Koomisinta tässä mielipiteiden vaihtelussa on minusta se:
Ollaan valmiita pitäytymään samassa tavassa, koska kaikki ei huijaa, kaikilla ei petä ehkäisy ja jokaisen pitäisi olla valmis lapseen kun pissattimia yhteen hakkaa.
Se koomisuus tulee kuvaan siinä vaiheessa, kun mietitään millaisia lakien tulisi olla, lakien tulisi olla sukupuoleen tai rotuun katsomatta reiluja.
Jokainen tietää, että yhtä sun toista voi tapahtua, on niitä epärehellisiä ja on niitä totaalisia kahjoja, kuten myös normaaleja vastuunsa kantavia ihmisiä.
Se ajatus että kaikki niputetaan sen alle, että tottahan jokainen toimii rehellisesti, on sama ajatus kuin että poistettaisiin sitten suurin osa rangaistuksista joita laissa kuvataan eri rikoksista ja rikkeistä, koska todennäköisesti suurin osa ihmisistä ei tekisi typeryyksiä, ainakaan aikuisiällä.
Ja se on minusta hauskaa, että sitä ei edes vähääkään ajatella moraalisesti arveluttavana että tehdään lapsi suhteesta joka oli täysin mahdoton onnistua niin että lapsella olisi teoriassa edes ollut mahdollisuus ehjään kotiin. Ja elarien vaatiminen omasta päätöksestä ja hetken huumasta on ihan täysin ok, vaikka itse on ottamassa vastuun omasta päätöksestään niin silti pitää saada jotain turvaverkkoa mukaan taholta joka ei välttämättä ole mitenkään kykenevä vanhemmaksi, "koska lapsi".
Mutta eihän siinä, raha kelpaa aina ja jos laki tukee juuri sinunkin lapsen tekoa ja vaatimuksia, niin mikäs siinä.
Eihän sillä ole mitään väliä onko se ok, että muut makselee sinun päätöksistä.
Ja joku voisi kertoa minulle sen, että mikä on vapaaehtoisesti YH-elämään astuvan oikeus sosiaalitukiin, kun ei mikään muu tätä ehdotonta elämää kunnioittavaa abortin vastaista ihmistä heilauta, paitsi alkio. Onko rahallinen vastuu kenelläkään muulla siinä vaiheessa kuin itse "äidillä" jos päättää tyhmään tilanteeseen lykätä lapsen?
Ei, en todellakaan ole tukia vastaan, kun ihminen elää ahtaalla, mutta mitä helvetin vastuuta se on mistään rahallisessa mielessä jos alkaa tekemään lapsen / lapsia tilanteessa missä ei ole sitä kumppania edes alkuruudussa kantamassa vastuuta, sillehän ei voi mitään jos se toinen lähtee kävelemään syystä tai toisesta.
Jotenkin kyllästyttää katsella tätä sinisilmäistä muka-ylevää suhtautumista elämän kunnioitukseen ja sitten kun sanotaan että kanna itse vastuu päätöksistäsi niin sitten aletaan ulisemaan siitä että lykätään yhteiskunnan vastuulle, missä kohti? Ai niin SIINÄ KOHTI kun ITSE päätti alkaa YH:ksi tilanteessa missä se ei ollut järkevää.
Noh, yhteiskunta maksaa jokatapauksessa, monestakin asiaa mistä ei pitäisi.
Sitä se on kun ollaan sivistynyt yhteiskunta.
Toki voidaan mennä siihenkin spartalaiseen ajatukseen että jokainen vahva selviää ja heikot saa kaivella monttuja toisilleen. Teoriassa varmaan monen vahvan mielestä hienoa, mutta käytännössä se aiheuttaa yhteiskunnan romahtamisen, ei kaikki heikot ole heikkoja ikuisesti, eikä kaikki vahvat ole aina vahvoja. Toki se on hienoa että elää jossain itsesuggestion mikä-mikä-maassa missä ei voi koskaan vakavasti sairastua, kumppani myös, ja tippua siitä tulo- ja elintasosta mihin tottunut.
Turvaverkot yhteiskunnassa on hyvästä syystä ja lisämenot on arkipäivää, jos ette ole huomanneet niin aina vaan isompia euromääriä menee siihen että voidaan säilyttää status quo, se että pyrkii ihmisarvoilta tasa-arvoisempaan suuntaan laeissa, ei ole huono asia oikeasti mitenkään päin ajateltuna.
Jos uudet lisäkustannukset yhteiskunnalle hirvittää niin olkaapa tekemättä sitten niitä lapsia kokonaan, koska jokainen lapsi kuluttaa tavalla tai toisella jossain kohti yhteiskunnan resursseja, myös tavoilla mitä naapurin lapsi ei välttämättä tee, vaikka onkin köyhemmistä oloista ja kauhea loistukieläjä.