Mitkä uusavuttomien valmisruoat menevät yli ymmärryksesi?

• Viestiketjun aloittaja kaks ja puol
  • Ensimmäinen viesti
kaks ja puol
Aikaisemmin en voinu ymmärtää, miten joku voi ostaa kaupasta perunamuusijauhetta. Eikö uusavutonkin osaa tehdä perunamuusia ihan tavallisista perunoista.

Mutta sittemmin ymmärrykseni tämän tuotteen käyttöä kohtaan on lisääntynyt, koska monet sitä käyttävistä tutuista on yksineläjiä, jotka eivät ole jaksaneet ruveta tekemään perunamuusia vain yhdelle ihmiselle. Perunamuusijauhe on heidän mielestään ollut kätevä ja nopea tapa tehdä ruokaa.

Mutta silti mä ite henkilökohtasesti teen aina perunamuusin oikeista perunoista, tulee ainakin täyttä tavaraa.;-)

Toinen valmisruoka, mitä oon vielä enemmän ihmetelly on valmismunakas.:O Sitäkään ei tarvitse enää osata tehdä, kun senkin saa valmiina kaupasta.

Ihmettelen vaan, että kohta nuoret ei enää osaa valmistaa oikeita perusruokiakaan, kun kaiken saa jo valmiina kaupasta. Munakkaankin.:O:-D

kfkfkf
No mä oon tehnyt muussia jauheesta ja niistä pakastealtaassa olevista jutuista (nehän on pakastealtaassa ihan täyttä pottua) koska en pysty kuorimaan niin montaa perunaa. Niiiiiin paljon helpompaa

Professional Griefer
Mun mielestä on oikeesti aika typerää myydä jotain vihannessoseita. Siis niissä isommissa pusseissa, semmoiset vauvakitit ymmärrän, että niitä ostetaan jos pienen kanssa liikutaan.

Esim. meidän lähikaupassa on nyt porkkana ja lanttusose "alennuksessa". Ainekset: porkkana ja lanttu. Kilohinta: n. 2x kalliimpi kun ostaisit itse ne vitun porkkanat, keittäisit pehmeiksi ja soseuttaisit. Jesus Christ...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
pisteitäpisteitä
Minä ihmettelen valmiiksi pilkottuja perunoita, ja valmiiksi hienonnettua sipulia.
Minun mielestä ne on niin nopee ja helppo pilkkoa.. toisaalta ymmärrän, kun säästää siinä aikaa, mutta ei se silti iso vaiva ole :)
Toi kananmuna juttu myös. Älytöntä :O

• Tykkää
Reactions: LaMamanMorbid
kfkfkf
Mun mielestä on oikeesti aika typerää myydä jotain vihannessoseita. Siis niissä isommissa pusseissa, semmoiset vauvakitit ymmärrän, että niitä ostetaan jos pienen kanssa liikutaan.

Esim. meidän lähikaupassa on nyt porkkana ja lanttusose "alennuksessa". Ainekset :porkkana ja lanttu. Kilohinta: n. 2x kalliimpi kun ostaisit itse ne vitun porkkanat, keittäisit pehmeiksi ja soseuttaisit. Jesus Christ...
Jos halutaan vähän helpotusta jouluruokien tekoon, mut ei sit kuitekaan viittitä ostaa valmiita laatikoita :D

Mut sit taas jos oot valmis tekee ne laatikot ite ni eipä siinä kauaa mee niitä keitellessä. Ehkä niillekkin on omat ostajat, esim minä voisin ostaa jos tekisin laatikoita itse, koska en pysty kuorimaan niin paljon

kahvikirahvi
Myydäänhän niitä munia keitettynä ja valmiiks kuorittunakin! Ja valmiiks purkkiin rikottuina. Mä en jaksa ihmetellä enää mitään, on menny yli ymmärryksen kaikki.

kfkfkf
Alkuperäinen kirjoittaja pisteitäpisteitä;29274444:
Minä ihmettelen valmiiksi pilkottuja perunoita, ja valmiiksi hienonnettua sipulia.
Minun mielestä ne on niin nopee ja helppo pilkkoa.. toisaalta ymmärrän, kun säästää siinä aikaa, mutta ei se silti iso vaiva ole :)
Toi kananmuna juttu myös. Älytöntä :O
Esim reumaatikot käyttävät varmasti valmiiksi pilkottuja oikein mielellään :)

pisteitäpisteitä
"kfkfkf said:
Tänään 01:19
Esim reumaatikot käyttävät varmasti valmiiksi pilkottuja oikein mielellään "

No kyllähän nyt sen ymmärtää :) tarkoitin lähinnä ihmistä, jolla ei ole fyysisiä esteitä.. tai ymmärt silloinkin jos tekee ruokaa tosi isolle joukolle, että niitä perunoita sais pilkkoa ja kuoria useita kiloja..

No mä oon tehnyt muussia jauheesta ja niistä pakastealtaassa olevista jutuista (nehän on pakastealtaassa ihan täyttä pottua) koska en pysty kuorimaan niin montaa perunaa. Niiiiiin paljon helpompaa
Osta peruna (tai voidaan myydä nimellä tomaatti) survin. Keitetyt perunat sinne ja naps, kuoret jää keksintöön ja perunasurvos on astiassa.

Ei ole siis tää millä tehdään perunalunta.

uusavuttomuutta on se ettei edes haluta yrittää tehdä mitään omin käsin.
enkä laskis uusavuttomaksi sitä jos tekee vaikka sadalle hengelle porkkanalaatikkoa ja ostaa sitä varten valmista porkkanamössöö.

onko oikeesti valmiiks paistettua jauhelihaa olemassa ?

• Tykkää
Reactions: baby-mama
Professional Griefer
Noniin, eli mitään älyttömyyttä ei voi perustella, koska aina on joku reumainen, jonka vuoksi valmiita jauhelihoja tai pilkottuja perunoita tehdään.

Voidaan lopettaa ketju tähän :whistle:

no tee se
Alkuperäinen kirjoittaja Labran täti;29274453:
Mulla on usein valmispuuroa töissä eväänä. Osaan kyllä tehdä puuron myös alusta asti, mutta en ala kahvihuoneessa sitä keittelemään.
edellisenä päivänä valmiiksi laitat jääkaappiin, ja otat sinne rasiaan annoksen töihin, leikkaako järki yhtään?

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29274484:
uusavuttomuutta on se ettei edes haluta yrittää tehdä mitään omin käsin.
enkä laskis uusavuttomaksi sitä jos tekee vaikka sadalle hengelle porkkanalaatikkoa ja ostaa sitä varten valmista porkkanamössöö.

onko oikeesti valmiiks paistettua jauhelihaa olemassa ?
Toi paistettu jauhis kyl vie tän kisan voiton.
Ton hullumpaa on oikeestaan vaan valmiiks kerran syöty ruoka.

Melko monelle muulle valmiseineelle voi kuvitella jonkin ihan järkevänkin käyttötarpeen.

Yhteistyössä