Taksikuski veti kokonaisen herneenpalon nenäänsä, otti koville kun asiakas oli oikeassa =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mua alkaa aina hävettämään kun kaveri alottaa taksissa jupinan et hän olis ajanu tuolta ja täältä eikä tätä kautta.
Vaikka ohjeistus sanoo et pitää ajaa lyhyintä mahdollista reittiä niin en ala kitisemään jostain 2-5 euron erosta edelliseen matkaan verrattuna, jos tuo on niin merkittävä ero niin olis parempi varmaan kävellä.

Kyllä 2-5 euroa on iso ero köyhälle. Kävelenkin, joka päivä, mutta aina ei pysty kävelemään jos on vaikka kuumees ja lääkäristä tulos.
En ole ikinä valittanut taksille kyllä.

[QUOTE="vieras";29101818]Ei kai tuossa ollut kyse reitistä, vaan siitä että ap halusi päästä taksilla osoitteeseen x, kun taksikuski olisi halunnut viedä hänet osoitteeseen y. Asuntoon pääsee molemmista osoitteista, mutta ilmeisesti tieltä x lyhyempi matka ovelle, eikä ollut mitään estettä, miksei sinne voisi ajaa? Mun mielestä on kummallista, jos asiakas ei saa päättää, missä jää taksista pois.

Olen itsekin pyytänyt ajamaan talon takaa menevälle tielle ja jättämään siihen, koska jos olisi mennyt sille tielle millä talo virallisesti sijaitsee, olisi joutunut kävelemään pitkän matkan, kerrostaloalueen parkkipaikat olivat kaukana taloista, ja sen jälkeen taloille vievää tienpätkää ei saanut ajaa autolla :)[/QUOTE]

juuri näin ja kun vielä sinne x-kadun puolelle ei ole sisäänkäyntiä, vaan se siäänkäynti nin autoille kuin ihmisillekin on siellä y-kadun puolella.
Monet ovat ihmetelleet sitä , ja usein taksit ajaa ensin ohi kun eivät hoksaa että sisänkäynti on eri kadulla.
mä en iiä miksi tää osoite menee näin, minust olisi lioogisinta että osoite olis tuo Y-katu, mutta minähän en näitä osoitteita päätä

Tiivistelmä:

1. Asiakas neuvoi taksikuskille lyhimmän reitin/tien.
2. Taksikuski ilmoitti, että kyseistä reittiä ei saa ajaa.
3. Asiakkaas kertoo, että kielto koskee vain läpiajoa. Asiakkaan talon sisäänkäynti on kyseisen tien varrella, joten kyseessä ei ole läpiajo.
4. Kuski ei suostu ajamaan lyhinta reittiä asiakkaan toivomaan paikkaan.
5. Asiakas mainitsee, että kiertoreittiä matka tuli maksamaan 5 euroa enennän.
6. Taksikuski menettä malttinsa ja huutaa, että ei ota kyseistä enää ikinä kyytiin.

[QUOTE="vieras";29101839]Tiivistelmä:

1. Asiakas neuvoi taksikuskille lyhimmän reitin/tien.
2. Taksikuski ilmoitti, että kyseistä reittiä ei saa ajaa.
3. Asiakkaas kertoo, että kielto koskee vain läpiajoa. Asiakkaan talon sisäänkäynti on kyseisen tien varrella, joten kyseessä ei ole läpiajo.
4. Kuski ei suostu ajamaan lyhinta reittiä asiakkaan toivomaan paikkaan.
5. Asiakas mainitsee, että kiertoreittiä matka tuli maksamaan 5 euroa enennän.
6. Taksikuski menettä malttinsa ja huutaa, että ei ota kyseistä enää ikinä kyytiin.[/QUOTE]

juuri näin!!

näin taksi-hommia läheltä seuranneena voin sanoa että voi kuskille esittää toiveen reitistä,mutta kuski tod.näk. valitsee itselleen kannattavamman eli asiakkaalle kalliimman reitin! Onhan se auto ja bensa maksettava ja perhe pidettävä leivässä. Yleisesti ottaen kuskeja vituttaa lyhyet ajot,kun niistä ei periaatteessa jää mitään käteen..Tokihan kuski ei sitä asiakasta hakiessaan voi tietää miten lyhyt matka on, ja sitten kun aletaan itkeä jo valmiiksi lyhyen matkan XXXY potenssiin 4XYX kuskin reitti valintaan niin en kyllä ihmettele yhtään!

[QUOTE="vieras";29101818]Ei kai tuossa ollut kyse reitistä, vaan siitä että ap halusi päästä taksilla osoitteeseen x, kun taksikuski olisi halunnut viedä hänet osoitteeseen y. Asuntoon pääsee molemmista osoitteista, mutta ilmeisesti tieltä x lyhyempi matka ovelle, eikä ollut mitään estettä, miksei sinne voisi ajaa? Mun mielestä on kummallista, jos asiakas ei saa päättää, missä jää taksista pois.

Olen itsekin pyytänyt ajamaan talon takaa menevälle tielle ja jättämään siihen, koska jos olisi mennyt sille tielle millä talo virallisesti sijaitsee, olisi joutunut kävelemään pitkän matkan, kerrostaloalueen parkkipaikat olivat kaukana taloista, ja sen jälkeen taloille vievää tienpätkää ei saanut ajaa autolla :)[/QUOTE]

No mä en osaa samaistua asiaan ehkä siksi että meille pääsee myös useampaakin reittiä (ja reittien ero on n. viiden euron sisällä) ja mä olen aina antanut kuskin itse valita reitin.

Sun tapauksessa asian opastuksen ymmärrän jos toinen reitti tarkoittaa pitkää kävelymatkaa tai muuta hankaluutta. Mutta tässä tapauksessa reiteillä ei ollut muuta eroa kuin Rollolaisen (olettama) viisi euroa.

Ehkä taksikuski hermostui epäselvistä ohjeista. Miksi pyytää ajamaan tien Y kautta (jonka kautta ei saa ajaa) osoitteeseen X (ja lopulta selviää, että se Y olisikin oikeasti päämäärä eikä reitti), kun voisi pyytää suoraan viemään päämäärään Y, eikä kenenkään tarvitsisi jankata mitään. Asiattomastihan kuski toimi silti, ammattilasen pitää vaan jaksaa epäselvästi itseään ilmaisevia asiakkaita.

Suuttui niin , että huusi lopulta : Poistu autosta ei tarvitse maksaa... Enkä ota enää ikinä sinua kyytiin. Taisi ottaa koville kun asiakas olikin oikeassa.

Ovet paukkuui, kun laittoi ne kiinni ( tultiin tilataksilla kun oli muutama ruokapussia ja viisi ihmistä kyydissä) ja kun peruutti niin ei kyllä katsonut oliko joku siinä takana vai ei, lähti todella lujaa pihalta kaahaten.

Prismasta tultiin ja sanoin taksikuskille että ajaa XX-tien kautta. Tämä alkoi tinkaamaan että siitä ei saa ajaa. Saahan jos ajaa tontille tai toiselle kadulle, mutta ei saa ajaa läpi. Tonteille ajoa ei ole kielletty. Vaikka meidän osoite on YY-tie niin Sisäänkäynti on XX-tien puolella ja silloin sinne saa ajaa. Sanoin sitten pihalla, että nyt tämä matka maksoi 5e enemmän koska kierrettiin. Tästä otti pulttiin ja käski pois autosta.

Muut taksikuskit eivät ole alkaneet tinkaamaan asiasta vaan ovat myöntäneet, joo ei me ajettu läpi.

Läpiajo koskee, sitä ettei saa YY..-kadulta ajaa K-kadulta XX-tien kautta tai K-kadulta suoraan XX-tien kautta Asemisekadulle, ei niitä välissä olevia Kk-tietä tai E-tietä. Vaikka ohitetaan ne tiet. Tonteille on edeeelnkin ajo sallitttu, jos se sijaitsee A-kadun ja YY-tien välissä.

Taksikuski on palveluammatissa, ei saisi vetää herneitä nenään ainakaan asiakkaan nähdessä. Miten ihmeessä tämä kuski kestää humalaisia jotka tinkaavat kun tuommoisesta suuttui.

Toki olisin matkan maksanut, kyse ei ollut siitä, saahan sitä sanoa jos tuote/ palvelu on kalliimpi kuin normaalisti. Ei antanut mun enää sit maksaa.....

No ei ole mun ongelma, enkä itsekään mnenetä siinä mitään vaikka kuski ei ottaisikaan mua kyytiin. Tuo takaikuski ajaa vain tilatakseja, joten harvoinpa tarvii hänen kyytiin mennä.

Ja ennkuin kukaan alkaa vittuilemaan siitä että kuljin taksilla niin ei millään olsisi pystynyt tuomaan kävellen( edes me viisi ihmistä) 9 ruokapussia, isot paketit vessa- ja talouspaperia.
Taksiin ei olisi kuitenkaan mennyt kuin vain 15e, normaalisti pääsee 10e:lla, matka kun ei oo kuin 2km.
Prismaan kyllä käveltiin, eihän se ole matka eikä mikään ja takilla ajetaan tuo matka vain 1-2 kertaa kuussa kun ostetaan iompi määrä. Maidot ym täydennykset käydään hakemassa kävellen tai pyörällä

No, eupä olisi tullut mieleen tulla vittuilemaan, että miksi menitte taksilla, se nyt on jokaisen oma päätös mitä rahoillaan tekee. Mutta oletteko jotenkin vammaisia tai todella huonossa kunnossa, jos ette 2 km matkaa voi kauppakassien kanssa taittaa kävellen?

[QUOTE="Vieras";29101864]No, eupä olisi tullut mieleen tulla vittuilemaan, että miksi menitte taksilla, se nyt on jokaisen oma päätös mitä rahoillaan tekee. Mutta oletteko jotenkin vammaisia tai todella huonossa kunnossa, jos ette 2 km matkaa voi kauppakassien kanssa taittaa kävellen?[/QUOTE]

9 ruokapussia + vesspapaperi ja talouspaperisäkit mukana. olisitko itse kävellyt?

ylämäkeä suurin osa matkasta.
ja tosiaan jos astmaa tai sepelvaltimotautia voi vammoiksi sanoa niin sitten ollan vammaisia.
Kuitenkin kävellään normaalsiti kun käydään hakemassa maitoa tai pari pussillista.
Aika moni sanoo että 2km on esim koulumatkana pitkä matka tai sen matkkantakia tarvi kulkea bussilla. ja otais tultu bussilla, mutta kun tähän lähelle ei bussilla pääse. olisi tullut siltikin melkein kilsa käveltävää .
prismaan kun ei oikein kulje täältä bussit, vuoroja vähennetty. ja jos viisi ihmistä kulkee busilla on se kallimpi kuin tuo taksi joka maksa 10e, kun jo 11v maksaa aikuisen hinnan joten olis ollut 5* 3.80

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Asiakas ei ole aina oikeassa, jankuttaminen ajoreitistä (tuossa tapauksessa kun taksikuskikin on oikeassa ja sen kummempaa voittoa ei tule suuntaan tai toiseen tule) on kummallista ja muutamasta eurosta valittaminen on noloa.

Ei asiakaspalvelijankaan tarvitse kaikkea sietää, ja yhtäkaikki, taksihan tuli teille ilmaiseksi.

No, ei todellakaan ole noloa valittaa muutamasta eurosta. Ihme lampaita ovat suomalaiset, ei ihmekään, että köyhiä, kun antavat riistää ja ryöstää itseänsä mennen tullen, koska "parista eurosta valittaminen on noloa". Voi vittu. Se pari euroa on huonopalkkaisen puolen tunnin työn ansio!

[QUOTE="Vieras";29101881]No, ei todellakaan ole noloa valittaa muutamasta eurosta. Ihme lampaita ovat suomalaiset, ei ihmekään, että köyhiä, kun antavat riistää ja ryöstää itseänsä mennen tullen, koska "parista eurosta valittaminen on noloa". Voi vittu. Se pari euroa on huonopalkkaisen puolen tunnin työn ansio![/QUOTE]

Onko sun tuntipalkka 4€/tunti. Millä alalla olet?

Kävelin juuri itse eilen kaupasta vähän reilu 2km. Reppu selässä ja kummassakin kädessä kauppakassit täynnä ruokaa. Kannoin myös ne meidän maidot sieltä, kun sillä taksirahalla saa aika paljon kaikkea. Joten, jos teitä oli 5 siellä taksissa niin kyllähän sillä porukalla olisi kantanut jo aika monta kassia sieltä kaupasta ruokaa ja säästänyt senkin taksirahan :)

No mä en osaa samaistua asiaan ehkä siksi että meille pääsee myös useampaakin reittiä (ja reittien ero on n. viiden euron sisällä) ja mä olen aina antanut kuskin itse valita reitin.

Sun tapauksessa asian opastuksen ymmärrän jos toinen reitti tarkoittaa pitkää kävelymatkaa tai muuta hankaluutta. Mutta tässä tapauksessa reiteillä ei ollut muuta eroa kuin Rollolaisen (olettama) viisi euroa.

Ehkä mä ymmärsin väärin, mutta koska rollolainen halusi jäädä sille tielle, jonka puolella talon ovet on, oletin että lyhyemmän taksimatkan lisäksi myös rollolaiselle perheineen jäisi lyhyempi kävelymatka taksista sisälle :) Eikä rollolainen ilmeisesti pyytänyt ajamaan eri reittiä vaan viemään eri "päätepysäkille", mutta en ihmettele jos taksikuski hermostui, jos sen ilmaisi yhtä epäselvästi kuin aloituksessa. Jos haluaa paikkaan X, yleensä kuskia siinä tapauksessa pyydetään ajamaan paikkaan X, mutta rollolainen paikkaan X halutessaan pyysi kuskia ajamaan paikkaan Y paikan X kautta ja jäämään kuitenkin paikkaan X...? :D

[QUOTE="vieras";29101894]Ehkä mä ymmärsin väärin, mutta koska rollolainen halusi jäädä sille tielle, jonka puolella talon ovet on, oletin että lyhyemmän taksimatkan lisäksi myös rollolaiselle perheineen jäisi lyhyempi kävelymatka taksista sisälle :) Eikä rollolainen ilmeisesti pyytänyt ajamaan eri reittiä vaan viemään eri "päätepysäkille", mutta en ihmettele jos taksikuski hermostui, jos sen ilmaisi yhtä epäselvästi kuin aloituksessa. Jos haluaa paikkaan X, yleensä kuskia siinä tapauksessa pyydetään ajamaan paikkaan X, mutta rollolainen paikkaan X halutessaan pyysi kuskia ajamaan paikkaan Y paikan X kautta ja jäämään kuitenkin paikkaan X...? :D[/QUOTE]

Oikeastaan, ihan ketun sama..

9 ruokapussia + vesspapaerija talouspaperisäkit mukana. olisitko itse kävellyt?

Sanoit teitä olleen viisi henkilöä. Olettaen, että kaikki ovat kuta kuinkin aikuisia ja terveitä ihmisiä, niin ilman muuta 2 km on ihan ok matka kävellä kassien kanssa. Itse olisin ehkä varautunut ottamaan pari reppua mukaan. Ei meillä kyllä koskaan ole taksilla kauppareissuja kuljettu. Kai se on asenteesta kiinni.

[QUOTE="Vieras";29101904]Sanoit teitä olleen viisi henkilöä. Olettaen, että kaikki ovat kuta kuinkin aikuisia ja terveitä ihmisiä, niin ilman muuta 2 km on ihan ok matka kävellä kassien kanssa. Itse olisin ehkä varautunut ottamaan pari reppua mukaan. Ei meillä kyllä koskaan ole taksilla kauppareissuja kuljettu. Kai se on asenteesta kiinni.[/QUOTE]

Mitä sitten vaikka oliskin kiinni asenteesta? Eivät kävelleet niin eivät kävelleet, piste.

• Tykkää
Reactions: Cassyput
[QUOTE="huh";29101887]Onko sun tuntipalkka 4€/tunti. Millä alalla olet?[/QUOTE]

Pari euroa on 2-5 euroa. Suomessa on paljon ihmisiä töissä matalapalkkaisilla aloilla, palkka voi hyvinkin olla 7 e/h, vähän paremmin jos menee, niin 10 e/h. Siitä sitten mitä käteen jää, niin...

Itse en asu Suomessa, joten en onneksi joudu tuollaisilla palkoilla töitä tekemään. :)

[QUOTE="joku";29101890]Kävelin juuri itse eilen kaupasta vähän reilu 2km. Reppu selässä ja kummassakin kädessä kauppakassit täynnä ruokaa. Kannoin myös ne meidän maidot sieltä, kun sillä taksirahalla saa aika paljon kaikkea. Joten, jos teitä oli 5 siellä taksissa niin kyllähän sillä porukalla olisi kantanut jo aika monta kassia sieltä kaupasta ruokaa ja säästänyt senkin taksirahan :)[/QUOTE]

Tiedätkö säästin silit paljon, koska jos olisin saman määrän ostanut tuolta lähikaupasta ei olis tuo rahamäärä ritiänyt. Käytiin lidlssä ja prismassa, jotka ovat Rovvaniemen halvimat kaupat.

[QUOTE="Vieras";29101904]Sanoit teitä olleen viisi henkilöä. Olettaen, että kaikki ovat kuta kuinkin aikuisia ja terveitä ihmisiä, niin ilman muuta 2 km on ihan ok matka kävellä kassien kanssa. Itse olisin ehkä varautunut ottamaan pari reppua mukaan. Ei meillä kyllä koskaan ole taksilla kauppareissuja kuljettu. Kai se on asenteesta kiinni.[/QUOTE]Tulee yllätyksenä että ihmiset tekevät asioita toisin kuin sinä? Lyön vaikka vetoa että jos tämän aloituksen olisi tehnyt kuka muu vain niin vastaukset olisivat toisenlaisia....

• Tykkää
Reactions: HippuTAR ja Glenn.
9 ruokapussia + vesspapaerija talouspaperisäkit mukana. olisitko itse kävellyt?

Jos mulla olisi itseni lisäksi neljä kantajaa, niin olisin. Mulla oli kaupungissa asuessa parin kilometrin kauppamatka, enkä vähistä rahoistani halunnut laittaa taksiin. Hiki siinä tuli, kun oli mukana ison repun lisäksi kasseja käsissä, mutta esimerkiksi pyörää taluttamalla (tarakalle kiinni iso paperisäkki tai muu isokokoinen ostis), kasseja roikkumaan pyörän sarvista sai hommaan vähän helpostusta, ei tarvinnut käsissä kantaa kaikkea. Talvella pulkan kyytiin mikä ei mahdu reppuun. Tulipahan hyötyliikuntaakin :)

[QUOTE="joku";29101868]Joko te kohta pääsette muuttamaan sinne taloon mistä teitte tarjouksen ja olit ihan varman, että se teidän tarjous menee läpi?[/QUOTE]
Käteiselläkö ostavat, säästöillä? Lainaahan eivät ota. Ei velkaa koskaan.

Yhteistyössä