suomalainen urheiluvalmetajakin sanoo-karppaus pahasta =)

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Kai se nyt on jokaisen oma valinta, millä sen kuidun tarpeensa täyttää :O Mä saan sen helposti ilman leipää täyteen ja puurostakaan en tykkää. Mutta ei mua haittaa, vaikka joku sen ruisleivällä täyttää, ei mua myöskään kiinnosta jos joku toinen käyttää voita ja toinen margariinia. Miksi pitäisi?
Miksi, oi miksi muiden ihmisten ruokavaliot on niin kiinnostavia, että niitä pitää aina väkisin mollata? Eikös se oma ole se joka on se tärkeä, sillähän sitä eletään? Poimii ne itselle tärkeät ja sopivat ainekset, jos terveys kiinnostaa ja katsoo sitten miten ne itseensä vaikuttaa. Voi tutustua myös ihmisen ravitsemuksen vaikutuksiin kehossa ihan itse, siitä on tietoa vaikka millä mitalla. Ja anatomiset tosiasiat on sellaisia jotka eivät muutu, niinku jotkut asiantuntijahaastattelut. Nekin on vaan vetäneet omat johtopäätöksensä niistä. Menkää kirjastoon ja lainatkaa dieettikirjan sijaan ihmisen anatomiaa käsittelevä teos, jos haluatte tietää mitä keho käyttää ja tarvitsee polttoaineekseen. Ja sitten on fineli, joka kertoo mistä aineksista niitä oikeita löpöjä löytyy. Ruisleivällekin on monta sataa vaihtoehtoa.
 
[QUOTE="ville";29477502]Yksipuolinen? Syön varmasti kasviksia monipuolisemmin kuin sinä. Täysrasvaiset tuotteet kyllä. Miten niin paljon voita tai punaista lihaa? Syön rasvana mieluummin luonnollista tuotetta ja lihan syönti ei ole lisääntynyt. En koe tarvitsevani hedelmiä mihinkään, syynä ensimmäinen rivi.[/QUOTE]

Juu no ei kannattaisi täysrasvaisina maitotuotteita syödä, koska niissä on paljon kovia rasvoja ja hedelmät taas sisältää paljon kuituja, vitamiineja, ravintoaineita joita kannattaa saada.
 
vieras..
Juu no ei kannattaisi täysrasvaisina maitotuotteita syödä, koska niissä on paljon kovia rasvoja ja hedelmät taas sisältää paljon kuituja, vitamiineja, ravintoaineita joita kannattaa saada.
Juu no jotkut karppaa, ja jotkut käyttää täysrasvaisia maitotuotteita ja sille sinä et voi yhtään mitään. Eikä Rollolainenkaan. Vituttaako?
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"ville"
Juu no ei kannattaisi täysrasvaisina maitotuotteita syödä, koska niissä on paljon kovia rasvoja ja hedelmät taas sisältää paljon kuituja, vitamiineja, ravintoaineita joita kannattaa saada.
Kuidut ja vitamiinit saan muista kasviksista. Saan varmaan sepelvaltimotaudin, sydäninfarktin tai vähintään kolesterolit loikkaavat tappiin? No, ei ainakaan viimeaikaisten verikokeiden perusteella. Arvot ovat varsin mainiot, varmaankin jotain vikaa näytteissä.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
fruit drops
Juu no ei kannattaisi täysrasvaisina maitotuotteita syödä, koska niissä on paljon kovia rasvoja ja hedelmät taas sisältää paljon kuituja, vitamiineja, ravintoaineita joita kannattaa saada.
tai olisiko mahdollista millään syödä noita KOHTUUDELLA? Ei tarvi vaihtaa prosessoituihin yököttäviin kevytvalmisteisiin kun osaa syödä. Sä oot malliesimerkki ihmisestä kuka vaan toitottaa jotain mitä on oppinut eikä edes yritä kuunnella muuta.

Ja on se kumma että lääkäritkin Ruotsissa suosittelee vhh- ruokavaliota diabeetikoille.Mut tietty happygirl tietää paremmin kun he. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
[QUOTE="ville";29477541]Kuidut ja vitamiinit saan muista kasviksista. Saan varmaan sepelvaltimotaudin, sydäninfarktin tai vähintään kolesterolit loikkaavat tappiin? No, ei ainakaan viimeaikaisten verikokeiden perusteella. Arvot ovat varsin mainiot, varmaankin jotain vikaa näytteissä.[/QUOTE]

Hienoa, sitten kaikki ok mutta tosiaan kannattaa pitää maalaisjärki matkassa. :) Vaikka heikkis-ana Jumalana sanoisi mitä.
 
tai olisiko mahdollista millään syödä noita KOHTUUDELLA? Ei tarvi vaihtaa prosessoituihin yököttäviin kevytvalmisteisiin kun osaa syödä. Sä oot malliesimerkki ihmisestä kuka vaan toitottaa jotain mitä on oppinut eikä edes yritä kuunnella muuta.

Ja on se kumma että lääkäritkin Ruotsissa suosittelee vhh- ruokavaliota diabeetikoille.Mut tietty happygirl tietää paremmin kun he. :D
Toki kohtuudella käytettynä ok mutta ehkä parempi on tottua alusta asti terveellisen makuun niin ei tarvi kikkailla. :)
 
jos hiilariot on pahasta niin miksi esim meidän 18v poika on laiha kun tikku. Hän syö pastaa tosi paljon.
entäs italialaiset, nekin syö pastaa.. eikä siellä ole kaikki lihavia:LOL:

ja muuten rasva ja sokeri ne pahasta vasta onkin. moni karppaajan puolustaja pelkä valkoisia jauhoja mut karkista eivät kieltäydy.
Tiedään eräänkin naisen joka on vannoutunut karppaaj, mutta olutta voi juoda. sitäkään ei saisi juoda
Hei, rauhoitus nyt.

Asia ei ole mustavalkoinen, karppaus ei suoraan ole pahasta, senkin voi tehdä typerästi.

Hiilarien syöminen ei ole pahasta suoraan.

Se mikä on pahasta, kun ihmiset menee överiksi asioissa, se on joillakin luonnossa.

Poikasi käyttäminen esimerkkinä ei ole esimerkki siitä miksi hiilarit ei ole pahaksi ihmiselle, se on vain esimerkki siitä ettet ymmärrä miten nuoren miehen aineenvaihdunta normaalisti toimii.

Itse vedin suklaalevyjä parikin kappaletta helposti päivään nuorena enkä nähnyt lisäkiloja missään. Pastaa, vaaleaa leipää.

Siinä vaiheessa kun keho on päässyt nuoruuden kasvuvaiheen ohi, alkaa nämä ylimääräiset syömiset kostautumaan. Se on yksilöllistä missä kohti tämä tapahtuu.

Enkä edes jaksa kommentoida suuremmin tuota "ei kaikki italialaiset ole lihavia"

No ei ole suomalaisetkaan, eikä kukaan yksittäinen kansa ole kollektiivisesti lihava.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
[QUOTE="ville";29477556]Oletko ehtinyt veroja maksella useitakin vuosia? Minä olen luultavasti 26 vuoden työuralla omat sairasteluni jo etukäteen kuitannut.[/QUOTE]

No kyllä olen lukiolaisesta alkaen. Etkä tiedä miten paljon yhteiskunnan verovaroista on pois nämä elämäntapa sairaudet. :/ Kyllä se on kaikkien etu että ihmiset pitää huolta terveydestään.
 
"ville"
No kyllä olen lukiolaisesta alkaen. Etkä tiedä miten paljon yhteiskunnan verovaroista on pois nämä elämäntapa sairaudet. :/ Kyllä se on kaikkien etu että ihmiset pitää huolta terveydestään.
Eipä ei ole tuon uraputken aikaan tullut juurikaan sairasteltua normiflunssia - noin joka neljäs vuosi - lukuunottamatta. Olen siis aika halpa yhteiskunnalle tässä mielessä. Sitä elämäntapatautia odotellessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
kfkfkf
Diabeetikollekkin suositellaan vähähiilihydraattista ruokavaliota. Hyviä rasvoja ja vain hyviä hiilareita. Siis kaikki vaaleat pastat jne pois ja täysjyvää tilalle, niitäkin maltillisesti. Kovat rasvat pehmeisiin rasvoihin.
 
häpi päpi girl
No kyllä olen lukiolaisesta alkaen. Etkä tiedä miten paljon yhteiskunnan verovaroista on pois nämä elämäntapa sairaudet. :/ Kyllä se on kaikkien etu että ihmiset pitää huolta terveydestään.
et sitten viitsinyt lukaista tuota linkkiä, jonka nainen pääsi elämäntapa sairaudestaan eroon juurikin karpin ansiosta?
Pitää täällä louskuttaa edelleen leukojaan tietämäti faktoista tuon taivaallista?
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
[QUOTE="ville";29477575]Eipä ei ole tuon uraputken aikaan tullut juurikaan sairasteltua normiflunssia - noin joka neljäs vuosi - lukuunottamatta. Olen siis aika halpa yhteiskunnalle tässä mielessä. Sitä elämäntapatautia odotellessa.[/QUOTE]

No tuo sinun karppaus ei ehkä ollut sitä peruskarppausta mitä jotkut tekee vaan paljon terveellisempi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja häpi päpi girl;29477585:
et sitten viitsinyt lukaista tuota linkkiä, jonka nainen pääsi elämäntapa sairaudestaan eroon juurikin karpin ansiosta?
Pitää täällä louskuttaa edelleen leukojaan tietämäti faktoista tuon taivaallista?
Voi ystävä rakas kun on olemassa varmasti ihmisiä jotka kokevat alkoholin olevan heidän pelastuksensa, tai karkin syönnin. Kaikki ne ovat subjektiivisia kokemuksia, joita värittää usein placebo. Ehkä ennemminkin luotan tuhansien ja tuhansien lääkäreiden, ravitsemusterapeuttien kantaan kun yksittäisen Maija Mehiläisen.
 
  • Tykkää
Reactions: nisäkäs
"Mari"
Mä syön paljon kasviksia, kohtuullisesti pähkiöitä ja siemeniä, juustoa ja täysrasvaisia maitotuotteita kohtuudella, ruuanlaitossa käytän oliivi- ja kookosöljyä, joskus paistoon voita. Syön päivittäin marjoja.
Lihat on aina marinoimattomia. Syön paljon kananmunia (luomuj). En syö eineksiä.
Missä kohtaa ruokavalioni on epäterveellinen? Koska tuota on karppaus. Ei voin ja kerman kanssa lotraamista.

Selittäkään mulle, miten prosessoidut kevyttuotteet muka ovat terveellisiä? Miten ihmiset vain lihovat, vaikka kevyttuotteita syövät? Kummasti karppauksen yleistyttyä lihominen on Suomessakin stopannut!
Suomessa ravitsemussuositukset on ihan hanurista ja Pekka Puska on vastuussa valheellisen tiedon levittämisestä.

SE ON SOKERI MIKÄ TAPPAA, EI RASVA!
 
Niin tieto lisää
Voi ystävä rakas kun on olemassa varmasti ihmisiä jotka kokevat alkoholin olevan heidän pelastuksensa, tai karkin syönnin. Kaikki ne ovat subjektiivisia kokemuksia, joita värittää usein placebo. Ehkä ennemminkin luotan tuhansien ja tuhansien lääkäreiden, ravitsemusterapeuttien kantaan kun yksittäisen Maija Mehiläisen.
tuskaa, minä uskon taas lääketieteeseen ja karppaan.:)
 
jaahas on niinko
Voi ystävä rakas kun on olemassa varmasti ihmisiä jotka kokevat alkoholin olevan heidän pelastuksensa, tai karkin syönnin. Kaikki ne ovat subjektiivisia kokemuksia, joita värittää usein placebo. Ehkä ennemminkin luotan tuhansien ja tuhansien lääkäreiden, ravitsemusterapeuttien kantaan kun yksittäisen Maija Mehiläisen.
tuulitunnelille puhuis!! No selitäppä tämä olin sairaalloisen lihava, olen laihduttanut -45kg karpin avulla, minulla oli 2-tyypin diabetes, kolesterolit arvot pielessä, verenpainetauti, olen karpannut 1,5.v ja kaikki veriarvoni ovat hyvät, diabetes lääkkeistä luovuin puoli vuotta sitten, kolesteroli arvo on nyt hyvä, verenpaineet alkavat tasaantua, lääkäri lupaili jos pysyvät alhaalla niin aletaan lopettelemaan pikku hiljaa lääkitystä.
 
tuulitunnelille puhuis!! No selitäppä tämä olin sairaalloisen lihava, olen laihduttanut -45kg karpin avulla, minulla oli 2-tyypin diabetes, kolesterolit arvot pielessä, verenpainetauti, olen karpannut 1,5.v ja kaikki veriarvoni ovat hyvät, diabetes lääkkeistä luovuin puoli vuotta sitten, kolesteroli arvo on nyt hyvä, verenpaineet alkavat tasaantua, lääkäri lupaili jos pysyvät alhaalla niin aletaan lopettelemaan pikku hiljaa lääkitystä.
No mitä olet muuttanut ruokailuissa ja liikunnassa? Niin kun nähtiin niin on erilaisia huuhaa-karppidiettejä.
 
kfkfkf
tuulitunnelille puhuis!! No selitäppä tämä olin sairaalloisen lihava, olen laihduttanut -45kg karpin avulla, minulla oli 2-tyypin diabetes, kolesterolit arvot pielessä, verenpainetauti, olen karpannut 1,5.v ja kaikki veriarvoni ovat hyvät, diabetes lääkkeistä luovuin puoli vuotta sitten, kolesteroli arvo on nyt hyvä, verenpaineet alkavat tasaantua, lääkäri lupaili jos pysyvät alhaalla niin aletaan lopettelemaan pikku hiljaa lääkitystä.
Ootko karpannut, vai hyväkarpannut.

Karpithan vetävät juuri niitä rasvaisia ruokia, kunhan vain ei ole hiilareita. Diabeetikolle tuskin on tehnyt hyvää ne rasvaruoat.

Moni sekoittaa nämä asiat keskenään :) Karppauksesta kun kaksi ihmistä puhuu, niin toinen voi tarkoittaa hyvökarppia, koska onhan sekin tavallaan karppausta.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91

Yhteistyössä