Suurin osa kaupungilla vastaantulevista nuorista naisista on 10-15 kg ylipainoisia!

• Viestiketjun aloittaja maailma muuttuu
  • Ensimmäinen viesti
"Niin"
[QUOTE="aloittaja";29053532]No eihän ole. Yksi tutkimus, jossa kyse oli vain kuolleisuudesta, ei muista terveyden mittareista. Haloo.

Kuinka tervettä on olla bmi 28? Kun olo on tukala ja askel ei nouse. Juokseminenkin alkaa olla siinä rajalla, että tekeekö enää kovin hyvää polville. Been there. Siitä on hyvinvointi ja terveys kaukana.[/QUOTE]

Kuules ex-läski: miksi kyselt täältä kunolet itse sen elänyt. Kyllä sinun pitäisi tietää vastaukset kysymyksiin. Vai tekikö laihdutus sinusta dementikon?

Mitä se ketään kutittaa,jos toinen on pyöreämpi?Taustalla voi olla jopa sairaus-jopa nuorella aikuisella!
Kukin pitäköön huolen omista kiloistaan..Ja ei,tämä ei ole kettuilu,suuttumis tmv. viesti.

Itse olen ollut aikuisiällä molemmissa äärissä..Olen ollut 40 kilonen ja olen ollut 98 kilonen..Saman vuoden puolella..En ota stressiä painostani,tahi kenenkään muunkaan painosta..

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";29053555]Tämäkö on tapasi kommunikoida? Vai eikö tästä aiheesta saa mielesäsi keskustella? Puhua faktoista?

Enkä puhunut nyt mitään köyhistä tai rumista, vaan ylipainosta. Ihmeellistä, epäloogista vertailua.[/QUOTE]

Eikö siitä saa keskustella, jos rumat ja köyhät vituttaa? Kyllä ihan oikeasti voi vituttaa rumat ihmiset, laittaisivat pussin päähän, siihen kun ei laihdutus auta. Ja köyhät ovat tyhmiä eivätkä ole menestyneet elämässä.. Ja tyhmät ne vasta vituttaaki! Vai eikö tästä aiheesta saa mielestäsi keskustella? Puhua faktoista?

Enkä puhunut nyt mitään ylipainosta, vaan köyhistä, rumista ja tyhmistä. Ihmeellistä, epäloogista, huonoitsetuntoisen ihmisen nalkuttavaa valitusta.

"vieras"
Ap on varmaan joku entinen läski joka on kituuttanut itsensä oravannahaksi alipainon alarajalle. Ja koska hän on itse tuon kidutuksen pystynyt suorittamaan niin että lopulta siitä tuli jo nautinto, ei hän salli mitään muuta ulkonäköä ja käyttäytymismallia. Hänestä kaikki hoikat ja normaalit näyttää todella ylipainoisilta :)

"aloittaja"
[QUOTE="vieras";29053571]Se, että pieni ylipaino ei lisää kuolleisuutta, on tunnettu jo pitkään (esim. vakuutusyhtiöiden tilastoissa näkyy). Kyse ei ole "yhdestä tutkimuksesta".
Miten niin ei ole "tervettä" olla BMI 225-8? Kuolleisuustilaston mukaan se ei ole terveysriski, ja kuolleisuustilastoa tehokkaampaa terveysmittaria tuskin on olemassa.

Bmi 25-28 ei myöskään ole niin korkea, että rasittaisi niveliä.

Kaikilla ei ole BMI 25-28:ssa tukala olo. Luin joskus myös tutkimuksesta, jonka mukaan lievästi ylipainoiset ovat onnellisempia kuin alipainoiset (ja ehkä hoikatkin). Täytyy etsiä tähänkin linkki.[/QUOTE]

Kuolleisuus ei ole sama asia kuin terveys ja hyvinvointi. Voihan sitä elää ihan normaalin elinajanodotteen muikaisen elämän lihavanakin, mutta elämänlaatu ei ehkä ole hyvä. Puhumattakaan sairauksista ja muista krempoista. Nämä ovat myös yksi ylipainon vaikutusten mittari.

Ja kyllä, bmi 25-28 ikävä kyllä jo rasittaa niveliä hiemankin raskaamassa liikunnassa, tästä olen lääkärin kanssa jutellut. Mistä olet saanut päähäsi, että näin ei olisi?

Ja oiskohan ne normaalipainoisetkin ihan onnellisia, ihmeellistä vastakkainasettelua.

"Vieras"
On muuten aika huvittavaa, että jotkut luulee ettei ylipainooset jaksa mitää ja makaavat vain. Mä oon reilusti ylipainoonen ja kyllä mä jaksan tehdä 40-50km pyörälenkkejä joita normaalipainooset "kauhistelee" etteivät ikinä jaksaasi.
Valtaosa kuvittelee niin. Munkin mielestä vähän omituista, kun monella pyöreällä paljon parempi kunto kuin laihalla. Mutta samapa tuo minulle, mitä ihmiset kuvittelevat. Minä keskityn omaan, ihanaan elämääni, TOISIN KUIN SINÄ AP :D

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";29053598]
Ja kyllä, bmi 25-28 ikävä kyllä jo rasittaa niveliä hiemankin raskaamassa liikunnassa, tästä olen lääkärin kanssa jutellut. Mistä olet saanut päähäsi, että näin ei olisi?
[/QUOTE]

Lääkärisi on jumala ja tietää kaiken, wohoo! Onnea ja menestystä elämääsi, ap!

"noo"
[QUOTE="aloittaja";29053532]No eihän ole. Yksi tutkimus, jossa kyse oli vain kuolleisuudesta, ei muista terveyden mittareista. Haloo.

Kuinka tervettä on olla bmi 28? Kun olo on tukala ja askel ei nouse. Juokseminenkin alkaa olla siinä rajalla, että tekeekö enää kovin hyvää polville. Been there. Siitä on hyvinvointi ja terveys kaukana.[/QUOTE]

Riippuu ihan ruumiinrakenteesta. Jos on rotevan ja harteikas bmi 28 ei todellakaan ole niin paljon, että olo olisi tukala ja askel ei nousisi. Juoksukaan ei kaikille ole tuolla bmi:llä mikään mahdottomuus.

"aloittaja"
[QUOTE="vieras";29053615]Lääkärisi on jumala ja tietää kaiken, wohoo! Onnea ja menestystä elämääsi, ap![/QUOTE]

Tuskin nyt jumala, mutta luultavasti objektiivisempi ja valvetueempi kuin satunnainen kaksplus-mamma, joka väittää, että bmi 28 ei rasita kroppaa millään tavalla liikkuessa.

Tämä on kyllä verraton foorumi, kun ihmiset ihan tosissaan väittävät faktoja vastaan.

"aloittaja"
[QUOTE="noo";29053621]Riippuu ihan ruumiinrakenteesta. Jos on rotevan ja harteikas bmi 28 ei todellakaan ole niin paljon, että olo olisi tukala ja askel ei nousisi. Juoksukaan ei kaikille ole tuolla bmi:llä mikään mahdottomuus.[/QUOTE]

No joo, jos puhutaan miespuolisesta, niin voi tietysti ollakin. Nainen ei voi oikein rotvan rakenteen piikkiin laitta noin isoa bmi-lukua.

"noo"
[QUOTE="aloittaja";29053634]No joo, jos puhutaan miespuolisesta, niin voi tietysti ollakin. Nainen ei voi oikein rotvan rakenteen piikkiin laitta noin isoa bmi-lukua.[/QUOTE]

Mun oma bmi on alipainon puolella, paha mennä arvailemaan. Mutta miespuolisen kaverin bmi on 30 ja se on ihan ketterä kaveri, harrastaa paljon urheilua kaikenlisäksi. Siskonsa on roteva ja harteikas hänkin, en tiedä painoa enkä bmi:tä, mutta veikkaanpa, että juuri jotain 25-28 välillä. Ja ei oo kyllä liikunnan kanssa ongelmaa.

Läski :D
[QUOTE="aloittaja";29053598]Kuolleisuus ei ole sama asia kuin terveys ja hyvinvointi. Voihan sitä elää ihan normaalin elinajanodotteen muikaisen elämän lihavanakin, mutta elämänlaatu ei ehkä ole hyvä. Puhumattakaan sairauksista ja muista krempoista. Nämä ovat myös yksi ylipainon vaikutusten mittari.

Ja oiskohan ne normaalipainoisetkin ihan onnellisia, ihmeellistä vastakkainasettelua.[/QUOTE]

Hehhehheeee! Mitähän se hieman raskaampi liikunta mahtaa olla :)? Itse ratsastan, hiihdän, kävelen, uin ja pyöräilen paljon, kesät talvet. Ja bmi:ni on huikeat 27,3! Miten tämä on mahdollista tällaisilla läskeillä :D? Ei ole sairauksia, eikä kremppoja. Enkä ole edes nuori enää, 40 on paukahtanut rikki! Etköhän sinä vähän turhan kireäpipoinen ole. Mun iässä laiheliinit alkavat näyttää kuivilta rusinoilta. Pikkuisen pitää olla läskiä luiden päällä, muuten näyttää kireältä kuikelolta.

Ai niin, sekin vielä, että vaikka näin kirjoitan, niin ei se muutama liikakilo niin kamala asia ole, että sillä edes päätäni vaivaisin. Paino on ollut näissä lukemissa viitisen vuotta. Nuorena olin järkyttävän laiha, mutta silloin en sitä tajunnut. Luulin, että riukuna näytin hyvältäkin :(.

121212
Alkuperäinen kirjoittaja lipeäkala toistamiseen;29053551:
TOISTAN, JOS EI JO MENNYT JAKELUUN: Aloittajalle vain yksi ainoa viesti: en pidä sinusta. Vaikutat tympeältä elintapafanaatikolta. Pidä huoli omista asioistasi ja omasta kuivakasta kropastasi. Hanki oma elämä ja anna toisten elää. Hopi hopi pois koneen äärestä, iltajuoksulle sieltä ja katokin että se 20 km tulee täyteen.
Vo, että, kun kaikki ällöt saa tänne kirjoittaa. Luuletko, että hänellä on väliä tykkäätkö vai et. Hanki elämä ja lakkaa hokemasta.

lipeäkala
Vo, että, kun kaikki ällöt saa tänne kirjoittaa. Luuletko, että hänellä on väliä tykkäätkö vai et. Hanki elämä ja lakkaa hokemasta.

Itse olet ällö, ja tämä on aiheeltaan vapaa palsta. Mene sinäkin lenkille, venyttele kireitä lihaksiasi, nauti iltarahkasi ja nukkumaan. Aamulla sitten 10 km:n lenkki, suihku ja aamutee. Ja muista mittailla peilistä, että oletko laihtunut 50 g. Sinulla sitä elämää ei ole kuten ei aloittajallakaan, on vain treenaus ja muiden ihmisten ylipainon kyttäys. Kaikella hyvällä ;)

"Vieras"
[QUOTE="aloittaja";29053634]No joo, jos puhutaan miespuolisesta, niin voi tietysti ollakin. Nainen ei voi oikein rotvan rakenteen piikkiin laitta noin isoa bmi-lukua.[/QUOTE]

Miksi mies voi olla roteva, mutta nainen ei? Nyt putosin kärryiltä.

Ei tullut mieleenkään, että sinun asenteessasi voi olla vikaa, syy on automaattisesti kaksplussan palstamammoissa? Että miten oli?

Ei millään pahalla, mutta kuulostat nyt siltä, että olet ollut pullea ja huonoitsetuntoinen. Nyt olet laihduttanut ja edelleen huonon itsetunnon takia alat kritisoimaan pulleita ihmisiä. Täällä oli joskus keskustelukin siitä, että miksi entiset lihavat vihaavat/kritisoivat lihavia suureen ääneen.

Elämä on. Joillakin on liikakiloja, jotkut polttavat tupakkaa, jotkut juovat alkoholia. Jotkut liikkuvat enemmän, jotkut vähemmän. Jotkut panostavat ulkonäköön, toiset keskittyvät naamaan, toiset urheilevat.
Miksi edes kysyt tuollaista? Siksi, että ihmiset ovat erilaisia ja tekevät erilaisia valintoja erilaisilla motiiveilla.

Jotkut haluavat olla pulleampia, jotkut haluavat värjätä hiuksensa vaaleaksi, jotkut pitävät erikoisesta pukeutumisesta. Jotkut ovat jotain tahattomasti, koska eivät jaksa/halua/pysty tehdä asialle mitään.

Ihmiset ovat erilaisia, hyväksy se.
Vika on nyt siinä, että sinä haluat kaikki samaan muottiin, ei siinä että ympärillä olevissa ihmisissä olisi vikaa. Katso peiliin.

• Tykkää
Reactions: Millenia
moimoimoim
läskit iha hiilena ku joku kehtaa kommentoida ei mukavaan sävyyn heidän "kurvikkuutaan" :DDDD hahaha. ja miks hei aina nää ylipainoiset sanoo et ne on muodokkaita, ei, ette ole, muotoja on mahassa, muhkuroita perseessä ja reisissä, se ei ole muodukkuutta vaan lihavuutta. en pidä ylipainoisten ihmisten ulkonäöstä, kyllä ne normit ja laihat on vaan nätimpiä.

No onhan se hälyyttävää kun jo lihavia lapsiakin näkee niin paljon mitkä oli harvinaisia vielä mun kouluaikana. Nyt on enemmän sääntö kuin poikkeus että katukuvassa teinit pursuilee, lapsilla pömpöttää maha ja naisilla sitä ylipainoa selkeästi on. Jotain on pahasti pielessä.
Lihavuus aiheuttaa sairauksia ja ne maksaa yhteiskunnalle. Lihavuuden syihin pitäisi todellakin panostaa ja saada ihmiset normaalipainoisiksi. Miten se sitten tapahtuu, en tiedä? Ehkä lihavuusvero olisi hyvä asia, jospa se menisi viimein perille ja alkaisi tapahtumaan?

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
"Vieras"
läskit iha hiilena ku joku kehtaa kommentoida ei mukavaan sävyyn heidän "kurvikkuutaan" :DDDD hahaha. ja miks hei aina nää ylipainoiset sanoo et ne on muodokkaita, ei, ette ole, muotoja on mahassa, muhkuroita perseessä ja reisissä, se ei ole muodukkuutta vaan lihavuutta. en pidä ylipainoisten ihmisten ulkonäöstä, kyllä ne normit ja laihat on vaan nätimpiä.
Läskit? Kuka tässä nyt oli läski? Ja kuka täällä on puolustellut omaa ns. "kurvikkuutta"?

Ihmiset, jotka eivät ärsyynny ulkopuolisten ihmisten muutamasta liikakilosta, ovat automaattisesti itse läskejä?

Vähän sama, kun jos sanot negatiivisen sanan tummaihoisesta ihmisestä, olet automaattisesti rasisti ja negatiivinen kommentti (liittyi se sitten mihin tahansa) on automaattisesti seurausta ihmisen ihonväristä?

Ai miten älykkyys oikein kukkii taas täällä. Yritä sinäkin ymmärtää, että on paljon ihmisiä, joita ei kiinnosta tuntemattomien ihmisten ulkoiset ominaisuudet.
Joillakin ihmisillä on hyvä itsetunto, tyytyväisyys omaan elämään ja tällöin ei tarvitse mollata ulkopuolisia perusteetta.

"Vieras"
No onhan se hälyyttävää kun jo lihavia lapsiakin näkee niin paljon mitkä oli harvinaisia vielä mun kouluaikana. Nyt on enemmän sääntö kuin poikkeus että katukuvassa teinit pursuilee, lapsilla pömpöttää maha ja naisilla sitä ylipainoa selkeästi on. Jotain on pahasti pielessä.
Lihavuus aiheuttaa sairauksia ja ne maksaa yhteiskunnalle. Lihavuuden syihin pitäisi todellakin panostaa ja saada ihmiset normaalipainoisiksi. Miten se sitten tapahtuu, en tiedä? Ehkä lihavuusvero olisi hyvä asia, jospa se menisi viimein perille ja alkaisi tapahtumaan?
Luitko aloituksen? Nyt ei ollut kyse kunnon lihavuudesta, vaan muutamasta/-mista liikakiloista.

Ja miksi lihavuudesta verotettaisiin, mutta esimerkiksi tupakoinnista, alkoholin juonnista ynnämuista yhteiskunnan rahasyöpöistä ei? Mikä logiikka tuo nyt on..

Makeisveroa sun muitahan ollaan korotettu/korottamassa, alkoholiveroa nostetaan, tupakan hintaa korotettu jne, mutta tuolla mainitsemallasi logiikalla pitäisi alkaa ihmisiä "sakottamaan" miljoonasta muustakin asiasta.

Kouluth
Ap on ihan oikeassa. Ylipaino lisääntyy jatkuvasti ja se on terveysriski. Nämä ylipainon aiheuttamat terveyden- ja sairaanhoidon kulut ovat valtavat.
Ihmisten tulisi herätä ja ottaa itseään niskasta kiinni. Terveydenhuollon ammattilaisena olen lähes päivittäin tekemisissä ylipainoasioiden kanssa ja hälyyttävää on se, että jo pienet lapset alkavat lihoa. Ja valitettava tosiasia on se, että lapsena lihavat ruukaavat olla myös aikuisena lihavia, bmi nousee usein iän myötä. Murrosiässä olisi hyvä tilaisuus korjata asiaa, kun pituuskasvu tasaa suhteellista painoa, mutta jos syömis- ja liikuntatottumukset ja muut elämäntavat (esim sohvaperunana tv:n tuijottaminen ja tietokoneella istuminen) ei muutu, niin kasvupyrähdyksen jälkeen paino vaan jatkaa nousuaan.

Huolestuttavaa myös on se, että ylipainosta tehdään nykyään jotenkin hyväksyttävämpää sen lisääntymisen myötä. On enemmän ok olla yliäainoinen, kun niin moni muukin on. Mutta ei se ole niin. Tämä ob vaan niin vaikeaa ihmisten ymmärtää. Vähän kuin tupakkavalistus, toiset ei vaan tajua :p
Herkkuja vaan mätetään menemään ja usein lapsilla ainakin taustalla on se, että kotona ei huolehdita riittävästi. Lapsethan syö sitä, mitä kotona on. Vanhempien tehtävä on hankkia kaappiin riittävästi terveellisiä välipaloja. Tästä vois jatkaa loputtomiin...

fdw
no nytpä hoksin. Olen kohta 50-vuotias tätsy. Keväällä sain BMI-ni tippumaan 25:stä 23:een ja enää ei polvet ole kipeät. Ei isoa muutosta,hieman syömisen tarkkailua ja lenkillä käyntiä sekä satunnaista jumppaa.

Yhteistyössä