Taksikuski veti kokonaisen herneenpalon nenäänsä, otti koville kun asiakas oli oikeassa =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
näin taksi-hommia läheltä seuranneena voin sanoa että voi kuskille esittää toiveen reitistä,mutta kuski tod.näk. valitsee itselleen kannattavamman eli asiakkaalle kalliimman reitin! Onhan se auto ja bensa maksettava ja perhe pidettävä leivässä. Yleisesti ottaen kuskeja vituttaa lyhyet ajot,kun niistä ei periaatteessa jää mitään käteen..Tokihan kuski ei sitä asiakasta hakiessaan voi tietää miten lyhyt matka on, ja sitten kun aletaan itkeä jo valmiiksi lyhyen matkan XXXY potenssiin 4XYX kuskin reitti valintaan niin en kyllä ihmettele yhtään!

Kyllä taksikuski ajaa mieluimmin sen nopeamman reitin niin pääsee nopeammin ottamaan uuden asiakkaan. Ei sitä yhtä asiakasta todellakaan kannata ajeluttaa kahta minuuttia pitempään. Aloitusmaksu voi olla jo puolet kyydistä

[QUOTE="vieras";29102350] Montako kertaa olet joutunut riitelemään ruokakaupan kassan kanssa? No entä taksikuskin? Montako kertaa tarjoilija on moukkamaisesti huomauttanut, että älä sitten sotke? No oletko joskus kuullut asiaa taksikuskilta? Montako kertaa ravintolassa on pyydetty etukäteen tietoa, että onhan sulla varmasti varaa maksaa tämä lysti lopussa? Onko koskaan sattunut kyseistä ilmiötä taksissa?

No listaa voisi jatkaa loputtomiin.[/QUOTE]

:O Ei ole kyllä koskaan tullut vastaan taksikuskia joka olisi tuollainen. Vaikka juopuneenakin on tullut taksi tilattua, niin useimmiten taksikuski on ollut joko puhelias ja hyväntuulinen, tai sitten hiljainen. Mutta ei koskaan töykeä. Ehkä se on sitten vähän asiakkaastakin kiinni miten kuski käyttäytyy?

Jos on marmattaja eikä osaa muuta ku valittaa, niin ehkä kuskiakin alkaa v*tuttaa?

• Tykkää
Reactions: Katherine Wheel
[QUOTE="vieras";29102377]Oikeasti. Miksi et pyytänyt viemään osoitteeseen? Jos joka kerta käyt taksissa (huom. useasti) saman keskustelu, eikö olisi yksinkertaisempi sanoa vain se, mitä haluat.[/QUOTE]

minä pyysin viemään meidän omaan osoitteeseen, mutta kun tämän meidän osoite on eri kuin se katu mistä sissänkäynti on. esim tuo katu missä asutaaon on AA ja sisäänkäynti on BB, Viralliset postit ja KAIKKI tulevat tuon AA osoitteen mukaan. Asunto sijaitsee kahdwn kadun risteyksessä

[QUOTE="harmaa";29104919]ja nyssekuskeiksi pääsee ne vieläkin toivottomammat, onneksi niillä on vaki reitti ei tarvi osata muuta[/QUOTE]

ei todellakaan pääse. Bussikuskilla pitää nykyään olla koulutus, ainakaan rovaneiemllä ei päse kuka vaan.
Paikallisbusseilla o vakireitit, mutta pitkänmatkan kuskeilla vuorot vaihtuvat, voi oal jokua vuoro joka alkaa lklo 04 aamulla tai vuoro joka alkaakin vasta klo 15 iltapäivällä

Meillä kans katuosoite on eri kun se sivukatu josta meille mennään. Ei olla ikinä tultu sivukadun osoitteella (kukaan taksikuski edes tietäisi missä sellainen on) vaan meidän oikealla osoitteella ja ennen kotia sanottu taksikuskille että kohta pitää kääntyä sivukadulle.

ei todellakaan pääse. Bussikuskilla pitää nykyään olla koulutus, ainakaan rovaneiemllä ei päse kuka vaan.
Paikallisbusseilla o vakireitit, mutta pitkänmatkan kuskeilla vuorot vaihtuvat, voi oal jokua vuoro joka alkaa lklo 04 aamulla tai vuoro joka alkaakin vasta klo 15 iltapäivällä

ja tänään ajetaan ivaloon, huomenna vaikka tervolaan., tänän on 12 tunnin päivä,huomenna ehkä jsu sen pakolliset 5 tuntia. tai voi olla varavuoro, jolloin ei ajeta, mut ollan varalla ja siivotaan hallilla.

kun ei kiinnosta ajaminen.
provisiopalkka on myös yks kriteeri, jos ei tuu asiakkaita ei myöskään tuu rahaa. busikuski saa sentään tahnsa vaikka ei ois asiakkaitakaan, kun on kuukausipalkka

Niin just ei teitä työt kiinnosta? Ja jos kuvittelet että taksia vaan mennään ajamaan ilman minkäänlaista koulutusta niin olet hyvin väärässä.
Ei kannata dissata toisten ammattia tai työpaikkaa jos on itse elämäntapatyötön

Meillä kans katuosoite on eri kun se sivukatu josta meille mennään. Ei olla ikinä tultu sivukadun osoitteella (kukaan taksikuski edes tietäisi missä sellainen on) vaan meidän oikealla osoitteella ja ennen kotia sanottu taksikuskille että kohta pitää kääntyä sivukadulle.

oman osoittenkin me sanottiin, mutta kun se on vasta tuo katu joka risteää tästä kadusta jossa meicän siäänkäynti on. Kuski alkoi väittämään että ei saa ajaa tätä katua, mutt atoki sa jos ei ajeta läpi. Kun siten ajoi sitä pidempää reittiä, hoksasi että ei olisi ajettu läpi, vana tontille, käännyttiin just ennekuin mennään tuiohon risteävälle tielle. läpiajo on se ajetaan kadun päästä päähän tai ylitse kyseisen kadun, sama kaut kun jatkuu taas sitten tien toisella puolella.

Niin just ei teitä työt kiinnosta? Ja jos kuvittelet että taksia vaan mennään ajamaan ilman minkäänlaista koulutusta niin olet hyvin väärässä.
Ei kannata dissata toisten ammattia tai työpaikkaa jos on itse elämäntapatyötön

no kuule, sattumalta edim entinen naapuri on táksikuski, mutta eipoä oo äijällä koulutusta. ja tasan tulot riippuu sitiä paljonko ajaa.

Mä TUNNEN useita taksikuskeja jotka ei oo jotain random ex-naapureita jotka voi satuilla mitä vaan (ja sä uskot...). Ei siihen mitään vuosien kouluja käydä mutta ei myöskään täysin ilman koulutusta mennä ajelemaan.

ja mä oon nähnyt lehdessä ilmoituksen että haetaan taksikuskeja , sisältää 2 viikon koulutuksen. Riittää kun omistaa nuhteettoman taustan ja b-kortin.

ja mä oon nähnyt lehdessä ilmoituksen että haetaan taksikuskeja , sisältää 2 viikon koulutuksen. Riittää kun omistaa nuhteettoman taustan ja b-kortin.
Nii-in, sisältää koulutuksen... Ei ne heti työhaastattelusta rattiin hyppää. Rengeillä pitää olla myös se lupa millä saa taksia ajaa, siksi tuo koulutus. Kuitenkaan homma ei ole ydinfysiikkaa niin siihen riittää 2vkon koulutus ja lisäkoulutusta pitää hankkia jos hommaa tekee oikeasti ammatikseen ja pidempään. Se näes on tuo EU pistännä nämäkin assiet uusiksi Rollis hyvä.

Ja se kahdenkin viikon koulutus on koulutus eikä sinne kaikki hakijat pääse :D Voi elämä, antaa olla kun ei sulle mee perille. Edelleen vaan sanon että lopeta toisten, rehellisten työssäkäyvien dissaus jos itse vaan nostelet tukia!

Helpotetaan vähän jos ei linkki aukea.

"Taksinkuljettaja koulutus
Koulutuksen tarkoituksena on kuljettajien ammatillisten valmiuksien lisääminen, jonka kautta parantaa liikenteen ja kuljetusten yleistä turvallisuutta.

Taksinkuljettajan ajoluvan saamiseksi henkilön on suoritettava vähintään 30 tuntia kestävä taksinkuljettajan koulutus sekä yleinen koe jonka järjestää Liikenteen turvallisuusviraston (Trafi) palveluntuottaja. Lisäksi henkilön on suoritettava paikallistuntemuskoe asemapaikalle jolla aikoo toimia taksinkuljettajana. Kouluttajan on myönnettävä taksinkuljettajankoulutuksen ja paikallistuntemuskokeen suorittamisesta todistus."

Tämän ketjun jälkeen on turha ap:n selittää et kaikkia ammatteja ja töitä pitäis arvostaa.

• Tykkää
Reactions: Katherine Wheel
Mä TUNNEN useita taksikuskeja jotka ei oo jotain random ex-naapureita jotka voi satuilla mitä vaan (ja sä uskot...). Ei siihen mitään vuosien kouluja käydä mutta ei myöskään täysin ilman koulutusta mennä ajelemaan.

Ilman "koulutusta" vai? No niin joo toki, toki... jos nyt KURSSIA haluaa kutsua koulutukseksi. Onhan se toki periaatteessa sitä, mutta yleisesti monet ajattelee että kurssit on kursseja. Niillähän nykyään työelämässä rampataan jos jonkin näköisellä kurssilla. Siltikään en laittaisi sitä CV:ssäni kohtaan "koulutus".

Yhteistyössä