Aaargh kaveria ja sen lapsikeskeisyyttä!

• Viestiketjun aloittaja Napanuora tiukalla
  • Ensimmäinen viesti
"Just"
[QUOTE="Vieras";28966005]Onnea vaan elämään lapsen ehdoilla.

Ei toimis minulla. Ihailen ranskalaisten naisten tapaa olla äiti - lapsi ei määrittele kaikkea, vaan on luonnollinen osa kaikkea muuta elämää.[/QUOTE]

Ihailtavaa joo, viisivuotias istuu rattaissa tutti suussa äidin shoppaillessa, ja saa avokämmenestä jos kitisee.

Toisaalta ymmärrän, että ranskalaisilla naisilla on kovat paineet. Pitää tehdä töitä, näyttää hyvältä ja hoitaa kotityöt kolmn ruokalajin kokkauksineen. Helpompaa olla tällainen suomalainen tuulipukumamma, joka käyttää aikansa leikkipuistoissa ravaamiseen :)

"Vieras"
[QUOTE="vieras";28966056]Siten, että ei sitä yhtä iltaa voi olla poissa. Mitä lapsi tekee kun olet ollut poissa? Tuntuu oudolta isä-suhteelta jos tuon ikäinen kokee surua kun iskä laittaa nukkumaan.[/QUOTE]

Missä kohtaa sanoin, että lapsi tuntee surua jos isä laittaa nukkumaan?!
Heille on todella hyvät välit. Reissaavat paljon kahdestaan, ovat yötäkin poissa ja silloin tietysti isä hoitaa iltatoimet.
Mutta kuten jo sanoinkin, esikoiselle on nyt tullut tärkeäksi, että saa touhuta iltahommat mun kanssa rauhassa. Vauva kun päivisin vie mun aikaani.

Ja tietysti meilläkin on erikoistilanteita, viimeksi silloin kun vauva syntyi. Silloin esikoinen oli isän kanssa kahdestaan, kun me oltiin vauvan kanssa sairaalassa. Hienosti heillä meni se aika :)

Mutta turha tätä kai on koittaa selittää. Me vaan tykätään toimia näin, ja sen ei luulisi ketään haittaavan.

Ja meillä muuten asuu sukulaisia ja ystäviä ulkomailla.. Tapaamiset vaan koitetaan järjestää päiväsaikaan, kivempi pirteänä tavata..

"vieras"
[QUOTE="Vieras";28966138]Missä kohtaa sanoin, että lapsi tuntee surua jos isä laittaa nukkumaan?!
Heille on todella hyvät välit. Reissaavat paljon kahdestaan, ovat yötäkin poissa ja silloin tietysti isä hoitaa iltatoimet.
Mutta kuten jo sanoinkin, esikoiselle on nyt tullut tärkeäksi, että saa touhuta iltahommat mun kanssa rauhassa. Vauva kun päivisin vie mun aikaani.

Ja tietysti meilläkin on erikoistilanteita, viimeksi silloin kun vauva syntyi. Silloin esikoinen oli isän kanssa kahdestaan, kun me oltiin vauvan kanssa sairaalassa. Hienosti heillä meni se aika :)

Mutta turha tätä kai on koittaa selittää. Me vaan tykätään toimia näin, ja sen ei luulisi ketään haittaavan.

Ja meillä muuten asuu sukulaisia ja ystäviä ulkomailla.. Tapaamiset vaan koitetaan järjestää päiväsaikaan, kivempi pirteänä tavata..[/QUOTE]

Ok, eli tässä tapauksessa tietenkin menisit sinne kaveritapaamiseen. Kamalia ovat sellaiset "ystävät" jotka kaikkoavat elämästä lapsiinsa vedoten.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja fjweiroö;28966204:
No jos ei isä saa lasta nukkumaan niin sitten lapsi on hereillä.
Juuri näin. Ei kannata tehdä elämästä vaikeaa.

Jos kaverini kertoisi minulle tuollaisen (teko)syyn, niin kyllä miettisin että tämä kaveri ei arvosta minua pätkääkään.

"apua"
Mä en ymmärrä, että miksi niitä lapsia ylipäätään pitää NUKUTTAA???!!! Lapsen etu on se, että hän osaa nukahtaa itse ja näin ollen auttaa itsensä uneen vaikka kesken yötä herättyään. Tuollaiset lapset, joita nukutetaan, ovat muutenkin surkeita nukkujia! Opettakaa ne kersat nukahtamaan ihan itse ja antakaa sitä huomiota päivällä. Ei sitä yöllä enää tarvitse saada!

"vieras"
[QUOTE="apua";28966375]Mä en ymmärrä, että miksi niitä lapsia ylipäätään pitää NUKUTTAA???!!! Lapsen etu on se, että hän osaa nukahtaa itse ja näin ollen auttaa itsensä uneen vaikka kesken yötä herättyään. Tuollaiset lapset, joita nukutetaan, ovat muutenkin surkeita nukkujia! Opettakaa ne kersat nukahtamaan ihan itse ja antakaa sitä huomiota päivällä. Ei sitä yöllä enää tarvitse saada![/QUOTE]

Höpöhöpö :) Se ettei ymmärrä, on ainoastaan tyhmyyden merkki, tiesitkös.

"vieras"
[QUOTE="apua";28966375]Mä en ymmärrä, että miksi niitä lapsia ylipäätään pitää NUKUTTAA???!!! Lapsen etu on se, että hän osaa nukahtaa itse ja näin ollen auttaa itsensä uneen vaikka kesken yötä herättyään. Tuollaiset lapset, joita nukutetaan, ovat muutenkin surkeita nukkujia! Opettakaa ne kersat nukahtamaan ihan itse ja antakaa sitä huomiota päivällä. Ei sitä yöllä enää tarvitse saada![/QUOTE]

Meidän nukuttamiseen lasken kuuluvaksi iltapesut, yökkärin laiton, iltasadun ja peittelyn sänkyyn pusuineen ja haleineen.

Sinäkö sanot illalla lapselle vain, että ala kalppia sänkyyn? :D

"Vieras"
[QUOTE="vieras";28966411]Meidän nukuttamiseen lasken kuuluvaksi iltapesut, yökkärin laiton, iltasadun ja peittelyn sänkyyn pusuineen ja haleineen.

[/QUOTE]

Samoin meillä.

Ja vauva kannetaan pinnikseen, peitellään, annetaan pusu ja poistutaan huoneesta.

Aika helppoa :)

-

Miksi? Häiritseekö sua jostain syystä se, että joku toinen haluaa olla läsnä lapsensa nukahtamisen hetkellä?
En tiedä miten teillä, mutta meillä toinen lapsi nukahtaa itsekseen ja tarvitsee yöllä jonkun nukuttamaan uudelleen. Toinen nukutetaan ja hän nukahtaa yöllä herättyään ihan itse takaisin. Miksei lapselle saa antaa "huomiota" yöllä? Minäkin käperryn mieluusti mieheni kainaloon herättyäni yöllä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28966493]Sulla on järkevä ystävä. Lapsen kuuluu ja pitääkin mennä ystävän edelle. Jos ei mene, on jotain pahasti pielessä.[/QUOTE]

Jaahas, että kaikki muu elämä unohdetaan kun lapsi syntyy? Jos ystäville ei anna aikaa ja arvostusta, niin he katoavat elämästäsi.

Nämä ovat sitten juuri niitä naisia jotka kärsivät tyhjän pesän syndroomasta ja lapset kärsivät koska äiti on niin kiinni lapsissaan.

Nojohan
Onpa erikoista.

Jos on sitten tekosyy, ei vain halua nähdä. Mua ärsyttää suunnattomasti tuollaisten tekosyiden sanominen. Miksei voi sanoa suoraan että ei halua tavata?

"kalkkis"
Tuo voi olla tekosyy. Minulla on samantapainen ystäväkuvio. Tämä harvoin saapuva kaveri ja täällä asuva kaveri olettavat minulle käyvän mikä aika tahansa tapaamiseen - olenhan vain kotona. Heillä itsellään kun voi olla hohdokasta menoa. Aikoja voidaan ehdotella, mutta ne ovat sellaisia "ehkä silloin" ehdotuksia. Minua ei huvita sopia montaa kertaa miehen kanssa milloin hoitaa lapset. Toisinaan myös suoraan sanoen v*****aa asenne, että minulle voi vain suunnilleen ilmoittaa milloin seurapiirileideille tapaaminen käy. Kas kun meilläkin voi olla neuvola-aikoja, ystävien kanssa sovittuja juttuja, suvun illanistujaisia yms. Olenpahan niin nysvä, etten suoraan ole asiasta sanonut, mutta joskus lipsahtaa jokin samantapainen tekosyy. Kun ei vaan huvita...

"vieras"
[QUOTE="vieras";28966532]Jaahas, että kaikki muu elämä unohdetaan kun lapsi syntyy? Jos ystäville ei anna aikaa ja arvostusta, niin he katoavat elämästäsi.

Nämä ovat sitten juuri niitä naisia jotka kärsivät tyhjän pesän syndroomasta ja lapset kärsivät koska äiti on niin kiinni lapsissaan.[/QUOTE]

Että jos elämässä on tiettyjä asioita, joissa lapsi menee edelle (esim.äiti haluaa olla illat ja yöt lapsen kanssa) niin sitten ei voi muulloin tavata ystäviään? :D

ja kyllä ne omat lapset nyt vaan menee kaiken muun edelle, ystävä ymmärtää asian kyllä. omaan napaansa tuijottavat ei-ystävät ei sitten ymmärrä minkään vertaa muuta kuin oman napansa päälle.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28966558]Että jos elämässä on tiettyjä asioita, joissa lapsi menee edelle (esim.äiti haluaa olla illat ja yöt lapsen kanssa) niin sitten ei voi muulloin tavata ystäviään? :D

ja kyllä ne omat lapset nyt vaan menee kaiken muun edelle, ystävä ymmärtää asian kyllä. omaan napaansa tuijottavat ei-ystävät ei sitten ymmärrä minkään vertaa muuta kuin oman napansa päälle.[/QUOTE]

Eli äiti haluaa olla 365 iltaa vuodessa kotona? Ikinä ei voida tehdä niinkuin ystävälle sopii? Eli ystävä saa aina joustaa koska hän ei ole niin arvostettu kuin lapsi?

-
[QUOTE="vieras";28966645]Eli äiti haluaa olla 365 iltaa vuodessa kotona? Ikinä ei voida tehdä niinkuin ystävälle sopii? Eli ystävä saa aina joustaa koska hän ei ole niin arvostettu kuin lapsi?[/QUOTE]

Ei tietenkään ystävä ole niin arvostettu kuin oma lapsi? Kai se nyt on kaikille ihan selvää?

"vieras"
[QUOTE="vieras";28966645]Eli äiti haluaa olla 365 iltaa vuodessa kotona? Ikinä ei voida tehdä niinkuin ystävälle sopii? Eli ystävä saa aina joustaa koska hän ei ole niin arvostettu kuin lapsi?[/QUOTE]

No jos ystävälle sitten sattuu sopimaan pelkät illat klo. 19-21, niin sitten saa luvan joustaa. Näin on. :)

"vieras"
[QUOTE="vieras";28966655]No jos ystävälle sitten sattuu sopimaan pelkät illat klo. 19-21, niin sitten saa luvan joustaa. Näin on. :)[/QUOTE]

Ymmärrän tuon ainoastaan jos olet yh, muuten minusta on sairasta ettet voi jättää lasta isälleen, edes kerran vuodessa... huh huh.

Pöäää
[QUOTE="kalkkis";28966554]Tuo voi olla tekosyy. Minulla on samantapainen ystäväkuvio. Tämä harvoin saapuva kaveri ja täällä asuva kaveri olettavat minulle käyvän mikä aika tahansa tapaamiseen - olenhan vain kotona. Heillä itsellään kun voi olla hohdokasta menoa. Aikoja voidaan ehdotella, mutta ne ovat sellaisia "ehkä silloin" ehdotuksia. Minua ei huvita sopia montaa kertaa miehen kanssa milloin hoitaa lapset. Toisinaan myös suoraan sanoen v*****aa asenne, että minulle voi vain suunnilleen ilmoittaa milloin seurapiirileideille tapaaminen käy. Kas kun meilläkin voi olla neuvola-aikoja, ystävien kanssa sovittuja juttuja, suvun illanistujaisia yms. Olenpahan niin nysvä, etten suoraan ole asiasta sanonut, mutta joskus lipsahtaa jokin samantapainen tekosyy. Kun ei vaan huvita...[/QUOTE]

Samamoisia kokemuksia täällä. Jos sanon, että lähden silloin ja silloin toiste mammakavereiden kanssa esim lenkille, niin lenkkiä pitäisi siirtää, koska "ainahan lenkille pääsee"

"vieras"
[QUOTE="vieras";28966674]Ymmärrän tuon ainoastaan jos olet yh, muuten minusta on sairasta ettet voi jättää lasta isälleen, edes kerran vuodessa... huh huh.[/QUOTE]

Voinhan mä jättää. Tänäänkin isä lähtee lapsen kanssa touhuamaan heti kun pääsee töistä klo. 14 :) Sitten olen varmaan yksin tuonne ilta 19 saakka, kun usein heillä venähtää pitkään kyläillessä jne. Mulla on aikaa tehdä mitä lystään, harrastaa, nähdä ystäviä jne.

MUTTA iltarutiinien aikaan haluan olla lapsen kanssa ja piste. :)

"vieras"
[QUOTE="vieras";28966493]Sulla on järkevä ystävä. Lapsen kuuluu ja pitääkin mennä ystävän edelle. Jos ei mene, on jotain pahasti pielessä.[/QUOTE]

Ja ystävä menee lapsen edelle, jos lapsi joutuu kerran isänsä nukuttamaksi? Käsitätkö nyt yhtää mikä sun kommentissasi on pahasti pielessä?

"jep"
Mä en taas tajua, että miksi tämän ystävän pitää venyä niin kovasti jonkun muun menojen takia? Tai eritoten, että miksi juuri hän tekee niin väärin valitessaan lapsensa nukuttamisen, ettekö te muut voi myöhäistää tai aikaistaa menojanne? Miksi te ette tee yhtään väärin?
Kersanko pitäisi KAIKKIEN menot määrittää? Kyllä ne lapset syntyy osaksi laumaa eikä miksikään keskipisteiksi joiden pillin mukaan äidin ystävienkin pitäisi tanssi.

Tässä on taas kerran yksi näitä elämänsä super-sankari äitejä joka on tehnyt ITSE ITSESTÄÄN korvaamattoman. Liekkö niin surkea itsetunto ettei muu auta kuin pönkittää lapsen kautta minuuttaan.

Lapsen EDUSTA tässä ei ole kyse. Lapsen etu on omistaa kaksi turvaisaa vanhempaa joihin luottaa yhtä vahvasti. Valitettavasti osa naisista sabotoimalla sabotoi tätä oikeutta tehdessään itsestään korvaamattoman. Lapsi ei opi luottamaan isään jos arvon rouva ei siihen edes tilaisuutta suo.

Itsekeskeiset äidit toimii näin.

Yhteistyössä