Kävisittekö tällaisessa lounaspaikassa/kahvilassa?

  • Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
Mä olen hyvä leipomaan ja laittamaan ruokaa.*

Perustaisin sellaisen, jossa on vain 2-3 vaihtoehtoa lounaaksi, terveellistä kotiruokaa, joku lounassalaatti ja mun leipomaa leipää, leivonnaisia, täyttettyjä sämpylöitä ym. Suunnattu suht kevyttä toimistotyötä tekeville.

Seinillä esim. vaihtuva valokuvanäyttely tai jonkun maalauksia ja piirroksia ym. Ehkä jotain muutakin myytävää, mikä sopii sinne. Esim. designkamaa keittiöön. Tai jos tilaa on, second hand shop lasten vaatteille. Tai jonkun erikoisen jutun edustus.

Myös pokkarihylly, josta voi ostaa luettuja tai vaihtaa omansa.

Se olisi sellainen, missä itse mielelläni kävisin hakemassa joskus sämpylän tai salaatin mukaan, joskus lounaalla.*Se olisi auki aamusta työmatkalaisten takia ja noin 14-15 asti, ehkä lauantaina 10-14.

Paikka esim. Hakaniemi.
 
"noh"
Ei hirveesti tuu käytyä ulkona syömässä mutta jos olisi tarvetta niin salaatit ja täytetyt sämpylät kuulostais tosi hyvältä! Sellaista kaivattaisiin näiden pizzojen ja kebabien lomaan. Tuo muu oheisjuttu ei mua nyt niin kiinnosta mutta mikä ettei? :)
 
"..."
Joo ja sellainen johon kotiäiditkin voisi tulla edullisesti lounastamaan lasten kanssa, eli edulliset lasten hinnat ja leikkipaikka. Oheiskama voisi mun mielestä olla enemmän just jotain keittiötarviketta ja "syötävää", vaikka jotain luomuhilloja, mehuja tms Tai sitten jotain pussitettuja välipalasettejä luomupähkinöitä tms.
 
"vieras"
Kunnon kotiruokaa ja salattibaari, jos jotain myytävää niin syötävää
En todellakaan kaipaa lounaspaikkaani kirpputoria tms vaikka niissä mielellään käynkin.
 
"vieras"
Jos olisin töissä Hakaniemessä, lounaan hinta-laatu -suhde olisi kohdallaan, lounassetelit kävisivät maksuvälineeksi ja ilmapiiri kahvilassa olisi rauhallinen (ei siis mikään kotiäitien lasten temmellyspaikka), voisin käydä lounaalla joka arkipäivä.
 
"aapee"
Kotitekoinen ruoka kuulostaa hyvältä, mutta jos itse menen syömään,en varmaan etsisi muuta ostettavaa. Ja hinta ratkaisee....
Se muu myytävä olisi siis vaan jotain pientä, joka saattaisi houkutella jonkun sisään. Esim. just pieni valikoima luomuhilloja, tai jonkun tekemiä kivoja tiskirättejä tai tiskiharjoja ym.

Hinta olisi sellainen että lounarilla saa sen. Lasten annos puolet.
 
"aapee"
[QUOTE="noh";28958238]Ei hirveesti tuu käytyä ulkona syömässä mutta jos olisi tarvetta niin salaatit ja täytetyt sämpylät kuulostais tosi hyvältä! Sellaista kaivattaisiin näiden pizzojen ja kebabien lomaan. Tuo muu oheisjuttu ei mua nyt niin kiinnosta mutta mikä ettei? :)[/QUOTE]

Nimenomaan. Nykyään jos joku myy kotiruokaa, se on sitten raskaimmasta päästä. Mutta harva toimistotyöläinen haluaa vetää hirveän raskasta annosta.

Oheisjuttu olisi vaan houkutin.
 
"Kokki"
Juu ihana juttu.
Ei kirjoja.
Auki aamusta iltaan.
Harvoin löytää kivaa paikkaa minne mennä illalla iltapalalle.
Sunnuntaisi vois koota oman aamupalan.
Ihania keittoja kivoilla lisukkeilla. Niitä voisi saada mukaan. Siitä tuli eilen ohjelma ja oli huippu suosittu jonkun koulun vieressä.

Leipoisit makoisia leipiä. Ihana paikka tulisi.
 
"aapee"
[QUOTE="...";28958246]Joo ja sellainen johon kotiäiditkin voisi tulla edullisesti lounastamaan lasten kanssa, eli edulliset lasten hinnat ja leikkipaikka. Oheiskama voisi mun mielestä olla enemmän just jotain keittiötarviketta ja "syötävää", vaikka jotain luomuhilloja, mehuja tms Tai sitten jotain pussitettuja välipalasettejä luomupähkinöitä tms.[/QUOTE]

Joo, satsaisin tähän, koska olen huomannut itse kaupungilla, ettei siihen yleisesti satsata. Lasten ruuan hinta olisi paljon edullisempi ja sapuska sellaista, että lapsillekin voisi maistua. Ei mitään nauravat nakit ja kierreranskikset, mutta perusruokaa mitä kotonakin tehdään. Esim. Lindströmin pihvit ja puikulaperunamuusi tms. Joka päivä olisi joku eri salaatti tyyliin kana-ceasar, lohisalaatti ym.
 
"aapee"
[QUOTE="herkkusuu";28958256]eikös hesassa ole kalliit vuokrat?[/QUOTE]

No on, mutten voi perustaa sitä Somerolle, vaikka siellä olisi halvempaa, koska asun Helsingissä :)

Olen itse Hakaniemessä töissä, ja siellä on paljon toimistotyöläisiä, varsinkin naisia, ja tällainen paikka puuttuu. Ja se on muillekin hyvien yhteyksien päässä (siis esim. kotiäideille).
 
"vieras"
Joo ja tosiaan jotain muutakin syötävää hyvä olla aikuisillekin kuin pelkästään salaattia tai täytettyjä leipiä. Vaikka ne hyviä onkin niin usein lounaaksi kuitenkin tekee mieli syödä jotain lämmintä ruokaa, eikä sen tarvitse olla pihviä jne.
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";28958265]Kunnon kotiruokaa ja salattibaari, jos jotain myytävää niin syötävää
En todellakaan kaipaa lounaspaikkaani kirpputoria tms vaikka niissä mielellään käynkin.[/QUOTE]

Voi olla se se second hand shop olisi aika työllistävä siihen tuottoon nähden. Jonkun pienen luomuyrittäjän edustus olisi hyvä. Hilloja, hunajaa jne. Jouluna valmiiksi paketoituja lahjoja opeille ym.
 
"Vieras"
Täällä eräs kahvila myy keittolounaita.
Annos keittoa, maito, voinappi ja 2palaa leipää.

Se on suosittu. Ainoa miinus on et ei voi santsata.
Annokseen kuuluvat vain nuo.
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";28958272]Jos olisin töissä Hakaniemessä, lounaan hinta-laatu -suhde olisi kohdallaan, lounassetelit kävisivät maksuvälineeksi ja ilmapiiri kahvilassa olisi rauhallinen (ei siis mikään kotiäitien lasten temmellyspaikka), voisin käydä lounaalla joka arkipäivä.[/QUOTE]

Lounassetelillä saisi sen. Luulen että ne äidit lapsineen olisivat kuitenkin vain pieni osa porukkaa. Suurin osa olisi toimistotyöläisiä lähialueelta.
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";28958345]Joo ja tosiaan jotain muutakin syötävää hyvä olla aikuisillekin kuin pelkästään salaattia tai täytettyjä leipiä. Vaikka ne hyviä onkin niin usein lounaaksi kuitenkin tekee mieli syödä jotain lämmintä ruokaa, eikä sen tarvitse olla pihviä jne.[/QUOTE]

Joo, ajatus olisi että yksi lämmin ateriavaihtoehto (esim. keitto, lindströmin pihvit, lohikiusaus, joku pasta, kasvispihvit ym.), joku salaatti ja sitten niitä leipiä.
 
"Vieras"
Kotiruoka ei sisällä teollisia helpotteita.
Pussikastikkeita yms.

Keitoissa voi käyttää pakasteita mut ei valmiita keittopohjia. Esim tomaattikeitto tehdään itse kokonaan.
Iso plussa on kun kerrotaan mitä ruoka sisältää. Luetellaan kaikki aineet.
 

Yhteistyössä