Miksi te otatte parisuhteet niin vakavasti ja kuvittelette olevanne satuhahmoja?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
naama
[QUOTE="vieras";29133073]Perheenjäsenten välillä on rakkautta. Rakkaus ei lopu koskaan. Miehen ja naisen välillä voi olla korkeintaan kiintymystä, kuten ystävienkin välillä, ei sitä kannata rakkauteen sekottaa. Parisuhteet loppuvat, perhesuhteet eivät koskaan sydämessä.[/QUOTE]

Tää on kyllä aivan kuraa! Sisaruksiaan tai vanhempiaan ei voi valita, ja joku joskus kuvittelee, että niiden kanssa on elinkautisessa! Väärin! Kuka vaan voi koska vaan päättää, ettei halua olla jonkun perheenjäsenensä kanssa tekemisessä, ja silloin sitä tuskin on edes "sydämessä". Puolison sentäs yleensä valitsee/löytää ihan omilla toimillaan/suhteillaan/aisteillaan, ja se, jos mikä on suhde, jossa todellakin on tai sitten ei rakkautta.. Ap:llä vissiin käynyt harvinaisen huono tuuri suhteidensa kanssa, kun kovin katkerana paukuttaa henkseleitään..
 
rakastaa,rakastaa,...
"Perhekin on lähtöisin parisuhteesta.Kerroppas miten se "ainoa olemassaoleva rakkaus" on syntynyt?
mistä se on alkanut, kun kerran perheessä on rakkautta, vain ei parisuhteessa. "

TÄYSI PEESI!Mistä alkaa se Rakkaus mikä sinunmielestäsi on totta?
 
  • Tykkää
Reactions: mars bébé
Rakastaminen onkin ihan eri asia kuin rakastuminen.
Toisaalta rakastunut nimenomaan menettämisen pelossa tekee niitä "no jos en kelpaa anna olla"-häipymisiä ja saattaa jättää ihmisen vaikka on rakastunut, koska pelkä menettämistä ja hylätyksitulemista.
Vaikka niin. Pointti on kuitenkin se että jos kahden ihmisen välillä on rakkautta niin harvemmin siitä lähdetään litomaan ja jos lähdetään niin silloin suhteeesta ei ole pidetty huolta.
 
"poikia3"
Ap:lle lienee ihan turha kirjoittaa yhtään mitään, kun hän on päättänyt ettei parisuhteessa ole rakkautta. Itse llen ihan toista mieltä, minä en pane vaan rakastelen. Kun olen sängyssä puolisoni kanssa olen sieluuni asti alaston ja annan kaiken. Tunnetasolla moista ei moista voi seksisuhteessa kokea.

Parisuhteessa rakkaus voi loppua. Se voi loppua, jos on rakastanut vain harhakuvaa toisesta. Toinen ei olekaan sellainen kuin on hänen kuvitellut olleen. Tällä voi selittyä myös jostain teoista johtuvat erot. Ihmiset voivat myös parisuhteen aikana muuttua ja silloin on parempi päästää irti.

Lapset ovat meillä vain lainassa. Me kasvatamme heitä ja elämme heidän kanssaan ja sitten he lentävät pesästä.

Jos on ollut onnea parisuhteessa ja sen eteen on tehnyt töitä rinnalla on silloin toivottavasti vielä se oma rakas. Paras ystävä, jonka kanssa voi jakaa ihan kaiken. Myös sen intohimon. Ap:n mielestä meillä on kiintymyssuhde ja tottakai tämä on sitäkin. Mutta meille tämä on rakkaussuhde.

Olet ap todella väärässä siinä, että kuvittelet voivasi sanoa ihmisille minkälainen suhde kenelläkin on. Jokaisella on oikeus määritellä se ihan itse.
 
"vieras"
Vaikka niin. Pointti on kuitenkin se että jos kahden ihmisen välillä on rakkautta niin harvemmin siitä lähdetään litomaan ja jos lähdetään niin silloin suhteeesta ei ole pidetty huolta.
Ei rakkaudesta tarvitse huolehtia, sitä joko on tai ei. Parisuhteen liima ei ole rakkaus, vaan molempien edut. Jos etuja on vähemmän kuin miinuksia, suhde lopetetaan.
Ei rakkautta voi lopettaa, parisuhteen voi, koska se on hyötysuhde.
 
[QUOTE="vieras";29134563]Ei rakkaudesta tarvitse huolehtia, sitä joko on tai ei. Parisuhteen liima ei ole rakkaus, vaan molempien edut. Jos etuja on vähemmän kuin miinuksia, suhde lopetetaan.
Ei rakkautta voi lopettaa, parisuhteen voi, koska se on hyötysuhde.[/QUOTE]

Jos mä lyön mun miestä tästä hetkestä lähtien joka viikko niin sen saama hyöty meidän parisuhteesta loppuu? Vai oliskohan kuitenkin niin että lyöminen vaikuttaisi enneminkin sinne tunnepuolelle??
 
"vieras"
Jos mä lyön mun miestä tästä hetkestä lähtien joka viikko niin sen saama hyöty meidän parisuhteesta loppuu? Vai oliskohan kuitenkin niin että lyöminen vaikuttaisi enneminkin sinne tunnepuolelle??
Kyllä se varmasti olisi miehellesdi iso miinus jonka varjoon jäisi muutama etu, suhde voisi lipua kohti loppua kuukaudessakin, riippuen tietysti miehesi luonteenlaadusta ja "kantokyvystä".
Mietihän toisinpäin, en usko että laittaisit tuossa tilanteessa etuja terveytesi edelle.
 
oiu
[QUOTE="vieras";29133133]Romanttinen rakkaus on elokuvateollisuuden ja kirjallisuuden keksintöä. Etkö ole ollenkaan ymmärtänyt lukemaasi.
Olenhan minäkin ollut ihastunut, ei se liity rakkauteen, vaikka niinhän voi tietysti ihastuneena kuvitella. Ihastus johtuu biologiasta, panotarpeesta. Se hiipuu, ja suhde joko loppuu tai jatkuu kiintymyssuhteena.
Perhesuhteet taas ovat rakkautta, niihin kasvetaan alusta asti ja ne kestävät loppuun asti. "Veri on vettä sakeampaa" ei ole mikään vitsi.
Niille jotka vetävät seuraavaksi adoptiolapset esiin totean että kyllä, adotiolapsestakin tulee perheenjäsen, vaikkei se samaa verta olekaan.
Mies ja nainen eivät ole keskenään perhettä.[/QUOTE]


Oon samaa mieltä.
 
"vieras"
Jos sä olet tota mieltä, niin ok, mutta ethän sä voi sun tunteita tai tunteettomuutta yleistää kaikkia koskevaksi. Vai kuulutko sä niiihin joiden mielestä oma mielipide on universaali totuus. Sä olet sitä mieltä, mä olen tätä mieltä, toi on tota mieltä jne. Elä ja anna elää.
 
[QUOTE="vieras";29134607]Kyllä se varmasti olisi miehellesdi iso miinus jonka varjoon jäisi muutama etu, suhde voisi lipua kohti loppua kuukaudessakin, riippuen tietysti miehesi luonteenlaadusta ja "kantokyvystä".
Mietihän toisinpäin, en usko että laittaisit tuossa tilanteessa etuja terveytesi edelle.[/QUOTE]

Me ollaan oltu aika pitkään yhdessä. Mä olen sata varma ettei suhde loppuisi kuukaudessa jos mä nyt jostain syystä joutuisin mielenhäiriöön ja alkaisin lyömään.

Loppupeleissä meidän parisuhteessa ei ole meille kummallekaan mitään sellaista hyötyä mitä ei jostain muualta saisi. Ainoa asia mitä ei muualta saa on ollaan me, minä ja mun mies ;)
 
[QUOTE="vieras";29133133]
Perhesuhteet taas ovat rakkautta, niihin kasvetaan alusta asti ja ne kestävät loppuun asti. "Veri on vettä sakeampaa" ei ole mikään vitsi.[/QUOTE]
No ei se kyllä totuuskaan ole...
Mulle esim. anoppi on paljon läheisempi ja enemmän perhettä kun oma äiti. Syy on yksinkertaisesti se, että anopin kanssa mä juttelen joskus, mä tunnen sen, mä tiedän asioita sen elämästä, mä tiedän nitä sille kuuluu, mitä se tuntee ja ajattelee.
Äitiäni mä en tunne. Sen kanssa mä asuin 16 vuotta samassa osoitteessa ja nykyään soitan kohteliaan "mitä kuuluu? Millainen sää? miten lasten koulu menee?" puhelun asiallisin välein. Ei se, että joku oli 16 vuotta mun kämppis ja mulla on sen geenejä tee siitä mun perheenjsentä.
 
"vieras"
Me ollaan oltu aika pitkään yhdessä. Mä olen sata varma ettei suhde loppuisi kuukaudessa jos mä nyt jostain syystä joutuisin mielenhäiriöön ja alkaisin lyömään.

Loppupeleissä meidän parisuhteessa ei ole meille kummallekaan mitään sellaista hyötyä mitä ei jostain muualta saisi. Ainoa asia mitä ei muualta saa on ollaan me, minä ja mun mies ;)


Eli suhteesi on klassinen kiintymyssuhde, jota ei muutama miinus heilauta. Nämä suhteet loppuvat yleensä vain kuolemaan, koska tilanne on päässyt krooniseksi.
 
[QUOTE="vieras";29134592]Ihmiset yleensä syntyvät perheisiin ja kasvavat perheissä. Eikös.[/QUOTE]

Vielä kun määrittelet perheen, niin olet solmussa.
Perheestä ei voi yhtä jäsentä jättää ulkopuolelle-siis sinähän olet laittamassa miehen vain hyötyjäseneksi.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29134654]Jos sä olet tota mieltä, niin ok, mutta ethän sä voi sun tunteita tai tunteettomuutta yleistää kaikkia koskevaksi. Vai kuulutko sä niiihin joiden mielestä oma mielipide on universaali totuus. Sä olet sitä mieltä, mä olen tätä mieltä, toi on tota mieltä jne. Elä ja anna elää.[/QUOTE]

Nämä ovat vain faktoja, eivät mielipidekysymyksiä. Itse olen hyvinkin tunteellinen ja herkkä.

Joku sanoi ettei hän paneskele vaan rakastelee miehensä kanssa. Tuo on pelkkä sana. Kun on keksitty sellainen ihmeellinen fantasia kuin romanttinen rakkaus, alettiin parittelemista kutsua kauniiksi "rakasteluksi". Rakkaudella ja parittelulla on yhtä paljon yhteistä kuin kirahvilla ja etelänavalla.
 
"Hohhoijaa"
[QUOTE="vieras";29134698]Eli suhteesi on klassinen kiintymyssuhde, jota ei muutama miinus heilauta. Nämä suhteet loppuvat yleensä vain kuolemaan, koska tilanne on päässyt krooniseksi.[/QUOTE]

Mitenkäs kroonistunut kiintymyssuhde eroaa siitä aidosta, sukulaisten keskinäiseksi pyhitetystä rakkaudesta, jos kumpikin vaan kestää ja kestää?

Tiedän, et sinä taaskaan vastaa. Kunhan itsekseni ihmettelen.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mars bébé;29134703:
Vielä kun määrittelet perheen, niin olet solmussa.
Perheestä ei voi yhtä jäsentä jättää ulkopuolelle-siis sinähän olet laittamassa miehen vain hyötyjäseneksi.
Perhettä ovat ne joiden suonissa vertaa samaa verta.
Tai adoptoidut perheenjäsenet. Panijan kanssa ei voi olla samaa perhettä, perheseksi on laitonta.
 

Yhteistyössä