Oletatteko sitten, että nämä, joiden "pää hajoaa kotona" olisivat vain kotiäitiyden VALITESSAAN niitä ihania, pullantuoksuisia askartelijapaskartelijoita, jotka höpsöttelevät ja loruttelevat ja keksivät kehittävää yhteistä leipomista ja söpöstelyä muksupuksujen kanssa? Ette sitten ikinä ole törmänneet ihanaan kotiäitylipäityliin, joka suureksi osaksi huutaa lapsilleen ja sättii heitä, valittaa lasten kuullen, miten perseestä kotona oleminen on, istuttaa lapsia tunteja päivässä ruudun ääressä saadakseen olla rauhassa? Tai on ymmärtänyt käsitteen "lapsentahtisuus" aivan päin pyllyä, ja elämä on sitä pelaamista, ruudun ääressä istumista ja roskaruokaa, koska Nicopetteri haluaa, ja kaverithan ymmärtävät toki, ettei tultukaan puistoon niin kuin sovittiin, kun Nicopetteriä ei huvittanut pukea ja se halusi kattoa K7-elokuvaa, jota toki saa katsoa, kun on niin ikäisiään edellä. Tosin vain äitinsä mielestä, mutta äitihän tietää kaiken. Ja nyt en puhu mistään psyykkisesti sairaista tai henkisesti vajaista ihmisistä, vaan muutoin ihan normaaleista ja pärjäävistä, joiden kohdalla kotiäitiys ei vain toimi.
Kyllä, itse olen näitä paskoja, joiden ei olisi pitänyt lisääntyä. Palasin osa-aikatöihin, kun kuopus oli 1,5 v, ja lapset menivät päiväkotiin 15-20 tunniksi viikossa, 5 tunniksi päivässä. En jäänyt kotiin kiukuttelemaan ja stressaamaan, ja uskallan väittää, että olen paljon kivempi äiti ja puoliso kuin silloin, kun olin noiden kanssa koko ajan. Jos olisin ainoa tuntemani, jonka kohdalla homma ei pelitä, suostuisin syyllistymään ja vihaamaan itseäni, mutta olen nähnyt monenlaista, joten olen ihan tyytyväinen, että oli mahdollisuus tällaiseen ratkaisuun. Toki jos olisi ollut pakko laittaa lapset täysiksi päiviksi päiväkotiin töihin palatessa, olisin sitten pakottanut itseni olemaan kotona vielä vuoden verran. Mutta en tiedä, olisiko se ollut lasten kokonaishyvinvoinnin kannalta parempi kuin nykytilanne.
Eikä tartte soittaa lastensuojeluun, en ehtinyt liimata penskoja päiviksi ruutuun enkä muuta kuin peruskiukutella noina vuosina, ja kaikkinensa jäi ihan hyvät muistot, kun tajusin lopettaa ajoissa
.