Syyskuun Söpöläiset 2014 -tammikuussa-

Että voi olla kylmä. Nii ulkona ku sisällä. Valitetaan nyt kun saadaa sit maha isona viettää hikoillen kesän kuumimpi kuukausia :)

Maikkki Joo mä olen Eurasta. En tosin koko elämääni siellä asunut. Poriin sitten kaikenlaisiin tutkimuksiin tieni vie..

Kävin ekas neuvolas. Oli mukava täti ja paljon lippusia ja lappusia sain mukaan.
Viikon aikana pitäs tulla aika sitten sinne ultraanki.. Jonnekin Maaliskuun alkuun varmaan menee.

Laskettu aika on nyt toistaiseksi sinne Maaliskuuhun asti ainakin 20.9.2014 Jos sen voisi päivittää, kiitoksia :)

t.Emeli 5+6
 
Mun on pakko tehdä hetken hyppy teidän syyskuisten puolelle kertomaan mun tutimuksieni tulos, koska ootte oletettavasti nyt juuri siinä vaiheessa, missä niitä testejä tulee tehtyä jonkus vähän turhaakin, varmistukeksi. Oon ite siis elokuisissa ja tein tossa pari viikkoa sitten (rv 7-8) testin ihan plussan näkemisen iloksi ja kävikin niin,että testissä oli haaleampi viiva kuin siinä, jonka tein rv. 5. Menin tietty ihan paniikkiin asiasta ja googlailin vaikka mitä. Luin sitte yhdestä keskustelusta että etenki ne herkät raskaustestit näyttää helposti jopa negatiivisen tuloksen, jos testin tekee myöhäisillä viikoilla. Ne ei ns. pysty mittaamaan enää niin korkeita hormonimääriä. Asian voi varmistaa sillä, että laimentaa näytettä.

Ite sitten itku kurkussa laimensin sitä näytettäni ja varmaan desin ainakin laitoin vettä joukkoon ja kappas, tummat viivat tuli testiin. Kuulin vastaavasta myös yhdeltä tutulta, joka oli rv 10 paikkeilla saanu digiin 2-3 viikkoa ja hcg oli ollu silti korkea.

Eli siis, jos jollekin käy vastaavaa niin haluan tuoda tän asian julki myös teille, ettei tuu turhaa paniikkia , jos näin käy :). Ite odotan kaksosia ja hcg on siis todistettavasti korkea.
 
Tuo testin sekoaminen onkin hyvä tietää eli niitä ei nyt ihan kamalan myöhään kantsi enään varmistukseen käyttää.

Kalpeakuu ,olen miettinyt sinnuu ja toivonut että sulle kuuluu hyvää.Toivotaan nyt vielä kovasti että sieltä syke löytyy.tietenkin erikoista se että hedelmöittyminen ois ollu positiivisen jälkeen.noh kuitenkin toivon parasta ! Jostain luin että jollekkin oli sanottu ettei mitään välttämättä näy vielä kymmenellä viikollakaan.en tiiä sitten
 
mimosalaha: Ihanaa, kiitos tiedosta!! Olin just aatellut että tekisin testejä just varmistukseks.. :wave: ehkä teen ensi viikolla vain tuon yhden mikä on vielä kaapissa odottelemassa, mutta sitten koitan vain rentoutua enkä osta kasaa testejä turhaan itseäni pelästyttämään :D

Ja minulta myös voimia teille, joilla vielä enempi epävarmuutta ilmassa ja toivotan kaikille parasta :hug:

Piretti ja Pirpula 5+0
 
Viimeksi muokattu:
Voi Kalpeakuu toivottavasti kaikki selviää :/ Aina vetää vähän hiljaiseksi tällaiset uutiset ja tuntuu pahalta hypätä suoraan omiin kuulumisiin. En kuitenkaan tiedä mitä muutakaan sanoa :(

**

Nyyh, olen tänään oikea itsesäälin kuningas kun mulla on synttärit (23 vuotta, jee) ja kaikki on ihan surkeaa! Ensin tein pitkän päivän töissä, sitten kotona pienet kakkukahvit, kenelläkään ei ole varaa ostaa mulle lahjoja (paitsi miehellä) ja äsken sain hermoromahduksen, kun mies halusi katsoa Salkkarit, enkä minä siedä sitä ohjelmaa. Sanoin, että älä katso nyt sitä ohjelmaa olkkarissa, mene vaikka makkariin. "Voisit sinäki sinne makkariin mennä ohjelmias katsomaan" oli vastaus. Ja se riitti.. Lähdin sitten ovet paukkuen. En edes välitä synttärilahjoista, silti olen ihan herkkänä! Enkä minä normaalisti ole tällainen "mun synttärit, mun päivä"- naakka.

No, onneksi palkallinen talviloma on vihdoin tiedossa. Sitten saan hetken hengähtää.. Kuukauden päästä. Eikä housutkaan enää mene kiinni :( Yhyy

Mites muuten ultrassa käyneet, lasketteko vielä viikot menkkojen mukaan vai jos sikiön koko viittaakiin eri päiviin, niin sitten sen mukaan? Minä en tosiaan tiedä, ilmaisisinko viikkoni 7+4 menkkojen mukaan vai 7+6 sikiön koon mukaan. Pieni mutta suuri ero :D
 
Hep, joku puhui aiemmin sauhuttelusta ja täällä on myös yksi ex-nikotinisti. Lopetus tapahtui varsin persoonallisesti 11.11.2011 (heh, helppo muistaa) seistessäni ruokatupakalla ihan kamalassa räntäsateessa. Mietin siinä nenä huurussa, että onko tässä nyt oikeasti mitään järkeä ja päätin kokeilla olla päivän ilman. Se päivä venyi lopulta viikoiksi, kuukausiksi ja lopulta vuosiksi ilman sen suurempaa dramatiikkaa. Mitään fyysisiä oireita ei tullut vaikka olin polttanut askin päivässä 8 vuoden ajan. Omalta osaltani voin siis sanoa, että lopettaminen oli vain yksi askare muiden joukossa. Ja olin itseasiassa tuosta syystä ihan pirun vihainen maailmalle, joka alati mainostaa lopettamisen olevan elämää isompi asia. Missään ei ikinä mainita, että se voi mennä näinkin. Mutta tuokin on siis mahdollista, ja olen nykyään todella iloinen, että minulle kävi noikin hyvin :)

Huomenna onkin jännät paikat; järjestän äidin 60v-juhlat joihin tulee koko suku ja tarkoitus on nauttia myös alkoholitarjoilusta. Olen tässä yrittänyt keksiä ovelia harhautuksia potentiaalisiin uteluihin Pommacin hörppimisestäni. Vetoan 1v esikoiseen ja melko huikeisiin korkkareihin :) Äiti onneksi jo tietää, soitin ilosta itkien heti plussatestin tehtyäni.

Jihaa, tänään pokspoks 5+0!
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki ja piretti
Kalpeakuu: Olet ajatuksissa! en edes osaa kuvitella, mitä käyt läpi, mutta toivon syvästi, että kaikki olisi hyvin..

alan kyllä todella harkita sitä ar-ultraa, tää oireettomuus tekee vainoharhaiseksi ja vähän päälle neljä viikkoo tuntuu ihan liian pitkältä ajalta ennen neuvolaa miettiä missä mennään..
 
Paljon voimia Kalpeakuu :hug: Toivotaan ihmettä!

Voi nyyh, meinasi ihan itku tulla kun parille tutulle kerroin raskaudesta... :') Toinen on ihan vain ystävä ja toinen ikään kuin "varaäitini", henkilö joka otti minut perheeseensä erään rankan elämänvaiheen aikana. Molemmat tuntuivat olevan niin vilpittömän onnellisia puolestani, ettei tällaista voi jotenkin uskoa. En tiedä olenko jotenkin vain tottunut että ihmiset sylkee päin naamaa vai ovatko he jotenkin erikoisen ihania ihmisiä. Niin tai näin, tuli todella hyvä mieli :)

Edellisellä sivulla taisi olla juttua mieliteoista. Minulla ei varsinaisesti ole mielitekoja, mutta jollain tapaa maku on muuttunut, varsinkin nyt kun parin päivän sisällä pahoinvointi on rantautunut vieraaksemme. Ruoan tekeminen on haastavaa, kun kaikki papujutut yms. ällöttää. Ne kun ovat pääasiallinen proteiininlähteeni. :/ Maitotuotteet onneksi maistuu, joten olen sitten yrittänyt käyttää enempi niitä. Voisin elää fetasalaatilla, perunalla ja kermaviilillä. :D Aijoo, ja meidän jääkaappiin on ilmestynyt suolakurkkuja, joita olen aina inhonnut... Kumma juttu että ne nyt maistuvatkin ihan hyviltä.

Enää viikkoa varhaisultraan, jännittää! Jotenkin on kuitenkin hyvinkin varma olo tällä hetkellä, huomenna sitten varmaan taas itkupotkuangstipaniikit.

Fritang 6+0
 
Oletko sinäkin Fritang vege? :) Minä olen ollut vege 19 vuotta. Edellisen raskauden aikaan asuin maalla ja siellä vanha neuvolantäti ei varmaan ollut koskaan tavannutkaan kasvissyöjää ilmielävänä. Hän hössötti ja huolehti niin kamalasti että saankohan minä jonkin puutostaudin, että hieman tulistuin ja ilokseni täti rupesi opiskelemaan uutta ja kun seuraavan kerran menin neuvolaan, hän olikin perehtynyt jo aiheeseen ja osasi antaa minulle raskaanaolevien kasvissyöjien ravintoympyrän yms. aineistoa :)

- Bhumi, joka epäilee olevansa pitemmällä kuin rv 5+6 tai odottavansa taas kaksosia
 
Viimeksi muokattu:
Moikka taas :)
Meillä koettiin eilen ei-niin-mukavia oloja. Pääsin töistä kolmen jälkeen ja keittelin ruokaa, että ehdin toisiin töihin vielä myöhemmin illalla. Sain ruoka-annoksen eteen ja ihmettelin, että mitäs nyt, kun ei maistu. Yrjöhän siitä sitten lähti, onneksi ehdin vessaan. Naureskelin miehelle lähtiessäni takaisin töihin, että nyt se aamupahoinvointi sitten alkas. Ehkä oli sittenkin hölmö toivoa tätä merkkiä raskaudesta. Töissä piti pitää kieli keskellä suuta ja odottaa aina, että saa asiakkaat pois, että pääsee halailemaan wc-pyttyä.
Ei rauhoittunut maha iltaa kohden ja kun kotiin pääsin, oli oksentaminen jo melkoisen rajua. Oksennuskohtauksia tuli viiden minuutin välein eikä mikään pysynyt sisällä. Totesin, ettei tää ole kyllä raskauspahoinvointia tämä, kun vointi meni paljon alaspäin nopeasti. Koko yö meni sitten viiden minuutin välein oksennellessa, kuudelta alkoi helpottaa ja seittemältä aamulla oksensin viimeisen kerran.
Jep, kyllä minä noron tunnistan.. Toivottavasti pieni nyt vain on pysynyt mullistuksesta huolimatta mukana <3 Huoli on kova.
Soitin neuvolaan ja sanoivat, jos ei kuume nouse, niin sitten ei ole mitään hätää. Pientä lämpöilyä ollut, 37, mutta ei onneksi enempää. Maanantaina onkin onneksi se eka neuvola, kun rv tulee kahdeksan täyteen.
Tänään 6+3
 
Aamulla oli neuvola. Ihanan iloinen ja kokenut neuvolatäti osui kohdalle :) Lippuja, lappuja ja tietopaketteja vaikka kuinka saatiin mukaan! Täällä siis toivottiin mies ekalle käynnill mukaan. Kyllä tulevana mammana saa näköjään tottua kaikenlaisiin mittauksiin ja tarkastuksiin :D

Ihan jees fiilis, alun pahin olo jo onneks takana. Tsemppiä aiemmissa vaiheissa oleville! :)

rv 8+2
 
Bhumi, joo, olen :) Maitotuotteita ja kananmunaa tosin syön, aikeissa oli nekin jossain vaiheessa pudottaa mutta en nyt raskauden aikana ainakaan viitsi.

Tuota minäkin jonkin verran pelkään, että neuvolassa ei kauhean kivasti tähän touhuun suhtauduta. Asun tosin "onneksi" kaupungissa, luulisi että täällä oltaisiin omituisempiinkin ruokavalioihin totuttu. :)
 
Olen joo. Meinasin aluksi etten syö mitään kiellettyä, mutta tein poikkeuksen. Monessa paikassa sanotaan, että ns. isojen firmojen (tässä tapauksessa kai Arla ja Valio) juustoja voisi syödä, varsinkin jos on pastöroidusta maidosta tehtyä. Toisaalta jossain taas kielletään nekin. Eihän feta mitään terveysruokaa ole, mutta suunnilleen ainut juttu salaatin ja perunan lisäksi joka tällä hetkellä maistuu, joten olen ajatellut että syömättä jättäminen on tässä kohtaa haitallisempi vaihtoehto. Varsinkin kun kroppani on sen tyyppinen että jos en syö kuin hevonen, niin laihdun heti pari kiloa tuosta vain. Mikä on paskempi juttu kun painaa jo valmiiksi alta 50 kiloa. :D
 
Heippa vaan kaikille! Vieläkös mahtuu mukaan?

Plussatesti tehty eilen (ja toissapäivänä ja sitä edellisenä :D) ja uskottava se on, että meidän perheeseen saadaan pitkästä aikaa vauva! :) Esikoinen, poika, täyttää tässä kuussa 4 vuotta, joten vauva-ajasta on vaan ne hyvät muistot jäljellä :D

Laskettuaika olisi menkkojen mukaan 1.10, mutta hedelmöittymisen mukaan 27.9. Mennään nyt kuitenkin ultraan asti tolla 1.10 LA:lla. Toivottavasti ei hirveästi haittaa vaikka ängen tänne syyskuisten pinoon?

Eli jos vain suinkin kelpuutatte mut mukaan, niin mun rimpsu olisi seuraavanlainen (en saa punaiseksi kun luurilla kirjoitan);

Dolly04/ 29v/ 2. lapsi/ 1.10/ KOS

Terkuin,
Dolly 4+3(noin)
 
Hei kaikille !
Pääsisinkö minäkin vielä mukaan ? kovasti olen tämän viikon lukenut teidän kirjoituksia..
Tosiaan tein positiivisen testin sunnuntaina...jos vaan kaikki menee hyvin niin tämä vauva on meidän neljäs lapsi.

Oireita on kaikenlaista,selkäsärkyä, palelu,väsymys, nälkä koko ajan mutta ei ruokahalua, kova mahaturvotus, huimaus...

pieniliekki/34v/4.lapsi/24.9 ehkä/TYKS

Terveisin: pieniliekki 5+2 ??
 
  • Tykkää
Reactions: piretti
Tänään taas ollut super yökkö päivä.töissä syömisen jälkeen oli niin oksettava olo ja maha on turvoksissa ettei tiedä mitenpäin olisi ja ilmaa täynnä.en ole oksentanut mut kaamee olo ollu koko päivän,heti kun nousee ylös niin alkaa oksettava olo.toivottavasti huominen olisi parempi.näin nää olot vaihtelee. Ihan tosi inhottava olo kun vatsa ihan ilmapallo :D onko viikoissa muuten 7+7 ollenkaan eli isoin 7+6 ? Mä oon ihan sekasin viikoissa.nyt kai 7+5
 
Viimeksi muokattu:
Kalpeakuu voimia :heart:

Tuzzi täällä kans yks lopettaja.lopetin heti polttamisen kun tein plussan ja en sen jälkeen ole polttanut ja samoin oli esikoisesta mutta idiootti menin aloittamaan raskauden ja imetyksen jälkeen uudestaan kun ei muka ollut enään mitään hyvää syytä.

Hieman olot ollut tukalia.Mahaan nippailee ja välillä pistelee.Aivan järkyttävä turvotus iltaisin ja pahoinvointi alkaa aina iltaisin ja aamulla ennen kahvia tai kahvin juonnin jälkeen. Mieli tekis koko ajan kaikkea kirpeetä ja olenkin syöny paljon kirpeitä juttuja ja vichy on yks mitä mun pitää saada koko ajan.

Seksiä meillä on ollut plussauksen jälkeen aivan samanlailla kuin ennenkin.Sitten kun alkaa maha oikeen iso olemaan niin tulee pieni paussi ;)

Niin haluaisin jo sinne ultraan koska tuntuu jotenkin niin epätodelliselta tämä raskaus kun ei oo ihan varma onko siellä joku vai ei.No vielä pitäis reilu kaks viikkoa jaksaa...

Norppali ja pieni 5+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: piretti
Ihan omaa napaa nyt... olen niin järkyttävän pahoinvoiva! Juuri vessasta oksentamasta tulin. En meinaa pärjää töissä! Itku silmässä revin itseni liikkeelle, vaikka koko keho vastustaa liikkumista. Nukkuisin vain. Ja oksentaisin. Pari viikkoa näin meni sillai "oo, ihanaa, olen raskaana", mutta nyt alkaa mitta olla täysi. Saako pahoinvoinnista sairaslomaa? Ja uskooko ne edes, että on niin paha olo, ettei jaksa olla tolpillaan? Mulle nousee lämpö joka päivä vieläkin, mutta raskaimpien päivien iltoina lähentelee jo 38 astetta kainalosta mitattuna. Olen aivan rikkipoikki :(

Mimzy ja yksinäinen matkaaja 8+1
 
Hui kun täällä on aina melkein sivu tekstiä vaikka pari kertaa päivässä käy, ihanan aktiivista! :) Viime ryhmässäkin (Toukomuruissa) kirjoiteltiin muttei lainkaan tätä tahtia! ^_^

Emeli- eihän meillä sitten ole välimatkaa kuin parikymmentä kilsaa! :)

Kalpeakuu, toivon TODELLA että sulla on kaikki siellä hyvin, kuulostaa niin tutulta ja mulla päätty huonosti, mutta yhtälailla voikin olla iloinen yllätys siellä! Mä pidän sormet ristissä et sulla ois vaan joku sekaannus ja kaikki hyvin! :)

nuorallatanssija mua nauratti toi pieni lämpöily (37), mulla on nyt raskaana ollessa koko ajan vissiin lämpö päälle 37, mutta mun normilämpökin on tooosi korkea! :) Ihmettelen miten mulla ei oo kylmä kun kaikilla muilla tuntuu olevan ja ruumiinlämpö on kuitenkin noin korkea. Olen aina ollu silti lämminverinen ja kuumissani talvellakin toppi päällä sisällä.. :D Äitini sanoi minua pienenäkin jo patteriksi kun olin aina lämpimämpi kun muut lapset.

Mimzy todellakin saa sairaslomaa pahoinvoinnin takia, itse olen oksentanut pian kuukauden päivät, kolme viikkoa ollut sairaslomalla ja ens viikko ainakin kirjotettu vielä lisää. Olen itse sellaisessa työssä mistä ei vaan voi lähteä oksentamaan vähän väliä, maanantaina yritin olla sielä mutta koko aamupvä meni vessassa niin totesin että ihan turha vielä yrittää. Nyt haet sairaslomaa, sullahan on kroppa ihan ylikierroksilla koko ajan jos jatkat noin eikä se todellakaan ole hyväks pikkuiselle!! Jaksamisia!! :hug:

Ihanaa kun on tullut lisää porukkaa ryhmään, TERVETULOA UUDET!! :) Mulla on mennyt koko viikko pahoinvoidessa, eikä tunnu helpottavan. On jo niin tylsää et tekee mieli jopa siivota, mikä on harvinaista! Ruokahimotuksista kun puhuitte niin mulla oli viimeks, ja on nyt taas himotuksena ollut PIZZA! Siis ihan mieletön himo! Mutta eihän sitä voi kovinkaan usein vetää, epäterveellistä ja suolaista kun on. Nyt uutena on tullut mausteiset ruoat. Olen varmaan kaks kertaa elämässäni syönyt intialaista ruokaa, mut tällä viikolla alkoi ihan hulluna himottaa just intialainen. Eihän täällä pikkukylässä semmosia ravintoloita ole niin mies toi mulle kaupasta jonkun einesintialaisen pahimpaan hätään. :D Siinä oli mausteissa inkivääriä, mutta uskaltauduin silti syömään, ei siinä paljon voi olla... ja jos kerran... Veljen vaimo on puoliksi intialainen, täytyykin pyytää häntä valmistamaan mulle pakastin täyteen ruoka-annoksia! :D
Tänään on tehnyt mieli mausteista paellaa (2x sitäkin maistanut elämässäni). Niin outoa että nyt tekee mieli kaikkia mistä ennen en ole niin ollut innoissani.

Tulipa romaani. Innostatte kirjottamaan aina täällä! :D
Ihanaa (pahoinvoinneista ja kolotuksista huolimatta) odotusta kaikille!!!

Maikkki & minimöö 9+2 (8+2?)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos teille onnitteluista

Pahoinvointi on pahentunut oksentaminen on taas tullut ihan liian tutuksi. Ja sitte kun ruoka ei tahdo pysyä sisällä.. Ja tässä olen yrittänyt hakea jotka pysyisi mahassa. Oksentaminen ei jää aamuum.. Aamulla, itapäivällä ja illalla..
Lisäksu närästys, ihan koko-aikaista. Vielä onneksi lähtee maidon juonnilla.
Ei kiva lainkaan, koko-ajan paha olo.
Ruoka ei löydy tällä hetkellä mitään mikä pysyisi sisällä. Ruokaa perheelle laittaessa alkaa oksettamaan jo jauhelihan, nakkien ja kermaviilin haju. Lähinnä olen juonut vettä ja tuoremehua sekä porkkanasose keittoa jos pysyy.

Mahaan on tullut pientä kumpua, onneksi ei nyt heti näy kaikille. Mutta jos on turvoksissa niin näkyt vähän liiankin hyvin. Tunikat tulee työtakin alla käyttöön ainakin näin aluksi.

Kaikille jaksuja!

Saara ja Tuplat 8+3
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Mimzy saa saikkua ja itsekin olin niin kamalassa kunnossa aiemmissa raskauksissa ettei siitä työssäkäynnistä todellakaan olisi tullut yhtään mitään, rohkeasti vaan hakemaan! Itse olin silloin 4vk ja pelottaa vietävästi että tämä raskaus seuraa edellisiä..

SaaraN Meillä ei silloin tehty ruokaa moneen viikkoon, mies kantoi kaikki valmisruoat kaupasta mitä löysi :LOL: En sietänyt ollenkaan ruoan hajuja (tää onki kätevää nyt kun oon töissä paikassa jossa tehdään ruokaa..).

vinkkinä kuitenkin pahoinvoiville join aika paljon pahimpaan aikaan sellaisia gatoraden suklaaproteiinijuomia. Ei nekään kauaa sisällä pysyneet mutta alas menivät jotenkin ja sitä ei ollut niin inhottava oksentaa :D

C& 4+4
 

Yhteistyössä