Mitkä uusavuttomien valmisruoat menevät yli ymmärryksesi?

• Viestiketjun aloittaja kaks ja puol
  • Ensimmäinen viesti
"Lissu"
Ei mikään valmisruoka mene yli ymmärryksen, oikein hyvin ymmärrän että monella yksinäisellä/sairaalla/kiireisellä on noille tilausta. Sen sijaan on vaikea ymmärtää miksi niin moni palstamamma elää kuplassa, minkä mukaan kaikki muutkin on 24/7 kotona ja ehtii, jaksaa ja haluaa kokata kaksi tervellistä ateriaa perusraaka-aineista joka päivä.

Mä en suuremmin käytä valmisruokia koska en pidä niiden mausta, mutta kyllä joskus mennään ranskalaisilla ja nakeilla jos ruoka on saatava pöytään heti. Meitä on kaksi töissäkäyvää aikuista, aiemmin pääsevä hakee lapset hoidosta ja harvoin on kumpikaan kotona ennen puolta viittä. Ja kun lapsilla on nälkä heti, niin ei siinä ehdi juuri varttia pidempään ruuanlaittoon käyttämään. Useimmiten ruoka valmistetaan edellisenä iltana, mutta joskus on myös menoja ja harrastuksia. Tai muuten vaan muuta kiinnostavampaa tekemistä. :)

onion
Alkuperäinen kirjoittaja pisteitäpisteitä;29274444:
Minä ihmettelen valmiiksi pilkottuja perunoita, ja valmiiksi hienonnettua sipulia.
Minun mielestä ne on niin nopee ja helppo pilkkoa.. toisaalta ymmärrän, kun säästää siinä aikaa, mutta ei se silti iso vaiva ole :)
Toi kananmuna juttu myös. Älytöntä :O
Mä ostan sipulin aina pakastealtaasta pilkottuna! :) Ja muuten vihaan kaikkia valmisruokia. :) Ainoastaan joihinkin pataruokiin laitan tuoreen sipulin, kun laitan sen vaan neljään osaan, enkä pilko enempää.

Sipulin tarina on se, että en oikein pidä siitä (maku ja haju) ja pilkkominen on jotenkin tuskaa, kun silmät vuotaa ja se haju on kammottava. Pakastepussista on kuitenkin kätevä laittaa sen verran joukkoon, kun haluaa ja ei ehdi tulla mitään ällötysoireita. :)

algeria
Minä en pysty raakoja perunoita käsittelemään allergian takia. Tulee ihottumaa ja jos on pienikin haava, se kirvely on käsittämätön ja haava ympäristöineen turpoaa. Kypsennettyä perunaa syön huoletta.

Jos mies ei ole kotona, jäis muusit ja perunakiusaukset saamatta ilman pakasteita.

tuota
Jaha. Uusavuttomuus on siis yhtäkuin vamma, vanhuus, sairaus, joka estää ruoanlaiton. ... Tai pitkäksi venynyt työpäivä, harrastus tai vaikka lasten kera uimareissu jase makaronilaatikko jonka ostaakin kaupasta...

Yhteistyössä