Onko sinulla mitään kammoa/fobiaa?

• Viestiketjun aloittaja "joku vaan"
  • Ensimmäinen viesti
....
No jos käärmeitä pelkää/kammoaa, niin se ihminen kokee sen ihan oikeasti pelottavana ja haluaa tappaa sen.
En usko että tämä on totta. Jos henkilö pelkää esim. ampiaisia, niin silloin henkilö juoksee karkuun, ei ala heti hullun kiilto silmissä tappamaan sitä.
Samaten jos henkilö pelkää koiria, niin henkilö välttelee niitä, ei hae asetta ja ala ampumaan jokaista koiraa lähistöllä.

Minusta on outoa että porukka oikeasti jaksaa sekoittaa fobian ja vihan toisiinsa.

Pitäisikö esim. hissejä pelkäävän tuhota kaikki vastaantulevat hissit? Vai ehkä vain vältellä niitä?

Nojoo, sori. Kyllä itsekin ymmärrän että pihapiiriin tulevat kyykäärmeet halutaan poistaa, ja tietysti tappaminen on aina helpompaa kuin siirtäminen.

• Tykkää
Reactions: Tepadj ja rtee
kfkfkf
En usko että tämä on totta. Jos henkilö pelkää esim. ampiaisia, niin silloin henkilö juoksee karkuun, ei ala heti hullun kiilto silmissä tappamaan sitä.
Samaten jos henkilö pelkää koiria, niin henkilö välttelee niitä, ei hae asetta ja ala ampumaan jokaista koiraa lähistöllä.

Minusta on outoa että porukka oikeasti jaksaa sekoittaa fobian ja vihan toisiinsa.

Pitäisikö esim. hissejä pelkäävän tuhota kaikki vastaantulevat hissit? Vai ehkä vain vältellä niitä?

Nojoo, sori. Kyllä itsekin ymmärrän että pihapiiriin tulevat kyykäärmeet halutaan poistaa, ja tietysti tappaminen on aina helpompaa kuin siirtäminen.
No mä pelkään ampiaisia ja jos sellainen meille sisälle tulee niin aivan varmasti tapan sen, enkä ala sitä huitomaan pihalle. KOSKA, huitoessa se saattaa pistää minua tai tulla lähelleni ja tätä en todellakaan halua. Jos pihallamme olis käärme, en todellakaan alkais sitä millään kepillä hätistelemään kauemmas, vaan hakisin lapion ja kolauttaisin sen kuoliaaksi..

Et nyt oikein voi verrata hissejä ja käärmeitä, ne hissit kun ei tule sun lähelle jos et niin halua. Käärmeet jne tulevat

kfkfkf
Ja pelosta kärsivä yleensä pyrkii välttelemään niitä paikkoja joissa niitä asioita on. Itse en mene metsään koska siellä on käärmeitä ja ötököitä, hissipelkoinen ei mene hissiin jne. Näistä yleisimmistä peloista eläinpelot on ainoita joita ei pysty itse välttelemään, koska niiden tulo sun lähelle ei ole kiinni sinusta itsestäsi. Jos sä pelkäät niitä kuollakses ni et sä siinä kohtaa kyllä niitä kepillä hätistele

Peyote
Pienenä ollessa seurakunnan leirillä pari "aikuista" tykkäsi aina tappaa käärmeitä polttamalla niitä nuotiossa. Mä niin vihasin niitä tyyppejä. Kehtaavat esittää olevansa jotain hengen miehiä, vaikka sisältä tulee pelkkää paskaa ja kidutusta.

....
Jos sä pelkäät niitä kuollakses ni et sä siinä kohtaa kyllä niitä kepillä hätistele
Vaihtoehtona ei siis ole perääntyminen?
Itse en pelkää käärmeitä hysteerisesti, mutta siltikään ei ensimmäinen ajatus ole että hei käärme, se pitää TAPPAA!! Vaan enemmänkin että hui käärme, kierrämpä sen tästä kauempaa.

Olen kerran tavannut yhden tyypin joka tykkäs repiä lukeilta jalkoja. Kun kysyin että miksi ihmeessä, niin sanoi että kun ne on niin inhottavia ja pelottavia :rolleyes: Jaa, yleensä mielestäni oikeasti hämähäkkikammoiset kiipeää pöydille jos tulee hämppy vastaan, mutta näköjään tuo ihme tappamisenhalu vain tulee kans joillekin joilla on fobia. Tai sitten "fobia".

• Tykkää
Reactions: Tepadj
kfkfkf
Vaihtoehtona ei siis ole perääntyminen?
Itse en pelkää käärmeitä hysteerisesti, mutta siltikään ei ensimmäinen ajatus ole että hei käärme, se pitää TAPPAA!! Vaan enemmänkin että hui käärme, kierrämpä sen tästä kauempaa.

Olen kerran tavannut yhden tyypin joka tykkäs repiä lukeilta jalkoja. Kun kysyin että miksi ihmeessä, niin sanoi että kun ne on niin inhottavia ja pelottavia :rolleyes: Jaa, yleensä mielestäni oikeasti hämähäkkikammoiset kiipeää pöydille jos tulee hämppy vastaan, mutta näköjään tuo ihme tappamisenhalu vain tulee kans joillekin joilla on fobia. Tai sitten "fobia".
No mä pelkään hämähäkkejä, eikä tulis mieleenkään koskea niihin. Jos kotoa sellainen löytyy, tapan sen sanomalehdellä, ei tulis mieleenkään alkaa jalkoja kiskomaan irti.

Jos käärme olis mun pihalla, miks ihmeessä antaisin sen siellä olla jos niitä pelkään? Luultavasti se on siellä seuraavallakin kerralla (ja jos ei ole, niin kuvittelen sen olevan)

Jos mun parvekkeelle tulee ampiainen, en koe tarpeelliseksi käydä tappamassa sitä, luultavasti se lähtee sieltä ihan itekseen. Kotoa taas jos ampiainen löytyy, tapan kyllä.

Pienenä ollessa seurakunnan leirillä pari "aikuista" tykkäsi aina tappaa käärmeitä polttamalla niitä nuotiossa. Mä niin vihasin niitä tyyppejä. Kehtaavat esittää olevansa jotain hengen miehiä, vaikka sisältä tulee pelkkää paskaa ja kidutusta.
Juu en mäkään tuommoista ymmärrä, mutta ehkä hieman eri asia kuin nopea tappo? Kyyn saa tappaa mutta se pitää tehdä lain mukaan tehokkaasti.

Ja miten olisi käynyt siellä leirillä jos ne käärmeet olisivat tulleet lasten läheisyyteen?

Professional Griefer
No jos käärmeitä pelkää/kammoaa, niin se ihminen kokee sen ihan oikeasti pelottavana ja haluaa tappaa sen.
Mun äidin käärmekammo on sitä luokkaa, että se menee vaan paniikkiin ja pyrkii pakoon jos näkee edes televisiossa käärmeen. Toki fobiatkin ilmenee erilailla, mutta kehtaan väittää että todella käärmekammoinen ei harkitsekaan koskevansa käärmeeseen edes tappamismielessä, edes vaikka lapiolla.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Peyote
Juu en mäkään tuommoista ymmärrä, mutta ehkä hieman eri asia kuin nopea tappo? Kyyn saa tappaa mutta se pitää tehdä lain mukaan tehokkaasti.

Ja miten olisi käynyt siellä leirillä jos ne käärmeet olisivat tulleet lasten läheisyyteen?
Ei siellä koskaan kukaan saanut puremaa vaikka kyitä oli kaikkialla. Ei ees noi munapäät uskonsankarit jotka niitä tahalleen sorkki.

Pistä usko käytäntöön kun niin kovasti saarnaat täälläkin ja luota että jumala pitää huolta?

Viiraa
Mun äidin käärmekammo on sitä luokkaa, että se menee vaan paniikkiin ja pyrkii pakoon jos näkee edes televisiossa käärmeen. Toki fobiatkin ilmenee erilailla, mutta kehtaan väittää että todella käärmekammoinen ei harkitsekaan koskevansa käärmeeseen edes tappamismielessä, edes vaikka lapiolla.
Olen samaa mieltä. Pelkään myös ampiaisia. Jos sellainen tulee sisään, niin en todellakaan uskalla tappaa sitä. Usein suljen sen huoneen oven missä amppari on ja odotan että se löytää itse ulos ikkunasta. Ja sitten en uskallakaan vähään aikaan pitää ikkunaa auki.

Se, että joku eläin ei ole rauhoitettu, ei tarkoita sitä, että sitä pitäisi vimmatusti hullun kiilto silmissä tappaa? Kaltaistesi kiihkotappajien takia kyykanta on Suomessa romahtanut. Muualla Euroopassa kyy on rauhoitettu, mutta täällä Suomen junttilassa sitä ei ole tapahtunut.

Esimerkiksi sisilisko on rauhoitettu, vaikka niitä on moninkertaisesti kyihin verrattuna.

Olet kuvottava ihminen.
Mä arvasinkin että sain sut paikalle, mutta kirjoitin tuon käärmeinhoviestini siitä huolimatta.

Öö...sisilisko ei käy päälle? Sisiliskon takia ei lapsi joudu teholle?

Mä olen itse ollut vieressä lastenosastolla oman lapseni kanssa, kun vieressä oli n. 3-vuotias tyttö kyyn pureman takia. Vanhempansa olivat olleet häämatkalla kahdestaan ja joutuivat keskeyttämään matkansa ja tulemaan istumaan tytön luo, puhumattakaan siitä mitä sairaalaruljanssia ja pelkoa tuo tyttö sai kokea.

Mua saa pistää vaikka 3 ampparia ja koira innoissaan näykkäistä, mutta niistä ei yleensä teholle joudu, tai ei sitäkään -mikä suositellaan kyyn pureman yhteydessä aikuisillekin- että joutuisi käymään tk-tarkastuksessa.

Jos mua haukut kuvottavaksi, niin hauku sitten tästä meidän seudulta n. 3 lähinaapuria, he tekevät saman kyylle kuin minä. Mutta hoida sinä omia käärmeitäsi ihan rauhassa, ne ovatkin varmasti kesympiä ja leppoisia.

Olen erittäin eläinrakas. Mutta:
Jos hirvet tunkevat liikaa auton tuulilasiin, niitä vähennetään.
Jos karhut alkavat tonkia ihmisten tunkioita ja haukata palasen karjasta, niitä vähennetään.
Jos ja kun kyyn purema voi vaatia sairaalahoitoa, niitä saa vähentää jos tunkevat tontille.

frty
Jos on kammo, niin se asia on silloin sellainen, että saattaa kokea että jopa kuolee sen käärmeen takia.
Kuten vertasin jos tulis joku hirvee monsteri :D

Mut näitä asioita ei voi tajuta jos ei itse pelkää mitään...
Haluaako ihmisfoobikot teurastaa muita? Ei, yleensä.

kfkfkf
Niin, voi olla että nyt mäkin vain sanon että tappaisin, mutta jos käärme tulis oikeesti pihalle, mä en menis lähellekkään ja pysyisin sisällä seuraavan viikon :D

kfkfkf
Eihän tuossa viestissäni tästä ole kyse, vaan siitä että kfkfkf väitti lähestyvien pelonkohteiden aiheuttavan halua tappaa.
Niin, halun tappaa se pelon kohde koska ei halua sitä lähelleen, eikä uskalla millään kepillä mennä hätistelemään sitä pois. Esim se ampiainen.. Jos sellainen meillä kotona on, niin vaihtoehdot on sulkeutua johonkin huoneeseen tai odottaa että se pysähtyy johonkin ja käydä liiskaamassa se (yleensä liiskaan ja juoksen äkkiä karkuun, jos se ei vaikka sattuiskaan kuolemaan), vai keksitkö jotain muuta vaihtoehtoa?

frty
Niin, halun tappaa se pelon kohde koska ei halua sitä lähelleen, eikä uskalla millään kepillä mennä hätistelemään sitä pois. Esim se ampiainen.. Jos sellainen meillä kotona on, niin vaihtoehdot on sulkeutua johonkin huoneeseen tai odottaa että se pysähtyy johonkin ja käydä liiskaamassa se (yleensä liiskaan ja juoksen äkkiä karkuun, jos se ei vaikka sattuiskaan kuolemaan), vai keksitkö jotain muuta vaihtoehtoa?
Eipä viestissäni ollut tuostakaan kyse, vaan sitä aiheuttaako ihmisiä pelkäävälle ihmiselle muiden henkilöiden näkeminen halua tappaa / tappavatko muita.

Se on kyllä liioittelua että aletaan tappamaan jokainen kyy jonka näkee. Ei mitään kunnioitusta luontia kohtaan.
No riippuu että missä se kyy vastaan tulee. Jos näkyy metsäreissulla niin ok, mutta jos meinaa yhdyskuntansa perustaa meidän pihojen läheisyyteen niin sit ei.
Meilläpäin on näköjään ihan tyhmiä ja julmia naapureita sitten kun tykkäävät että meidän asutusten lähelle tulevat kyyt tapetaan. Ihan sairasta porukkaa täälläpäin...

Meidän pihalle on käärmeitä tunkenut ennenkin. Ne tulevat tuosta kohdasta missä ei ole muurahaisia, mutta siinä on meidän veranta ja ulko-ovi. Naapurikaan (joka ei ole edes foobikko) eikä me ei voida pitää ulko-ovia auki kuin hetken, joka kerta saa katsoa hellepäivinä ulos lähtiessä että onhan veranta tyhjä.

Viimeksi muokattu:
kfkfkf
Eipä viestissäni ollut tuostakaan kyse, vaan sitä aiheuttaako ihmisiä pelkäävälle ihmiselle muiden henkilöiden näkeminen halua tappaa / tappavatko muita.
huoh...

Edelleenkin kyse on siitä, että sä voit halutessasi pysyä erossa niistä ihmisistä jos ihmisiä pelkäät kuollaksesi, käärmeistä ja ampiaisista sä et voi pysyä erossa. Ihmiselle sä voit sanoa, että älä tule mun lähelle tai älä koska minuun. Voitko käärmeelle sanoa niin?

• Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä