Saisiko täältä neuvoja? Exä suoltanut koko eromme lapsilemme.

• Viestiketjun aloittaja eronnut
  • Ensimmäinen viesti
"friday"
kilps... fiksuja ne lapset on ja ymmärtää kyllä ...klips
Allekirjoitan tämän täysin. Jossakin vaiheessa lapset tulevat ymmärtämään paljon enemmän kuin me vanhemmat edes haluaisimme. Se joskus voi olla vasta aikuisena, joten kasvattajalle ei välttämättä ole ihan heti positiivista palautetta tulossa.

Mutta silti kannattaa olla kärsivällinen ja hoitaa (tai ainakin yrittää) oma osuutensa hyvin.

-
[QUOTE="vieras.";29427846]Helvetillinen tarkoittaa minusta jotain muuta, kuin että laiminlyö parisuhteeseen liittyviä velvotteita. Kyllä se on jotain kokonaisvaltaisempaa, esimerkiksi väkivaltaisuutta. En minä ainakaan jättäisi lapsia väkivaltaiselle miehelle, vaikka hän ei (siihen mennessä) olisi lapsia lyönyt. Taistelisin saadakseni lapset itselleni ja se varmasti onnistuisikin, jos toinen olisi väkivaltainen ollut.

Oikeastaan mikään muu syy kuin väkivaltaisuus tai muu rikollinen käyttäytyminen ei minusta olisikaan syitä laittaa lusikoita jakoon, kun yhteinen lapsi on vasta vauva. Kaikkia muita ongelmia pitää lapsiperheessä olla valmiutta työstää ja vähintään odottaa tilanteen normalisoitumista vauva- ja taaperovaiheen yli. Siis miten sellainen puoliso voi edes olla mitenkään yleisesti ottaen helvetillinen, jos hänen kanssaan on alle 2 vuotta sitten päättänyt laittaa lapsen alulle? Ja jo toisen, ettei edes kertavahinko kyseessä.[/QUOTE]

Jaa, mun mielestä helvetillinen voi yhtähyvin tarkoittaa piinaavaa ja rasittavaa tyyppiä. Itse en ainakaan olisi jaksanut kuunnella kumppanilta esim. jatkuvaa vittuilua ja valitusta tai arvostelua ja vähättelyä. Se kai ei ole rikollista, mutta jo raskas vauva- arki tai taaperoikäisen vanhemmuus voi olla niin voimiavievää, etten pitäisi mistään hinnasta energiansieppaaja- lannistaja kumppania kuvioissa. Olis saanut lähtöpassit.
Kenenkään ei tarvitse elää "kusipään" kanssa edes lasten takia. Ei edes silloin, kun lapset on pieniä.

"vieras."
Jaa, mun mielestä helvetillinen voi yhtähyvin tarkoittaa piinaavaa ja rasittavaa tyyppiä. Itse en ainakaan olisi jaksanut kuunnella kumppanilta esim. jatkuvaa vittuilua ja valitusta tai arvostelua ja vähättelyä. Se kai ei ole rikollista, mutta jo raskas vauva- arki tai taaperoikäisen vanhemmuus voi olla niin voimiavievää, etten pitäisi mistään hinnasta energiansieppaaja- lannistaja kumppania kuvioissa. Olis saanut lähtöpassit.
Kenenkään ei tarvitse elää "kusipään" kanssa edes lasten takia. Ei edes silloin, kun lapset on pieniä.
Mutta jättäisitko sen vauvan sisaruksineen sille piinaajalle sitten? No ainakin pääsisit eroon raskaasta vauva-arjesta.

Oikeasti, arki vauvan tai taaperon kanssa voi olla niin raskasta, että ihmiset ei ole ollenkaan normaalitilassa, muuten leppoisesta tyypistä voi unenpuutteen vuoksi tulla vaikka rasittava nalkuttaja. Ihan siitä syystä niiden aikojen yli pitäisi sinnitellä, ennen kuin mitään lopullisia ratkaisuja parisuhteen osalta tekee.

-
[QUOTE="vieras.";29427903]Mutta jättäisitko sen vauvan sisaruksineen sille piinaajalle sitten? No ainakin pääsisit eroon raskaasta vauva-arjesta.

Oikeasti, arki vauvan tai taaperon kanssa voi olla niin raskasta, että ihmiset ei ole ollenkaan normaalitilassa, muuten leppoisesta tyypistä voi unenpuutteen vuoksi tulla vaikka rasittava nalkuttaja. Ihan siitä syystä niiden aikojen yli pitäisi sinnitellä, ennen kuin mitään lopullisia ratkaisuja parisuhteen osalta tekee.[/QUOTE]

Vaikka se on piinaava ja vittumainen kumppani, ei se välttämättä ole piinaava ja vittumainen äiti.

Mikäli puolisoni ei olisi vittumainen ja piinaava vanhempi lapsilleni, niin kyllä, voisin jättää lapseni hänen huostaansa ihan hyvin mielin. Mikäli hän kohtelisi lapsiani huonosti, olisi tilanne toinen.

Olen samaa mieltä kanssasi, että pienten lasten vanhempina ei aina ole helppoa. Väsymys ja elämän rutiinimainen kaava uuvuttaa kenet tahansa ja saa ihmisistä huonoja puolia enemmän esiin. Erota ei pitäisi liian helpolla, muttei se tarkoita sitä, että väsymyksen varjolla voi käyttäytyä miten tahansa ja toisen pitää vaan olla siinä, kun on lapsia.

ent. isintyttö
No mulla kyllä mutsi jonkin verran vuosien varrella arvosteli faijaa lähinnä siis raha-asioissa, olihan se kiusallista ja väärin. Mutta nyt aikuiseksi kasvettuani olen kuitenkin itse ottanut molemmista selvää ja vaikka äiti katkera onkin, niin ei se mitään muuta, että faija petti ja jätti minut. Faija on saita mies, mutta kyllä se pahin teko oli perheen rikkominen, pihiys on pienempi asia. Saati katkeruus siitä, että on kohdeltu väärin..

Pihiys menisi vielä ymmärrettävänä heikkoutena, mutta pettureilla harvoin olisi varaa pihistellä, kun psyykkiset voimavarat lapselta (ja mahdollisesti myös ex-puolisolta) on viety, niin onhan se naurettavaa, jos syyllinen alkaa vielä rahojaan laskea.

Pointtina tässä se, että jos lapsesi on fiksu tulee kyllä ottamaan selvän teistä molemmista.
Ja Jumala joka tapauksessa.

"Kysyn"
Alkuperäinen kirjoittaja ent. isintyttö;29428014:
No mulla kyllä mutsi jonkin verran vuosien varrella arvosteli faijaa lähinnä siis raha-asioissa, olihan se kiusallista ja väärin. Mutta nyt aikuiseksi kasvettuani olen kuitenkin itse ottanut molemmista selvää ja vaikka äiti katkera onkin, niin ei se mitään muuta, että faija petti ja jätti minut. Faija on saita mies, mutta kyllä se pahin teko oli perheen rikkominen, pihiys on pienempi asia. Saati katkeruus siitä, että on kohdeltu väärin..

Pihiys menisi vielä ymmärrettävänä heikkoutena, mutta pettureilla harvoin olisi varaa pihistellä, kun psyykkiset voimavarat lapselta (ja mahdollisesti myös ex-puolisolta) on viety, niin onhan se naurettavaa, jos syyllinen alkaa vielä rahojaan laskea.

Pointtina tässä se, että jos lapsesi on fiksu tulee kyllä ottamaan selvän teistä molemmista.
Ja Jumala joka tapauksessa.
Miten tämä liittyy ap:n tilanteeseen tai auttaa häntä...?

[QUOTE="vieras.";29427903]Mutta jättäisitko sen vauvan sisaruksineen sille piinaajalle sitten? [/QUOTE]

Onko ap jossain kertonut nimenomaan jättäneensä?
Varsinkin kun kyseessä on isä, niin sehän ei niitä lapsia noin vaan "ole jättämättä" ja vie mennessään.
Äiti jos pistää kampoihin, ja vaikka kuinka olisi viiripää, niin ei se tarvitse kuin olla kykenevä viranomaistahoille vakuuttamaan olevansa kykenevä lähihuoltaja, ja äidille ne lapset yleensä silloin jää.
Tämän suurin osa isistä ainakin tietääkin, ja moni myös kokee viisaammaksi "vaan jättää" ne lapset sille äidilleen.
Silloin on paremmin toivoa säilyttää edes jonkinlaiset välit, jotta tapaamisista päästään sopuun ja lasten asiat saadaan keskenään miten kuten hoidettua, kuin jonkun lihavan, oikeusasteissa pyöritetyn huoltajuusriidan jälkeen...

ent. isintyttö
[QUOTE="Kysyn";29428045]Miten tämä liittyy ap:n tilanteeseen tai auttaa häntä...?[/QUOTE]

Aina tarpeellinen muistutus siitä, että oikein tekeminen kannattaa ja palstalta ei voi saada synninpäästöä, vaikka samanmielisiä olisi vinokin pino... Parempi saada se niiltä lapsiltaan.

ent. isintyttö
Alkuperäinen kirjoittaja ent. isintyttö;29428200:
Aina tarpeellinen muistutus siitä, että oikein tekeminen kannattaa ja palstalta ei voi saada synninpäästöä, vaikka samanmielisiä olisi vinokin pino... Parempi saada se niiltä lapsiltaan.
Siis mun oletus todella on, että jokainen tietää mikä on oikein!? Ei kai sitä palstalta tulla kysymään? No ehkä esim. tässä tapauksessa. Yleensä palstalta etsitään oikeutusta väärinteolle. Näitä on nähty. Yksikin samanmielinen riittää ja siihen takerrutaan.

Toisaalta aina ei tule ajatelleeksi kaikkia näkökulmia, joten siinä voi palsta avartaa tietysti näkemystä, jos pystyy valitsemaan perustelujen pohjalta tekee paremmin kuin valitsemalla huutoäänestyksellä.

Munkin mielestä ap vaikuttaa ihan fiksulta ei siinä mitään. Mutta aina nää ketjut on muillekin kuin niiden aloittajille..

Näin
Onko ap jossain kertonut nimenomaan jättäneensä?
Varsinkin kun kyseessä on isä, niin sehän ei niitä lapsia noin vaan "ole jättämättä" ja vie mennessään.
Äiti jos pistää kampoihin, ja vaikka kuinka olisi viiripää, niin ei se tarvitse kuin olla kykenevä viranomaistahoille vakuuttamaan olevansa kykenevä lähihuoltaja, ja äidille ne lapset yleensä silloin jää.
Tämän suurin osa isistä ainakin tietääkin, ja moni myös kokee viisaammaksi "vaan jättää" ne lapset sille äidilleen.
Silloin on paremmin toivoa säilyttää edes jonkinlaiset välit, jotta tapaamisista päästään sopuun ja lasten asiat saadaan keskenään miten kuten hoidettua, kuin jonkun lihavan, oikeusasteissa pyöritetyn huoltajuusriidan jälkeen...
Tämä on niin totta. Lapsia ei saa äidiltä kirveelläkään, vaikka isä olisi parempi huoltaja. Siksi monet isät joutuvat pakosta toimimaan näin, että saavat ylipäänsä joskus tavata lapsiaan. Surullista.

Näin
Alkuperäinen kirjoittaja ent. isintyttö;29428235:
Siis mun oletus todella on, että jokainen tietää mikä on oikein!? Ei kai sitä palstalta tulla kysymään? No ehkä esim. tässä tapauksessa. Yleensä palstalta etsitään oikeutusta väärinteolle. Näitä on nähty. Yksikin samanmielinen riittää ja siihen takerrutaan.

Toisaalta aina ei tule ajatelleeksi kaikkia näkökulmia, joten siinä voi palsta avartaa tietysti näkemystä, jos pystyy valitsemaan perustelujen pohjalta tekee paremmin kuin valitsemalla huutoäänestyksellä.

Munkin mielestä ap vaikuttaa ihan fiksulta ei siinä mitään. Mutta aina nää ketjut on muillekin kuin niiden aloittajille..
Mimä en kyllä aloituksessa näe missään että ap olisi kysynyt, mikä on oikein. Sinulla on ilmeisesti jokin fiksaatio siitä että kaikki eronneet miehet olisivat toimineet väärin perhettään kohtaan...?

vieras*
[QUOTE="haha";29428101]Ap ei voi voittaa. Ero on tasan aina miehen syytä.[/QUOTE]

Näinpä.

Myös tilanteessa jossa seitsemän vuoden yhdessäolon jälkeen mennään naimisiin ja saadaan pari lasta, mies on se väärin tekevä kusipää kun kehtaa jättää vaimon joka toista lasta odottaessaan päättää avautua pettäneensä koko suhteen ajan lukuisten irtosuhteiden muodossa.

Mies on sika koska lähti suhteesta ja jätti vaimon pienten lasten kanssa jotka ehkä jopa ovat sen miehen. :snotty:
Tämän takia ex-vaimolla on oikeus haukkua miestä jatkuvasti lapsille, jopa kymmenen vuotta eron jälkeen. Koska olihan se jatkuva perseen jakaminen ympäri kyliä ja kaupunkeja, jotenkin kuitenkin sen miehen vika...

En nyt muuhun kommentoi kun ap:n tilanteeseen että taitaa exä melko viirupää olla kun lapsetkin yrittää saada mukaan tohon. Sen verran järki pitäisi olla päässä vaikka kuinka katkera oliskin exälee ettei lapsia siihen vedä mukaan. Ei se ero ainakaan niiden lasten syytä ole ollut ja jos noin toimii niin vetää heidät siihen riitaan mukaan ja kohta tuntevat että pitää valita puolensa? Siinä on lapsille mukavaa, päätit kuinka päätit niin aina väärin.

Eli ap:na itse yrittäisin sopia edes jotenkin exänsä kanssa. (Koska ap voi päättää vain mitä hän itse tekee, eli vaihtoehto että exä tulisi järkiinsä ei ap:lta onnistu jollei ole joku Taika Jim hypnootikko ;) )

Yhteistyössä