Aaargh kaveria ja sen lapsikeskeisyyttä!

• Viestiketjun aloittaja Napanuora tiukalla
  • Ensimmäinen viesti
"Mie"
Mä kerron näitä tekosyitä silloin, kun meno ei kiinnosta. Osa vanhoista ystävistä elää yhä kuten 15 vuotta sitten ja mulla on olo, ettei ole mitään yhteistä. Sanon mieluummin, ettei isä voi nukuttaa ja menen sitten illalla uimaan tai salille. Jos seura on yhtään väkinäistä niin en mene. En vaan kehtaa suoraan sanoa, ettei vois vähempää kiinnostaa.
Mä en kehtais kellekään kyllä tunnustaa jos mulla olis noin onneton mies!

nohh
[QUOTE="Mie";28965752]Mä en kehtais kellekään kyllä tunnustaa jos mulla olis noin onneton mies![/QUOTE]

Eihän mulla ole.... voin sanoa, ettei isä voi nukuttaa. Syytähän ei tartte sanoa. Mun mies nukuttaa ja menen salille. Aloittajan kaveria ei haitannut tuollainen tekosyy. Tottahan se tuskin on...

"mami"
Minusta tuo kuulostaa tekosyyltä. Joko kaverinne ek halua tulla tapaamiseen tai sitten taustalla on jotain perheongelmia minkä takia lapsia ei voi jättää isänsä kanssa keskenään.

Mutta jos tuo on totta, niin kehottaisin häntä ajattelemaan lastaan. On nimittäin melkoinen karhunpalvelus totuttaa lapsi hallitsijan asemaan, jonka ympärillä koko muu maailma pyörii. Koska siitä että molemmat vanhemmat laittavat lapsen nukkumaan, ei ole haittaa vaan pikemminkin päinvastoin, miksi niin ei tehtäisi? Se että 2,5-vuotias lapsi ei HALUA, ei todellakaan ole riittävä syy.

"jkl"
[QUOTE="minela";28965344]Lasten takia tulee esteitä, ymmärrän. Sitä en ymmärrä, että 2,5-vuotiaan normaalit iltapuuhat isän kotona ollessa on este.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Eipä tunnu paljoa teidän ystävyytenne hänelle merkitsevän. Ymmärtäisin jos lapsi olisi vaikka korkeassa kumeessa tai jos lapsella ei olisi isää mukana Suomessa eikä lastenhoito sen vuoksi järjestyisi.

ihme menoa
Siis ette voi nähdä milloinkaan muulloin kun juuri lapsen nukkumaanmeno aikaan? Nähkää vähän aiemmin, niin tää yksi voi siitä sit hilpaista kotiin lasta nukuttamaan.

"Mie"
[QUOTE="mami";28965769]Minusta tuo kuulostaa tekosyyltä. Joko kaverinne ek halua tulla tapaamiseen tai sitten taustalla on jotain perheongelmia minkä takia lapsia ei voi jättää isänsä kanssa keskenään..[/QUOTE]

Voi hyvin olla näin. Ehkä ei luota mieheensä. Tunnenn yhden äidin joka voisi juuri toimia näin koska ei uskalla jättää lastaan illaksi isälle. Joo, mielestäni heidän tulisikin erota mutta se onkin toinen juttu. Kulissit pitää....

"Hipsukka"
Minustakin kuulostaa aika oudolta. Mullakin tosin on kaveri, joka nukkuu edelleen 5 vuotiaan tyttärensä vieressä koska lapsi ei muuten muka osaa nukkua. No jokainen tekee tyylillään, mutta minusta tu on vanhempien pompottamista lapsen taholta.

"Huh"
[QUOTE="jkl";28965770]Samaa mieltä. Eipä tunnu paljoa teidän ystävyytenne hänelle merkitsevän. Ymmärtäisin jos lapsi olisi vaikka korkeassa kumeessa tai jos lapsella ei olisi isää mukana Suomessa eikä lastenhoito sen vuoksi järjestyisi.[/QUOTE]

Oletan, että ap:llä yksi lapsi - voi ottaa mahdollinen pikkusisarus koville.. Meillä 2.5v ei tee päätöksiä siitä, kuka nukuttaa. Välillä huutaa jos ei saa tahtoaan läpi, mutta eipä ole siitä vahingoittunut. Ja sitä huutoa piisaa milloin mistäkin syystä ihan päiväsaikaankin :)

naiset
Ette te sille lapselle jumalia ole arvon äidit. TE ITSE TEETTE itsetänne sellaisia, aika vitun itsekeskeistä touhua.

Antakaa lapsen tottua isään. Älkää olko niin hemmetin omistavia - mikä teitä riivaa? huono itsetuntoko kun tarttee itsensä kohottaa asemaan jossa on niin korvaamaton että lapsi ei osaa edes nukkua? Teette vaan lapselle karhunpalveluksen.

Menkää nyt itseenne ja hankkikaa itstunto jollain muulla tavalla kuin nostamalla itsenne ykköseksi lapsen elämässä. Hävetkää, aikuiset ihmiset.

"Vieras"
[QUOTE="Vieras";28965173]Tavallaan ymmärrän tätä pois jäävää äitiä.
Nimittäin meilläkään esikoinen ei halua käydä nukkumaan ilman mua. Ja hän on jo 5v. Iskä ei kuulemma vaan osaa niin hyvin lukea iltasatua ja muutenkin lapsi haluaa multa pusut ja halit ennen kuin nukahtaa.
Mä livahdan tarvittaessa sitten omille menoilleni, kun lapsi on nukahtanut. Eli illalla siinä puol ysin aikaan.

Kuopus ei vielä nirsoile. Riittää että joku juotta iltavellin, laittaa sen jälkeen omaan pinnikseen ja tutin suuhun ;D[/QUOTE]

Onnea vaan elämään lapsen ehdoilla.

Ei toimis minulla. Ihailen ranskalaisten naisten tapaa olla äiti - lapsi ei määrittele kaikkea, vaan on luonnollinen osa kaikkea muuta elämää.

"vieras"
Itsekään en halua olla pois lapsen nukkumaanmenoaikana. :) hän on 1-vuotias nyt. Päivät pitkät mulla on aikaa nähdä ystäviä, mutta iltaisin haluan suukotella lapseni unten maille ja pitää kainalossa.

Mutta ainahan näitä tuomitsijoita löytyy, kun ei voida millään ymmärtää toisten valintoja. Lapseni ei mene rikki jos olen yhden illan poissa, mutta ei mene mun kaveritkaan jos haluan ajoittaa tapaamiset päiväsaikaan, enkä iltoihin.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28966022]Itsekään en halua olla pois lapsen nukkumaanmenoaikana. :) hän on 1-vuotias nyt. Päivät pitkät mulla on aikaa nähdä ystäviä, mutta iltaisin haluan suukotella lapseni unten maille ja pitää kainalossa.

Mutta ainahan näitä tuomitsijoita löytyy, kun ei voida millään ymmärtää toisten valintoja. Lapseni ei mene rikki jos olen yhden illan poissa, mutta ei mene mun kaveritkaan jos haluan ajoittaa tapaamiset päiväsaikaan, enkä iltoihin.[/QUOTE]

Eikö lapsella ole isää? Olet siis yh?

"vieras"
[QUOTE="vieras";28966022]Itsekään en halua olla pois lapsen nukkumaanmenoaikana. :) hän on 1-vuotias nyt. Päivät pitkät mulla on aikaa nähdä ystäviä, mutta iltaisin haluan suukotella lapseni unten maille ja pitää kainalossa.

Mutta ainahan näitä tuomitsijoita löytyy, kun ei voida millään ymmärtää toisten valintoja. Lapseni ei mene rikki jos olen yhden illan poissa, mutta ei mene mun kaveritkaan jos haluan ajoittaa tapaamiset päiväsaikaan, enkä iltoihin.[/QUOTE]

1-vuotiaalla ja 2,5-vuotiaalla on aika paljon eroa.

"Vieras"
[QUOTE="vieras";28965697]Herranjumala! Mulla on 2,5v esikoinen ja vaikka äiti on ykkönen, niin iskä vie iltaisin petiin, eihän iskää näe kun on töissä päivät niin se aika otetaan sitten illalla takaisin. Halit ja pusut voi antaa kyllä vaikka päivällä, jos äidillä on joku meno.

Pelkkää pompottelua teillä tuo meininki, lapset tarvitsee myös rajoja ja sitä, ettei aina saa kaikkea mitä haluaa.[/QUOTE]

No juu, meillä on niin hyvin että isä pääsee töistä joka päivä klo 14. Että siinä on esikoisella ja isällä hyvin aikaa touhuta keskenään =)
Ja mieluummin mäkin hoidan omat menoni, kaveritapaamiset ym. päivällä. Ei niin kamalasti huvita enää illalla minnekään lähteä.

Ja miten "saa kaiken minkä haluaa" toteutuu meillä? Meillä on rajoja, paljonkin. Jos iltahetkestä on tullut mun ja esikoisen "juttu" (mikä on juuri nyt varsin tärkeä hänelle vauvan synnyttyä), niin miten se on pompottelua?

"vieras"
Ettekö voi tavata joko ennen tai jälkeen lapsen nukkumaanmenon? Kyse ei välttämättä ole siitä, etteikö kaverisi pystyisi olla erossa lapsestaan. Mutta isä voi olla vastentahtoinen, jos nukkumaanmeno on hyvin vaikeaa. Ja jos perheessä vaikka muutenkin syystä tai toisesta kireä tilanne, ei äiti halua lisätä vettä myllyyn.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";28966043]No juu, meillä on niin hyvin että isä pääsee töistä joka päivä klo 14. Että siinä on esikoisella ja isällä hyvin aikaa touhuta keskenään =)
Ja mieluummin mäkin hoidan omat menoni, kaveritapaamiset ym. päivällä. Ei niin kamalasti huvita enää illalla minnekään lähteä.

Ja miten "saa kaiken minkä haluaa" toteutuu meillä? Meillä on rajoja, paljonkin. Jos iltahetkestä on tullut mun ja esikoisen "juttu" (mikä on juuri nyt varsin tärkeä hänelle vauvan synnyttyä), niin miten se on pompottelua?[/QUOTE]

Aloituksessa kaveri tulee ulkomailta asti tapaamiseen, mutta sinua ei huvittaisi mennä?

Lapsen on hyvä tottua että on myös erikoistilanteita, aina ei äiti vaan voi olla nukuttamassa.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";28966043]No juu, meillä on niin hyvin että isä pääsee töistä joka päivä klo 14. Että siinä on esikoisella ja isällä hyvin aikaa touhuta keskenään =)

Ja miten "saa kaiken minkä haluaa" toteutuu meillä? Meillä on rajoja, paljonkin. Jos iltahetkestä on tullut mun ja esikoisen "juttu" (mikä on juuri nyt varsin tärkeä hänelle vauvan synnyttyä), niin miten se on pompottelua?[/QUOTE]

Siten, että ei sitä yhtä iltaa voi olla poissa. Mitä lapsi tekee kun olet ollut poissa? Tuntuu oudolta isä-suhteelta jos tuon ikäinen kokee surua kun iskä laittaa nukkumaan.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28966040]Ja siis isä ei "osaa" laittaa lasta oikein nukkumaan vai hänelle ei suoda tälläistä kunniatehtävää?[/QUOTE]

Osaa laittaa ja en mä ole estänyt :) mutta meillä nyt vaan on tää tyyli. Mies kylvettää ja lukee iltasadun JOS ei ole töissä, sit mä imetän ja sen jälkeen silittelen uneen.

Mä arvostaisin jonkun ulkomailta vierailevan, harvinaisen ystävän jopa niin korkealle että jos nukkumaanmeno ja iltatoimet isän kanssa olisi yhtä huutoa, niin sen yhden ainoan illan se muksu saisi olla vaikka isänsä kainalossa, katsella piirrettyjä ja nukahtaa sohvalle, josta isä kantaisi sit nukkumaan.
Unirytmi palautuisi parin päivän kuluessa sillä lapsella.

• Tykkää
Reactions: Millenia

Yhteistyössä