Mies ei hyväksy, että lähden yksin pienelle lomalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Milja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minkä takia sinne Tukholmaan olisi pakko päästä kahdestaan, jos päivät kuitenkin molemmat tekisivät omia juttujaan? Eikö silloin olisi sama molempien tehdä oma reissunsa?

Meillä mies ei nauti yhtään shoppailusta ja kaupungilla kulkemisesta. Mulle Se on taas erittäin mieluista. Mies taas tykkää metsästää ja kulkea luonnossa. Lähtisi paljon mielummin erämökkiin ja mä kaupungille. Näitä juttuja siis voidaan tehdä itsekseen ja yhdessä siis muuta. Kyllä Se nyt on ihan tervettä joskus tehdä ilman puolisoakin jotain. Ollaan oltu 12vuorta yhdessä ja kyllä Yks syy siihen on, että voidaan olla myös itsenäisiä eikä kaikkea tarvi tehdä puolison kanssa. Oon läheltä seurannu pariskuntaa, jossa pitää olla koko ajan yhdessä, ei he kauhean onnellisilta vaikuta.

[QUOTE="vieras";29150651]
Itse voisin hyvin rentoutua yksinään mökillä, mutta laivalle ja Tukholmaan shoppailemaan en kyllä lähtisi yksin. Kun ei siinä yksin ole kuitenkaan, vaan vieraiden ihmisten keskellä. Eri juttu, jos on rakastaja matkassa. ;)

[/QUOTE]

Minusta taas shoppailureissa Tukholmaan laivalla ennen joulua kuulostaa erittäin hyvältä. Olen käynytkin yksin laivalla Tukholmassa ja Tallinnassa, vaikka naimisissa olenkin, monta kertaa. Olen itse asiassa lähdössä joulun alla yksin Tukholmaan pariksi päiväksi.

En ole koskaan pettänyt miestäni. Mieheni ei ole koskaan suhtautunut matkoihini epäilevästi, päinvastoin on toivottanut hyvää matkaa. Myös mieheni saa halutessaan matkustaa yksin tai kavereiden kanssa ihan minne haluaa. Jos suhde on kunnossa niin erillään olo ei ole mikään ongelma.

[QUOTE="vieras";29150882]Ei minulla olisi ainakaan syy tämä, vaikka tuollaiset epäilytkin ymmärrän. Tai voisin itsekin epäillä, mutta en niinkään pelkäisi. Jokainen pettää jos on pettääkseen, ei sitä rajoituksilla voi estää. .[/QUOTE]

Minkä takia sitten se reissu ystävän luo on ihan ok, mutta reissu yksin ei ole?

[QUOTE="vieras";29150908]Minkä takia sinne Tukholmaan olisi pakko päästä kahdestaan, jos päivät kuitenkin molemmat tekisivät omia juttujaan? Eikö silloin olisi sama molempien tehdä oma reissunsa?[/QUOTE]

Jos on rahaa kuin roskaa, niin ehkä sitten. Mutta tosiaan melkein samoilla kuluilla reissaa kaksi, sillä ylityksen hinta on hyttikohtainen ja hotellihuone kahdelle ei ole juurikaan kalliimpi kuin yhdelle. Eri reissut maksaisi siis lähes tuplaten sen, kuin yhdistetty.

Voi jeesus. Todellakin on normaalia lomailla yksin, vaikka kuinka olisi parisuhteessa. On myös normaalia, jos kumpikaan ei halua tehdä niin, mutta mitään vikaa siinä ei ole ja sen, joka ei sitä kestä, on syytä hoitaa päänsä kuntoon jos haluaa suhteessa elää.

Itse lähtisin aivan varmasti, varsinkin tuon miehen änkyröinnin jälkeen se olisi ilmoitusasia. Me tehdään molemmat välillä noin, kun on pieniä lapsia on kätevää mennä vuorotellen.

[QUOTE="vieras";29150853]Kertokaapas sitten, kuinka moni on ollut tehnyt ulkomaille suuntautuvan useamman päivän loman ihan yksin, koska halusi olla puolisostaan erossa? Itse en tosiaan tiedä ketään, vaan kyllä kaikki ainakin ulkomaille on mieluiten lähteneet matkaseuralaisen kanssa.[/QUOTE]

Minä myös. Joskus on mukava matkustaa miehen tai perheen kanssa, joskus ystävien, ja joskus taas ihan yksin. Kaikissa on omat puolensa, ja kaipaan välillä aikaa YKSIN mielellään vieraassa kaupungissa, jossa saan olla niin kuin haluan, mennä ja tulla omaan tahtiin, käydä missä haluan tai jättää käymättä, nukkua hotellissa puoleen päivään, istua kahvilassa kolme tuntia lukemassa kirjaa tai tuijottaa yhtä taulua museossa puoli tuntia. Tällaisia asioita voi harvemmin tehdä seurassa kun kaikkia eivät kiinnosta samat asiat, tai se kirjaa lukeva seuralainen ei varmaan olisi niin kovin seurallinen...

[QUOTE="vieras";29150906]Ei niin, siinä jätetään puoliso yksin vielä pidemmäksi aikaa. Selvästi siis menee parisuhteessa huonosti.[/QUOTE]

Voi voi puoliso jätetään yksin... Eikö aikuinen ihminen pärjää ilman puolisoaan? Luulisi olevan muutakin elämää ja ihmisiä ympärillä kuin puoliso.

[QUOTE="vvv";29150996]Voi voi puoliso jätetään yksin... Eikö aikuinen ihminen pärjää ilman puolisoaan? Luulisi olevan muutakin elämää ja ihmisiä ympärillä kuin puoliso.[/QUOTE]

Sisälukutaito puuttuu? Kyseessä oli sarkasmi, joka oli tarkoitettu tuolle vieraalle, joka kauhistelee miten voi puolison jättää yksin edes viikonlopuksi.

[QUOTE="vieras";29150971]Jos on rahaa kuin roskaa, niin ehkä sitten. Mutta tosiaan melkein samoilla kuluilla reissaa kaksi, sillä ylityksen hinta on hyttikohtainen ja hotellihuone kahdelle ei ole juurikaan kalliimpi kuin yhdelle. Eri reissut maksaisi siis lähes tuplaten sen, kuin yhdistetty.[/QUOTE]

Ei sitä nyt kovin rikas tarvitse olla, että on varaa kahteen Tukholman matkaan vuodessa. Ja edelleenkin, lentolipuista et saa mitään alennusta, jos teitä on kaksi. Ihan samanhintaisiksi tulevat lennot ja hotellissakaan ei välttämättä suurta eroa ole, jos löydät hyvän tarjouksen.

Ehkä mä nyt alan ymmärtämään vähän paremmin. Jos perhe on niin köyhä, että kuvitellaan Tukholman matkojen olevan vaan rikkaille niin varmaan on vaikea kuvitella, että toisilla on rahaa tehdä useita reissuja.

[QUOTE="milja";29150602]no mites olis jos sitä lomailis sen puolison kanssa ja kaverit vois olla lapsen vahtina? jos kaikkee tehään yksin tai kaverin kanssa mutta ei puolison kanssa vaikka toinen haluaisi niin ei sekään oo kovin reilua.[/QUOTE]

Eli jos miehesi haluaa lähteä viikon metsästysreissulle tai viikonlopuksi kalastusreissulle, niin sinä tunget mukaan?

Hei haloo, kyllä molemmilla puolisoilla voi ja pitääkin olla ihan omaa aikaa. Toiseen ripustautumisesta ei seuraa mitään hyvää.

[QUOTE="vieras";29150970]Minkä takia sitten se reissu ystävän luo on ihan ok, mutta reissu yksin ei ole?[/QUOTE]

Koska en minä haluaisi änkeä kolmanneksi pyöräksi ystävysten ajanviettoon eli olisi hyvä syy sille, etten mukaan lähtisi.

Ja pettämisnäkökohta ei siis liittynyt siihen, että yksin ollessa reissussa herkemmin pettäisi, vaan että reissussa ei olla yksin, vaikka kotona niin väitetään. Tai no jos reissaa yksin Thaimaahan tai Leville ruska-aikaan, niin kohteestakin kyllä seuraa löytyy. Sellaisella motiivilla tehtyjä reissujakin on lukuisia todistettu, tosin niissä on usein kaveri mukana. En siis ehkä vaan ole niin sinisilmäinen, kuin moni tuntuu olevan. Voihan hyvin olla niin, että tässäkin ketjussa joku kertoo onnistuneita esimerkkijä lomailuista yksin, vaikka tosiasiassa miehellä on ollut rakastajatar matkassa tai sinne Lappiin on lähdetty ihan muut kuin metsästys mielessä.

Mutta en siis ole mustasukkainen, enkä usko että pettämistä voi mitenkään kuitenkaan estää. Jos toinen tahtoo pettää, niin keinot puolison hämäämiseksi on monet. Ehkä nyt asiaa mietittyäni en pitäisikään kovin epäilyttävänä yksin tehtyä reissua, koska todennäköisesti selitykset olisi paremmat, jos salaista seuraa mukana olisi.

Mä en jätä puolisoani yksin, vaan kahden pienen lapsen kanssa :) varmasti tekemistä riittää, eikä tarvitse tuntea itseään yksinäiseksi. (toki hän pääsee sitten vuorostaan). Ja siis minäkin olen matkustanut ja matkustan mielellään sekä yksin että ystävieni kanssa.

[QUOTE="vieras";29151034]Koska en minä haluaisi änkeä kolmanneksi pyöräksi ystävysten ajanviettoon eli olisi hyvä syy sille, etten mukaan lähtisi.

Ja pettämisnäkökohta ei siis liittynyt siihen, että yksin ollessa reissussa herkemmin pettäisi, vaan että reissussa ei olla yksin, vaikka kotona niin väitetään. Tai no jos reissaa yksin Thaimaahan tai Leville ruska-aikaan, niin kohteestakin kyllä seuraa löytyy. Sellaisella motiivilla tehtyjä reissujakin on lukuisia todistettu, tosin niissä on usein kaveri mukana. En siis ehkä vaan ole niin sinisilmäinen, kuin moni tuntuu olevan. Voihan hyvin olla niin, että tässäkin ketjussa joku kertoo onnistuneita esimerkkijä lomailuista yksin, vaikka tosiasiassa miehellä on ollut rakastajatar matkassa tai sinne Lappiin on lähdetty ihan muut kuin metsästys mielessä.

Mutta en siis ole mustasukkainen, enkä usko että pettämistä voi mitenkään kuitenkaan estää. Jos toinen tahtoo pettää, niin keinot puolison hämäämiseksi on monet. Ehkä nyt asiaa mietittyäni en pitäisikään kovin epäilyttävänä yksin tehtyä reissua, koska todennäköisesti selitykset olisi paremmat, jos salaista seuraa mukana olisi.[/QUOTE]

Kuten jo aikaisemmin kirjoitin, siellä ystävän luona on oltu ennen miehen kanssa ja koko perheenkin kanssa. Ja sillä ystävälläkin on mies eli ei mies siellä mikään kolmas pyörä olisi.

Sä voit vaikka kuinka selitellä, että et ole mustasukkainen tai pelkää pettämistä, mutta paistaahan se läpi noista sun viesteistä, että sen takia ei reissulle saa yksin lähteä.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
[QUOTE="vieras";29151019]Ei sitä nyt kovin rikas tarvitse olla, että on varaa kahteen Tukholman matkaan vuodessa. Ja edelleenkin, lentolipuista et saa mitään alennusta, jos teitä on kaksi. Ihan samanhintaisiksi tulevat lennot ja hotellissakaan ei välttämättä suurta eroa ole, jos löydät hyvän tarjouksen.

Ehkä mä nyt alan ymmärtämään vähän paremmin. Jos perhe on niin köyhä, että kuvitellaan Tukholman matkojen olevan vaan rikkaille niin varmaan on vaikea kuvitella, että toisilla on rahaa tehdä useita reissuja.[/QUOTE]

Ei kun me rakennetaan ennemmin iso kivitalo, kuin tuhlataan rahat siihen, että pitäis lähteä ulkomailla päästäkseen puolisosta eroon. ;) Omaa aikaa on arjessa kyllä, ei tarvi maksella matkoja sitä saadakseen.

Joku sanoi, että vuorotellen reissaaminen on kätevää, kun on pienet lapset. Niin on juu, mutta kun aloittaja nimenomaan kirjoitti, että lapsille on hoitopaikka eli miehen ei tarvitse niitä hoitaa.

Yksin reissaamiselle on siis lähes aina joku ulkopuolinen syy, niin näissäkin esimerkeissä. Eli esim. puolison pitää olla töissä tai lapsille ei ole hoitajaa. Harvassa on tapaukset, että ihan muuten vaan nimenomaisesti ilman puolisoa reissuun haluaisi, vaikka suhde on kaikin puolin kunnossa.

[QUOTE="vieras";29151075]Ei kun me rakennetaan ennemmin iso kivitalo, kuin tuhlataan rahat siihen, että pitäis lähteä ulkomailla päästäkseen puolisosta eroon. ;) Omaa aikaa on arjessa kyllä, ei tarvi maksella matkoja sitä saadakseen.

Joku sanoi, että vuorotellen reissaaminen on kätevää, kun on pienet lapset. Niin on juu, mutta kun aloittaja nimenomaan kirjoitti, että lapsille on hoitopaikka eli miehen ei tarvitse niitä hoitaa.

Yksin reissaamiselle on siis lähes aina joku ulkopuolinen syy, niin näissäkin esimerkeissä. Eli esim. puolison pitää olla töissä tai lapsille ei ole hoitajaa. Harvassa on tapaukset, että ihan muuten vaan nimenomaisesti ilman puolisoa reissuun haluaisi, vaikka suhde on kaikin puolin kunnossa.[/QUOTE]

Mä tunnen erittäin monta tapausta, jossa ihan omasta halusta reissataan yksin. Ja niitä tapauksia on tässäkin ketjussa useita. Mä taas en tunne ketään, joka olisi rakentanut ison kivitalon. Niin me ihmiset eletään erilaisissa piireissä.

[QUOTE="vieras";29151048]Sä voit vaikka kuinka selitellä, että et ole mustasukkainen tai pelkää pettämistä, mutta paistaahan se läpi noista sun viesteistä, että sen takia ei reissulle saa yksin lähteä.[/QUOTE]

Hei, mun mies on ulkomailla reissussa vähintään kerran kuukaudessa. Kyllä hänellä tilaisuuksia piisaisi, niinkuin minullakin. Onneksi en ole mustasukkainen, sillä olis kyllä elämä stressaavaa. Mutta sinisilmäinen en ole, voi hyvin olla että mies pettää, niinkuin niin monet muutkin, mutta ei elämäni siihen kaatuisi enkä siksi moista pelkää ollenkaan.

[QUOTE="vieras";29151111]Hei, mun mies on ulkomailla reissussa vähintään kerran kuukaudessa. Kyllä hänellä tilaisuuksia piisaisi, niinkuin minullakin. Onneksi en ole mustasukkainen, sillä olis kyllä elämä stressaavaa. Mutta sinisilmäinen en ole, voi hyvin olla että mies pettää, niinkuin niin monet muutkin, mutta ei elämäni siihen kaatuisi enkä siksi moista pelkää ollenkaan.[/QUOTE]

Ja ne, jotka "päästää" miehensä yksin reissuun ovat sinisilmäisiä? Sellaisen kuvan edellisestä viestistäsi sai.

• Tykkää
[QUOTE="vieras";29151034]Koska en minä haluaisi änkeä kolmanneksi pyöräksi ystävysten ajanviettoon eli olisi hyvä syy sille, etten mukaan lähtisi.

Mutta en siis ole mustasukkainen, enkä usko että pettämistä voi mitenkään kuitenkaan estää. Jos toinen tahtoo pettää, niin keinot puolison hämäämiseksi on monet. Ehkä nyt asiaa mietittyäni en pitäisikään kovin epäilyttävänä yksin tehtyä reissua, koska todennäköisesti selitykset olisi paremmat, jos salaista seuraa mukana olisi.[/QUOTE]

:laugh: Ilmeisesti minua tarkoitit? Joo, ei lähe mies Tenolle enää, sillä kun on siellä se rakastajatar matkassa. Perkele kun en oo tajunnu.
Hirvee vaiva miehelle kyllä on raahata niitä lohia kotiin ja kuvata siellä sitä reissua, sotkea kalastusvehkeet ja maksaakin sitten kaikki majoitukset, luvat ja venevuokrat siellä meidän yhteiseltä tililtä. Ilmankos se aina fiilistelee loppuvuoden niitä tilanteita, on siellä väsytelty ja vedelty!
Mutta vakavissaan puhuttuna, olisi kyllä raskasta epäillä kumppania joka käänteessä joka asiasta ja pitää häntä potentiaalisena pettäjänä ja valehtelijana.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
[QUOTE="vieras";29151075]
Yksin reissaamiselle on siis lähes aina joku ulkopuolinen syy, niin näissäkin esimerkeissä. Eli esim. puolison pitää olla töissä tai lapsille ei ole hoitajaa. Harvassa on tapaukset, että ihan muuten vaan nimenomaisesti ilman puolisoa reissuun haluaisi, vaikka suhde on kaikin puolin kunnossa.[/QUOTE]

Luepa nyt tätä ketjua uudestaan ihan ajatuksella. Täällä on useitakin esimerkkejä ihmisistä, jotka ihan oikeasti haluavat joskus matkustaa yksin ilman sen kummempia taka-ajatuksia tai mitään "ulkopuolisia syitä".

[QUOTE="vieras";29150651]Hmm.... En ole edes mustasukkainen, mutta suoraan sanottuna kenen tahansa tekemä tuollainen reissu saisi minut epäilemään, että rakastajan/rakastajattaren kanssa halutaan lomailla. Ymmärrän, että lapsiperheessä halutaan joskus irtiotto lapsiperhearjesta, mutta että puolisosta. Jos on sellainen tyyppi, että ihan yksinään tykkää olla, niin luulisi että aika toisentyyppisen irtioton järjestäisi, vaikka tuntureille vaeltamaan.[/QUOTE]

Anteeksi, mutta nauran täällä ihan kippurassa. Että miten kukaan voi olla erossa puolisosta? Ja että oikeasti tykkää olla yksin, niin on yksin erämaassa eikä Tukholmassa.

Ai kamala, millaisia ajatuksia :D :D :D

[QUOTE="vieras";29151122]Ja ne, jotka "päästää" miehensä yksin reissuun ovat sinisilmäisiä? Sellaisen kuvan edellisestä viestistäsi sai.[/QUOTE]

Sinisilmäisiä on ne, jotka kuvittelee että oma kumppani ei voisi pettää. Mustasukkaisia on ne, jotka stressaa asiasta ja pyrkii kontrolloimalla ehkäisemään mahdollisuudet pettää. Minä en ole kumpaakaan. Tiettyyn rajaan asti mustasukkaisuutta kuitenkin ymmärrän ja siispä myös aloittajan miehen suhtautumisen.

Minä taas en tykkäisi, että mies lähtee yksinään reissuun siksi, että parisuhdeaika tai lomailu perheen kesken on meille harvinaisempaa herkkua kuin yksinolo ja oma aika. Pakollisten työmatkat, pitkät työpäivät ja harrastukset kyllä ihan arjessa varmistaa, ettei toisen naamaan ehdi kyllästymään. Lomat siis yhdessä. Ja onneksi olemme samaa mieltä siitä, että haluamme saavuttaa jotain pysyvämpää eikä tuhlata matkoihin tai shoppailuun kamalasti rahaa. Isoista hankinnoista on siis tapana keskustella yhdessä. Ei mistään vaateostoksista yms. pienestä, mutta ulkomaanmatkoista kylläkin.

Anteeksi, mutta nauran täällä ihan kippurassa. Että miten kukaan voi olla erossa puolisosta? Ja että oikeasti tykkää olla yksin, niin on yksin erämaassa eikä Tukholmassa.

Ai kamala, millaisia ajatuksia :D :D :D

Kyllä se nyt vähintään suotavaa olisi että jos yksin lomaillaan niin erämaa on ainoa oikea paikka. Jokuhan voi vaikka vietellä sen miehen ja kun sillä joka tapauksessa on ollut jotain piilosyitä lähteä reissuun niin selvä peli!

Oletteko te kaikki puolisonne kanssa ihan täsmälleen samanlaisia? Tykkäätte samoista asioista ja haluatte aina samanlaiselle reissulle ja kaikki on samaa? *puistatus*

Näistä tulee aina mieleen, että joko näin ajatteleva nainen on pirttihirmu ja huonolla itsetunnolla varustettu neuroottinen päsmäröijä tai että mies on mustasukkainen öykkäri. Jos siis ei halua, että puoliso menee minnekään yksin.

Kyllä, tein päätelmiä itsekin.

• Tykkää

Yhteistyössä