The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Kukas se täällä puhui kirjanpidosta, tais olla ainakin PK? Onko semmoiset kirjanpitäjän hommat vaikeita, tai se itse kirjanpito? Tarviiko semmosis olla joku Einstein?
No ei Einstein tarvitse olla, mutta helpompaa toki olisi, jos lukion lyhyt matikka ei kantaisi arvosanaa 5, kuten minulla. :D
Siis koko kirjanpito olisi mulle ainakin aikamoinen helvetti tehdä, kun mä en leikkaa kovin nopeasti noissa matemaattisissa asioissa. Teen itse alustavan kirjanpidon, sen jälkeen vien kirjanpitäjälle tilitoimistoon, josta sitten aikanaan verotarkastajalle. Kyllä joku varmaan tekee koko kirjanpitonsakin itse, mutta minä en siihen kyllä rupea. Tilinpäätöksen yms. jätän ilomielin muille.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ole vaikeita kun minäkin sen hanskaan :D
Tiettyjä sääntöjä ja pykäliä tarvii tottakai osata jne mut ei tuo rakettitiedettä ole.
Nyt täytyy sanoa, että vaikka olen yli 15 vuotta ollut yrittäjä, pakko tunnustaa, että mä en ihan hirveästi kirjanpidosta ymmärrä vieläkään. Tietysti perus palkka-asiat, ALV-hommat ja tosiaan tuon alustavan kirjanpidon osaan, mutta sitten kun alkaa tilinpäätösasiat, tiedän kyllä peruskäsitteet, mutta en osaisi ketään kirjanpidosta kyllä konsultoida. :D
 
Yhden vetäsin ja mulla on semmonen valtava kukkaruukku tuhkakuppina. ;)
Nyt voisi kyllä kohta mennä toiselle, sitten pitääkin korkata jo uusi aski... Tulin kotiin klo 15 ja siitä lähtien tehnyt kasaantuneita töitä, tilanne vaatii aina välillä hermosauhuja.
Just ny on kello kuuden röökin aika. Menoksi.

Eikä piitata LadyGardeneasta, koska hän polttaa puolet vähemmän kuin me. Lähtee sit seuraksi jokatoiselle.
 
Nyt täytyy sanoa, että vaikka olen yli 15 vuotta ollut yrittäjä, pakko tunnustaa, että mä en ihan hirveästi kirjanpidosta ymmärrä vieläkään. Tietysti perus palkka-asiat, ALV-hommat ja tosiaan tuon alustavan kirjanpidon osaan, mutta sitten kun alkaa tilinpäätösasiat, tiedän kyllä peruskäsitteet, mutta en osaisi ketään kirjanpidosta kyllä konsultoida. :D
Mä teen omani ja jokusen muunkin kirjanpidot, tilinpäätökset, veroilmot yms. Lasken oman porukan palkat.
Tosin mulla on myös koulutusta ko. hommaan :xmas:
 
Mä teen omani ja jokusen muunkin kirjanpidot, tilinpäätökset, veroilmot yms. Lasken oman porukan palkat.
Tosin mulla on myös koulutusta ko. hommaan :xmas:
No mä en noista oikeesti ymmärrä mitään.

Aikanaan kävin kooärpeen talousrikostutkintakurssin ja sit jossain vaiheessa hain kirjanpidon tarkastuskurssille, mut en päässyt. Mut laitettiin sinne opettajaksi.

Elämä on.
 
  • Tykkää
Reactions: Minerva.McGarmiwa
No mä en noista oikeesti ymmärrä mitään.

Aikanaan kävin kooärpeen talousrikostutkintakurssin ja sit jossain vaiheessa hain kirjanpidon tarkastuskurssille, mut en päässyt. Mut laitettiin sinne opettajaksi.

Elämä on.
Eiks se mee siten et ne jotka ei voi tehdä opettaa? :whistle:

No juu, eiköhän sieltä enemmän sit löydy sitä "älä tee näin" tietoa :D
 
No ei Einstein tarvitse olla, mutta helpompaa toki olisi, jos lukion lyhyt matikka ei kantaisi arvosanaa 5, kuten minulla. :D
No mulla oli pitkä matikka, mut siinä meinasi käydä huonosti.

Prelikokeissa taisin saada osumaksi jotain 10/60 ja maikka kysyi, että aionko kirjoittaa vielä tällä vuosituhannella.

Varsinaisissa kokeissa sit mulla kävi moukan tuuri. Kuusi ekaa kysymystä hoksasin oitis. Lopuista mulla ei ollu harmainta aavistustakaan. Mut 6x6 pistettä oli sinä vuonna pisteen päässä magnasta. Mun YO- koe kesti noin puoli tuntia. Maikka tuli erikseen sanomaan, et mulla tais käydä tuuri, koska mitä hän kattoi, niin minut tuntien noi mä osaan unissanikin.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä