Mies haluaisi lähteä miesporukalla reissuun, ja kysyi mielipidettäni

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Jenis"
Joo'o, mutta kuten itse sanotkin niin aika usein se naisten "keskustelu" on nähty varsinkin mitä tulee poikien reissuihin. :D
Eukko istuttaa pöytään ja alkaa papattaa korvat punaisena pohjimmaisena ajatuksena, että kyllä se oma tahto menee läpi kun tarpeeksi saarnaa :D "ei voi olla tarvetta ku en mäkää"
Harmi jos sun parisuhteessa asiat on noin - itse en ole ikinä "kieltänyt" miestä lähtemästä mihinkään, päinvastoin. Koko porukka pysyy paremmalla tuulella, kun aikuisilla on omaakin elämää. Huom, aikuisilla, ei vain toisella aikuisella. Mä kaipaan omaa tekemistä siinä missä mieskin, ja ei sitä oikein muuten tule kuin itse järjestämällä.

AP:n tapaus on täysin epätasa-arvoinen, ei kyllä tuollaista touhua jaksais kovin pitkään. Puhuttelu miehelle ja perhe-elämän säännöt uusiksi - ei tunti tunnista, mutta niin että molemmilla on jatkossa oikeus myös omiin menoihin.

Peyote
Miehen kanssa tuossa jutusteltiin ja Mies sanoi, ettei pärjäisi lasten kanssa kuin korkeintaan päivän. Tuntuu siis ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin joko lähteä lasten kanssa tai mököttää kotosalla. Jos perheen kesken tehtäisiin yhteinen reissu, niin se olisi totta kai ok, mutta siitä ei mies innostu.

Äh, en edelleenkään oikein kiinnostu tästä miehen matkakuumeesta... Kai mun sitten täytyy vain ns. poistua omalta mukavuusalueeltani ja toivottaa hyvää matkaa. Tuntuu vain että mä olen aina muutenkin se, jonka menoista/tarpeista tingitään,.. ja että taas ne saavat väistyä.
Jaa semmonen surkimus. Miksi sen tosiaan pitäs saada mennä mihinkään matkalle, jos sä et sitten vastaavasti pääse? Sanot sille, että se myös sitten hoitaa lapsia sen 5 päivää kun sinä olet menossa tai ei lähe minnekään.

Mä en jaksanut/viitsinyt lukea koko ketjua läpi, kun mua rupes niin potuttamaan...

Ens alkuun - mitään muuta kuin ap:n aloitusviestin luettuani - meinasin vastata, että hyvänen aika - päästä miehesi menemään. Vaan kuitenkin viidestä päivästä kyse!

Vaan sitten harhauduin lukemaan kuitenkin jatkoa ja...

Peeveli soikoon! Mieshän käyttää sinua häikäilemättä hyväkseen ja sinä annat hänen tehdä niin. Yksi ainoa kysymys heräsi - miksi et ole aikaisemmin ottanut ns. omaa aikaa, arjen irtiottoa, ja jättänyt miehen lasten kanssa kotiin? Nyt jos koskaan on sitten sen aika! Se, että miehesi inisee ja sanoo, ettei pärjää lasten kanssa, on niin kukkua kuin olla ja voi.

Kyllä muuten pärjää, kun on pakko :kieh:.

Ehtona lomareissulle olis mulla tässä tämmösessä tilanteessa se, että jos sinä lähdet nyt lomailemaan viideksi päiväksi, niin fine :). Minä lähden myös lomailemaan tuolloin ja tuolloin (olisin kalenterista katsonut itselleni ja kaverielle/tuttaville/hotellille sopivan ajankohdan). Ota tai jätä.

Pidä puolesi nainen, tai muutoin sinä hautaat itsesi ja itsemääräämisoikeutesi miehesi tarpeiden tyydyttämiseen. Ei ole kaunista katseltavaa kun muutoin ihana naisihminen katkeroituu...

Ole topakka ja napakka ja ota itsellesi se, mikä sinulle myös kuuluu!

Miehen kanssa tuossa jutusteltiin ja Mies sanoi, ettei pärjäisi lasten kanssa kuin korkeintaan päivän. Tuntuu siis ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin joko lähteä lasten kanssa tai mököttää kotosalla. Jos perheen kesken tehtäisiin yhteinen reissu, niin se olisi totta kai ok, mutta siitä ei mies innostu.

Äh, en edelleenkään oikein kiinnostu tästä miehen matkakuumeesta... Kai mun sitten täytyy vain ns. poistua omalta mukavuusalueeltani ja toivottaa hyvää matkaa. Tuntuu vain että mä olen aina muutenkin se, jonka menoista/tarpeista tingitään,.. ja että taas ne saavat väistyä.
Siinä tapauksessa hän tarvitsee harjoitusta. Aloitatte päivä viikottain ja nostatte aikaa kunnes hän kokee kykenevänsä pärjäämään. Ihan jo sen takia että pystyy hoitamaan jos joudut vaikka sairaalaan, tietysti muita syitäkin on.

Varmaan tullutkin jo hyviä vastauksia, en jaksanu lukee ku pari ensimmäistä. Mää sanoisin että ilman muuta mies menee. Meillä mies lähdössä parin viikon päästä ulkolmaille kahdeks viikkoo kaverin kanssa ja jään kahden lapsen kanssa kotiin (ja oon raskaana, mikä oli parin kaverin mielestä vastuutonta että jään yksin...enpä tiedä tosin miks kun mun olo on koko ajan normaali, ei se mieskään lähtis jos voisin huonosti tai en jaksais). Onhan se toisaalta kurja olla ite kotona pari viikkoo ilman miestä, mutta ei mulle tulis mieleenkään sanoo miehelle että senkin pitää pysyä kotona.

En oo oikeestaan ikinä ymmärtäny näitä ettei puolisoa haluta päästää välillä itekseen reissuun. Tietty jos yhdessä ei sit ikinä mennä mihinkään niin onhan se outoo, mut jos yhdessäkin käydään niin miks ei sais välillä mennä kaverin kanssa.

Ja eihän tuo 4 päivää oo aika eikä mikään olla ilman miestä kotona.

Peyote
Varmaan tullutkin jo hyviä vastauksia, en jaksanu lukee ku pari ensimmäistä. Mää sanoisin että ilman muuta mies menee. Meillä mies lähdössä parin viikon päästä ulkolmaille kahdeks viikkoo kaverin kanssa ja jään kahden lapsen kanssa kotiin (ja oon raskaana, mikä oli parin kaverin mielestä vastuutonta että jään yksin...enpä tiedä tosin miks kun mun olo on koko ajan normaali, ei se mieskään lähtis jos voisin huonosti tai en jaksais). Onhan se toisaalta kurja olla ite kotona pari viikkoo ilman miestä, mutta ei mulle tulis mieleenkään sanoo miehelle että senkin pitää pysyä kotona.

En oo oikeestaan ikinä ymmärtäny näitä ettei puolisoa haluta päästää välillä itekseen reissuun. Tietty jos yhdessä ei sit ikinä mennä mihinkään niin onhan se outoo, mut jos yhdessäkin käydään niin miks ei sais välillä mennä kaverin kanssa.

Ja eihän tuo 4 päivää oo aika eikä mikään olla ilman miestä kotona.
oIsko kannattanut lukee? Nimittäin toi mies ei itse voi vastaavasti olla 4 päivää lasten kanssa koska ei muka pärjää.

vierass
Totta kai mies saisi mennä, ja minä saisin vastaavasti tehdä myöhemmin oman reissun. Lastenhoito ei mitään rakettitiedettä ole, normaalille ihmiselle omien lasten hoitamisen ei pitäisi tuottaa vaikeuksia (ap:n mies tuskin on esimerkiksi kehitysvammainen?). "En osaa" on vain tekosyy ja laiskuutta, ja jos oikeasti kokee ettei osaa, niin tekemällähän sitä vain oppii ;)

fdsafasd
Itse ihmettelen sitä, että jos mies ei ole pärjännyt edes yhden lapsen kanssa päivää kauemmin, niin miksi ..tussa aloittaja on pukannut sellaiselle tumpelolle lisää lapsia??

vierass
[QUOTE="jahas";29204877]Ihanko allekirjoitat väitteesi? Kun ei kaikkia miehiä ne lapset ole kiinnostaneet edes siinä määrin että pärjäisivät päivääkään lasten kanssa. Eivät osaa vaihtaa vaippaa, eivät laittaa ruokaa saati tajua mitä se lapsi tarvitsee. Olishan se jo heitteillejättöjä jättää lapsia tuollaisen ihmisen hoidettavaksi. Ei se isyys tee kenestäkään automaattisesti hyvää huoltajaa tai edes tyydyttävää joka pärjäisi jos ei omia haluja siihen ole![/QUOTE]

Siinä tapauksessa käydään miehen kanssa edellisinä päivinä läpi sitä miten niitä lapsia hoidetaan, kirjoitetaan sille kirjalliset ohjeet ja jätetään pöydälle anopin ja myrkytystietokeskuksen numerot.

"Vieraana"
Eli jos joutuisit sairaalaan vaikka niin mies tuuppais lapsensa jonkun sukulaisensa hoitoon vaikkei olisi työssäkään? Laiska äijä ja itekäs. Et ole omituinen yhtään kun koet tuon epäoikeudenmukaisena.

"vvieras"
Mun mies on vähän samaa maata, tosin ei läheskään yhtä paha. Mutta on myös esittänyt, ettei pärjää, ei kestä jne. Tiedän kyllä että pärjää, mutta lastenohjelmat pyörii täälläkin koko päivän (tosin lapsi ei niitä katso kuin hetken kerrallaan) jne.. Ulkoilua ei juuri tapahdu, kun miestä ei huvita jne. No, ei näihin kuole, ja oon mennyt silti pikkureissuille.

Aina täältä saa lukea tätä samaa... enkä enää kyllä jaksa ymmärtää. En näitä omista menoista tinkimättömiä miehiä, mutta jotenkin vielä vähemmän tällaisen sallivia ja siihen alistuvia naisia.

Ottakaa nyt tulevat äidit tästä mallia miten ETTE tule toimimaan miestenne kanssa.

"mö"

No en mä ehkä sit olis niin innokas päästään ukkoo jos ois noin saamaton, ettei ite pärjäis lasten kans jos mä vuorostani lähtisin. Ja vielä hankalamman musta tekis se jos ei ees perheen kera suostuis lähteen... eli tossa sun kaltaisessa tilanteessa olisin se kamala akka ja torppaisin idean... mut koska mun ukko pärjää lasten kans ja mä saan mennä myös omien kavereiden kans reissuun niin sillon toki päästäisin ja olisin iloinen sen puolesta :D

Pistä ukkos reissuun ja jonain hetkenä lähet sit itte. Se vaan sanoo, ettei pärjää lasten kanssa, kun ei halua että sinä lähdet yhtään mihinkään. Olethan nätti, pärjäävä ja saatat joutua mieron tielle muitten miesten matkaan.? Munki ukko pesi lasten vaippapyykin ihan hienosti, vaikka pyykinkoneeseen oli koskenut tasan sen kerran, kun se kannettiin sisälle. Kai ne oli makaroonia keitelly sen viikon verran, mutta lapset (1,5 ja3vee) oli elossa ja se oli tärkein. Tosiaan, jouduin työhön toiselle puolen suomea päivän varoajalla,mutta voisin rinnastaa sen reissuun ja siihen että pärjääkö toinen? kyllä ne miehet selviää, kun on pakko!

Elä turhia pelekää ystävä pieni, jos sun ukkos haluis mennä ja jättää koko karusellin, se olis tehnyt sen jo..-Siellähän se rönyää toisten ukkojen kanssa sukset mahdollisesti ristissä, eikä tartte ite tai lasten nähä sitä souvvia ;)

Ja sit kun sulta kysytään minne haluat mennä, otappa siitä ensiksi selvää ja sitten tyynesti sen ilmoitat. Osa miehistä pitävät naisista, jotka tietävät mitä haluavat.

Nyt vain reissua miettimään (niitä on edullisiaki vaihtoehtoja) (vähintää ainaki kolme yötä), kyllä se miehesi sen kestää ja jos ei ni opetelkoot :)

pps.muista toivottaa ihanaa reissua miehellesi hellin syleilyin <3
Näin :)

x xx
Isä ja äitin rooli on siinä mielessä erilainen, että toinen nyt vaan on enemmän lapsen kanssa kuin toinen, ainakin yleensä. Jos miehelle "määrätään" velvollisuus olla lapsen kanssa yhtä paljon kuin kotona jopa vuosia oleva äiti, niin eihän isällä ole mitään omaa muutakuin työ ja 30min lounasta. Naisen pitäisi ymmärtää sekin, että miehellä on kaksi työtä jos homma menee niin että naisen pitää päästä joka päivä omalle vapaalle omasta "työstä".
Ja millä logiikalla se äiti voi sitten olla lasten kanssa 24/7, se ei silloin ole täyttä työtä? Se on työtä vaan silloin jos miesparka joutuu vastuuseen perheestä kodin ulkopuolisen työpaikan jälkeen? Se äiti ei tarvitse harrastuksia, toimintaa ilman lapsia mutta mies tarvitsee, arvon herraa ei saa häiritä klo 16 jälkeen?

Hyppää jojoon.

hmmmm
[QUOTE="vieras";29204807]Matka suuntautuisi ihan kotimaahan ja kestäisin viitisen päivää. Mukana olisi neljä muuta ukkomiestä ja matkan tarkoituksena olisi hiihtäminen tuolla pohjoisen hangilla. Tuota ovat tehneet useina vuosina, joskus me "akatkin" on oltu mukana tuolla. Parina viime vuotena homma on jäänyt, koska kaikista ukkoporukan jäsenistä on tullut isiä.

Mies kysäisi mielipidettäni, enkä rehellisesti sanoen oikein innostunut. Ei siinä muuten mitään, mutta kiva sitten itse nököttää kolmen lapsen kanssa täällä kotona - mun kun ei ole mahdollisuutta säästää sellaista summaa, että lasten kanssa erillistä reissua ilman miestä voisin lähteä tekemään. Mukava olisi kuitenkin itse johonkin päästä...

Silti, en haluaisi olla mikään kusipää akka, joka torppaa kaikki miehensä haluamiset. Yksin olo täälläkään ei silti kovasti houkuta, kuten jo kerroinkin. Enkä nyt oikein tiedä, mitä miehelle sanoisin.

Mies tuumasi, että minun pitää kertoa mielipiteeni mahdollisimman pian - jälkeenpäin ei kuulemma halua kuulla valituksia, minkä toki ymmärränkin.

En tiedä, mitä te sijassani tekisitte?[/QUOTE]

ymmärsinkö oikein, että perheenne rahatilanne on niin tiukka, että jos mies nyt menee niin perheen lomat ovat siinä talven osalta? ei ole reilua mielestäni noin.

• Tykkää
Reactions: onnellinen otus
peesi
[QUOTE="Helekkarin Heittomerkki";29206575]Jos tilanne on se, että mies ei vastavuoroisesti pärjää omien lastensa kanssa muutamaa päivää, niin mihinkää reissuun ei olisi asiaa.[/QUOTE]

peesi. tuolloin mies entistä enemmän kotona opettelemassa ruoanlaittoa ja lastenhoitoa ja jos poikia perheessä, niin heidät heti töihin vessanpesuun ja pienempien vahtimiseen, jos yli 3v.
ei mitään reissuja jos on kerran alaikäinen vielä tämä "mies" eikä hoida velvollisuuksiaan joita on itselleen ottanut.

• Tykkää
juuh
Ihanaa että joku tajuaa tuon pointin...

Musta tuntuu oikeasti kamalalta valittaa täällä. Tunnen itseni jotenkin omituiseksi kun kuitenkin suurin osa symppaa miehen reissuunlähtöä.

Sen keskustelumme aikana sanoin miehelle myös sen, että mustakin olisi kiva johonkin lähteä reissuun. Mies kysyi, mihin haluaisin mennä. Vastasin, etten tiedä, mutta että jotain lomailua mieleni kuitenkin halajaisi. Sitten mies sanoi, että mitään useamman päivän reissua mä en voi kyllä tehdä, koska hän ei pärjäisi lasten kanssa päivää kauempaa.
eli siis kyseessä miehen laiskuus.
jos pärjää päivän niin pärjää viisikin.
jos kerran kyseessä laiska ja paska luonne, niin et pärjää sinäkään viittä päivää.

pärjäät yhden päivän myös.

• Tykkää
Vastaaja
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29207484:
voi kai sitä "hiihtämiseksikin" kutsua mitä ukot siellä pohjoísissa touhuaa :xmas:
taidan olla ainoa joka ei miestään moiselle reissulle päästäisi. Mun mies "hiihtelee" vaan kotona :) Niinhän sitä sanotaan, että suurin riski pettämiseen on antaa sille mahdollisuus.

Vierasmies
Etkö sä osaa lukea vai etkä ymmärrä?
Kirjoitin, että jos mies olisi yhtä paljon lasten kanssa kuin nainen, niin eihän miehellä olisi muuta kuin kaksi työtä. Naisella olisi iltavapaat.
Optimitilanne on kai se, että työn ulkopuolisesta ajasta ollaan kumpikin pois 50%/50% jso sitä pakko on noin pilkkoa.

Ja millä logiikalla se äiti voi sitten olla lasten kanssa 24/7, se ei silloin ole täyttä työtä? Se on työtä vaan silloin jos miesparka joutuu vastuuseen perheestä kodin ulkopuolisen työpaikan jälkeen? Se äiti ei tarvitse harrastuksia, toimintaa ilman lapsia mutta mies tarvitsee, arvon herraa ei saa häiritä klo 16 jälkeen?

Hyppää jojoon.

taidan olla ainoa joka ei miestään moiselle reissulle päästäisi. Mun mies "hiihtelee" vaan kotona :) Niinhän sitä sanotaan, että suurin riski pettämiseen on antaa sille mahdollisuus.
et varmaan ainoa ole. kannattas varmaan naisväen hieman käydä katsomassa tuota menoo tuolla pohjoisessa esim. levillä. vois nousta tie pystyyn miesten reissuille aika monessa paikassa

no joo
Eli kun sinä lähdet kavereiten kanssa reissuun, niin se tarkoittaa sitä, että lähdet pettämään, koska siihen on tilaisuus? OK, mä osan olla reissussa ilman vierasta petiseuraa ja uskon, että mieheni kykenee siihen myös.

Tuttavapiirissa paljastui pettämistapaus. Eipä tarvinnut mihinkään reissuun lähteä, ihan naapurissa kävi panemassa.... Kannattaa siis katsoa, että missä asuu ja millaiset "mahdollisuudet" sille miehelle oikein antakaan :D

• Tykkää
Reactions: Data
Vierasmies
Älä sä sekaannu näihin ketjuihin kun et osaa menneisyytesi jälkeen ajatella muuta kuin katkeruudella.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29209685:
et varmaan ainoa ole. kannattas varmaan naisväen hieman käydä katsomassa tuota menoo tuolla pohjoisessa esim. levillä. vois nousta tie pystyyn miesten reissuille aika monessa paikassa

Yhteistyössä