..............Hoito................. Syy....... ..............................La......Monesko
Meemir.........1.ivf/1.pas..........selitt./munajohdinvaurio.........11.5.......1
deseo............1.ivf,tuore..........se litt....... ...........................10.6........1
InMyDreams...5.ivf/tuore..........tuba factor...........................26.6... ....1
Krish73..........5.icsi,tuore.........se littämätön,siittiöid en laatu...27.6.......1
Robina…………3.ICSI,tuore…….sii ttiöt…………...................... .....7.7........3./1.yht.
Helge............luomuihme..........PCO. ....................................23.7 .... ..1
aurora*.........2.icsi,tuore........pco, sperman v-a....................30.7........1
iiris_lorea.......2.icsi/ivf,tuore...keltahormoni,siittiöt...... ..........4.8 .........1
katiri.............1.ivf,tuore.........e ndo,munanjohdintukos...........11.8..... ....1
Millyk............1.ivf,tuore..........m unanjohd.vauriot.................14.8(?) ......1
Fyi...............1. IVF 2. PAS.......selitt........................ ............6.9. (?)......1
RedwingBBrd..3. IVF, tuore.......keltarauhanen,1ovario..............17.6........1

Neuvolat/ultrat
Robina 20.12 np-ultra, 20.1 neuvola, 17.2 rakenneultra
aurora* 20.12 neuvola
katiri 3.1. neuvolan ensikäynti
RewingBBrd 6.2 rakenneultra


Hei, minäki tuun mukaan, kun tämä palsta kuulostaa just omemmalta taustan takia.. Onhan se ihanaa, jos tärppää heti ehkäisyn lopettamisen jälkeen, mut en usko, että tätä tilannetta ymmärtää kukaan muu kuin toinen hoidot läpikäynyt tai vierestä seurannut... Meillä 1,5-2 v hoitoja, aika tiivistahtista, oon toisaalla selostanut tarkemmin, mut useita inseminaatioita ja kolmas IVF toi tuloksen. Nyt 15+6 tilanne.

Mulla oli kans kontaktivuotoa, kuten gynekologi sanoi. Johtui ummetuksesta, seksistä ym. Tuli aika runsaasti useita kertoja 12 eka viikon aikana ja säikähin kovasti joka kerta, vaikka pidättäydytiinkin seksistä ja yritin ummetusta hoitaa. Välillä tuntu et vuoto alko vaan pienestäki ponnistuksesta, mut ultran ja lääkärin tutkimuksen perusteella ei tullut edes kohdunkaulan kanavasta vaan suulta, joka kuulemma on verekäs ja herkkä joillakin. Onneksi loppui... Jotkut ajattelemattomat kaverit kommentoi vuotoja, et "no jos menee kesken, niin uutta yritystä vaan kehiin, keskenmenohan on ihan luonnollinen juttu.." Ei se kyllä ihan noin helppoa ole, jos raskaus on alkanut vuosien ja tuhansien eurojen ja kyynelten ja stressin tuloksena.. Sitä toivois ja tekis mitä vaan että tämän pienen kanssa päästäisiin synnytykseen asti ja saatais vauva kotiin.

Mut onneksi maha alkanut kasvaa ja kovasti kuulostelen iltaisin, että tuntuuko siellä mitään. Suosittelen lämpimästi kotidoppleria, jolla ollaan kuunneltu pari kertaa viikossa sydänäänet. Se on niin ihanaa kuulla se sydämen jumputus ja pienen loiskahtelut ja molskinnat.

Ihanaa ja toiveikasta Uutta Vuotta 2014!
 
  • Tykkää
Reactions: aurora* ja Fyi
Fyi Ihanaa, onnea!! :heart: Kaikki menee varmasti hyvin! Onko teillä varhaisultraa tiedossa milloin?

Redwing blackbird Onnea ja kiva että tulit mukaan keskusteluun! Ei ole helppo tie takana teilläkään :( Sullahan on odotus jo hyvillä viikoilla, ja kiva kuulla etä vuodot ei sielläkään tarkoittaneet mitään pahaa. Tosi yleisiä ne taitaa olla.

Mä oon myös miettinyt doppleria, mutta mies on sitä mieltä että ei (ainakaan vielä) hankita jos niitä sydänääniä ei kuulukaan ja sitten vaan huolestuisi entisestään..

Mulla 10+0 tänään täynnä! Parina viime päivänä pahoinvointi on alkanut jo pikkuisen helpottaa, eilenkin oksensin vain kerran ja etominen ei ole enää ihan ympärivuorokautista. Iltaväsymys on myös pikkuisen vähentynyt ja yli 22 jaksaa jo valvoa ;) Toivottavasti oireiden lieventyminen nyt kuuluu tähän vaiheeseen...

Muoks. Vielä piti kirjoittaa äitiysvaatteista. Mulla on ollut kova turvotus alkuviikoista lähtien ja pukeutumista joutuu oikeasti jo miettimään, että miten sen saa piiloon. Tekis mieli ostaa jo äitiyshousut, kun kaikki omat farkut puristaa ikävästi. Mutta yritän odottaa nyt ainakin siihen np-ultraan asti..
 
Viimeksi muokattu:
Mä ostin ekat äitiyshousut HM:lta varmaan viikolla 7-8... Kun perushousut ja farkut oli niin kireät vyötärötä ja musta tuntu, että kireä vyötärö pahentaa pahoinvointia kun ne jotenki painoi vatsaa.. Mulla oli tosiaan 5+1 - 14-1 ihan järkyttävä pahoinvointi, olin töistä pois yhteensä kuukauden 1-3 päivän pätkissä ja oksentelin myös.. Mut sain onneksi syötyä ja juotua, että tiputukseen ym en joutunut, mulla auttoi Omepratsol 20mg niminen lääke, magnesiummaito ja Rennie jonkun verran, samoin lepo.. Syönnin jälkeen piti mennä vaakatasoon, muuten ruoat tuli ylös ½ tunnin päästä ja sehän ei töissä oikeen onnistunu.. Useamman viikon ruokavalio käsitti viiliä, paahtoleipää ja maitoa, muut oksetti : D Mulla oireet saatto lieventyä muutamaksi päiväksi ja alkoi aina uudelleen, joillakin kuulemma loppuu kuin seinään. Mulla ei oo loppunut kunnolla vieläkään, aamulla piti ottaa närästyslääke..

En minäkään ole kuullut Dopplerilla sykettä kovin hyvin vasta kuin nyt 14-15 viikoilla... Aiemmin sykettä piti etsiä 5-10 minuuttia, alkoi kuulumaan n. 9-10 viikolla... Että kovin hätähousuille ja heikkohermoisille se laite ei sovellu, gynekologi muuten sanoi, että alussa kotidopplerillä ei välttämättä ihan joka kerta kuule ääniä, joten me ei sillain sit hermoiltu sitä asiaa. Tosin kyllä ne sitkeän etsimisen jälkeen aina löytyi jostain.
 
IVF/ICSI-hoidoista plussaan
Nimi..............Hoito................. Syy....... ..............................La......Monesko
Meemir.........1.ivf/1.pas..........selitt./munajohdinvaurio.........11.5...........1
deseo............1.ivf,tuore..........se litt....... ...........................10.6........1
InMyDreams...5.ivf/tuore..........tuba factor...........................26.6... .....1
Krish73..........5.icsi,tuore.........se littämätön,siittiöid en laatu...27.6........1
Robina…………3.ICSI,tuore…….sii ttiöt…………........................7.7.....3./1.yht.
TybyLiini.......1. ivf, tuore........selittämätön/endo.....................8.7........1
Helge............luomuihme..........PCO. ....................................23.7 ......1
aurora*.........2.icsi,tuore........pco, sperman v-a....................30.7........1
iiris_lorea.......2.icsi/ivf,tuore...keltahormoni,siittiöt...... ..........4.8 ..........1
katiri.............1.ivf,tuore.........e ndo,munanjohdintukos...........11.8..... ...1
Millyk............1.ivf,tuore..........m unanjohd.vauriot.................14.8(?) ....1
Fyi...............1. IVF 2. PAS.......selitt........................ ............6.9. (?)...1
RedwingBBrd..3. IVF, tuore.......keltarauhanen,1ovario....... .......17.6......1

Neuvolat/ultrat
Robina 20.12 np-ultra, 20.1 neuvola, 17.2 rakenneultra
aurora* 20.12 neuvola
katiri 3.1. neuvolan ensikäynti
TybyLiini 14.1 neuvolalääkäri, 26.2 rakenneultra
RewingBBrd 6.2 rakenneultra
 
Viimeksi muokattu:
EIIIIII, mulle kävi taas kerran siten, että kirjoitin pitkätpätkät ja sitten kaikki hävisi savuna bittiavaruuteen - joten tässä seuraa tiivistelmä:

Heippa kaikille piiiiitkästä aikaa!

Joulu, lomailu ja omatolot ovat vieneet voiton kaikelta muulta ja palstailu jäänyt pitkäksi aikaa, mutta nyt jälleen arki lähestyy ja elämä "normalisoituu".

Osanotot kaikille menetyksen kokeneille :hug: Sellaista ei kyllä soisi kenellekään, etenkään meille tällä palstalla, kun tie muutenkin on ollut kivinen ja mutkikas kera epävarmuuden ja pelon.

Onnea kaikille plussanneille - hienoa että ryhmämme kasvaa jatkuvasti!

(.) Täällä mennään nyt 13+3. Olot jälleen hiukan rauhoittumassa (rauhoittuivat jo kerran, mutta juuri ennen joulua palasi pahoinvointi ja tolkuton väsymys). 31.12 olimme niskapoimu-ultrassa. Olin oman pään sisällä tehnyt itseni kanssa sopimuksen, että jos siellä ultrassa kaikki hyvin, niin sitten tämän stressaamisen on loputtava - tai ainakin vähennyttävä! Ja kyllähän siellä kaikki oli ihanasti. Pikkuinen siellä heilutteli ja sydän sykki ja muutkin elimet kehittyneet ja paikoillaan. Saimmekin monta kuvaa kotiin ihasteltavaksi. :heart:

Ultran jälkeen menimme miehen kanssa vähän kiertelemään ja "vain katselemaan" lastentavaraliikkeisiin... ja niinhän siinä kävi, että kotiin tultua meillä oli vaunut varattuna ja käsirahamaksettuna. Tosin sillä varauksella, että kaupat voi perua, jos jotain ikävää vielä sattuukin. Ei vaan voinut ohittaa niin ihania vaunuja, hyvää tarjousta ja ja ja :) Mites te muut - oletteko vielä tehneet hankintoja vauvalle?

Ultrassa myös selvisi että kohtu on eteenpäin kallellaan, mikä osittain selittänee sen, että masu on minusta itsestä ollut alusta saakka pömpsällään ja nyt jo kokoajan enenevässä määrin :) Melkein vallan siitynyt leggareihin, mekkoihin ja tunikoihin. Kaverilta sain yhdet mammafarkut, nekin ovat ihanat päällä. Nyt pitäisi kerätä voimia lähteä ALEja kierteleen ja bongaileen potentiaalisia vaatteita tulevaan. Hankala vain vielä arvioida mitä ja mitä kokoa sitä sitten tarvitseekaan, joten kannattanee hamstrausta hillitä :)

Ihania oloja ja jaksamista kaikille! :heart:

TybyLiini ja Sintti 13+3
 
RedwingBBrd, onnea raskaudesta ja tervetuloa mukaan :) Olet päässyt jo hyville viikoillekin :)

Tybyliini, sullakin raskaus edennyt jo pitkälle, toivottavasti osaat nyt olla murehtimatta kun kaikki oli ultrassakin noin hienosti. :) Ja hankintojakin olet jo kerennyt tekemään. :) Varmaan se vauvan saaminen alkaa tuntua jotenkin konkreettisemmalta kun on vaunut ja kaikki valmiina.

Noista hankinnoista, en itse vielä uskalla mitään ostaa. Eilen kävin kiertelemässä kauppoja ja parissa liikkeessä vaivihkaa kävelin lastenvaateosastojen halki. Ihanan näköisiä pikku vaatteita siellä kyl oli :heart: Äitiyshousuja olen vähän mietiskellyt, mut jotenkin en sit vaan osaa vielä ostaa kun ei tunnu vielä tarpeellisilta.

Maantantain ultran jälkeen tuntui että hetkeksi pystyi huokaisemaan helpotuksesta kun kaikki oli siellä hyvin, mutta nyt kun siitä on muutama päivä mennyt niin epävarmuus tuntuu taas nostavan päätään. Muutaman viikon kun vielä pääsis eteenpäin niin sitten ehkä osais huokaista jo ja alkaa nauttimaan.

Tänään käytiin neuvolassa ensikäynnillä. Siellä ei mitään kummempaa, kauhee kasa vaan lippuja ja lappuja... Täytyy varata aikaa verikokeisiin ja seuraavaan ultraan viikolle 11-13.
Neuvolalääkärille sain ajan 15.1. Meillä onneksi neuvolassakin on ultra, niin lääkäri voi siellä seuraavan kerran tarkistaa että kaikki on kunnossa.

IVF/ICSI-hoidoista plussaan
Nimi..............Hoito................. Syy....... ..............................La......Mo nesko
Meemir.........1.ivf/1.pas..........selitt./munajohdinvaurio.........11.5........... 1
deseo............1.ivf,tuore..........se litt....... ...........................10.6........1
InMyDreams...5.ivf/tuore..........tuba factor...........................26.6... .....1
Krish73..........5.icsi,tuore.........se littämätön,siittiöid en laatu...27.6........1
Robina…………3.ICSI,tuore…….sii ttiöt…………...................... ..7.7.....3./1.yht.
TybyLiini.......1. ivf, tuore........selittämätön/endo.....................8.7........1
Helge............luomuihme..........PCO. ....................................23.7 ......1
aurora*.........2.icsi,tuore........pco, sperman v-a....................30.7........1
iiris_lorea.......2.icsi/ivf,tuore...keltahormoni,siittiöt...... ..........4.8 ..........1
katiri.............1.ivf,tuore.........e ndo,munanjohdintukos...........11.8..... ...1
Millyk............1.ivf,tuore..........m unanjohd.vauriot.................14.8(?) ....1
Fyi...............1. IVF 2. PAS.......selitt........................ ............6.9. (?)...1
RedwingBBrd..3. IVF, tuore.......keltarauhanen,1ovario....... .......17.6......1

Neuvolat/ultrat
Robina 20.12 np-ultra, 20.1 neuvola, 17.2 rakenneultra
aurora* 20.12 neuvola
katiri 15.1. neuvolalääkäri
TybyLiini 14.1 neuvolalääkäri, 26.2 rakenneultra
RewingBBrd 6.2 rakenneultra
 
  • Tykkää
Reactions: TybyLiini
Fyi
aurora*, kiitos, toivon todella niin. :) Varhaisultra on kahden viikon päästä, rv 6+6, tuntuu ihan kamalan pitkältä ajalta.

Ihana, että siellä pahoinvointi helpottaa ja pääset kohta nauttimaa siitä kuuluisasta seesteisestä keskiraskaudesta. :heart:

Redwing tervetuloa mukaan. Täällä tosiaan kaikki ymmärtävät miltä tuntuu kun raskaus ei tunnut alkavan ja varmasti myös sen pelon mikä liittyy raskauteen. Te olette kuitenkin jo hyvän matkaa kulkeneet kohti syntymää.

Tybyliini onnea ihanista kuvista! :heart: Mulla on kanssa voimakkaasti eteenpäin kallellaan oleva kohtu, joten oletan, että maha römpsähtää aika nopeasti. Nyt on niin järkyttävä turvotus vatsassa, että näytän jo hyvin tukevasti raskaana olevalta. :p

Onnea ultrakuulumisista myös katiri ja Millyk!

ON. Tänään "huimat" rv 5+0. Ensi viikolla ajattelin varailla neuvola-aikaa.

IVF/ICSI-hoidoista plussaan
Nimi..............Hoito................. Syy....... ..............................La......Mo nesko
Meemir.........1.ivf/1.pas..........selitt./munajohdinvaurio.........11.5........... 1
deseo............1.ivf,tuore..........se litt....... ...........................10.6........1
InMyDreams...5.ivf/tuore..........tuba factor...........................26.6... .....1
Krish73..........5.icsi,tuore.........se littämätön,siittiöid en laatu...27.6........1
Robina…………3.ICSI,tuore…….sii ttiöt…………...................... ..7.7.....3./1.yht.
TybyLiini.......1. ivf, tuore........selittämätön/endo.....................8.7........1
Helge............luomuihme..........PCO. ....................................23.7 ......1
aurora*.........2.icsi,tuore........pco, sperman v-a....................30.7........1
iiris_lorea.......2.icsi/ivf,tuore...keltahormoni,siittiöt...... ..........4.8 ..........1
katiri.............1.ivf,tuore.........e ndo,munanjohdintukos...........11.8..... ...1
Millyk............1.ivf,tuore..........m unanjohd.vauriot.................14.8(?) ....1
Fyi...............1. IVF 2. PAS.......selitt........................ ............6.9. (?)...1
RedwingBBrd..3. IVF, tuore.......keltarauhanen,1ovario....... .......17.6......1

Neuvolat/ultrat
Robina 20.12 np-ultra, 20.1 neuvola, 17.2 rakenneultra
aurora* 20.12 neuvola
katiri 15.1. neuvolalääkäri
TybyLiini 14.1 neuvolalääkäri, 26.2 rakenneultra
RewingBBrd 6.2 rakenneultra
Fyi 17.1. varhaisultra
 
  • Tykkää
Reactions: TybyLiini ja Millyk
Minkälaista liikuntaa te muut olette harrastaneet alkuraskaudessa? Itsellä joulun aika meni vähän laiskemmin, kuitenkin kävelylenkkejä olen tehnyt päivittäin ja se varmasti onkin sopiva liikuntamuoto koko raskauden ajan. Nyt kuitenkin yritän taas palailla normaaliin arkirytmiin ja eilen ja toissapäivänä kävin salilla ryhmäliikuntatunneilla. Käyn yleensäkin 2-3 kertaa viikossa erilaisilla tunneilla esim. zumbassa ja muilla tanssillisilla tunneilla.
Torstaina kävin lihaskuntotunnilla, jossa kaikki menikin muuten hyvin, mutta sitten selkälihaksia tehtiin päinmakuulla, eli vatsa vasten lattiaa ja se tuntui vähän epämiellyttävältä kun ajattelin että jos kohtu joutuu litistyksiin. Kuitenkin ajattelin että eiköhän se kohtu ole vielä tässä vaiheessa aika suojassa ja tein liikkeet ihan normaalisti. Rv 8+5 siis menossa tänään. En kuitenkaan tässä vaiheessa haluaisi vielä tehdä mitään numeroa tästä raskaudesta ja alkaa tekemään omia liikkeitä...
Eilen olin sitten tunnilla jossa oli paljon hyppyjä, pomppuja ja juoksua ja mietin että kai se pikkuinen pysyy mukana... Kai tää nyt on vähän turhaa hermoilua tässä vaiheessa :) Netistä etsin tietoa raskausajan liikunnasta ja sieltä löysin että hyppyjä pitäisi ainakin raskauden keskivaiheelta alkaen välttää lähinnä kai kaatumisriskin takia... Mut voikohan tässä vaiheessa vielä kaikkea tehdä ihan normaalisti?
Neuvolassa terveydenhoitaja sanoi että esim. zumba varmaan sopii koko raskauden ajan harrastettavaksi.
 
Mulla jäi liikkuminen jäi kävelyitä lukuunottamatta tosi vähäiseksi joulukuussa huonon olon ja väsymyksen takia, mutta nyt kun voimat tuntuu palautuvan olis ihanaa aloittaa taas!

Jumpat/ryhmäliikunta on mullekin mieluisinta liikkumista ja kyselikin silloin neuvolassa käydessä, että mitkä olisi sopivia tunteja. Neuvolan hoitaja sanoi, että periaatteessa oman voinnin mukaan voi aika vapaasti liikkua, mutta sykkeestä pitäisi vähän seurailla ettei nouse pitkäksi aikaa yli 140:n. Ja ehkä ne kovimmat hyppimiset jättää pois. Mä mietin että spinning ( omaan tahtiin), bodypump ja bodybalance vois olla nyt sopivia, ja sit just noi tanssilliset..!

Yleensä käyn just niillä kovasykkeisillä tunneilla (bodystep, combat, attack) mutta ne ajattelin nyt suosiolla jättää.
 
RedwingBBrd, tervetuloa mukaan kirjoittelemaan! Teillä on hyvin viikkoja takana jo ja pitkät hoidot takana. Onnea kyytiläisestä :)
Kyllä se vuoto tosiaan aina säikäyttää, ihmettelin itsekin mistä se johtu. Lääkäri sanoi että kuukautiset olivat siihen aikaan, sen takia vuoteli tai pienten verisuonten takia.

Aurora, kivaa että pahoinvointi helpottanut :) Jospa oireet siitä entisestään helpottaisi kun viikkoja tulee enemmän ja maha alkaa kasvamaan.

TybyLiini, Onnea ihanista ja helpottavista ultrakuulumisista!
Mekin on käyty katsomassa yhdessä paikassa vaunuja, ihan vain katsomassa :) Mutta vaunuostokset tehdään varmaankin kesällä, jos tulisi hyviä tarjouksia vastaan. Vielä ei oikein uskalla... Vaatteitakin tulee ostettua joskus rv12 jälkeen, vaikka turvotus on aikamoista nytkin, että jotkut housut tuntuvat kiristävän. Yritän malttaa.

Katiri, täälläkin ajottainen epätoivo iskee, että onkohan siellä kuitenkaan kaikki kunnossa. Mieheltä tuntu välillä menevän hermot, kun ajattelen ääneen näitä murehtimisia. Ei mies vaan pysty käsittämää, mitä kaikkea naisena tässä ajattelee tästä kaikesta :) Hän vaan rauhoittelee,että kaikki siellä on hyvin, älä stressaa nyt turhaan. Niinhän se pitäisi..
Oireet on täällä vähentyneet ehkä himpun verran. Väsymys ja tissien arkuus on ainakin vähentynyt. Turvotus, vatsatuntemukset ja ajoittanen ruokahalun kasvu ovat pysyneet samoina. Välillä on hieman kovempiakin vatsakipuja ja alaselässä vähän jomottaa.

Täälläkin joulukuu meni aika kevyesti liikunnan osalta.. Olen tottunut käymään liikuntatunneilla 2-4 kertaa viikossa ja nyt olisiki tarkoitus aloittaa käymään säännöllisemmin. Bodybalance,Yoga ja tansilliset tunnit olis varmasti hyviä ja eiköhän muilla rankemmillakin tunneilla vois käydä välttäen hyppyjä ym.vatsalla olo liikkeitä, sitten kun vatsa alkaa näkymään tai hypyt tuntuu pahoilta.
Kuntosalia aion suosia myös.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille! :)
 
Ultran jälkeen menimme miehen kanssa vähän kiertelemään ja "vain katselemaan" lastentavaraliikkeisiin... ja niinhän siinä kävi, että kotiin tultua meillä oli vaunut varattuna ja käsirahamaksettuna. Tosin sillä varauksella, että kaupat voi perua, jos jotain ikävää vielä sattuukin. Ei vaan voinut ohittaa niin ihania vaunuja, hyvää tarjousta ja ja ja :) Mites te muut - oletteko vielä tehneet hankintoja vauvalle?
TybyLiini: Millaiset vaunut tilasitte? Me ollaan kans viikon ajan otettu nyt netistä selvää vaunuista ja täytyy sanoa, että ehkä autoa oli ehkä yhtä vaikea ostaa kuin vaunuja.. Vaihtoehtoja on NIIN PALJON! Meillä rajoittaa auton peräkontin aukon mataluus (Volvo S60) ja toisaalta halutaan yhdistelmät, joissa olis mahdollisimman paljon ominaisuuksia ja Isofix-auto adapteri ja Travel system-adapteri... Ja meidän paikkakunnalla on vaan kaks vauvantarvikeliikettä, joissa myydään pääosin Brioa ja Emmaljungaa, esim. lähin Teutonian jälleenmyyntiliike on 200km päässä. Laadukkaat ajateltiin kuitenkin ostaa, koska se on niin iso ostos, ettei ehkä kannata ostaa halpaa..

Muoks: Muuten, jossain keskustelupalstalla oli, että kannattaa lähteä vaunuostoksille jo 3-4 kk ennen LA, koska joissain liikkeissä vaunut pitää tilata tehtaalta, esim. jos haluaa tiettyä väriä jne.

Minkälaista liikuntaa te muut olette harrastaneet alkuraskaudessa? Itsellä joulun aika meni vähän laiskemmin, kuitenkin kävelylenkkejä olen tehnyt päivittäin ja se varmasti onkin sopiva liikuntamuoto koko raskauden ajan. Nyt kuitenkin yritän taas palailla normaaliin arkirytmiin ja eilen ja toissapäivänä kävin salilla ryhmäliikuntatunneilla. Käyn yleensäkin 2-3 kertaa viikossa erilaisilla tunneilla esim. zumbassa ja muilla tanssillisilla tunneilla.
Torstaina kävin lihaskuntotunnilla, jossa kaikki menikin muuten hyvin, mutta sitten selkälihaksia tehtiin päinmakuulla, eli vatsa vasten lattiaa ja se tuntui vähän epämiellyttävältä kun ajattelin että jos kohtu joutuu litistyksiin. Kuitenkin ajattelin että eiköhän se kohtu ole vielä tässä vaiheessa aika suojassa ja tein liikkeet ihan normaalisti. Rv 8+5 siis menossa tänään. En kuitenkaan tässä vaiheessa haluaisi vielä tehdä mitään numeroa tästä raskaudesta ja alkaa tekemään omia liikkeitä...
Eilen olin sitten tunnilla jossa oli paljon hyppyjä, pomppuja ja juoksua ja mietin että kai se pikkuinen pysyy mukana... Kai tää nyt on vähän turhaa hermoilua tässä vaiheessa :) Netistä etsin tietoa raskausajan liikunnasta ja sieltä löysin että hyppyjä pitäisi ainakin raskauden keskivaiheelta alkaen välttää lähinnä kai kaatumisriskin takia... Mut voikohan tässä vaiheessa vielä kaikkea tehdä ihan normaalisti?
Neuvolassa terveydenhoitaja sanoi että esim. zumba varmaan sopii koko raskauden ajan harrastettavaksi.
Mä en oo harrastanu mitään liikuntaa ekoista pistoksista lähtien eli syyskuun alusta.. Aluksi pelkäsin ainoan munasarjan kiertyvän jumpassa ja sit alkoiki niin hirvee pahoinvointi ettei käyny mielen vieressäkään lähteä vapaaehtoisesti ovesta ulos kun olin päässyt sohvalle töiden jälkeen makoilemaan... Kävelyä harrastin hyvinä hetkinä rauhalliseen tahtiin. Mut mäki ajattelin aloittaa nyt jumpan ja varmaan pitää aloittaa aika kevyesti kun sohvalta nousukin huimaa ja syke nousee vähänkin reippaammasta kävelystä : D Ihan hirvittää tämä kunnon romahdus, oon kans aina ennen ollut liikkuvainen, käynyt pumpissa ja pyöräillyt 4-5 kertaa viikossa. Mut toisaalta terkkari sano et voin ihan turvallisesti aloittaa reippaamman liikunnan uudelleen vointia kuunnellen, siitä on kuitenkin huimasti hyötyä loppuraskautta ajatellen. Meen huomenna jumppaan, jossa voi helposti säätää tahtia kunnon mukaan.. Silti vähän jänskättää!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksistanne liikunnan suhteen. Ehkä mäkin koitan vähän kevyemmissä jumpissa alkaa käydä. Tosiaan sh´bam-tunti on ollut mun suosikki, mutta viime viikolla sen jälkeen oli ikävää vihlomista vatsalla :( Siinä kun on paljon hyppimistä. Taidan vaihtaa sen zumbaan ja sit käydä lisäksi esim. bodybalancessa ja kävelylenkeillä. Uinti olis varmaan kanssa hyvä kun vaan jaksais raahautua uimalaan :)

Millyk, meillä sama juttu, että mies on kyllä tosi luottavainen ja uskoo että kaikki tämän raskauden suhteen sujuu hyvin. Itsellä sit meinaa välillä epätoivo iskeä. Onhan se hyvä että mies sit rauhoittelee ja luottaa että kaikki on kunnossa. :)
Oireet mulla pysynyt suunnilleen samoina edelleen. Välillä kuvottavaa oloa. Joinain päivinä vähän enemmän ja joinain päivinä taas ei ollenkaan. Eilen ja tänään ollut pahaa oloa vähän enemmän ja koko ajan on pitäny olla syömässä jotain ettei tulis liian huono olo. Muutenkin heti alusta saakka on tuntunut että koko ajan on kauhee nälkä.

Redwing blackbird, tsemppiä liikunnan aloittamiseen. Hyvin se varmasti menee kun vaan pääsee alkuun. :)
 
Redwing blackbird: Meiän vaunut oli Teutoniat, mutta tarkemmin en muista, se kävi niin äkkiä :D Mutta oikein hyviltä vaikuttivat ja mukaan tuli kaikki tykötarpeet, kun olivat viimeiset sillä kuosilla (ollaan sitten niiiin sooooou laast siisön :D ) - niin ja nätit olivat ;) Juur viikko sitten harmiteltiin, kun ei otettu vaunuista mitään muistiin itselle (paitsi kuva). Vaikka tarpeen tullen saisihan sen tiedon sieltä kaupasta soittamalla.

Aiemmin olen harrastanut liikunta melko aktiivisesti lenkkeilyä, salia ja jumppia n 5 kertaa viikossa. Mutta punktion jälkeen kaikki jäi. Ensin olin niin helkutin kipeä, sitten väsynyt... ja raskauden myötä tämä umpiväsymys/horros on jatkunut lähes näihin päiviin. Olen siis rauhallisilla kävelylenkeillä käynyt pari kertaa viikossa, mutta muuten ei mitään. Nyt viikonloppuna sain jostain jälleen virtaa ja kävin uusimassa salikorttini. Eli siellä ainakin alan taas käydä, mutta jumpista en vielä osaa sanoa. Steppi on ollut ehdoton suosikkini, mutta melkosta pomppimistahan se on. Ehkä käyn kokeilemassa joku päivä.

Iloista viikkoa! Ja hyviä ultrakuvia heille joille tämä ajankohtaista :)

TybyLiini ja Sintti 14+0 (POKS!)
 

Yhteistyössä