Mies haluaisi lähteä miesporukalla reissuun, ja kysyi mielipidettäni

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Minuaki alko nyt ärsyttään.

Jotenkin sain nyt sellasen kuvan, että miehesi pitää sinua vaan talouden- ja lastehoitajana. Sitten jos sanot poikkipuolisenkin sanan miehesi menoista, niin vedetään vapaaehtoistyökortti takataskusta ja vedotaan kaikkiin joilla asiat on vielä huonommin.

"minna"
Kyllä miehenkin pitää sitten vastavuoroisesti olla valmis päästämään sinut. Mä en suostuisi, jos sulla ei ole mahdollisuutta mennä. Jos on yhdessä lapset hommattu, ei voi kuvitella itse lomailla yksinään ja toinen ei pääse koskaan mihinkään.

"vieras"
[QUOTE="jahas";29204877]Ihanko allekirjoitat väitteesi? Kun ei kaikkia miehiä ne lapset ole kiinnostaneet edes siinä määrin että pärjäisivät päivääkään lasten kanssa. Eivät osaa vaihtaa vaippaa, eivät laittaa ruokaa saati tajua mitä se lapsi tarvitsee. Olishan se jo heitteillejättöjä jättää lapsia tuollaisen ihmisen hoidettavaksi. Ei se isyys tee kenestäkään automaattisesti hyvää huoltajaa tai edes tyydyttävää joka pärjäisi jos ei omia haluja siihen ole![/QUOTE]

Tekeekö äitiys ihmisestä automaattisesti hyvän huoltajan? Aika moni nainen oppii äitiyteen ihan kokemuksen kautta lapsen saatuaan. Jokainen normaali aikuinen pystyy kyllä huolehtimaan lapsista niin halutessaan. Jos isää ei oikeasti omat lapset kiinnosta niin paljon, että heidän kanssaan pärjäisi vaikkapa kolme päivää, niin miksi edes olla sellaisen miehen kanssa? Eihän se ole perhe, vaan yksinhuoltaja, jonka kodissa asuu satunnainen seksikumppani.

ap.
[QUOTE="vieras";29204854]Minkä ikäisiä teidän lapset sitten on? Tai minkä ikäinen on nuorin? Jos ei siis mies yksin pärjäisi tuota pidempää.[/QUOTE]

1v10kk nuorimmainen. Vanhin pian viisi.

"ninna"
Jos tilanne on tuo että sinä et samanlaista reissua voisi tehdä niin ei lähtisi mieskään! Kun luin aloituksen ajattelin että tottakai mies pääsisi, mutta jos tilanne tuo niin olisin vihainen. Itse kyllä vaan ottaisin ja lähtisin. Jos mieheni ei ikinä haluaisi käydä reissussa ilman minua, niin minä kävisin silti. Ja miehen ois pärjättävä, samalla tavalla hänen lapsiaan. Mitä jos sinulle sattuisi jotain? Lapset mummolaan tai lastenkotiin kun ei isä osaa pitää huolta?

Mäkin uskon, että mies varmasti halutessaan pärjäisi. Ei lastenhoito ole mitään tiedettä, eihän sitä tarvitse kuin huolehtia perustarpeista... Että on ruokaa, peruspuhtaat vaatteet, turvaa ja seuraa. Sanoin tämän miehelle tuon keskustelumme aikana, mutta miehen vastaus oli edelleen sama, ei pärjää... En oikein tiedä, mitä ja miten pitäisi sanoa. Ärsyttää!
Äh mikä lusmu sun miehes. Yäk. Eli ei vaan jaksais nähdä sitä vaivaa, että olis keskenään lasten kanssa, mutta ite kyllä pitää päästä menemään. En enää ihmettele, että suhtaudut miehen lähtöön noin.

Mua inhottaa tuollaiset tyypit. :(

• Tykkää
Reactions: erinys
Mites se miehen vapaaehtoistoiminta kestää viiden päivän reissauksen ja poissaolon? ;)

sano vaan, että tässä täytyy olla tasapuolinen kumpaakin kohtaan ja eihän sun tarvitse olla viittä päivää pois jos itsellesi riittää pari-kolmekin päivää. Pointti on kuitenkin se, että teidän täytyy olla tasa-arvoisia tuossa asiassa. Jos toinen lähtee kavereiden kanssa, toiselle on myös suotava se mahdollisuus.

"vieras"
Ihanaa että joku tajuaa tuon pointin...

Musta tuntuu oikeasti kamalalta valittaa täällä. Tunnen itseni jotenkin omituiseksi kun kuitenkin suurin osa symppaa miehen reissuunlähtöä.

Sen keskustelumme aikana sanoin miehelle myös sen, että mustakin olisi kiva johonkin lähteä reissuun. Mies kysyi, mihin haluaisin mennä. Vastasin, etten tiedä, mutta että jotain lomailua mieleni kuitenkin halajaisi. Sitten mies sanoi, että mitään useamman päivän reissua mä en voi kyllä tehdä, koska hän ei pärjäisi lasten kanssa päivää kauempaa.
Suurin osa symppaa miehen reissuunlähtöä - mutta niin myös sinun. Ei sellainen ole varmasti kenestäkään ollenkaan reilua, että mies saa mennä ja sinä et.

ap.
[QUOTE="jahas";29204877]Ihanko allekirjoitat väitteesi? Kun ei kaikkia miehiä ne lapset ole kiinnostaneet edes siinä määrin että pärjäisivät päivääkään lasten kanssa. Eivät osaa vaihtaa vaippaa, eivät laittaa ruokaa saati tajua mitä se lapsi tarvitsee. Olishan se jo heitteillejättöjä jättää lapsia tuollaisen ihmisen hoidettavaksi. Ei se isyys tee kenestäkään automaattisesti hyvää huoltajaa tai edes tyydyttävää joka pärjäisi jos ei omia haluja siihen ole![/QUOTE]

Tämä kyllä osaa vaihtaa vaipan, laittaa ruokaa ja muutenkin huolehtia siitä, että lapsilla kaikki hyvin... Useimmiten homma ei vain kiinnosta. Vapaa-ajalla on mukavampi istua tietokoneella, rassata moottorinromuja, käydä punttiksella tai lenkillä... Tai jos hengailee meidän kanssa, niin kieltäytyy useimmista toimista systemaattisesti. Sanoo vain että ei, tee sä, laita sä, en mä halua.

Miettimään on laittaneet aiemmat kerrat, kun miehen on pitänyt olla lasten kanssa yksin. Ei tosin pitkäaikaisesti, vaan ihan puolipäiväisestikin... Kerran lapset oli istuneet telkkarin ääressä Tuttiritaria tuijottaen aamusta asti, välillä olivat käyneet syömässä. Mies oli istunut tietokoneella...

Mutta siis osaa kyllä jos vain haluaa.

ap.
Minuaki alko nyt ärsyttään.

Jotenkin sain nyt sellasen kuvan, että miehesi pitää sinua vaan talouden- ja lastehoitajana. Sitten jos sanot poikkipuolisenkin sanan miehesi menoista, niin vedetään vapaaehtoistyökortti takataskusta ja vedotaan kaikkiin joilla asiat on vielä huonommin.
Kieltämättä mulla on välillä itsellänikin sellainen olo, että olen joku taloudenhoitaja, jonka toimenkuvaan kuuluu myös ilta&aamuseksi silloin, kun miest' sattuu huvittamaan..

akava
Tää menee niin yli minun ymmärryksen. 1) miksi hankkia kolme lasta noin putkella 2) miksi hankkia ne miehen kanssa joka osallistu perheen elämään 3) miksi edes on tuollaisen miehen kanssa. En toki tuossa tilanteessa kannata miehenkään reissua, mutta en ymmärrä miksi elää noin. Itse kaipaan elämään muutakin kuin lapset ja kodin.

"vieras"
Miksi suostut tuohon? Nyt buukkaat itsellesi jonkun kivan kaupunkiloman (vaikka Suomessa) ja oot ainakin viikonlopun pois, tai vaikka pe-su. Mies pärjää sen ajan kyllä jos haluaa ja jos ei halua, niin sitten ei tarvii itsensäkään pitkistä lomista haavailla ilman perhettä. Naurettava mies sulla. Ei hän voi kolmea päivää antaa lasten telkkaria tuijottaa, eiköhän keksi tekemistä sitten kun lapset alkaa hyppiä seinille.

• Tykkää
Reactions: Zarppa
ap.
Kiitos hirveästi kaikista kommenteista... Täytyy kai vain jutella miehen kanssa nuo asiat halki, ei kai tää nyt voi näin mennä... Pakko lähteä iltapalalle ja nukkumaan, koska aamulla on taas varhainen herätys..

"vieras"
Meidän mies ei lähtisi miesporukassa minnekään "hiihtämään". Onneksi ei edes kysele moisia niin ei tule riitaa.
Omia myös yön yli menoja on ja saa olla mutta turhanpäiväinen päiväkausien ryyppääminen ja toikkarointi baareissa ei kuulu asiaan. Aika sinisilmäistä on, jos luulee äijien hiihtävän ja juovan illalla kaakaota mökissä.

"vieras"
Vastailinkin jo tossa edeltävään viestiin jossa sanottiin suunnilleen samaa... Eli siis käytiin tuossa pikakeskustelu miehen kanssa ja mies tuumi, ettei pärjäisi lasten kanssa kuin korkeintaan päivän... On siis jotenkin sellainen olo, ettei mulle jää vaihtoehtoja.
5 kertaa päivän reissu, jos mies pärjää vain yhden päivän. Jos vaadit saman ajan vapaata kuin mies, niin mieskin harkitsee reissuun lähtemistä enemmän.

"vieras"
Joo en kyllä todellakaan tollaista lusmua päästäis minnekään! Ja olisi kyllä muutenkin keskustelun paikka. Eihän toi nyt ole ollenkaan oikein sua kohtaan. Nyt pidät puolesi - ja tsemppiä keskusteluun!

"vieras"
Hanki omakin elämä niin tuo ei ole ongelma. Meillä ainakin reissuillaan molemmat vuorollaan omien kavereiden tai sisarusten kanssa, eikä toinen koe "jäävänsä yksin kotiin" vaan toivottaa hyvää matkaa. Miehellä on kaveri jolla on avopuoliso joka ei miestä mihinkään päästä, ainakaan ilman parin viikon mykkäkoulua tms ja sille miehelle nauretaan...
Tai sitten mies ei halua lähteä ja käyttää vaimoaan tekosyynä kieltäytymiseen.

[QUOTE="vieras";29204976]Meidän mies ei lähtisi miesporukassa minnekään "hiihtämään". Onneksi ei edes kysele moisia niin ei tule riitaa.
Omia myös yön yli menoja on ja saa olla mutta turhanpäiväinen päiväkausien ryyppääminen ja toikkarointi baareissa ei kuulu asiaan. Aika sinisilmäistä on, jos luulee äijien hiihtävän ja juovan illalla kaakaota mökissä.[/QUOTE]

Mun mies tekee tälläisia reissuja. :D Tosin ne ei käy missään Levillä vaan umpimettässä umpihangessa hiihtävät. Kaakaon seassa saattaa olla Jallua...

• Tykkää
Reactions: onnellinen otus
"hanna"
Miehen kanssa tuossa jutusteltiin ja Mies sanoi, ettei pärjäisi lasten kanssa kuin korkeintaan päivän. Tuntuu siis ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin joko lähteä lasten kanssa tai mököttää kotosalla. Jos perheen kesken tehtäisiin yhteinen reissu, niin se olisi totta kai ok, mutta siitä ei mies innostu.

Äh, en edelleenkään oikein kiinnostu tästä miehen matkakuumeesta... Kai mun sitten täytyy vain ns. poistua omalta mukavuusalueeltani ja toivottaa hyvää matkaa. Tuntuu vain että mä olen aina muutenkin se, jonka menoista/tarpeista tingitään,.. ja että taas ne saavat väistyä.
Aloittakaa sitten siitä yhdestä yöstä. Meet vaikka jonkun kaveris kanssa jonnekin kylpylään tai vaikka laivalla tallinnaan ja siellä yöksi hotelliin. Otatte kaikkia ihania hemmotteluhoitoja ja käytte hyvin syömässä. Illalla ehkä juhlitte vähän. Kyllä se yksikin yö kannattaa käyttää hyödyksi, ties vaikka mieskin huomaisi ettei se lasten kanssa oleminen niin kauheaa oliskaan jos vaan on mukavaa yhteistä tekemistä. :)

• Tykkää
Reactions: Zarppa
"vieras"
Siis millainen ISÄ ei pärjää OMIEN lastensa kanssa?

Ei niitä pidä tehdä enempää kuin jaksaa taikka OSAA hoitaa.

Mitä jos sinä sairastut? Katkaiset koipesi? Antaako hän lapset huostaan samalla minuutilla kuin ampulanssi lähtee pihasta?

Ratkaisu: Mies lähteköön kavereittensa kanssa.

Vuodenvaihteen jälkeen SINÄ lähdet ystäväsi kanssa jonnekin pitkäksi viikonlopuksi, vaikka ny 4 päivää. lontoo, Gdansk, onhan niitä.
JA SINÄ AIKANA SUN MIES OPPII HOTAMAAN LAPSIA.

Meinaan eihän se ole oppinut kun kaikki on passattu eteen. HOP HOP NAINEN!

• Tykkää
Reactions: onnellinen otus
Jos mulla ois vastaava tilanne niin en antaisi lupaa lähteä. tokihan se lähtee jos haluaa, mutta lupaani ei saisi. Samanlaiset oikeudet olisi minulla lähtee, mies on toinen vanhempi ja velvollinen niitä lapsia hoitamaan. en nyt ehkä kehittelisi itselleni 5 päivän lomaa, mutta joku kiva renoutusviikonloppu likkojen kanssa ois aika makee.
molemmat saa mennä, jos toiselle on kileto ja toinen tekee mitä huvittaa, ei se ole toimiva ja tasapuolinen parisuhde.
laita kova kovaa vastaan, oikeesti. et ole varmasti onnellinen tuollaisessa tilanteessa.
jos hoidat kaiken olet varmasti tosi väsynytkin. voimia paljon ja koita saada mielipiteesi perille saakka.

ja sama on myös toisinpäin, jotkut naiset viilettää joka viikonloppu baarissa, mutta jos mies lähtee ni se kostetaan sitten vaikka arkena kunnon baarireissulla..huh hei.

Vierasmies
Oletko kokeillut? Siis siten, että lyöt kännykän kiinni kun lähdet? Eikai ne pärjääkään jos heti voivat soittaa neuvoja ja ruinata naista palaamaan kun on niin hankalaa.
Väittäisin että aika harvasssa on ne Urpåt jotka ei osaa lasta hoitaa kun tosipaikka tulee. Ja jos sellaisia löytyy niin varmaan voi akkakin katsoa peiliin, että kenelle sitä riemurasiaa antoi ja miksi.

Yhteistyössä