Mitkä uusavuttomien valmisruoat menevät yli ymmärryksesi?

• Viestiketjun aloittaja kaks ja puol
  • Ensimmäinen viesti
"vvieras"
Alkuperäinen kirjoittaja pisteitäpisteitä;29274444:
Minä ihmettelen valmiiksi pilkottuja perunoita, ja valmiiksi hienonnettua sipulia.
Minun mielestä ne on niin nopee ja helppo pilkkoa.. toisaalta ymmärrän, kun säästää siinä aikaa, mutta ei se silti iso vaiva ole :)
Toi kananmuna juttu myös. Älytöntä :O
Mä ostan aina pakasteesta sipulisilppua (mielummin tosin käytän kuivaa sipulirouhetta), koska mä en oikeesti voi sietää sitä että se sipulin haju jää käsiin helposti yli viikokskin vaikka kuinka hankaa ja jynssää ja lotraa pesuaineita! :( Punasipulia jos tahdon niin sitten ostan ihan normaaleja punasipuleita, mutta silloinkin joudun tekemään kammottavat muovipussiviritelmät käsien suojaksi, ettei se haju imeydy sormiin :(

"nainen"
Mun mielestä on oikeesti aika typerää myydä jotain vihannessoseita.

Esim. meidän lähikaupassa on nyt porkkana ja lanttusose "alennuksessa". Ainekset: porkkana ja lanttu. Kilohinta: n. 2x kalliimpi kun ostaisit itse ne vitun porkkanat, keittäisit pehmeiksi ja soseuttaisit. Jesus Christ...
Tunnetko sellaisia ihmisiä, joille aika on rahaa? Mä itse rakastaisin tehdä itse ruokaa, mutta ei ole aikaa. h

"koppa"
Perunamuusijauheet, valmismunakkaat jne. menee kyllä, mutta pullotettu vesi !!!!!!!!! Kuka on niin helevetin osaamaton, ettei osaa lorottaa vettä hanasta. Ja VISSY sama homma, eikö kukaan ole kuullut hiilihappolaitteesta.

Valmismunakashan on kätevä kiireessä, jossa aamulla aikaa on 3min joista 2 pitää käyttää syömiseen.

"sara"
lihapullia ja pihvejä en imettele,mutta maku niissä on tosiaankin hyvin eineksinen,enkä ihmettele yhtään kun kuulin,että niihin jauhetaan kana nokkineen ja jalkoineen päivineen.Pierut ainakin sellaisten syönnin jälkeen haisee kamalalle.Tietää milloin lapsilla on ollut koulussa lihapullapäivä.

"juu"
valmiiksi paistettu jauheliha vie kyllä minunkin mielestäni voiton. Ja aivan hirveän makuista ! Oli joskus 50 senttiä 400 gramman rasia niin pakkohan sitä oli kokeilla :( Mutta myönnän että olen valmiin peruna+keittovihannekset pussin suurkuluttaja :) On vaan niin vaivatonta ja nopeaa siitä tehdä ruoka.

vieraana vaan
En pysty lainaamaan, mutta Blue: mä ihmettelin kans niitä torttuja ennen. Kerran sit kiireessä ostin niitä vieraiden tullessa ja en ihmettele enää. ;) Olen ostanut monet kerrat. :)

"..."
Mun mielestä on oikeesti aika typerää myydä jotain vihannessoseita. Siis niissä isommissa pusseissa, semmoiset vauvakitit ymmärrän, että niitä ostetaan jos pienen kanssa liikutaan.

Esim. meidän lähikaupassa on nyt porkkana ja lanttusose "alennuksessa". Ainekset: porkkana ja lanttu. Kilohinta: n. 2x kalliimpi kun ostaisit itse ne vitun porkkanat, keittäisit pehmeiksi ja soseuttaisit. Jesus Christ...
Nuohan on ihan parhaita. Teen niistä sosekeittoa aina, kun pitää nopeasti saada jotain ruokaa pöytään töiden jälkeen.

:::
ei nyt mikään mene yli ymmärryksen varsinaisesti, jokaisella on syynsä osta valmiita ruokia. Meillä pääsääntöisesti tehdään ruoka alusta loppuun asti itse, mutta kyllä melkein kaikkia eineksiäkin on satunnaisesti ostettu. Ruskea kastike pussissa taitaa olla se, mikä on jäänyt kauppaan, ruskea kastike on sen verran yksinkertainen tehdä ja tulee suurin piirtein samassa ajassa kuin pussistakin, että emme ole katsoneet tarpeelliseksi sen hankkimista. Jos ei kastiketta ole jaksettu tehdä, sitten perunat on syöty ilman kastiketta.

Eikä se aina ole uusavuttomuutta, meillä mies on keittiömestari, ja siitä huolimatta meiltäkin on löytynyt kaapista mummon muusi -jauhetta kiireisten päivien varalta. Eihän se nyt kauhean hyvää ole, vaikka sitä entraisikin omilla aineilla, mutta ajaa asiansa, kun aikaa ruoan laittoon on non 5 minuuttia :)

Yhteistyössä