Yökerhot kiinni jo 02.00 - uusi lakiehdotus käsittelyyn! Mielenosoitus la-su yönä

• Viestiketjun aloittaja Discofever
  • Ensimmäinen viesti
"Hipsuli"
Mun mielestä edelleen annetaan lapsille vedellä laimennettua viiniä ruoan yhteydessä.
Tää on vanha, otin ekan minkä google tarjos:
Yahoo Groups

Mitkä pari maata ovat lopettaneet tämän käytännön?
Sun lähteesi on antihörhöfoorumi :D

Koita nyt rauhoittua, en ole väittänyt, että "jotkin maat" ovat lopettaneet ko. käytännön.. Kokemusta parista maasta on monen vuoden ajalta (asumisen muodossa), enkä koskaan törmännyt tilanteeseen, että lapsille olisi tarjottu viiniä ja aika monia lapsiperheitä ja lapsia yleensä tuli tavattua ja heidän seurassaan oltua. Se siitä.

Kerro ensin mikä on "normaalia" alkoholin köyttöä.
"mies" Viesti #97.

Komppaan täysin!

Suomalaisilla on väärä suhde alkoholiin.
Alkoholin käyttö on niin kauan normaalia kun siitä ei tule ongelmaa, mutta ne väärät käyttötavat usein johtavat näihin ongelmiin.
Alkoholin ei ole tarkoitus turruttaa tunteita tai antaa supermiehen voimia jotta Hanski uskaltaa soittaa poskeaan naapurin Penalle, joka on tyhjäkäyttänyt autoaan turhaan pihalla.

Alkoholista pitäisi nauttia; sen mausta, lämmittävästä tunteesta. Sehän on terveydellisistä syistäkin hyvä ottaa silloin tällöin.

Alkoholia pitäisi nautiskella mielestäni sosiaalisissa tilanteissa.

[QUOTE="Hipsuli";29505671]Sun lähteesi on antihörhöfoorumi :D

Koita nyt rauhoittua, en ole väittänyt, että "jotkin maat" ovat lopettaneet ko. käytännön.. Kokemusta parista maasta on monen vuoden ajalta (asumisen muodossa), enkä koskaan törmännyt tilanteeseen, että lapsille olisi tarjottu viiniä ja aika monia lapsiperheitä ja lapsia yleensä tuli tavattua ja heidän seurassaan oltua. Se siitä.[/QUOTE]

Pitääkö mun tosiaan alkaa penkoa sulle faktaa.:D Ei jaksais.

Joten koska et edes mainitse noita sun kahta maata, tyydyn vain antamaan omien kokemuksieni perusteella olevaa tietoa. Edelleen viiniä tarjoillaan lapsille.

Ja itse en tätä kannata. 18v ikäraja alkoholin tarjoilussa on mielestäni ihan hyvä.

Mutta tuo, että viiniä tarjoillaan lapsille, kertoo pitkälti heidän suhteesta alkoholiin.

onko pakko
"mies" Viesti #97.

Komppaan täysin!

Alkoholin käyttö on niin kauan normaalia kun siitä ei tule ongelmaa, mutta ne väärät käyttötavat usein johtavat näihin ongelmiin.
Alkoholin ei ole tarkoitus turruttaa tunteita tai antaa supermiehen voimia jotta Hanski uskaltaa soittaa poskeaan naapurin Penalle, joka on tyhjäkäyttänyt autoaan turhaan pihalla.

Alkoholista pitäisi nauttia; sen mausta, lämmittävästä tunteesta. Sehän on terveydellisistä syistäkin hyvä ottaa silloin tällöin.

Onks pakko juoda alkoholia jos ei tykkää alkoholia sisältävistä juomista?

"Hipsuli"
Pitääkö mun tosiaan alkaa penkoa sulle faktaa.:D Ei jaksais.

Joten koska et edes mainitse noita sun kahta maata, tyydyn vain antamaan omien kokemuksieni perusteella olevaa tietoa. Edelleen viiniä tarjoillaan lapsille.

Ja itse en tätä kannata. 18v ikäraja alkoholin tarjoilussa on mielestäni ihan hyvä.

Mutta tuo, että viiniä tarjoillaan lapsille, kertoo pitkälti heidän suhteesta alkoholiin.
Ei tarvi kaivaa faktoja, en tarvitse niitä mihinkään. Omien kokemusteni mukaan tapa ei ole yleinen. Yli 15 vuoden ajalta en ole törmännyt sellaiseen Italiassa, enkä Ranskassa.

"mies"
"mies" Viesti #97.

Komppaan täysin!

Nii-in :) Mutta meidän kulttuurissa nauttiminen on hankala asia. Työtä tekevä ja järkevä, aikuinen ihminen kun laittaa nautinnot selvästi kakkossijalle. Ja kun on nautinnon aika, nautitaankin oikein raskaalla kädellä. "Pilluhan se on aina mielessä mutta hypätään nyt ensin."

"vvieras"
Ei vaikuttaisi omaan elämääni sitten niin millään muotoa. "Ehdin" bilettää vanhana hyvänä aikana, kun yökerhoissa sai jopa tupakoidakin. Sittemmin puolison löytäneenä en ole enää aikoihin kokenut tarvetta maksaa sikahintoja alkoholista, jonottaa, ravata narikan kautta tupakalla ja saada v-mäistä palvelua milloin keneltäkin vain siksi että olen humalassa. Ei ei ja vielä kerran EI. Mieluummin olen ystävien kanssa kotona ja nautin alkoholista siellä.

[QUOTE="mies";29505737]Nii-in :) Mutta meidän kulttuurissa nauttiminen on hankala asia. Työtä tekevä ja järkevä, aikuinen ihminen kun laittaa nautinnot selvästi kakkossijalle. Ja kun on nautinnon aika, nautitaankin oikein raskaalla kädellä. "Pilluhan se on aina mielessä mutta hypätään nyt ensin."[/QUOTE]

Tuossa saattaa olla itua!

"mies"
Tuossa saattaa olla itua!
Tästähän minäkin olen puhunut laajemmalla tasolla. Ihmiset eivät leiki ja nauti, ole ekspressiivisiä ja spontaaneja ILMAN että menisi tuohon dokailuun ja yliampumiseen. Se olisi naisessa mulle tärkeä piirre tai seikka. Näen liian paljon naisia, jotka ovat joko liian totisen oloisia tai sitten näitä liian överiksi vetäviä.

Valitettavasti itsestäni tuntuu että jokaisessa muussa maassa naiset osaa enemmän ton "kultaisen keskitien".

Discofever
Voi hitto et repesin:D sä kirjoitat ihan kuin ihmisiltä vietäis jotain tuiki tarpeellista pysyvästi pois!!??:LOL:
Kyse on juottolasta, miten sä siittä kärsit jos se menee 02 jo kiinni?
Ei saa koko yötä olla rimpsalla vai? Rupea sinkuksi, ja aloita hurvittelu!?
Ei vaikuta kuule elämään millään lailla koko viinankin sais kieltää suomesta, mutta eihän tää doku kansa sitä noudattais, alettais salapolttelee pontikkaa ite??:mad:
En minä kärsi, mutta mietipäs niitä kaikkia työpaikkoja, joita mahdollisesti joudutaan tämän takia karsimaan?

Mietippä myös sitä, että onko todellakin tarpeellista valtion sanoa sinulle milloin pitäisi olla kotona nukkumassa??

Itsekin sen toteat, että totaalikiellot eivät toimi..

Kauanko tämä kansa jaksaa tätä kieltohypetystä? Ukrainassa oli jo sisällissota syttymässä, kunnes hallitus vihdoin taipui ja perui mm. mielenosoitukset kieltävät lakinsa.

Sinunlaistesi lammaskansalaisten takia tämä maa onkin tässä jamassa! "Päättäjät tietää mikä meille on parasta"

Yhteistyössä