Aaargh kaveria ja sen lapsikeskeisyyttä!

• Viestiketjun aloittaja Napanuora tiukalla
  • Ensimmäinen viesti
iiiiik
[QUOTE="vieras";28966688]Voinhan mä jättää. Tänäänkin isä lähtee lapsen kanssa touhuamaan heti kun pääsee töistä klo. 14 :) Sitten olen varmaan yksin tuonne ilta 19 saakka, kun usein heillä venähtää pitkään kyläillessä jne. Mulla on aikaa tehdä mitä lystään, harrastaa, nähdä ystäviä jne.

MUTTA iltarutiinien aikaan haluan olla lapsen kanssa ja piste. :)[/QUOTE]

Minäminäminä - kaukana lapsen parhaasta tämäkin. Mutta osa äideistä on todellakin itsekeskeisiä....

hohhoijaa taas
Minä olen surkean laiska äiti sitten. meillä hoitaa iltatoimet se kuka jaksaa eikä lapset määräile kuka heitä palvelee.

Mutta lapset ovat reippaita ja omatoimisia, ei samanlaisia passattuja vellihousuja, joita varsinkin pojissa usein on, kun jostain syystä pojat lellitään pilalle sallimialla kaikenlainen käytös ja muiden terrorisointi.

Ja sitten selitellään huonoa käytöstä vilkkaudella. meillä lapset olviat mielettömän vilkkaita pienenä, molemmat kaupan autokärryssäkin heiluttivat rattia kuin viimeistä päivää ja ajoivat oikeasti heti kun istua kykenivät, ja muutenkin toimeliaita. Moni poika istuu silmät pullistuen kuin patsas tai muumio.

Mutta koululaisena istuvat hiljaa ja paikalaaan, koska on opetettu, että muut ovat yhtä tarkeitä ja muut kärsivät jos häiritsee. Kuria!!!

Nojoha
Minä olen surkean laiska äiti sitten. meillä hoitaa iltatoimet se kuka jaksaa eikä lapset määräile kuka heitä palvelee.

Mutta lapset ovat reippaita ja omatoimisia, ei samanlaisia passattuja vellihousuja, joita varsinkin pojissa usein on, kun jostain syystä pojat lellitään pilalle sallimialla kaikenlainen käytös ja muiden terrorisointi.

Ja sitten selitellään huonoa käytöstä vilkkaudella. meillä lapset olviat mielettömän vilkkaita pienenä, molemmat kaupan autokärryssäkin heiluttivat rattia kuin viimeistä päivää ja ajoivat oikeasti heti kun istua kykenivät, ja muutenkin toimeliaita. Moni poika istuu silmät pullistuen kuin patsas tai muumio.

Mutta koululaisena istuvat hiljaa ja paikalaaan, koska on opetettu, että muut ovat yhtä tarkeitä ja muut kärsivät jos häiritsee. Kuria!!!
En nyt sanois että lapsi on erittäin vilkas jos istuu autokärryssä ja kääntelee rattia.. :D ne vilkkaat kylä tylsistyy siihen muiden jalkojen katseluun ja ottaa omat jalat alleen.
Vaikkei nyt ketjun aiheeseen liitykkään.. :D

-
[QUOTE="jep";28966694]Kersanko pitäisi KAIKKIEN menot määrittää? Kyllä ne lapset syntyy osaksi laumaa eikä miksikään keskipisteiksi joiden pillin mukaan äidin ystävienkin pitäisi tanssi.

Tässä on taas kerran yksi näitä elämänsä super-sankari äitejä joka on tehnyt ITSE ITSESTÄÄN korvaamattoman. Liekkö niin surkea itsetunto ettei muu auta kuin pönkittää lapsen kautta minuuttaan.

Lapsen EDUSTA tässä ei ole kyse. Lapsen etu on omistaa kaksi turvaisaa vanhempaa joihin luottaa yhtä vahvasti. Valitettavasti osa naisista sabotoimalla sabotoi tätä oikeutta tehdessään itsestään korvaamattoman. Lapsi ei opi luottamaan isään jos arvon rouva ei siihen edes tilaisuutta suo.

Itsekeskeiset äidit toimii näin.[/QUOTE]

Me pyritään miehen kanssa hoitamaan vuorotellen nukuttamiset ym. iltarutiinit tai jotenkin sinnepäin. Että tä asia ei ihan justiinsa kosketa mua.

Mä en siltikään oikein ymmärrä yhtä juttua... mun mielestä äiti on aika korvaamaton, joten sen tuskin tarvii tehdä itsestään korvaamatonta? Tai ainakin mun äiti on mulle korvaamaton. Ja sun mielestä äiti, joka haluaa nukuttaa lapsensa, pönkittää vaan itsetuntoaan? Ja sen lisäksi se vielä sabotoi lastaan nukuttamalla sen? Vittu mikä paska mutsi!!!!!!

En vaan ymmärrä kaltaisiasi rasittavia ihmisiä, jotka kokevat olevansa oikeutettuja määrittelemään mikä on jollekkin tärkeää ja mikä ei. Jos äiti haluaa nukuttaa lapsensa joka ilta, niin sitten se tekee sen? Mä en voi käsittää "ystäviä" jotka tuollaisesta alkaa nipottamaan.

En ymmärrä miksi tässä tilanteessa lapsi määrittäisi kaikkien menot? Ainoastaan lapsen äiti oli päättänyt jäädä kotiin nukuttamaan lapsensa, miten se niiden muiden menoihin vaikuttaa? Nehän voi ihan vapaasti tehdä mitä tekevät. On aika karua, jos ystävyydestä tulee velvoite, joka on pakko hoitaa.

Jos mun ystävä sanoo, että se haluaa nukuttaa lapsensa joka ilta, niin sitten se tekee niin. Mun mielestä se on ainoastaan hieno asia. Kyllä mä voin nähdä sitä jonakin muunakin aikana, kuin juuri silloin. Ihan sama, jos se harrastaisi pitsinnypläystä joka ilta kello 18.00- 20.00. Mikä mä olisin siltä vaatimaan, että sen on nyt aivan kertakaikkisen pakko olla harrastamatta, koska sen pitää tavata just silloin mut. Ei sillä, että mulla olis mitään menoa kello 16.00- 18.00, mutta sen nyt vaan pitää joustaa. Koska sen pitää joustaa.

"iiik"
[QUOTE="vieras";28966738]Miten niin kaukana lapsen parhaasta? :D meidän lapsi voi oikein hyvin :)[/QUOTE]

Saattaistahan se lapselle olla parempi jos isä tai äiti kelpaa iltatoimiin eikä ole äidin itsekäästi omima oikeus. Kaksi tukijalkaa on aina parempi kuin yksi...

Totta kai voit selittää omanapaisuuttasi lapsen parhaalla, ethän ole edes muuta mahdollisuutta suonnut lapsellesi. Sinusta kaikki on kiinni ja sinun parhaasta. Ei lapsen.

"kolmen äiti"
[QUOTE="vieras";28966493]Sulla on järkevä ystävä. Lapsen kuuluu ja pitääkin mennä ystävän edelle. Jos ei mene, on jotain pahasti pielessä.[/QUOTE]

No mullakin on sitten todella pahasti pielessä jotain. Samoin on miehelläni ja lapsillani. Ei olisi minkäänlainen ongelma nimittäin olla yhtä iltaa pois kotoa, ei minulle, ei miehelle eikä lapsille. 6v 4v ja 2v.

Vauva- aika on asia erikseen, mutta jossain vaiheessa sitä napanuoraa kannattaa vähän ruveta löysyttämään. ;)

-
[QUOTE="iiik";28966803]Saattaistahan se lapselle olla parempi jos isä tai äiti kelpaa iltatoimiin eikä ole äidin itsekäästi omima oikeus. Kaksi tukijalkaa on aina parempi kuin yksi...

Totta kai voit selittää omanapaisuuttasi lapsen parhaalla, ethän ole edes muuta mahdollisuutta suonnut lapsellesi. Sinusta kaikki on kiinni ja sinun parhaasta. Ei lapsen.[/QUOTE]

Joo, on kyllä ihan kauheeta lapsen pahoinpitelyä. Kuinka kehtaa. Tollasiakin juttuja menee tuollalailla omimaan.
Paskamutsi. On kyllä kerrassaan. Voiko enää itsekeskeisempää löytyä.

"Just"
Tasa-arvon nimissä tämänkin tilanteen voi kääntää toisin päin.

Kuvitellaan, että kaksivuotiaalla on menossa todella voimakas isäkausi. Perheessä on tapana, että isä hoitaa nukutuksen, ja se on isän ja lapsen oma yhteinen juttu. Isän vanha ystävä haluaisi tavata tämän juuri iltanukutuksen aikaan, ja isä kieltäytyy, edellä mainittuihin syihin vedoten.

Kai olemme kaikki yhtä mieltä siitä, että isä on sairaalloisen itsekeskeinen ja vahingoksi lapselleen.

"jep"
Me pyritään miehen kanssa hoitamaan vuorotellen nukuttamiset ym. iltarutiinit tai jotenkin sinnepäin. Että tä asia ei ihan justiinsa kosketa mua.

Mä en siltikään oikein ymmärrä yhtä juttua... mun mielestä äiti on aika korvaamaton, joten sen tuskin tarvii tehdä itsestään korvaamatonta? Tai ainakin mun äiti on mulle korvaamaton. Ja sun mielestä äiti, joka haluaa nukuttaa lapsensa, pönkittää vaan itsetuntoaan? Ja sen lisäksi se vielä sabotoi lastaan nukuttamalla sen? Vittu mikä paska mutsi!!!!!!

En vaan ymmärrä kaltaisiasi rasittavia ihmisiä, jotka kokevat olevansa oikeutettuja määrittelemään mikä on jollekkin tärkeää ja mikä ei. Jos äiti haluaa nukuttaa lapsensa joka ilta, niin sitten se tekee sen? Mä en voi käsittää "ystäviä" jotka tuollaisesta alkaa nipottamaan.

En ymmärrä miksi tässä tilanteessa lapsi määrittäisi kaikkien menot? Ainoastaan lapsen äiti oli päättänyt jäädä kotiin nukuttamaan lapsensa, miten se niiden muiden menoihin vaikuttaa? Nehän voi ihan vapaasti tehdä mitä tekevät. On aika karua, jos ystävyydestä tulee velvoite, joka on pakko hoitaa.

Jos mun ystävä sanoo, että se haluaa nukuttaa lapsensa joka ilta, niin sitten se tekee niin. Mun mielestä se on ainoastaan hieno asia. Kyllä mä voin nähdä sitä jonakin muunakin aikana, kuin juuri silloin. Ihan sama, jos se harrastaisi pitsinnypläystä joka ilta kello 18.00- 20.00. Mikä mä olisin siltä vaatimaan, että sen on nyt aivan kertakaikkisen pakko olla harrastamatta, koska sen pitää tavata just silloin mut. Ei sillä, että mulla olis mitään menoa kello 16.00- 18.00, mutta sen nyt vaan pitää joustaa. Koska sen pitää joustaa.
Luitko ollenkaan aloitusta? tämä ystävä on tulossa ulkomailta hyvin lyhyelle visiitille ja haluaisi nähdä, tiukasta aikataulusta huolimatta? Kyse ei ole siitä että "siirretään huomiselle".

Korvaamaton ja korvaamaton. Miten isät sitten voi olla poissa nukutustilanteesta? Minusta lapselle isä on ihan yhtä korvaamaton kuin äitikin? Miksi sitten miehet ei nostakaan itseään jalustalle tässä kohtaa vaan voi priorisoida joskus asiat vähän toisinkin?

Lapsi tulee lauman osaksi. Ei keskipisteeksi. En voi minäkään sille voi mitään että en ymmärrä ihmisiä jotka ei voi yhtä päivää elämästää "uhrata" ystävälle, tai siis yhtä iltaa 365 illasta joustaa niin - no niin kuin täällä joku sanoo, ei ole ystävävyyden arvoinen.

Outoa ripustautumista lapseen. Kun ihan oikeasti se yksi ilta ei vaurioita lasta. Päinvastoin lapsi saa aikaa sen toisen korvaamattoman kanssa. Isällekin voi olla ihan mukavaa...ainoa kuka tässä on keskipisteenä on äiti. Ja hänen itsekeskeisyys. Ei hän ei ajattelen sen kummemmin lasta kuin sitä ystäväänsäkään. Ainoastaa ihan vaan omaa napaansa.

"vieras"
[QUOTE="iiik";28966803]Saattaistahan se lapselle olla parempi jos isä tai äiti kelpaa iltatoimiin eikä ole äidin itsekäästi omima oikeus. Kaksi tukijalkaa on aina parempi kuin yksi...

Totta kai voit selittää omanapaisuuttasi lapsen parhaalla, ethän ole edes muuta mahdollisuutta suonnut lapsellesi. Sinusta kaikki on kiinni ja sinun parhaasta. Ei lapsen.[/QUOTE]

Isä on kyllä nukuttanut lastamme, kun on ollut tilanne että en voinut olla kotona siihen aikaan. Ja toisekseen, en ole mitenkään ominut nukutusta. Jos isä nyt välttämättä haluaisi nukuttaa lapsen, se olisi minulle ihan fine. Silti haluan olla kotona iltaisin, sanomassa ja suukottamassa hyvät yöt ennenkuin painuu isän kanssa nukkumaan. Jos se tekee minusta paskan äidin, niin olkoon niin :D

Meillä nyt vaan menee työnjako näin, että minä olen hoitanut iltanukutukset koska se on imetyksen jälkeen luontevaa. Isällä ja lapsella on sitten omat juttunsa.

Sun juttusi taas on täysin naurettavia :)

"jep"
[QUOTE="Just";28966817]Tasa-arvon nimissä tämänkin tilanteen voi kääntää toisin päin.

Kuvitellaan, että kaksivuotiaalla on menossa todella voimakas isäkausi. Perheessä on tapana, että isä hoitaa nukutuksen, ja se on isän ja lapsen oma yhteinen juttu. Isän vanha ystävä haluaisi tavata tämän juuri iltanukutuksen aikaan, ja isä kieltäytyy, edellä mainittuihin syihin vedoten.

Kai olemme kaikki yhtä mieltä siitä, että isä on sairaalloisen itsekeskeinen ja vahingoksi lapselleen.[/QUOTE]

On. Koska evää lapselta toisen vanhemman osuuden. Lapsella on tasan sellaisia "äiti"- tai "isä" -kausia kuin hänelle opetetaan ja ohjastetaan. Ihan vanhempien toimesta.

Ajatelkaa jos sille isälle sitten sattuisi jotain - joutuu vaikka sairaalaa . Ai kamalaa, lapsi joutuisi raukka parka nukahtamaan äidin hoivassa. Ihan oikeasti, tämäkö on lapsen etu???

"jep"
[QUOTE="vieras";28966837]Isä on kyllä nukuttanut lastamme, kun on ollut tilanne että en voinut olla kotona siihen aikaan. Ja toisekseen, en ole mitenkään ominut nukutusta. Jos isä nyt välttämättä haluaisi nukuttaa lapsen, se olisi minulle ihan fine. Silti haluan olla kotona iltaisin, sanomassa ja suukottamassa hyvät yöt ennenkuin painuu isän kanssa nukkumaan. Jos se tekee minusta paskan äidin, niin olkoon niin :D

Meillä nyt vaan menee työnjako näin, että minä olen hoitanut iltanukutukset koska se on imetyksen jälkeen luontevaa. Isällä ja lapsella on sitten omat juttunsa.

Sun juttusi taas on täysin naurettavia :)[/QUOTE]

Niin mikä sitten on naurettavaa - joskus voi niinkin ajatella että on naurettava jos elämässä ei ole muita tärkeitä kuin lapset. Tai että ei edes yhtä iltaa voi ystävälleen "uhrata"

"vieras"
[QUOTE="jep";28966857]Niin mikä sitten on naurettavaa - joskus voi niinkin ajatella että on naurettava jos elämässä ei ole muita tärkeitä kuin lapset. Tai että ei edes yhtä iltaa voi ystävälleen "uhrata"[/QUOTE]

Valitettavasti aina ei menot osu yksiin, ei sille mitään voi. :) Itse olen ekana vauvavuonna perunut menoni esim. kaverin läksiäisjuhliin, kun vauva oli 4 kk. Samaten toisen kaverit polttarit jäi välistä, kun en halunnut vauvaa jättää. Molemmat ymmärsi, ja ollaan sitten nähty muissa merkeissä :)

"Just"
[QUOTE="jep";28966851]On. Koska evää lapselta toisen vanhemman osuuden. Lapsella on tasan sellaisia "äiti"- tai "isä" -kausia kuin hänelle opetetaan ja ohjastetaan. Ihan vanhempien toimesta.

Ajatelkaa jos sille isälle sitten sattuisi jotain - joutuu vaikka sairaalaa . Ai kamalaa, lapsi joutuisi raukka parka nukahtamaan äidin hoivassa. Ihan oikeasti, tämäkö on lapsen etu???[/QUOTE]

No mitäs, jos sekä isä että äiti joutuvat sairaalaan? Pitäisikö lapsi totuttaa ensi- ja turvakotiinkin siltä varalta, että menettää molemmat vanhempansa onnettomuudessa?

Tuo on vähän samaa sarjaa kuin kaverini toteamus, että olen vastuuton kun täysimetän esikoistani. Mitä jos joudun onnettomuuteen eikä vauva osaa syödä pullosta!

En ole vielä onneksi joutunut, sen sijaan esikoinen ja nyt jo kuopuskin tuli näppärästi syötettyä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28966872]Valitettavasti aina ei menot osu yksiin, ei sille mitään voi. :) Itse olen ekana vauvavuonna perunut menoni esim. kaverin läksiäisjuhliin, kun vauva oli 4 kk. Samaten toisen kaverit polttarit jäi välistä, kun en halunnut vauvaa jättää. Molemmat ymmärsi, ja ollaan sitten nähty muissa merkeissä :)[/QUOTE]

Mutta joku kertoi ettei ikinä voi olla iltaa poissa nukuttamisen takia. Siinä ei puhuta enää "aina ei menot osu yksiin" -tapauksista.

-
[QUOTE="jep";28966835]Luitko ollenkaan aloitusta? tämä ystävä on tulossa ulkomailta hyvin lyhyelle visiitille ja haluaisi nähdä, tiukasta aikataulusta huolimatta? Kyse ei ole siitä että "siirretään huomiselle".

Korvaamaton ja korvaamaton. Miten isät sitten voi olla poissa nukutustilanteesta? Minusta lapselle isä on ihan yhtä korvaamaton kuin äitikin? Miksi sitten miehet ei nostakaan itseään jalustalle tässä kohtaa vaan voi priorisoida joskus asiat vähän toisinkin?

Lapsi tulee lauman osaksi. Ei keskipisteeksi. En voi minäkään sille voi mitään että en ymmärrä ihmisiä jotka ei voi yhtä päivää elämästää "uhrata" ystävälle, tai siis yhtä iltaa 365 illasta joustaa niin - no niin kuin täällä joku sanoo, ei ole ystävävyyden arvoinen.

Outoa ripustautumista lapseen. Kun ihan oikeasti se yksi ilta ei vaurioita lasta. Päinvastoin lapsi saa aikaa sen toisen korvaamattoman kanssa. Isällekin voi olla ihan mukavaa...ainoa kuka tässä on keskipisteenä on äiti. Ja hänen itsekeskeisyys. Ei hän ei ajattelen sen kummemmin lasta kuin sitä ystäväänsäkään. Ainoastaa ihan vaan omaa napaansa.[/QUOTE]

Luin aloituksen. Eli sun mielestä, kun joku, pienellä varoitusajalla suvaitsee tulla pikaiselle visiitille sinun kotimaahasi, sinun on järjestettävä aikaa juuri siihen ajankohtaan, jonka ystäväsi ilmoittaa sopivaksi. Ystävä, joka ei kertaakaan vaivaudu kysymään, edes muodon vuoksi, sinun aikatauluistasi tai sinulle sopivasta ajankohdasta? Mun mielestä tässä tapauksessa sitä joustoa haetaan vaan yhdestä päästä.

Mä en voi käsittää miten naiset voi syyllistää toisiaan ja olla näin kusipäisiä toisiaan kohtaan. Nyt, kun äiti omasta halustaan haluaa nukuttaa lapsen ja olla silloin kotona, niin siitä tuleekin ihan paska ja itsekeskeinen mutsi? Oikea lapsen oikeuksien riistäjä??? Niinkö?
Ootteko te nyt ihan tosissanne?

"vieras"
[QUOTE="vieras";28966894]Mutta joku kertoi ettei ikinä voi olla iltaa poissa nukuttamisen takia. Siinä ei puhuta enää "aina ei menot osu yksiin" -tapauksista.[/QUOTE]

Niin? en minäkään aio nyt jatkossakaan lähitulevaisuudessa olla iltoja poissa kotoa, kun lapseni on vielä pieni. :) sitten kun on isompi niin katsotaan uudestaan.

-
[QUOTE="Just";28966883]No mitäs, jos sekä isä että äiti joutuvat sairaalaan? Pitäisikö lapsi totuttaa ensi- ja turvakotiinkin siltä varalta, että menettää molemmat vanhempansa onnettomuudessa?

Tuo on vähän samaa sarjaa kuin kaverini toteamus, että olen vastuuton kun täysimetän esikoistani. Mitä jos joudun onnettomuuteen eikä vauva osaa syödä pullosta!

En ole vielä onneksi joutunut, sen sijaan esikoinen ja nyt jo kuopuskin tuli näppärästi syötettyä.[/QUOTE]

Niin, ihan totta. Olis varmaan hyvää vanhemmuutta vielä se lapsi varoitteksi lastenkotiin pariksi viikoksi, niin ei sitten joudu ihan vieraaseen tilanteeseen JOS vaikka vanhemmille sattuu jotain.

Oikeasti... kaiken muun lisäksi täällä aliarvioidaan ihmisen kykyä sopeutua. Tiesittekö, että juuri hyvän sopeutumisensa ansiosta ihminen on nyt näin pitkällä kuin on. Jos sille äidille jotain sattuu joskus, niin eiköhän se lapsi "sopeudu" nukahtamaan isänsäkkin kanssa.

"vieras"
Luin aloituksen. Eli sun mielestä, kun joku, pienellä varoitusajalla suvaitsee tulla pikaiselle visiitille sinun kotimaahasi, sinun on järjestettävä aikaa juuri siihen ajankohtaan, jonka ystäväsi ilmoittaa sopivaksi. Ystävä, joka ei kertaakaan vaivaudu kysymään, edes muodon vuoksi, sinun aikatauluistasi tai sinulle sopivasta ajankohdasta? Mun mielestä tässä tapauksessa sitä joustoa haetaan vaan yhdestä päästä.

Mä en voi käsittää miten naiset voi syyllistää toisiaan ja olla näin kusipäisiä toisiaan kohtaan. Nyt, kun äiti omasta halustaan haluaa nukuttaa lapsen ja olla silloin kotona, niin siitä tuleekin ihan paska ja itsekeskeinen mutsi? Oikea lapsen oikeuksien riistäjä??? Niinkö?
Ootteko te nyt ihan tosissanne?
Sieltä ulkomailta ei niin vain tulla kyläilemään ja vaihdeta ajankohtaa, joten sinun mielestäsi on ok että ystävän näkeminen jää väliin nukuttamisen takia?

• Tykkää
Reactions: Millenia
"Just"
[QUOTE="vieras";28966939]Sieltä ulkomailta ei niin vain tulla kyläilemään ja vaihdeta ajankohtaa, joten sinun mielestäsi on ok että ystävän näkeminen jää väliin nukuttamisen takia?[/QUOTE]

Näinpä. Sieltä ulkomailta saa viisumin yleensä vain muutamaksi tunniksi kerrallaan ;)

Yhteistyössä