Mies ei hyväksy, että lähden yksin pienelle lomalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Milja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En näkisi tuossa suunnitelmassa ongelmaa, varsinkaan kun lapsillekin on hoitaja järjestetty eli puolisoa ei jätetä mihinkään vaikeaan tilanteeseen yksin monen lapsen kanssa.

Ja muuten kuka nyt tykkää mistäkin. Itselleni on rentouttavaa saada välillä päivä omaa aikaa kierrellä Tukholmassa vaan kaupungilla, syödä ja kahvitella siellä missä haluan ja sitä mitä haluan. Jossain mökillä korvessa yksin alkaisi heti ahdistaa.

[QUOTE="vieras";29151075]Yksin reissaamiselle on siis lähes aina joku ulkopuolinen syy, niin näissäkin esimerkeissä. Eli esim. puolison pitää olla töissä tai lapsille ei ole hoitajaa. Harvassa on tapaukset, että ihan muuten vaan nimenomaisesti ilman puolisoa reissuun haluaisi, vaikka suhde on kaikin puolin kunnossa.[/QUOTE]

Höpöhöpö.

Meillä ei puolison kanssa yhteiset reissut vain toimi. Minä en halua katsella änkyräkännissä olevaa ukkoa ja huolehtia hänestä lomallani. Mielummin rentoudun yksin tai ystävieni kanssa ja mies 'rentoutukoot' omalla tavallaan omien kaveriensa seurassa.

Kerran oltiin 14 vuotta sitten kahdestaan etelässä lomareissulla ja se oli tasan tarkkaan ensimmäinen ja viimeinen yhteinen ulkomaanreissu.

Vaikuttaa sairaalloselta kontrolloinnilta/mustasukkaisuudelta.

Suosittelen että lähdet joka tapauksessa.

Elin pitkään suhteessa josta ei niin vain menty omin päin. Menee elämä sinuna itsenäsi hukkaan ja jonain päivänä voi olla, että et tunnista enää omia halujasi tai tarpeitasi lainkaan.:|

[QUOTE="vieras";29151273]Sinisilmäisiä on ne, jotka kuvittelee että oma kumppani ei voisi pettää. Mustasukkaisia on ne, jotka stressaa asiasta ja pyrkii kontrolloimalla ehkäisemään mahdollisuudet pettää. Minä en ole kumpaakaan. Tiettyyn rajaan asti mustasukkaisuutta kuitenkin ymmärrän ja siispä myös aloittajan miehen suhtautumisen.

Minä taas en tykkäisi, että mies lähtee yksinään reissuun siksi, että parisuhdeaika tai lomailu perheen kesken on meille harvinaisempaa herkkua kuin yksinolo ja oma aika. Pakollisten työmatkat, pitkät työpäivät ja harrastukset kyllä ihan arjessa varmistaa, ettei toisen naamaan ehdi kyllästymään. Lomat siis yhdessä. Ja onneksi olemme samaa mieltä siitä, että haluamme saavuttaa jotain pysyvämpää eikä tuhlata matkoihin tai shoppailuun kamalasti rahaa. Isoista hankinnoista on siis tapana keskustella yhdessä. Ei mistään vaateostoksista yms. pienestä, mutta ulkomaanmatkoista kylläkin.[/QUOTE]

Onko joku sanonut tässä ketjussa että oma kumppani ei ikinä pettäisi? :confused:

[QUOTE="Silja";29151288]Höpöhöpö.

Meillä ei puolison kanssa yhteiset reissut vain toimi. Minä en halua katsella änkyräkännissä olevaa ukkoa ja huolehtia hänestä lomallani. Mielummin rentoudun yksin tai ystävieni kanssa ja mies 'rentoutukoot' omalla tavallaan omien kaveriensa seurassa.

Kerran oltiin 14 vuotta sitten kahdestaan etelässä lomareissulla ja se oli tasan tarkkaan ensimmäinen ja viimeinen yhteinen ulkomaanreissu.[/QUOTE]

Me oltiin miehen kanssa elokuussa viikko kahdestaan ulkomailla.
Joulukuussa on taas viikon koko perheen loma ja lähdetään reissuun yhdessä.
Marraskuussa mies viettää viikonloppuloman yksinään, mulla on sille aikaa vieraita tulossa. Minä en kaipaa yksin lomailua nyt kun on ollut syksyn aikana sen verran työmatkoja.
Ajattele harmaa vieras, näin me kaikki olemme erilaisia. Meillä näin, Siljalla noin, teillä niin ettei yksin lomailla :)

:laugh: Ilmeisesti minua tarkoitit? Joo, ei lähe mies Tenolle enää, sillä kun on siellä se rakastajatar matkassa. Perkele kun en oo tajunnu.
Hirvee vaiva miehelle kyllä on raahata niitä lohia kotiin ja kuvata siellä sitä reissua, sotkea kalastusvehkeet ja maksaakin sitten kaikki majoitukset, luvat ja venevuokrat siellä meidän yhteiseltä tililtä. Ilmankos se aina fiilistelee loppuvuoden niitä tilanteita, on siellä väsytelty ja vedelty!
Mutta vakavissaan puhuttuna, olisi kyllä raskasta epäillä kumppania joka käänteessä joka asiasta ja pitää häntä potentiaalisena pettäjänä ja valehtelijana.

En tarkoittanut sua, oon vaan ollut monesti Levillä ruska-aikaan työmatkalla. Hullua menoa, ja ne jotka sinne aina varta vasten haluaa kokousmatkat järjestää, yleensä toivoo reissulta jotain muuta kuin poronkäristystä ja kauniita maisemia. Joo, onhan niitä uskollisiakin, mutta niinpä niiden sarjapettäjien puolisotkin taitaa kuvitella, että ihan vaan työmatkalla kumppani on.

Niin joo, isälläni on ollut tapana tehdä metsästysreissu parinkymmenen vuoden ajan aina syksyisin. Äitini ei lähtenyt noille reissuille mukaan eikä häntä pyydettykään, mutta kun vanhempani erosivat, tuli ilmi että jo vuosien ajan isällä oli ollut toinen nainen, nykyinen vaimo, reissuilla mukana. Eihän se rakastajattaren mukanaolo metsästyssaaliiseen vaikuta, eikä sen kuvia varmaan kotona esitellä. ;) Nykyään isäni menee uuden vaimonsa kanssa metsästysreissuille yhdessä. ;)

Mutta ei ole pakko olla sen enempää sinisilmäinen kuin mustasukkainen. Kannattaa vaan ymmärtää, että näitä asioita ei voi hallita eikä ketään uskolliseksi pakottaa. Parisuhteesta huolehtiminen voi auttaa, esim. yhteiset irtiotot arjesta.

[QUOTE="vieras";29151332]En tarkoittanut sua, oon vaan ollut monesti Levillä ruska-aikaan työmatkalla. Hullua menoa, ja ne jotka sinne aina varta vasten haluaa kokousmatkat järjestää, yleensä toivoo reissulta jotain muuta kuin poronkäristystä ja kauniita maisemia. Joo, onhan niitä uskollisiakin, mutta niinpä niiden sarjapettäjien puolisotkin taitaa kuvitella, että ihan vaan työmatkalla kumppani on.

Niin joo, isälläni on ollut tapana tehdä metsästysreissu parinkymmenen vuoden ajan aina syksyisin. Äitini ei lähtenyt noille reissuille mukaan eikä häntä pyydettykään, mutta kun vanhempani erosivat, tuli ilmi että jo vuosien ajan isällä oli ollut toinen nainen, nykyinen vaimo, reissuilla mukana. Eihän se rakastajattaren mukanaolo metsästyssaaliiseen vaikuta, eikä sen kuvia varmaan kotona esitellä. ;) Nykyään isäni menee uuden vaimonsa kanssa metsästysreissuille yhdessä. ;)

Mutta ei ole pakko olla sen enempää sinisilmäinen kuin mustasukkainen. Kannattaa vaan ymmärtää, että näitä asioita ei voi hallita eikä ketään uskolliseksi pakottaa. Parisuhteesta huolehtiminen voi auttaa, esim. yhteiset irtiotot arjesta.[/QUOTE]

No sieltähän sinun traumasi kumpuaakin. Ok.
Kiitos vain, en tarvitse sinun neuvojasi parisuhteeni hoitamiseen tai mihinkään muuhunkaan.
Mitäs hittoa sinä siellä työmatkoilla olet ollut todistamassa sitä hullua menoa? Sivusta katsellut ja paheksunut pakon edessä vai ollut karkeloissa mukana? Vai oletko sinä nyt se ainoa uskollinen ollut siinä puljussa Levillä vai miten se oli?

Kuinkahan hulluksi minun mies tulisi jos olisi samanlainen kuin sinä, minä kun olen meillä se reissutyöntekijä.

Minusta olisi joka tapauksessa loukkaavaa jos mieheni sanoisi edes että "En voi koskaan tietää petätkö vai etkö työmatkoillasi, kuka tahansa voi pettää". Minusta se olisi äärettömän surullista jos mieheni niin ajattelisi.
100% varma ei voi olla mutta kyllä minä liitossamme elän siinä ajatuksessa ja uskossa että minä olen miehelleni ainoa ja en kyllä päätäni vaivaa epäilyillä ellei toisin todisteta.

• Tykkää
Reactions: Zarppa
[QUOTE="vieras";29151332]En tarkoittanut sua, oon vaan ollut monesti Levillä ruska-aikaan työmatkalla. Hullua menoa, ja ne jotka sinne aina varta vasten haluaa kokousmatkat järjestää, yleensä toivoo reissulta jotain muuta kuin poronkäristystä ja kauniita maisemia. Joo, onhan niitä uskollisiakin, mutta niinpä niiden sarjapettäjien puolisotkin taitaa kuvitella, että ihan vaan työmatkalla kumppani on.

Mutta ei ole pakko olla sen enempää sinisilmäinen kuin mustasukkainen. Kannattaa vaan ymmärtää, että näitä asioita ei voi hallita eikä ketään uskolliseksi pakottaa. Parisuhteesta huolehtiminen voi auttaa, esim. yhteiset irtiotot arjesta.[/QUOTE]

Miksi puhut koko ajan pettämisestä, jos se nyt ei kuitenkaan ole se syy miksi ei saisi käydä yksin lomalla?
Tässä nyt käsittääkseni kukaan ei ole väittänyt etteikö toinen osapuoli voisi pettää! Eikä sitä varten tarvitse lomalle lähteä.
Meillä on ainakin tapana ottaa irtiottoja yhdessä sekä erikseen. Enkä ole muuten koskaan aiemmin ajatellutkaan, että sen takia meillä menis huonosti, vaan päinvastoin.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Mitäs hittoa sinä siellä työmatkoilla olet ollut todistamassa sitä hullua menoa? Sivusta katsellut ja paheksunut pakon edessä vai ollut karkeloissa mukana? Vai oletko sinä nyt se ainoa uskollinen ollut siinä puljussa Levillä vai miten se oli?

Kuinkahan hulluksi minun mies tulisi jos olisi samanlainen kuin sinä, minä kun olen meillä se reissutyöntekijä.

Häh? Olen minä juu ollut illanvietoissa mukana, ne on oleellinen osa noita reissuja. Ei niissä mitään seksiorgiota sentään ole, mutta näkee kyllä että monet etsii ja löytää seuraa ja seuraavana aamuna jutut liikkuu myös. En minä suuremmin paheksu, jokaisen oma asia. En minä kenenkään moraalinvartija ole.

Enkä tietenkään puhu miehelle mistään pettämisen mahdollisuuksista, miksi puhuisin kun en moisia sure?

Eikä siitä muuten tullut mitään traumaa, että isälläni paljastui olleen toinen nainen, äitinikin oli siitä ainoastaan tyytyväinen. Meni ero helpommin.

[QUOTE="vieras";29151402]Häh? Olen minä juu ollut illanvietoissa mukana, ne on oleellinen osa noita reissuja. Ei niissä mitään seksiorgiota sentään ole, mutta näkee kyllä että monet etsii ja löytää seuraa ja seuraavana aamuna jutut liikkuu myös. En minä suuremmin paheksu, jokaisen oma asia. En minä kenenkään moraalinvartija ole.

Enkä tietenkään puhu miehelle mistään pettämisen mahdollisuuksista, miksi puhuisin kun en moisia sure?

Eikä siitä muuten tullut mitään traumaa, että isälläni paljastui olleen toinen nainen, äitinikin oli siitä ainoastaan tyytyväinen. Meni ero helpommin.[/QUOTE]

Niin ajattele, sinäKIN olet siellä ihan uskollisena ollut mukana. Varmasti moni muukin. Pettäjiä on aina, mutta aika sairasta ryhtyä kaikista ajattelemaan että "varmaan juu pettää, ei ole maisemat ja hiihdot siellä mielessä".
Jos jotkut tekevät niin, se ei tarkoita että kaikki eikä edes että suurin osa.

Yksi reissu tulee mieleen jossa varatut naiset lähtivät juurikin ruskaretkelle. Viiden naisen porukassa oli yksi ainoa joka notkui siellä lihatiskillä tarjolla. Muut söivät, seurustelivat ja tanssivat, mutta yksi oli joka siellä baarissa epätoivoisesti yritti iskeä miehiä. Muu porukka ainoastaan häpesi hänen käytöstään.
Yksittäiset tyypitkin voivat pilata koko porukan maineen.

Kyllä mä harkitsisin vakavasti eropapereiden allekirjoittamista, jos mies sanois mulle etten saisi lähteä yksin reissuun! Olen ollut 3kk yksin ulkomailla ja reissannut muutenkin kavereiden kansaa ja itsekseenkin, eikä koskaan ole ollut mitään pettämistä tai "salarakkaita" mukana. Mies viihtyy meistä paremmin kotona, joten jos se ei halua reissata, niin menen mielelläni yksin. Ja toisaalta, mies on myös ollut itsekseen reissussa, eikä se oo mulle ongelma. Toki reissataan paljon myös yhdessä ja se on myös ihanaa Joskus vaan on kiva mennä erikseenkin. Ihmiset on erilaisia, eikä yksin reissaaminen tarkoita kaikille pettämistä tai si, ettei välittäis omasta puolisosta.

[QUOTE="Milja";29150426]Mä tarvitsen vain aikaa itselleni. Siis ihan oikeasti itselleni. Mun mielestä mikään ryyppyilta kavereiden kanssa ei todellakaan sitä ole. Mä pyysin itsenäisyyspäivän ja sitä edeltävän torstain vapaaksi töistä. Ajattelin, että menen esim. jouluostoksille Tukhomaan, pienelle kaupunkilomalle tms.
Mun äiti hoitaa lapsia kyllä, joten mies voi tehdä mitä haluaa.

Mies ei kuitenkaan hyväksy asiaa. PArisuhteessa oleva ihminen ei kuulemma näin? Hommassa on miehen mukaan jotakin hämärää. Olen ihan ymmälläni..
Jopa loukkaantunut.[/QUOTE]

Jokainen tavallaan, rentoudut siis miehestä ja lapsista? menemällä shoppailemaan?
No itse varmaan ottaisin miehen mukaan ja tekisin sitten miehen kanssa juuri noin eli kiertelee käy kahvilla ja shoppailee :)
Mutta tietty jos tarvii lomaa siitä miehestäkin..
Laivalla vai lentokoneellako menet?

No siinähän se selitys tuli. Isä petti reissussa eli kaikki reissussa olevat miehet pettävät. Ymmärrän kyllä mistä ajattelusi kumpuaa, mutta kannattaisi ehkä käsitellä asia eikä jättää se tuollaiseksi peikoksi mieleen.

Reissussa olevia miehiä on nähty paljon, isä nyt vaan yksi esimerkki. Oottekos te olleet kymmenien miesten kanssa usein reissussa, että tiedätte kuinka yleistä (tai siis teidän mielestänne harvinaista) pettäminen tuollaisissa tilanteissa on? Joo, ei kaikki petä, mutta moni sellainen kunnollinen perheenisä, joista ei itsekään uskoisi, eikä vaimo nyt varmasti ainakaan.

Mutta jankuttaakseni vielä kerran, mustasukkaisuuden takia ei itse rajoita puolisoani mitenkään. Ihan muista syistä haluan hänen kanssaan viettää aikaa yhdessäkin, enkä siksi ilahtuisi jos hän kymmenen tyoreissun jälkeen ilmoittaisi haluavansa vapaa-ajallakin reissata yksin.

[QUOTE="vieras";29151698]Reissussa olevia miehiä on nähty paljon, isä nyt vaan yksi esimerkki. Oottekos te olleet kymmenien miesten kanssa usein reissussa, että tiedätte kuinka yleistä (tai siis teidän mielestänne harvinaista) pettäminen tuollaisissa tilanteissa on? Joo, ei kaikki petä, mutta moni sellainen kunnollinen perheenisä, joista ei itsekään uskoisi, eikä vaimo nyt varmasti ainakaan.

Mutta jankuttaakseni vielä kerran, mustasukkaisuuden takia ei itse rajoita puolisoani mitenkään. Ihan muista syistä haluan hänen kanssaan viettää aikaa yhdessäkin, enkä siksi ilahtuisi jos hän kymmenen tyoreissun jälkeen ilmoittaisi haluavansa vapaa-ajallakin reissata yksin.[/QUOTE]

Miksi ihmeessä sä sitten edes aloitit puhumaan pettämisestä? Kukaan muu ei ole puhunut pettämisestä, me puhutaan matkustelusta. Voithan sä sitä itseltäsi yrittää kieltää, mutta selvästi sulla on tän asian suhteen ongelma.

[QUOTE="vieras";29151698]Reissussa olevia miehiä on nähty paljon, isä nyt vaan yksi esimerkki. Oottekos te olleet kymmenien miesten kanssa usein reissussa, että tiedätte kuinka yleistä (tai siis teidän mielestänne harvinaista) pettäminen tuollaisissa tilanteissa on? Joo, ei kaikki petä, mutta moni sellainen kunnollinen perheenisä, joista ei itsekään uskoisi, eikä vaimo nyt varmasti ainakaan.

Mutta jankuttaakseni vielä kerran, mustasukkaisuuden takia ei itse rajoita puolisoani mitenkään. Ihan muista syistä haluan hänen kanssaan viettää aikaa yhdessäkin, enkä siksi ilahtuisi jos hän kymmenen tyoreissun jälkeen ilmoittaisi haluavansa vapaa-ajallakin reissata yksin.[/QUOTE]

Olitko sinä nyt se vieras joka miehineen kumpikin tekee noita työreissuja? Silloin varmasti kumpikin saa sitä omaa aikaansa ja liikkumisvapautta ihan riittävästi ja luonnollista siis ettei omia reissuja muuten kaivata vaan mielummin liikutaan aina perheellä se aika mitä pystytään yhdessä olemaan. :)

Toisilla taas ei ole näin vaan kenties molemmat vanhemmat tekevät normaalia päivätyötä (tai toinen kotona lasten kanssa) ja kaikki illat ja viikonloput vietetään jo yhdessä, lomat samoin. Omaa aikaa voi olla lähikaupassa käynti tai mahdollisesti joku harrastus joka vie maksimissaan 2h/vko. Tuolloin voi oikeasti kaivata sitä omaa aikaa ja mahdollisuutta kerrankin liikkua jossain ihan yksin.

Puuttuuko sulta täysin kyky katsoa asioita muiden näkökulmasta? Toiset eivät esimerkiksi matkusta työn takia ollenkaan. Toiset tosiaan ovat joka ikinen päivä muuten yhdessä ja silloin se lomareissu yksin on harvinaista herkkua ja yksinolo molemmin puolin kaivattua.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
[QUOTE="milja";29150599]oleppa sä loukkantunut sitten rauhassa, mies ei uskalla puhua sulle suoraan ja siksi ilmaisee asian noin, mies on vihainen koska järjestät ittelles vapaata tolleen,mutta kun mies haluaisi olla SINUN kanssa,miehestä tuntu upahalta kun sä et halua olla hänen kanssaan! minäkin olisin miehelleni vihainen jos hän noin vaan dumppais mut ja olis mielummin ilman mua. sitäpaitsi kaikkihan sen tietää että ruottin laivalla vedetään päät täyteen ja petetään melkosen herkästi verrattuna arkielämään.

Teillä on luottamus pulaa,joka ei parane tolla. tai sitte sinä olet seksuaalisesti haluton ja mies kokee tämän reissun uhkana.

minusta sinä oelt teistä se ilkeä,mies ei voi tunteitlleen mitään. olis puhumisen paikka ja nimenomaan sulta tarvitaan ymmärrystä,mies on loukkaantunut siitä että menet mielummin ilman häntä. jos kuitenkin vain menet ja kiukkuat miehelle, se on epäilyttävää. mikä on sun syy loukkaantua? ai kun mies ei kestä ajatusta siitä jos menettää sut.[/QUOTE]

Ei jumalauta :O

Minun puolestani vaimo saa kyllä matkustella yksinään, jos siltä tuntuu, mutta karvat kyllä nousi pystyyn tuosta kohdasta, että mummo tulee katsomaan lapsia siksi aikaa. Hittoako se anoppia meille pyytää silloin kun ei itse ole kotona, vaikka anopin kanssa hyvin toimeen tulenkin, ja vielä lapsenvahdiksi. Ottaisin isona loukkauksena tuon ettei luota ettenkö kolmen lapsen kanssa yhtä viikonloppua pärjäisi.

• Tykkää

Minä olen miesvaltaisella alalla töissä ja työn puolesta on myös kaikenmaailman kissanristiäisiä ja biletyksiä myös.
Uskallan väittää että suurin osa naimisissa olevista miehistä käyttäytyy päivänvalon kestävästi, sitten on muutamat jotka sikailee vaimojen selän takana. Ne on aina ne samat. Hauskaa saa pitää, jutustella ja hupattaa mutta lääppiminen ja iskettely ei kyllä kuulu läheskään kaikkien tapoihin. Limanuljaskat ovat erikseen.
Voisi sanoa että pelkästään positiivinen on kuva ukkomiesten käytöksestä.

Minun puolestani vaimo saa kyllä matkustella yksinään, jos siltä tuntuu, mutta karvat kyllä nousi pystyyn tuosta kohdasta, että mummo tulee katsomaan lapsia siksi aikaa. Hittoako se anoppia meille pyytää silloin kun ei itse ole kotona, vaikka anopin kanssa hyvin toimeen tulenkin, ja vielä lapsenvahdiksi. Ottaisin isona loukkauksena tuon ettei luota ettenkö kolmen lapsen kanssa yhtä viikonloppua pärjäisi.

No voihan olla, että ap:lla on syytä olettaa, että mies ei hoida lapsia, tai ehkä miehellä on töitä? Ja eivätkö lapset olleet menossa mummon kotiin? Toki on outoa pyytää mummo hoitamaan ilman mitään syytä ja ennakkovaroitusta.

Mutta se mikä tässä keskustelussa on kummaa, on se, että joidenkin on mahdotonta tajuta, että jotkut oikeasti kaipaavat yksinoloa ja nauttivat siitä. Muita taka-ajatuksia "omassa lomassa" ei tarvitse olla. Toki joskus voi ollakin, mutta halu yksinoloon on ihan mahdollinen ja mun kokemuksella myös yleinen syy. Ja siinä ei ole mitään pahaa tai outoa.

Kyllä se nyt vähintään suotavaa olisi että jos yksin lomaillaan niin erämaa on ainoa oikea paikka. Jokuhan voi vaikka vietellä sen miehen ja kun sillä joka tapauksessa on ollut jotain piilosyitä lähteä reissuun niin selvä peli!

Mää oon kyllä kuullu että siellä metässä liikkuu jotain nymfomaaneja, vai mitä nymfejä ne nyt oli. Ja voi ne hyvinki olla siellä, mää luulen et se on vaan hämäystä että olisivat muka satuolentoja.

• Tykkää
Mää oon kyllä kuullu että siellä metässä liikkuu jotain nymfomaaneja, vai mitä nymfejä ne nyt oli. Ja voi ne hyvinki olla siellä, mää luulen et se on vaan hämäystä että olisivat muka satuolentoja.

Juu, minä olen tänään googlesta katsonut (ja plussalta tarkastanut) että varsinkin Tenolla on myös niitä seireenejä jotka laulullaan houkuttelevat kahluusaappaiset ja villapaitaiset erämiehet tutustumaan salaisimpiin sopukoihin.
Itse asiassa seireeneistä on kuviakin (minunkin miehen kamerassa) mutta kun ne eivät näy niissä kuvissa sitten kun koneelta katsoo. Siinä se roikkuu ja hymyilee kuulema miehen kumpparissa kiinni ja koettaa repiä siltä housuja auki. Minä näen vaan sen kymppikerhon saaliin ja hymyilevän miehen. Ilmankos hymyilyttää saakeli vie.

Ne seireenit eivät välitä siitäkään että pesumahdollisuudet on vedettömällä mökillä huonot. Tykkäävät lukemani mukaan lipeksiä vehkeet puhtaaksi.

Yhteistyössä