Yökerhot kiinni jo 02.00 - uusi lakiehdotus käsittelyyn! Mielenosoitus la-su yönä

• Viestiketjun aloittaja Discofever
  • Ensimmäinen viesti
"mies"
Varmaan niin, mutta osataan sitä kuule riekkua muuallakin, vai etkö ole koskaan kuullut tai nähnyt miten esim britit juhlivat?
Muualla maailmassa suhde alkoholiin ei ole sellainen kuin Suomessa. Mm. alkosuhde ja sauna ovat erikoisia tapoja muualla.

Olen pyörinyt Lontoossa illalla ja pubissa ja ei se ole samanlaista.

Se on muuten jännä miten jotkut näkee sitä samanlaisuutta joka paikassa kun minä näen erilaisuutta jo Suomen sisällä.

[QUOTE="mies";29505492]Se on muuten jännä miten jotkut näkee sitä samanlaisuutta joka paikassa kun minä näen erilaisuutta jo Suomen sisällä.[/QUOTE]

Kertoo ennakko-oletuksista ja näkökulmasta. Parempi olisi nähdä molemmat puolet.

Vaikuttaisi
[QUOTE="sitäsaamitätilaa";29505193]Demareiden naisministeri Huovinen haluaa alentaa alkoholin kulutusta litralla, joten sitä saatte mitä olette äänestäneet.[/QUOTE]
Hyvä, että saadaan. On pelkästään hyvä asia, jos alkoholin kulutus alenee EDES litralla.

Muahahhahah
2015 voi olla vuosi jolloin kaikki pidennetyn aukiololuvan saaneet yökerhot, klubit ja ravintolat menevätkin jo 02 kiinni nykyisen 04 sijaan.

Vaikuttaisiko tämä sinun elämääsi?
Luuletko, että tämä vaikuttaisi ravintoloiden toimeentuloon?
Olisiko vaikutusta esiintyjäbisnekseen?

Kuinka kauan hallituksen kieltopolitiikkaa uskot sietäväsi?

Lauantain ja sunnuntain välisenä yönä monissa yökerhoissa pidetään hiljainen minuutti klo 02, mielenosoituksena hölmöläishallitukselle.
Voi hitto et repesin:D sä kirjoitat ihan kuin ihmisiltä vietäis jotain tuiki tarpeellista pysyvästi pois!!??:LOL:
Kyse on juottolasta, miten sä siittä kärsit jos se menee 02 jo kiinni?
Ei saa koko yötä olla rimpsalla vai? Rupea sinkuksi, ja aloita hurvittelu!?
Ei vaikuta kuule elämään millään lailla koko viinankin sais kieltää suomesta, mutta eihän tää doku kansa sitä noudattais, alettais salapolttelee pontikkaa ite??:mad:

juu ei
[QUOTE="mies";29505492]Muualla maailmassa suhde alkoholiin ei ole sellainen kuin Suomessa. Mm. alkosuhde ja sauna ovat erikoisia tapoja muualla.

Se on muuten jännä miten jotkut näkee sitä samanlaisuutta joka paikassa kun minä näen erilaisuutta jo Suomen sisällä.[/QUOTE]

Juu, ei muualla osata kännätä kuin Suomaassa...

http://m.youtube.com/#/watch?v=nG-oAossulc

[QUOTE="mies";29505492]Muualla maailmassa suhde alkoholiin ei ole sellainen kuin Suomessa. Mm. alkosuhde ja sauna ovat erikoisia tapoja muualla.

Se on muuten jännä miten jotkut näkee sitä samanlaisuutta joka paikassa kun minä näen erilaisuutta jo Suomen sisällä.[/QUOTE]

Aivan totta!

Välimeren maissa lapsillekin tarjotaan laimennettua viiniä ruoan yhteydessä, mitenköhän Suomessa suhtauduttaisiin jos lapsetkin joisivat.:rolleyes:

Lontoossa mennään joka työpäivän päätteeksi kantabaariin kaljalle, Suomessa jos teet saman olet parantumaton juoppo, miksiköhän.:rolleyes::D

Osaakohan suomalainen joskus tulevaisuudessa käyttää alkoholia oikein?
Auttaisikohan jos suhde alkoholiin ei olisi niin kielteinen, vai johtaisiko salliminen runsastuneeseen alkoholismiin?

"mies"
Aivan totta!

Välimeren maissa lapsillekin tarjotaan laimennettua viiniä ruoan yhteydessä, mitenköhän Suomessa suhtauduttaisiin jos lapsetkin joisivat.:rolleyes:

Lontoossa mennään joka työpäivän päätteeksi kantabaariin kaljalle, Suomessa jos teet saman olet parantumaton juoppo, miksiköhän.:rolleyes::D

Osaakohan suomalainen joskus tulevaisuudessa käyttää alkoholia oikein?
Auttaisikohan jos suhde alkoholiin ei olisi niin kielteinen, vai johtaisiko salliminen runsastuneeseen alkoholismiin?
Aivan. Meillä alkoholi on jotain outoa ja, ehkä, vapauden merkki, johon liittyy realismi. Ja lisäksi meillä on vahva kristinuskon ja "metsäläisyyden" historia, jossa alkoholi oli vain paheellista.

Itseäni kyllä kiinnostaisi, miten suhde alkoholiin on muuttunut vuosisatojen aikana, ei olla taidettu tutkia.

Erotiikassa meillä on sama juttu. Ei suomalainen oikein ymmärrä leikkisyyttä niin. Helposti eroottinen nainen on huora ja runoileva ja kiihkeä mies outo, petollinen tai homo.

Olemme "kulmikas" kansa, hyvässä ja pahassa.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
[QUOTE="Hipsuli";29505575]Joskus vuosikymmeniä sitten, eipä ole enää käytäntö.[/QUOTE]

Kuinka niin?
Onko sulla joku artikkeli laittaa asiasta, olisi mielenkiintoista lukasta.

[QUOTE="mies";29505584]Aivan. Meillä alkoholi on jotain outoa ja, ehkä, vapauden merkki, johon liittyy realismi. Ja lisäksi meillä on vahva kristinuskon ja "metsäläisyyden" historia, jossa alkoholi oli vain paheellista.

Itseäni kyllä kiinnostaisi, miten suhde alkoholiin on muuttunut vuosisatojen aikana, ei olla taidettu tutkia.

Erotiikassa meillä on sama juttu. Ei suomalainen oikein ymmärrä leikkisyyttä niin. Helposti eroottinen nainen on huora ja runoileva ja kiihkeä mies outo, petollinen tai homo.

Olemme "kulmikas" kansa, hyvässä ja pahassa.[/QUOTE]

Täysin samaa mieltä!

Suomessa alkoholi on pitkälti päihtymisaine. Mielestäni alkoholin mausta tulisi nauttia, nautintoainehan se on. Ei niin että vedetään pullo tolkulla taskulämmintä viinaa. Eihän se nyt voi olla niin hyvää.:D

"Hipsuli"
[QUOTE="Hipsuli";29505607]No parista Välimeren maasta on kokemusta sen verran monen vuoden ajalta, etten koskaan ole nähnyt enkä kuullut lapsille tarjottavan laimennettua viiniä. Mutta joskus 80-luvulla sellaisesta vielä kuulin käytäntönä näissä maissa.[/QUOTE]

Mutta "poliittisen korrektiuden" (vitsi..) vuoksi minun olisi tietenkin pitänyt lisätä toteamukseeni/väitteeseeni vaikkapa sanat "tuskin" tai "en usko että.." tms.

Pääsee aina unohtumaan, että palstalla pitää olla hyvin tarkka sanavalintojen kanssa :)

[QUOTE="Hipsuli";29505607]No parista Välimeren maasta on kokemusta sen verran monen vuoden ajalta, etten koskaan ole nähnyt enkä kuullut lapsille tarjottavan laimennettua viiniä. Mutta joskus 80-luvulla sellaisesta vielä kuulin käytäntönä näissä maissa.[/QUOTE]

Mun mielestä edelleen annetaan lapsille vedellä laimennettua viiniä ruoan yhteydessä.
Tää on vanha, otin ekan minkä google tarjos:
Yahoo Groups

Mitkä pari maata ovat lopettaneet tämän käytännön?

Rollolainen
ennkin ehdittiin juoda ihan riitäävsti vaikak moni uppila meni kiinni jo klo 24 ja yökerhot ja tanssipaikat oli auki muistaakseni 02.
Aikaisemmin vaan lähdettiin, nykyöön kun nuorisokin lähtee vasta klo 23 liikkeelle. Varmasti juotaiisin yhtä paljon nos ei enemmänkin. onko kukaan ajatellut etä työsä ne tarjkoilijatkin ym ovat. Moni heistä jopa perheellisiä. Mukavaa olla töissä yön kuuntelemass ahumalaiste örvellystä ja itse yrittää jaksaa lasten kanssa kotona päivällä.Kun sielä ravintolasasa on yöllä töissä mutiakin kuin ne tarjoilijat. Täytyhän jonkun tiskataki niitä asitoita, eikä se tiskaajakaan kyllä vielä klo 04 pääse pois sieltä, vaikka ovi suljetaan. siellä keititöllä kun on muutakin tehtävää kuin se tiskaus

"mies"
Alkoholi on monelle portti omaan vapauteen - kun se ulkomailla on enemmänkin yhdessäolon mauste. Tässä on tietysti taustalla mm. aitouden ihanne eli ollaan humalassa että tuntuu, kun kerran otetaan. Yksinkertainen maailma sisältää vähemmän harmaata ja Suomessa yksinkertaisuus on paljon vahvemmalla kuin mutkikkuus, monessa asiassa. Ja tietysti tässä on omanlaisiaan etuja.

Katolinen kulttuuri on pitkälle eri lailla painottunut, jos verrataan. Eli vaikka esim. venäläiset kyllä ottavat alkoholia, sen rooli on silti eri, sosiaalinen ulottuvuus on tärkeä. Suomalaiselle alkoholi on tragedian ja oman kivan sekoitus, ehkä monelle ainoa väline, jolla päästä ihmiseksi. Tämä on vaan aika karu maa ja yhteiskunta. Aasiassakin on iloisempi meno minun nähdäkseni.

• Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä