Taksikuski veti kokonaisen herneenpalon nenäänsä, otti koville kun asiakas oli oikeassa =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan vähän ot, mutta pakko sanoa kun olen tätä ihmetellyt aina. Nimittäin tuota rollon ostosten määrää. Yhdeksän pussia ruokaa?! Viidelle ihmiselle?? Ja siis tää määrä ilmeisesti haetaan useamman kerran kuukaudessa. Viikottainko?

Me ollaan viisihenkinen perhe, jossa kaikki lapset alkaa olla murrosiässä ja siis suursyömäreitä. Mä pyrin tekemään isommat ostokset kerran viikkoon, mutta siltikään mulla ei ikinä ole kuin korkeintaan neljä (väljästi pakattua) pussillista ruokaa. Ja niissä on vihannekset, hedelmät, juurekset, lihat, kalat, leivät jne. Meillä syödään terveellisesti, joka päivä tehdään lämmin ateria, on aamu-ilta- ja välipalat ja herkkujakin kerran viikkoon, mutta silti en ole ikinä ostanut kaupasta kerralla yhdeksää (!!) pussia ruokaa :O

Jouluna teen kaiken alusta lähtien itse, ja ruokapöytä on runsas ja notkuva, enkä mä edes silloin ole onnistunut ostamaan tuollaista määrää ruokaa! Että mä en käsitä, minne rollo sitä ruokaa kantaa? Roskiin? Ja millähän rahalla, jos kerran maitokin pitää lantrata? Itse sentään tienaan suhteellisen hyvin, eikä ruokakaupassa tarvitse ikinä laskea hintoja, mutta silti yhdeksän pussia ruokaa ei ole edes kovin halpa kertaostos!

Mä oon niin hämmentynyt :O

[QUOTE="huhhuh";29102257]Ihan vähän ot, mutta pakko sanoa kun olen tätä ihmetellyt aina. Nimittäin tuota rollon ostosten määrää. Yhdeksän pussia ruokaa?! Viidelle ihmiselle?? Ja siis tää määrä ilmeisesti haetaan useamman kerran kuukaudessa. Viikottainko?

Me ollaan viisihenkinen perhe, jossa kaikki lapset alkaa olla murrosiässä ja siis suursyömäreitä. Mä pyrin tekemään isommat ostokset kerran viikkoon, mutta siltikään mulla ei ikinä ole kuin korkeintaan neljä (väljästi pakattua) pussillista ruokaa. Ja niissä on vihannekset, hedelmät, juurekset, lihat, kalat, leivät jne. Meillä syödään terveellisesti, joka päivä tehdään lämmin ateria, on aamu-ilta- ja välipalat ja herkkujakin kerran viikkoon, mutta silti en ole ikinä ostanut kaupasta kerralla yhdeksää (!!) pussia ruokaa :O

Jouluna teen kaiken alusta lähtien itse, ja ruokapöytä on runsas ja notkuva, enkä mä edes silloin ole onnistunut ostamaan tuollaista määrää ruokaa! Että mä en käsitä, minne rollo sitä ruokaa kantaa? Roskiin? Ja millähän rahalla, jos kerran maitokin pitää lantrata? Itse sentään tienaan suhteellisen hyvin, eikä ruokakaupassa tarvitse ikinä laskea hintoja, mutta silti yhdeksän pussia ruokaa ei ole edes kovin halpa kertaostos!

Mä oon niin hämmentynyt :O[/QUOTE]

Ehkä rollon kassillinen ei olekaan täysinäinen vaan puolikas?

Mietin nimittäin ite ihan samaa, että huh huh. 9 pussia ruokaa ja sit pitää vielä monta kertaa viikossa käydä täydentämässä

Minä olin kerran menossa Hakaniemen torilta Töölöön taksilla, ympyrätalolta. Kuski lähti ajamaan mannerheimintien kautta Töölöön. Ja kello oli 16.30 iltapäivällä. Kyllä valitin eikä kuski suuttunut, koska olin oikeassa. Matka maksoi kympin enemmän kuin yleensä, ruuhkassa jonottamisen takia.

Minusta kuskit eivät saa suuttua jos asiakas kommentoi reittiä. jos on pinna niin tiukalla, kannattaa jo vaihtaa alaa.

En minäkään olisi tuossa tilanteessa alkanut viidestä eurosta valittamaan, kun ei sitä reissua joka päivä ajeta kuitenkaan. Lisäksi mies ja tytär varsinkin olisivat hävenneet silmät päästään, luikkineet noloina tiehensä, ja olisin jäänyt yksin yhdeksän kassin kanssa :)

Taksikuskit on todella merkillinen ammattiryhmä. Jostain ihme syystä niihin hommiin ajautuu todella paljon besserwissereita, heikkohermoisia, agressiivisia ja etenkin juuri kyseiseen työhön täysin v*ttuuntuneita ihmisiä.

Tiedän että tuon sanominen ärsyttää/vihastuttaa montaa taksinkuljettajaa (toki johtuen juuri siitä äkkipikaisesta persoonastakin), mutta valitettavasti se on totta. Montako kertaa olet joutunut riitelemään ruokakaupan kassan kanssa? No entä taksikuskin? Montako kertaa tarjoilija on moukkamaisesti huomauttanut, että älä sitten sotke? No oletko joskus kuullut asiaa taksikuskilta? Montako kertaa ravintolassa on pyydetty etukäteen tietoa, että onhan sulla varmasti varaa maksaa tämä lysti lopussa? Onko koskaan sattunut kyseistä ilmiötä taksissa?

No listaa voisi jatkaa loputtomiin. Vaikka taksin kanssa ei edes asioi asiakkaana, saa heidän raivostaan ja patoutumistaan osansa tieliikenteessä. Taksi ei anna tilaa, mutta tulee vaikka sinulle kylkeen jos sinä et anna tilaa...

Taksiliiton pitäisikin varmaan järjestää jotain vuosittaista ryhmäterapiaa ja vihanhallintakursseja näille kuskeille. Taksikurssilla pitäisi jo pahimmat seppo rädyt pistää kylmästi pois asiakaspalveluammatin parista ja kertoa että raksahommissa olisi paljon helpompi kiroilla ja öristä.

[QUOTE="vieras";29102350]Taksikuskit on todella merkillinen ammattiryhmä. Jostain ihme syystä niihin hommiin ajautuu todella paljon besserwissereita, heikkohermoisia, agressiivisia ja etenkin juuri kyseiseen työhön täysin v*ttuuntuneita ihmisiä.

Tiedän että tuon sanominen ärsyttää/vihastuttaa montaa taksinkuljettajaa (toki johtuen juuri siitä äkkipikaisesta persoonastakin), mutta valitettavasti se on totta. Montako kertaa olet joutunut riitelemään ruokakaupan kassan kanssa? No entä taksikuskin? Montako kertaa tarjoilija on moukkamaisesti huomauttanut, että älä sitten sotke? No oletko joskus kuullut asiaa taksikuskilta? Montako kertaa ravintolassa on pyydetty etukäteen tietoa, että onhan sulla varmasti varaa maksaa tämä lysti lopussa? Onko koskaan sattunut kyseistä ilmiötä taksissa?

No listaa voisi jatkaa loputtomiin. Vaikka taksin kanssa ei edes asioi asiakkaana, saa heidän raivostaan ja patoutumistaan osansa tieliikenteessä. Taksi ei anna tilaa, mutta tulee vaikka sinulle kylkeen jos sinä et anna tilaa...

Taksiliiton pitäisikin varmaan järjestää jotain vuosittaista ryhmäterapiaa ja vihanhallintakursseja näille kuskeille. Taksikurssilla pitäisi jo pahimmat seppo rädyt pistää kylmästi pois asiakaspalveluammatin parista ja kertoa että raksahommissa olisi paljon helpompi kiroilla ja öristä.[/QUOTE]

Viime kesänä olisin jäänyt taksin alle, jos en olisi lähtenyt juoksemaan kun menin tien yli. Jumalauta että säikähdin, koska se kuski tosissaan meinasi (ja yritti) ajaa mun päälleni.

[QUOTE="vieras";29102350]Taksikuskit on todella merkillinen ammattiryhmä. Jostain ihme syystä niihin hommiin ajautuu todella paljon besserwissereita, heikkohermoisia, agressiivisia ja etenkin juuri kyseiseen työhön täysin v*ttuuntuneita ihmisiä.[/QUOTE]

autokauppiaat on samaa rotua taksikuskien kanssa.
pellollinenkaan ei hereneenpalkoja riittäis jos pitäisi aapeen kanssa asioita hoitaa.

Viimeksi muokattu:
Olenko mä nyt tyhmä. Kun Rollo sanoo, että läpiajo on kiellytty kadulla AAAA, mutta tonteille saa ajaa ja kadulle BBBB. Jos mä ajan katua AAAA pitkin kadulle BBBB niin mitäs kettua se on, jos ei läpiajoa?? Minusta läpiajo ei tarkoita, että ajan kadun päästä päähän, vaan sitä että ajan jonkin matkaa katua AAAA pitkin, mennäkseni sitten jonnekin muualle. Olen siis käyttänyt silloin katua AAAA läpikulkureittinä päästäkseni päämäärääni suorempaan tms. Mutta kuten sanottu, olen varmaan jotensakin tyhmä.

[QUOTE="harmaa";29101949]9 ruokakassia ja 5 ihmistä ei jaksa kantaa? No tietty jos te olette kaikki yksikätisiä :D Ikinä kuulleet repuista painavimmat romppeet sinne ja loput käsiin[/QUOTE]

Onhan heillä polkupyöriäkin, siis ne joita ei vielä ole varastettu.

no koska meidän osoite on se YY tie, ei XX tie, vaikka sinne ajetaankin sen YY-tien kautta.

Nii.

On meidänkin osoite XXXkatu, silti pyydän taksin yleensä ajamaan YYYkadun päähän. YYYkatu kun jatkuu XXXkatuna, mutta autolla siitä ei pääse ajamaan suoraan, vaan pitäisi kiertää useampi kilsa, jos haluaisi ihan siihen meidän kadulle päästä.

Näinollen sanon taksille, että YYYkadun päähän, kiitos.

Koska mikään laki ei määrää, että sun pitää sanoa taksille kotiosoitteesi - riittää, että kerrot minne oot menossa :p

Mikset sano osoitteeksi sitä katua/pihaa minne taksilla haluat? Meidän entisen asunnon pääovi oli pikkukadulla joka välillä näytti siltä että päättyy (oli parkkipaikka välissä) ja jotkut sitä epäili saako siitä ajaa jne. Niinpä aina pyysin taksia ajamaan takaoven puolelle taloyhtiön parkkipaikalle kun siihen pääsi suoraan. Parit raput enemmän jouduin kävelemään mutta ajallisesti voitin ja halvemmaksikin tuli.

Polkupyörään saa peräkärrynkin millä ostokset saa kuljetettua kätevästi. Niin mun 6-kymppinen isäkin hoitaa isommat ostokset. Käy 12km päässä isommassa marketissa ja ostaa kaikki wc- ja talouspaperit ym. kerralla. Lähikauppa on sitten 4km päässä. Sinne ei ota peräkärryä.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä varmaan;29102666:
Olenko mä nyt tyhmä. Kun Rollo sanoo, että läpiajo on kiellytty kadulla AAAA, mutta tonteille saa ajaa ja kadulle BBBB. Jos mä ajan katua AAAA pitkin kadulle BBBB niin mitäs kettua se on, jos ei läpiajoa?? Minusta läpiajo ei tarkoita, että ajan kadun päästä päähän, vaan sitä että ajan jonkin matkaa katua AAAA pitkin, mennäkseni sitten jonnekin muualle. Olen siis käyttänyt silloin katua AAAA läpikulkureittinä päästäkseni päämäärääni suorempaan tms. Mutta kuten sanottu, olen varmaan jotensakin tyhmä.

Minä en nyt kyllä hoksannut, missä kohtaa Rollolainen sanoo, että ajetaan kadulle BBBB. Paikka, mihin Rollo jäi, oli kadun AAAA varressa, joten eihän se silloin ole läpiajoa.

Yhteistyössä