Mies haluaisi lähteä miesporukalla reissuun, ja kysyi mielipidettäni

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Bierasmies
Joo eihän sitä asiaansa saakaan esiin jos on hyvä kynnymattona. Ei ap:n mies ap:ta itse menoihinsa kanna, pakko lähteä jos haluaa.

Minuaki alko nyt ärsyttään.

Jotenkin sain nyt sellasen kuvan, että miehesi pitää sinua vaan talouden- ja lastehoitajana. Sitten jos sanot poikkipuolisenkin sanan miehesi menoista, niin vedetään vapaaehtoistyökortti takataskusta ja vedotaan kaikkiin joilla asiat on vielä huonommin.

"Just"
Mielestäni miehen kuuluisi päästä reissuun, mutta niin myös sinun! Pieninkään ei ole enää vauva, joten mun mielestä on kohtuullista vaatia, että jos mies lähtee, pääset sinäkin ainakin yhdenyön reissulle jonnekin.

"vieras"
Jatkuvasti tingin omista menoistani, jotka auttaisivat mua jaksamaan tässä arjen pyörityksessä - koska mies ei ole valmis tinkimään omistaan. On suoraan sanonut, että mun menojen peruuntuminen ei kaada maailmaa.
Jos tuollainen olisi mun miehen asenne niin se ei lähtisi yhtään mihinkään. Eihän se nyt voi helvetti soikoon niin mennä että mies voi rillutella miten lystää ja nainen ei edes harrastuksiin pääse. Idiootti tuo sun mies ainakin tässä asiassa.

Pidä sä nyt pintasi ja käy niissä menoissasi vaikka äijä mitä juputtaisi.

"kolmen äiti"
Meillä tehtäisiin niin, että molemmat pääsee saman pituisiin (suunnilleen) reissuihin. Jos on epäröintiä ettei mies olisi halukas hoitamaan lapsia, järjestäisin oman matkani ajallisesti ennen miehen matkaa, ettei hän voi oman matkansa jälkeen kieltäytyä lastenhoidosta ja siten perua minun matkaa.

"Vieras"
Aloitusviestin perusteella olisin teilannut aloittajan turhasta nillittäjäksi, mutta jatko viestit kertoo tilanteesta paljon enemmän. Olen elänyt tuota elämää. Miehellä lupa mennä ja harrastaa ja minulla lupa pysyä kotona ja hoitaa lapsia. Mies ei halunnut kyetä. Onneksi on entinen.

"huoh"
[QUOTE="jahas";29204849]Miksi sen miehen pitäisi päästä kun et sinäkään pääse, viideksi vuorokaudeksi!?? Ei reilua joten ymmärrän täysin miltä tuo tuntuu![/QUOTE]Ei ole todellakaan mikään ihme että erotilastot ovat mitä ovat kun tämän päivän voimaistuneiden keittiöjyrien mielestä tällainen ajattelutapa on ihan OK että parisuhteessa joko kaikilla on kivaa tai sitten kellään ei saa olla kivaa.

Sääliksi, todella sääliksi käy niitä miehiä jotka ovat tuollaisten kanssa hynttyynsä yhteen lyöneet. Periksi ei anneta vaan pidetään mieluummin puolisoa vankina omassa kodissaan. Ei jumaliste.

"vieras"
[QUOTE="huoh";29205883]
Sääliksi, todella sääliksi käy niitä miehiä jotka ovat tuollaisten kanssa hynttyynsä yhteen lyöneet. Periksi ei anneta vaan pidetään mieluummin puolisoa vankina omassa kodissaan. Ei jumaliste.[/QUOTE]

Aika usein se tilanne on niin että mies pitää vaimoa vankina omassa kodissaan. Näin myös ap:n tapauksessa...

Vierasmies
[QUOTE="vieras";29205914]Aika usein se tilanne on niin että mies pitää vaimoa vankina omassa kodissaan. Näin myös ap:n tapauksessa...[/QUOTE]

Mitä näitä ketjuja oon lukenut niin aika harvoin. Ainakin paljon useammin mahtimama huutaa, että on epänormaalia mennä perheen perustamisen jälkeen omille reissuille. Nainen vetoaa siihen, että kun mäkään en haluu niin miksi sun pitää?

"huoh"
[QUOTE="Vieras";29205912]Nimimerkki Huoh, entäs ne kotinsa vankina olevat naiset?[/QUOTE]Yleensä ne "kotinsa vankina" olevat naiset ovat niitä jotka elävät miehensä ja/tai yhteiskunnan rahoilla ja ovat itse lapsia aikanaan vonkumalla vonkuneet ja sitten ovat puulla päähän lyötyjä kun mies ei olekaan valmis sulkeutumaan ihanan ydinperheensä kanssa neljän seinän sisälle loppuelämäkseen tai vähintäänkin unohtamaan kaikki omat menemisensä ja tulemisensa ja tekemään aivan kaiken perheen (lue: naisen) ehdoilla.

On varmasti niitäkin naisia jotka ovat ns. alistettuja mutta voin lyödä vetoa että meidän kulttuurissamme ja tässä maassa tänä päivänä enemmistöosassa tapauksista mies on se joka alistuu naisen tahtoon tai saa vähintäänkin kärsiä siitä että yrittää jatkaa omaa elämäänsä ja ilmaista omaa tahtoaan lasten tulon jälkeenkin.

On se jumaliste käsittämätöntä että aikuiset ihmiset eivät tänä päivänäkään ymmärrä että parisuhteessa pitää antaa periksi puolin ja toisin ja vuoron perään sen sijaan että käydään aina kysymässä palstalta huutoäänestyksellä että pitäisikö liekaa kiristää tai rangaista muilla tavoin.

"Vieras"
Tässä aapeen tapauksessa nyt ei kyllä anneta periksi puolin ja toisin. Ja samalla tavalla luulisi miehen olevan vastuussa lapsistaan, luulisi aikuisen miehen tietävän, miten niitä lapsia tulee ja niiden mukana se vastuu. Nimimerkki huoh voi perustaa ihan oman ketjun näkemykselleen, ei kuulu tähän keskusteluun millään tavalla.

"Hömelö"
Jos ei homma toimi kumpaankin suuntaan niin en antais miehen lähtee. Ihan sikaärsyttävää että toinen sanoutuu irti yhteisestä vastuusta ja silti vaatii itelleen enemmän oikeuksia.

"huoh"
[QUOTE="Vieras";29205987]Tässä aapeen tapauksessa nyt ei kyllä anneta periksi puolin ja toisin. Ja samalla tavalla luulisi miehen olevan vastuussa lapsistaan, luulisi aikuisen miehen tietävän, miten niitä lapsia tulee ja niiden mukana se vastuu. Nimimerkki huoh voi perustaa ihan oman ketjun näkemykselleen, ei kuulu tähän keskusteluun millään tavalla.[/QUOTE]Niin, koska näihin ketjuinhan kuuluu perinteisesti aina vain ap:n oman väritetyn tarinan ja näkemyksen pönkittäminen kuorossa. Koskaan ei saa kyseenalaistaa mitään vaan aina pitää tukea näkemystä että mies on itsekäs sika ja nainen on väärinkohdeltu.

no joo
Omassa parisuhteessa toivottaisin miehellä hyvää matkaa ja olisin aidosti iloinen siitä, että hän pääsee kavereiten kanssa lomailemaan. Mutta meillä toimii tämä vastavuoroisestikin eli minäkin käyn rentoutumislomilla omien kavereiten kanssa. Ja kyllä se meis on loistavasti kolmen muksun kanssa pärjännyt ;)

Tässä ap:n tapauksessa puhuisin miehen kanssa. Todennäköisesti kertoisin, että jos minulla ei ole mahdollisuuttaa useamman päivän reissuun (ei mielstäni tarvitse olla just sitä 5päivää, mutta esim. viikonloppu), niin mieskin voi mennä hiihtämään päiväksi. Aikuista ihmistä ei voi estää, mutta jos hän lähtisi hiihtoreissuun kuitenkin, tietäen minun kannan asiaan, niin varaisin myös itselleni viikonloppuloma välittämättä miehen selittelystä, että hän ei pärjää omien lasten kanssa päivää pidempää. Ilkeetä, mutta mielestäni tasapuolista.

no joo
[QUOTE="huoh";29205950].

On se jumaliste käsittämätöntä että aikuiset ihmiset eivät tänä päivänäkään ymmärrä että parisuhteessa pitää antaa periksi puolin ja toisin ja vuoron perään sen sijaan että käydään aina kysymässä palstalta huutoäänestyksellä että pitäisikö liekaa kiristää tai rangaista muilla tavoin.[/QUOTE]

Nimeomaan, pitää antaa periksi puoln ja toisin ja vuoron perään. Eikä niin, että se periksi antaja on aina toinen parisuhteen osapuoli!!!!

• Tykkää
Reactions: Pinki
..
Minäkään en mielellään "päästäisi", jos se sama ei toimi vastavuoroisesti.. Muuten asia olisi ok. Voin kuvitella et mun mies olis valitettavasti samanlainen. Ei ole kyllä vielä mitään matkoja suunnitellutkaan..

[QUOTE="vieras";29204807]Matka suuntautuisi ihan kotimaahan ja kestäisin viitisen päivää. Mukana olisi neljä muuta ukkomiestä ja matkan tarkoituksena olisi hiihtäminen tuolla pohjoisen hangilla. Tuota ovat tehneet useina vuosina, joskus me "akatkin" on oltu mukana tuolla. Parina viime vuotena homma on jäänyt, koska kaikista ukkoporukan jäsenistä on tullut isiä.

Mies kysäisi mielipidettäni, enkä rehellisesti sanoen oikein innostunut. Ei siinä muuten mitään, mutta kiva sitten itse nököttää kolmen lapsen kanssa täällä kotona - mun kun ei ole mahdollisuutta säästää sellaista summaa, että lasten kanssa erillistä reissua ilman miestä voisin lähteä tekemään. Mukava olisi kuitenkin itse johonkin päästä...

Silti, en haluaisi olla mikään kusipää akka, joka torppaa kaikki miehensä haluamiset. Yksin olo täälläkään ei silti kovasti houkuta, kuten jo kerroinkin. Enkä nyt oikein tiedä, mitä miehelle sanoisin.

Mies tuumasi, että minun pitää kertoa mielipiteeni mahdollisimman pian - jälkeenpäin ei kuulemma halua kuulla valituksia, minkä toki ymmärränkin.

En tiedä, mitä te sijassani tekisitte?[/QUOTE]

Asenne vähän uusiksi niin ei vituta nököttää kotona. Meet sitten ite joskus muulloin

Tiukka muija
Mäkin uskon, että mies varmasti halutessaan pärjäisi. Ei lastenhoito ole mitään tiedettä, eihän sitä tarvitse kuin huolehtia perustarpeista... Että on ruokaa, peruspuhtaat vaatteet, turvaa ja seuraa. Sanoin tämän miehelle tuon keskustelumme aikana, mutta miehen vastaus oli edelleen sama, ei pärjää... En oikein tiedä, mitä ja miten pitäisi sanoa. Ärsyttää!
Kyl minä heittäisin tossa tapauksessa ihan läskiksi, eli latelisin kovat ehdot pöytään: mies lähteköön reissuun mutta hoitakoon myös lapsensa sillä välin kun itse olisin reissussa likkojen kanssa. Jos ei äijä kykenisi, niin en sit minäkään kykenisi olemaan lasteni kanssa yksin sitä viittä päivää. Jos äijällä on vähääkään älliä päässänsä huomaisi itsekin miten saatanan tyhmältä tuo kuulostaa...

"Vieras"
Ja tähän alkuun nimimerkki huoh:n tekstinlainaus, puhelimella ei kykene...
Tunnetko aapeen ja hänen miehensä ja voit sanoa, että juttu ei ole tosi, vaan naisen parhaaksi räikeästi väritetty? Luuletko, ettei vastaavia parisuhteita ole olemassa, vaan aina on niin, että mies joutuu taipumaan keittiöjyrän alle? Entisessä elämässäni elin parisuhteessa jossa innolla tehtiin yhteisiä lapsia. Kahden pienen kanssa se arki ei sitten miestä kiinnostanutkaan, oli omia menoja, joita ei jätetty väliin, eikä siitä edes keskusteltu. Minä elin kotini vankina, enhän voinut jättää lapsia yksin. Minne minä menin, tulivat lapsetkin. Mies ei osallistunut arkeen, eikä koskaan lapsia hoitanut muutamaa tuntia pidempään, ei pärjännyt, ei halunnut. Omia menoja oli paljon ja olin kamala akka, jos olisin nämä menot kyseenalaistanut. En minä sitten kauaa jaksanut ja osaltani rumensin noita avioerotilastoja.
Mutta varmaan olet huoh oikeassa, naisethan ne vain aina jyräävät miehensä, jotka raasut elättävät ne naisten hankkimat penskat, eivätkä edes hiihtämään pääse...

"vieras"
Ap, jos mies tosiaan vetoaa siihen, ettei pärjää lastenne kanssa edes muutamaa päivää, niin sanopa, että nyt on viimeistään korkea aika sitten opetella pärjäämään.

Wieruus
Ketjua lukematta kommentoin omasta puolestani.

Olisi ihanaa jos puolisoni pääsisi lomalle ystäviensä kanssa, hän olisi sen ansainnut. Itse sain pitää pitkän viikonlopun (4pvä) kesällä ja puolisoni huolehti sillä aikaa kodista ja lapsista. Nyt olisi puolison vuoro päästä rentoutumaan.

"Vieras"
Wieruus, olisi kannattanut lukea, aapeen mies ei pärjää lasten kanssa kuin päivän, eli aapee ei pääse koskaan mihinkään, miksi siis miehenkään pitäisi päästä?

Wieruus
[QUOTE="Vieras";29206201]Wieruus, olisi kannattanut lukea, aapeen mies ei pärjää lasten kanssa kuin päivän, eli aapee ei pääse koskaan mihinkään, miksi siis miehenkään pitäisi päästä?[/QUOTE]Miksi hän ei tee sitten päivänreissua? Ole yönaikaa jossakin yksin?

Yhteistyössä