Mitkä uusavuttomien valmisruoat menevät yli ymmärryksesi?

• Viestiketjun aloittaja kaks ja puol
  • Ensimmäinen viesti
kahvikirahvi
Valmiit piirakka- ja pizzapohjat, valmis(pasta)kastikkeet, valmiiksi marinoidut lihat, lihapullataikina (hyi v**, teen aina itse niin tulee hyvää), valmiiksi erotellut valkuaiset tölkissä...

Ihmisillä ei taida olla nykypäivänä enää minkään valtakunnan keittotaitoa :D. Ainoa, mitä tarvii tietää on uunin lämpötila ja paistoaika..

Kalliiksi tulee jos aina ostaa eineksiä, ovathan ne helppoja silloin tällöin ja itsekin saatan ostaa valmisruokaa kun on sudennälkä. Mutta kyllä mä ihan itse marinoin lihani ja leivon piirakkapohjani, jne..
Eikä tartte, ne lukee lähes aina pakkauksessa.

Wieruus
Paistovalmiit murekkeet, muusijauheet, valmiit munakkaat, valmiit riisi- ja mannapuurot. Nuo nyt tuli ensimmäisinä mieleen, on niitä muitakin mutta olen koettanut sulkea mielestäni.

Professional Griefer
Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29276120:
Tervällä veitsellä ku leikkaa niin ei itketä. Mulla ei ole vuotanu silmät 8-vuotee, kun olen panostanut veitsiin.
Mulla itkettää, vaikka olis japanilaisen huippukokin superterävä megahyperforceveitsi. Itkettä jo jos samassa huoneessa leikataan. Käytän siis uimalaseja kokatessani :D

Ei kiitos.
[QUOTE="Ilona";29274735]No esimerkiksi kuvitttelisin, että tämän valmismunakkaan kohderyhmä on töissä eväitä syövät. Ei se kovin suurtauusavuttomuutta ole jos töissä syö valmisruokaa, kaikilla ei ole mahdollisuutta käydä lounasravintolassa eikä aina jää edellisen päivän ruokaa kotoa yli.[/QUOTE]

Ostin kerran yhden ihan kokeeksi ja oli aivan järkyttävän pahaa, siitä jäi sellainen ihmeellinen pistävä jälkimaku suuhun. Ei todellakaan kelpaa edes töihin pikaevääksi, hyi olkoon.

Mieluiten tekisin lounasmunakkaani ihan itse ja söisin tuoreeltaan mutta valitettavasti työpaikan taukohuoneen keittiö on rajoitetusti varusteltu, ei ole hella.

Pelastavat monen aamun.
Paistovalmiit murekkeet, muusijauheet, valmiit munakkaat, valmiit riisi- ja mannapuurot. Nuo nyt tuli ensimmäisinä mieleen, on niitä muitakin mutta olen koettanut sulkea mielestäni.
Luuletko että esim. kotihoidon hoitajilla on aamuisin aikaa alkaa keitellä manna- tai riisipuuroa jokaiselle asiakkaalle aamiaiseksi? Joskus sitä kiireisinä aamuina kiittää Luojaa pikakaurahiutaleista ja pikapuuropusseista.

"Veiras"
Jaa, mitä vikaa on muussijauheessa. Monta kertaa on pelastanut tämän yh:n työpäivän ja kaupassakäynnin jälkeen, kun mitään valmista ruokaa ei ole. Äkkiä muussia jauheesta, pannulle lämpiämän pari nakkia tai makkaraa tai broilerinfile ja vähän tomaattia ja kurkkua mukaan.

Käytän myös paljon pakastettuja perunasuikaleita. Meidän kahden hengen perheessä tosi näppärää pitää pakkasessa valmiina, kun iskee halu tehdä keittoa tai laatikkoa. Pakkasessa on paljon varalla erilaisia vihanneksia, mm. parsakaalia, maissia, herneitä ja sekavihannespusseja. Meillä

Yksi mitä en ihan ymmärrä, ovat nämä valmiiksi pussitetut riisit, jotka voi keittää siinä pussissa sitten kypsiksi. Tosi vaikeaa mitata kattilaan vettä ja sopivasti riisiä.

[QUOTE="Veiras";29276205]Jaa, mitä vikaa on muussijauheessa. Monta kertaa on pelastanut tämän yh:n työpäivän ja kaupassakäynnin jälkeen, kun mitään valmista ruokaa ei ole. Äkkiä muussia jauheesta, pannulle lämpiämän pari nakkia tai makkaraa tai broilerinfile ja vähän tomaattia ja kurkkua mukaan.

Käytän myös paljon pakastettuja perunasuikaleita. Meidän kahden hengen perheessä tosi näppärää pitää pakkasessa valmiina, kun iskee halu tehdä keittoa tai laatikkoa. Pakkasessa on paljon varalla erilaisia vihanneksia, mm. parsakaalia, maissia, herneitä ja sekavihannespusseja. Meillä

Yksi mitä en ihan ymmärrä, ovat nämä valmiiksi pussitetut riisit, jotka voi keittää siinä pussissa sitten kypsiksi. Tosi vaikeaa mitata kattilaan vettä ja sopivasti riisiä.[/QUOTE]

Sama meillä! Pussivihannekset on loistavia! Aivan ajanhukkaan alkaa kuoria ja pilkkoa erikseen niitä, eikä vitamiineja ole yhtään vähemmän pakasteissa.
Minusta kokonaisuus ratkaisee eikä haittaa vaikka pari kertaa viikossa syö eineksiä. Niistäkin voi valita terveellisempiä vaihtoehtoja ja tarkkailla mitä ne sisältää.

"hmm"
Ai, onko uusavuttomille omat valmisruuat erikseen? Mä kun luulin, että sitä samaa kamaa ostaa kuka tahansa, kuka haluaa.

Ensinnäkään perunamuusiJAUHE ei ole valmisruokaa. Siinähän pitää vielä itse lisätä vesi, sekoittaa ja kuumentaa. Valmisruoka on sellainen, mikä tarvitsee pelkän lämmityksen tai oikeestaan on valmis syötäväksi vaikka sellaisenaan, jos kylmästä tykkää! Ap varmaan tarkoittaa nyt eineksiä tai puolivalmisteita tms.

Itselläni on paha kosketusallergia, joten sen myötä olen alkanut ymmärtää yhä enemmän valmiita ruokia. VOin syödä melkein mitä vaan, mutten koskea paljain käsin esim. appelsiinia tai raakaa paprikaa. Yhden turhake voi olla toiselle tosi tarpeellinen.

..
Jep, pelastavat allergikon elämän. Jauhot, juurekset, hedelmät ja kasvikset saavat mut aivastelemaan ja ihon punaisille rakkuloille. Usein käytän hanskoja, mutta esim. leipomisessa niistä ei ole apua ja ihon ollessa tosi huonona, jopa kertakäyttöhanskat puuvillahanskojen kanssa pahentavat oloa. Niinpä olen tosi kiitollinen pakastekasviksista ja valmispiirakkapohjista, valmispullista jne.

Mitäköhän en ymmärrä, hm. No nuo riisit, maustetut ja paistetut jauhelihat (epäilen, että ovat huonolaatuisia), ja ne valmismunakkaat kuulostaa epäilyttävilltä.

mä olen alkanut käyttämään kotona joululaatikkoihin valmiita soseita kun töissä oon oppinu niitä käyttämään, just oon tilaamassa töihin 80kg lanttusosetta ja 60kg porkkanasosetta ja voi onnea et niitä saa, ei olis kiva kuoria siellä noita kasviksia itse :D

nyt on taas onnistunut perunan kuorinta,kun käsi on ollu vähän parempi, joten muusiakin perhe saa, mut siitä oolannin pakastemuusista kyllä olen imelletynlaatikon tehnyt jo monta vuotta, siitä tulee meinaa hyvää.Muusina siitä en tykkää, enkä pussimuuseista.

eineksiä käytetään jonkunverran muutenkin, joskus vaan on kiva päästä helpommalla.

mut en just kyllä keksi mitään sellaista tuotetta jota pitäisin turhana tuotteena, vaikka kyllähän noi valmiiksi keitetyt munat esim pikkasen hymyilytti kun kaupassa niitä ensimmäisen kerran näin.

Hiippari
Melkein ainoa mitä itse en ole kokeillut on se valmismunakas ja jauheliha joko paistettuna tai maustettuna.

Puolvalmiit tuotteet ovat ilmeisesti lähinnä pätemisen tarpeessa oleville keksittyjä, jostain sitä pitää päästä uusavuttomuutta huutamaan.. se 90-vuotias mummukaan ei varmasti ikinä ole osannut kuoria perunoitaan tai pilkkoo sipuleitaan kun nyttenkin ostaa ne pakastealtaasta. Hyihyi miten avuttomia vanhuksia.. ;)

Tiski ja turhat kattilat, välineet mökillä tai vaelluksella ym ovat meillä suurin syy "uusavuttomuuteen". Mieluiten notskilla heitän iltapuurot vaan pussista kattilaan.. tai pyäräytän sen "muussin", johon punasta maitoa ja voita sekaan niin alas menee. Noin esimerkkeinä..
Joku saa mielihyvää näpertämällä AINA kaiken alusta loppuun mutta ylemmyydentunto moisesta taas hymyttää itseäni. Osta kerran jotain ja olet leimattu näiden "pätijöiden" puolelta. Itse näperrän mieluiten siellä puutarhan puolella enempi.. kasvatan kaiken minkä vain osaan itse mutta silti välillä se pakastesipulikin on näppärää ja monet valmistuotteet nyt vaan säilyvät paremmin mökillä kuin itse tehdyt & pakatut.
Mutta vaikkapa voileipäkakkua en ikinä suostuisi valmiina ostamaan taas :)

"joku"
Nää on niitä valintoja. Joku ei ehdi lukea lehtiä, kun laittaa ruoan alusta asti itse, joku toinen taas toisinpäin. Joku ei jaksa keskeyttää ruoanlaittoa, kun lapset tappelee keskenään, joku toinen taas osaa tukkia korvansa pikku nahistelulta jne jne. Joku taas haluaa olla pari tuntia ulkona suoraan vaikka kerhon jälkeen ja tulla sitten kotiin syömään valmista ruokaa. joku toinen taas jättää ulkoilun ja tulee suoraan kerhosta/kaupungilta/harrastuksesta sisälle laittamaan sitä ruokaa.
Itse käytän noita sipuleita nopuden ja tiskittömyyden takia, samoin peruna-keittojuurespusseja jne jne. En nauti keittiöhommista, joten olen mielummin iloinen ja käytän puolivalmisteita tai valmisruokia kuin pakotan itseni sinne keittiöön väkisin vaan koska jonkun toisen mielestä pitäisi.

[QUOTE="joku";29276454]Nää on niitä valintoja. Joku ei ehdi l... En nauti keittiöhommista, joten olen mielummin iloinen ja käytän puolivalmisteita tai valmisruokia kuin pakotan itseni sinne keittiöön väkisin vaan koska jonkun toisen mielestä pitäisi.[/QUOTE]

Sama vika Rahikaisella. Keittonurkkani kilpavarustelutaso on puutteelinen ja säilytystilat olemattomat. Vaik toisaalta tykkään kokkailusta, mut en taatusti tee itte ruokia joiden valmistus vaatii tusinan astioita.

Joten käytän puolivalmisteita, pakasteita ja vaik eineksiä ihan surutta.

Mut noi jotkut nyt vaan ei oikein aukene minulle? Kuten paistettu jauheliha, jolle täs ketjussa toistaiseksi ainoa käyttökohde on löytynyt pitsan päältä? Pitsan ittetekemisessä kun menee oma aikansa, niin valmiiks paistettu jauhis ei sitä hommaa nopeuta kyl yhtään.
Sama juttu noi puurot. Itte keitän kattilallisen ajassa kymmenen minsaa siitä kun vesi kiehuu ja jos tartten vaan lautasellisen, ni mikrossa kolme minsaa. Jäähtymistä syömälämpöön tarttee odotella kauemmin.

Mut jos joku noit käyttää, niin ei se ole multa pois. Aikani mä ihmettelin maito- ja mehutölkkeihin ilmaantuneita muovikorkkejakin, et mitvit ja miks? Kunnes systeri mulle eräällä mökkireissulla sanoi, et ne on ihan ehdottomat jos niit joutuu kuljettelemaan eestaas möksän ja kodin väliä.

Et vaik mä en osaa kaivata, niin joku voi olla hyvinkin tyytyväinen.

"heh"
Joku saa mielihyvää näpertämällä AINA kaiken alusta loppuun mutta ylemmyydentunto moisesta taas hymyttää itseäni. Osta kerran jotain ja olet leimattu näiden "pätijöiden" puolelta.
Hmm. Aikamoinen tulkinta. Mä en osta valmisruokia, mutta ei se johdu siitä, että pätisin, en saa siitä ylemmyydentunnetta enkä pidä valmisruoan käyttäjiä itseäni huonompina.

Oon kulinaristi, pidän laadukkaasta ruoasta. Valmisruoat eivät minusta ole sitä. En siis tykkää. Haluan syödä tuoretta, herkullista & terveellistä. Jos ei jakseta kokata, syödään ulkona. Mutta usein jaksetaan. Kokatakin voi nopeasti ja mitä enemmän sitä tekee, sitä nopeammaksi siinä tulee. Plus että tykkään siitä, se on mulle samalla myös rentoutusta & harrastus.

• Tykkää
Reactions: MIES! ja päätön
"Jano"
[QUOTE="koppa";29275138]Perunamuusijauheet, valmismunakkaat jne. menee kyllä, mutta pullotettu vesi !!!!!!!!! Kuka on niin helevetin osaamaton, ettei osaa lorottaa vettä hanasta. Ja VISSY sama homma, eikö kukaan ole kuullut hiilihappolaitteesta.

Valmismunakashan on kätevä kiireessä, jossa aamulla aikaa on 3min joista 2 pitää käyttää syömiseen.[/QUOTE]

No vaikka turisti voi janoonsa ostaa sen vesipullon, tai itselle voi jano ylättää kesken ulkoilun. Sitten se voi olla vaikkapa ihan ulkomailla asumisen aikana opittu tapa, koska sika monessa maassa hanavesi ei ole juomakelpoista tai se yksinkertaisesti maistuu pahalle

"minttu"
Alkuperäinen kirjoittaja monenlainen elämä;29275880:
Tuskin siellä kaupassa on mitään jolle ei löydy jonkinlaista ostovoimaa. Eli ei siellä kaupassa ole aikoihin ollut ruokia jotka menisivät yli minun ymmärrykseni - vaikka en niitä itse ostaisikaan. Kapeakatseisuutta ja ylimielisyyttä on pitää ilman muuta uusavuttomina niitä joiden arki ja elämä on kukaties toisenlainen kuin oma.

Mutta jostain sitten näköjään pitää itsetuntonsa repiä, vaikkapa otsikon kaltaisella päivittelyllä. Saahan siinä ilmaistua miten itse ei ole ollenkaan "avuton" - vai saako todella?
Ihana järjen ääni! <3

Wieruus
Luuletko että esim. kotihoidon hoitajilla on aamuisin aikaa alkaa keitellä manna- tai riisipuuroa jokaiselle asiakkaalle aamiaiseksi? Joskus sitä kiireisinä aamuina kiittää Luojaa pikakaurahiutaleista ja pikapuuropusseista.
Kysymys kuuluikin " Mitkä uusavuttomien valmisruoat menevät yli ymmärryksesi?" Ei " Mitä valmisruokia et haluaisi kotihoidon hoitajien käyttävän".
=)

Ymmärrän
Minä taas ymmärrän oikein hyvin kaikki mahdolliset valmisruoat. Helpottavat minun elämääni suuresti. Sillä muonitan halvaantunutta isääni. Itse hän ei pysty valmistamaan mitään.
Olen ikikiitollinen että voin ostaa isälle ruoat kaupasta valmiina. Eikä aina tarvitse kokkailla ja pakkailla isän ruokia.

Yhteistyössä