Mitä mieltä miehestä joka ei halua naida heti suhteen alussa?

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Lisään vielä, että monet ihmiset tahtovat seksiä vain vakavassa seurustelusuhteessa. Hyvän suhteen muodostumiseen ei riitä pelkkä seksi vaan tarvitaan paljon muutakin. Siksi ei ole ainakaan huono asia tutustua toiseen ensin muuten. Onhan paljon niitä, jotka menevät siitä seksistä ns. sekaisin ja päätyvät ihan väärän ihmisen kanssa suhteeseen kun yhteisiä arvoja ym. ei ehkä olekaan, vain intohimoa ja seksiä.

On jäänyt mieleen vuosien takaa yksi mies, jota tapailin ja joka muutamien treffien ja suutelujen jälkeen ehdotti treffejä hänen luonaan. Kävi niin, etten jostakin syystä halunnut seksiä hänen kanssaan siinä vaiheessa, en osaa vieläkään tarkalleen määritellä, miksi. Olin kyllä ennen häntä ja hänen jälkeensä tapaamieni miesten kanssa harrastanut seksiä jopa tapaamispäivänä ilman mikäänlaista epäilyksen tunnetta. Tämän miehen kanssa se epäilys oli läsnä. Ei tavattu enää tuon jälkeen, molemmilla sammui kiinnostus siihen. Jotenkin sitä henkistä yhteyttä ei vain ollut eikä myöskään intohimoa, joka mulla on voimakkaasti yhteydessä siihen henkiseen yhteyteen.

-
Tarkastele nyt kerrankin itseäsi kriittisin silmin ja lue viestimme läpi. Kuka ryhtyi heti kättelyssä epäasiattomuuksiin ja vastapuolen dissaamiseen?

Se on TYTSI. Aloitetaan vaikka siitä. :) Kunhan totesin, että aivan varmasti on halunsa uskovillakin. Huonommin halunsa hillitsevät sitten kiiruhtavat ehkä pikanaimisiin. Olen (ja mm. fortunate) yrittänyt sanoa, ettei odottaminen poissulje sitä valtavaa intohimon tunnetta. Eihän ihminen aina kaikkia muitakaan suuria halujaan ja toiveitaan toteuta hetitässänyt vaan joskus on järkevä odottaa. En mä lapsiakaan aio hankkia samalla hetkellä kun alan kärsimään valtavasta vauvakuumeesta ellen koe hetkeä muuten oikeaksi ja järkeväksi. :)
Älä sotke fortunatea tähän. Luulen, että ymmärrämme hänen kanssaan toisiamme aivan mainiosti. Näyttää enemmänkin sille, että sinun ymmärryksessäsi on parantamisen varaa.

On totta. Dissaan sinua. Se on varmasti epäkivaa. En vaan siltikään voi lakata nauramasta kommentejasi. En sitten millään.
Nöyrimmät anteeksipyyntöni.

Nats
Lisään vielä, että monet ihmiset tahtovat seksiä vain vakavassa seurustelusuhteessa. Hyvän suhteen muodostumiseen ei riitä pelkkä seksi vaan tarvitaan paljon muutakin. Siksi ei ole ainakaan huono asia tutustua toiseen ensin muuten. Onhan paljon niitä, jotka menevät siitä seksistä ns. sekaisin ja päätyvät ihan väärän ihmisen kanssa suhteeseen kun yhteisiä arvoja ym. ei ehkä olekaan, vain intohimoa ja seksiä.
Etkös sä ollut se ikineitsyt, joka lisääntyy, jos lisääntyy vain ja ainoastaan partenogeneettisesti? Millä perusteella sinä katsot pystyväsi antamaan neuvoja kenllekkään seksiasioissa?

No hyvä, että kerroit tytti -89. Fyysinen kosketus lähentää. Kuitattu.

Omasta puolestani voin kertoa, että mun tunne- elämää ei hirveesti hetkauta, jos joku häipyy parin viikon jälkeen, oli seksiä ollut tai ei.

En minäkään hankkisi suhteen alkuhuumassa heti lapsia, mutta se johtuu vaan siitä, että se seksi on ihan älyttömän kivaa, kun alottaa ajoissa :) Raskaus ja lapset tuppaa vähän häiritsemään sitä seksin määrää.

Ihan ylipäätään, miksi suhteen pitää olla varmalla pohjalla ennen seksiä?
No eikös se kerro juuri siitä, ettet ole vielä ehtinyt rakastua, jos toisen häipyminen ei hetkauta tunne-elämää?

Ai miksi suhteen pitää olla varmalla pohjalla ennen seksiä? Ei ehkä PIDÄ, mutta jos tahtoo suhteen eikä pelkkää seksiä, ei varmaan hyppää sänkyyn ensitreffeillä. Etenkään, jos haluaa seksiä vain suhteessa ja/tai rakastuneena.

Vierasmies
Pointtini oli se (joka sulta kai meni ohi tunnetusti) että paremmin sä ihmisen tunnet kaikin puolin 1kk jälkeen kuin 1 tunnin jälkeen. Toki sinä ja Tina o nog pystytte kaikkivoipina samaan aikaan panemaan ja ottamaan parissa tunnissa selvää ihmisestä muutenkin. :)

Tai sitten haluatte olla ns. korkean käyttöasteen naisia.

Just niin senkin portto. Olisit pitänyt housut jalassa, niin et olis välttämättä saanut turpaas!

((( Mä en vaan tajunnut homman pointtia, eli jos haluat suhteen alussa selvittää, toimiiko seksi, niin saat turpaas? )))

Älä sotke fortunatea tähän. Luulen, että ymmärrämme hänen kanssaan toisiamme aivan mainiosti. Näyttää enemmänkin sille, että sinun ymmärryksessäsi on parantamisen varaa.

On totta. Dissaan sinua. Se on varmasti epäkivaa. En vaan siltikään voi lakata nauramasta kommentejasi. En sitten millään.
Nöyrimmät anteeksipyyntöni.
Niinhän sitä yleensä tehdään, jos ei ole keskustelukykyä tai hyviä argumentteja. ;)

-
Oikeesti? Tarvitaanko parisuhteeseen todellakin muuta, kuin seksi? Esim. mitä?
Miten ne ihmiset sitten menevät seksistä sekaisin? Voiko siitä mennä enemmän sekaisin, kuin lääkkeistä tai viinasta tai kummastakin yhtäaikaa? Onko sekakäyttö muuten väärin? Päätyvätkö ihmiset tosiaankin suhteeseen väärän ihmisen kanssa ainoastaan siksi, että ovat harrastaneet seksiä?
Miten käsität intohimon? Jos tuntee auttamattomasti intohimoa jotakuta kohtaan, onko selvää, että arvomaailmat ei silloin kohtaa?
Uskotko, että vosi käydä niin, että huomaisitkin kuvitelleesi arvomaailmojen kohtaamisen ja harrastaa seksiä ja todeta puolen vuoden päästä, ettei ne arvomaailmat itseasiassa kohdanneetkaan?

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Pointtini oli se (joka sulta kai meni ohi tunnetusti) että paremmin sä ihmisen tunnet kaikin puolin 1kk jälkeen kuin 1 tunnin jälkeen. Toki sinä ja Tina o nog pystytte kaikkivoipina samaan aikaan panemaan ja ottamaan parissa tunnissa selvää ihmisestä muutenkin. :)

Tai sitten haluatte olla ns. korkean käyttöasteen naisia.
:LOL: Anteeksi.
Seksi on kivaa, ihanaa, siitä saa energiaa ja hyvän mielen. Upea tapa osoittaa tunteitaan kumppanilleen, saada olla hänen lähellään.

Se ei poissulje sitä että ihmiseen sen seksin jälkeenkin tutustuu enemmän. Ja viikossakin ehtii kummasti tutustumaan jos ei tee mittään muuta

Oikeesti? Tarvitaanko parisuhteeseen todellakin muuta, kuin seksi? Esim. mitä?
Miten ne ihmiset sitten menevät seksistä sekaisin? Voiko siitä mennä enemmän sekaisin, kuin lääkkeistä tai viinasta tai kummastakin yhtäaikaa? Onko sekakäyttö muuten väärin? Päätyvätkö ihmiset tosiaankin suhteeseen väärän ihmisen kanssa ainoastaan siksi, että ovat harrastaneet seksiä?
Miten käsität intohimon? Jos tuntee auttamattomasti intohimoa jotakuta kohtaan, onko selvää, että arvomaailmat ei silloin kohtaa?
Uskotko, että vosi käydä niin, että huomaisitkin kuvitelleesi arvomaailmojen kohtaamisen ja harrastaa seksiä ja todeta puolen vuoden päästä, ettei ne arvomaailmat itseasiassa kohdanneetkaan?
Sinä et vain ymmärrä, että on paljon ihmisiä, joita se seksi lähentää ja lisää niitä tunteita toista kohtaan. Monille on erityisen kurjaa, että tuore suhde päättyy niin, että on jo ehditty harrastamaan seksiäkin, etenkin, jos selviää, ettei toinen juuri muuta oikeasti halunnut. Joillekin se intohimo ja haluaminen vaatii rakastumisen tunteen, mitä kaikilla ei muutamilla ensimmäisillä treffeillä kehity. Jos suhteen päättyminen ei hetkauttaisi, on ilmiselvää, ettei näitä tunteita olisi vielä ehtinyt muodostua.

Nuo kysymykset on aika epäolennaisia, koska en ole esittänyt tuollaisia väitteitä. En ole sanonut, että arvomaailmat eivät kohtaa, jos tuntee heti himoa jotain kohtaan tai muutakaan noista.

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28948768:
:LOL: Anteeksi.
Seksi on kivaa, ihanaa, siitä saa energiaa ja hyvän mielen. Upea tapa osoittaa tunteitaan kumppanilleen, saada olla hänen lähellään.

Se ei poissulje sitä että ihmiseen sen seksin jälkeenkin tutustuu enemmän. Ja viikossakin ehtii kummasti tutustumaan jos ei tee mittään muuta
Totta. Saattaa siinäkin silti ehkä menettää jotain, ettei koe sitä muutaman kuukauden tai viikon odottamista. Haluthan saattaa vain kasvaa odottaessa. :whistle: Lisäksi on varmasti omalla tavallaan upea kokemus kokea se kaikki seksin alkuhuuma ihmisen kanssa, johon on jo ehtinyt rakastua täysin. Harrastetaanhan sitä myöhemminkin, muttei ole enää sitä alkuhuumaa.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Minusta olisi aivan kauheaa, jos ensin tutustuisi toiseen hyvin ja rakastuisi ja sitten parin kuukauden päästä huomaisi, että seksi ei toimikaan. Paljon pahempi kuin se, että ensin on seksiä ja sitten huomaa, että toinen ei olekaan sopiva.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
astalea
Ei ehkä PIDÄ, mutta jos tahtoo suhteen eikä pelkkää seksiä, ei varmaan hyppää sänkyyn ensitreffeillä.
Ehei, kyllä mä oon aina odottanut ainakin toisiin treffeihin :p

Kommenttisi taustalla on joko
a) pelko, että heti "antava" nainen on miehen mielestä liian löyhämoraalinen eikä näin tyttöystäväainesta, tai
b) seksin himon pelko, pelko että siihen jää heti koukkuun eikä enää selviä ilman, oli suhde muuten kuinka mitäänsanomaton hyvänsä, tai
c) pelko, että seksi ei olekaan kivaa, ja siksi sitä pitää pitkittää.

astalea
Totta. Saattaa siinäkin silti ehkä menettää jotain, ettei koe sitä muutaman kuukauden tai viikon odottamista. Haluthan saattaa vain kasvaa odottaessa. :whistle: Lisäksi on varmasti omalla tavallaan upea kokemus kokea se kaikki seksin alkuhuuma ihmisen kanssa, johon on jo ehtinyt rakastua täysin. Harrastetaanhan sitä myöhemminkin, muttei ole enää sitä alkuhuumaa.
Meillä oli alkuhuumaa ekat 7 vuotta, kyllä siinä ehti odottamisen kokea vaikka hypättiin petiin jo kolmansilla treffeillä :p

Vierasmies
Tai sitten ajatus, että seksi on miehen ja naisen yhdessä olon korkein muoto joka on syytä harrastaa vain tiettyjen ja tarkoin valittujen kanssa sitten kun kokee henkistä yhteyttä. Mikähän tässä niin ihmeen kummallista joillekin ymmärtää?
Ilmeisesti yhteiskunta ja koko maailmakin on niin seksuaalinen ja pinnallinen, että naisen on syytä antaa pillua miehelle heti ettei vain leimaudu tiukkapipoksi tai pihtaajaksi. Ja naisen on syytä haluta harrastaa seksiä jokaisen vähänkin mielenkiintoisen kumppanin kanssa. Ja nopeasti. Muuten leimautuu fridigiksi jolla on ikuinen hiiva tai menkat aina. :)

Ei siinä mitään, että seksiä harrastaa mutta vastausten määrästä kummastutti se kuinka moni ei odottaisi miestä esim. kuukautta vaan lemppaisi tämän impotenttina tai aseksuaalina :D Ilmeisesti käy liikaa naisen huonon itsetunnon päälle kun uros ei olekaan heti niskassa vaan tarkkailee tilannetta ;-)

Ehei, kyllä mä oon aina odottanut ainakin toisiin treffeihin :p

Kommenttisi taustalla on joko
a) pelko, että heti "antava" nainen on miehen mielestä liian löyhämoraalinen eikä näin tyttöystäväainesta, tai
b) seksin himon pelko, pelko että siihen jää heti koukkuun eikä enää selviä ilman, oli suhde muuten kuinka mitäänsanomaton hyvänsä, tai
c) pelko, että seksi ei olekaan kivaa, ja siksi sitä pitää pitkittää.

Vierasmies
Millä perusteella te ns. korkean käyttöasteen naiset pystytte antamaan kenellekään muunlaisia tutustumisneuvoja kuin "avatkaa haaranne" jos kerran järjestään jokaisen potentiaalisen kanssa olette ensin panneet lihaa piiloon ja sitten myöhemmin keskusteleet olisko vaikka maailmankatsomus samankaltainen?

Etkös sä ollut se ikineitsyt, joka lisääntyy, jos lisääntyy vain ja ainoastaan partenogeneettisesti? Millä perusteella sinä katsot pystyväsi antamaan neuvoja kenllekkään seksiasioissa?

astalea
Tai sitten ajatus, että seksi on miehen ja naisen yhdessä olon korkein muoto joka on syytä harrastaa vain tiettyjen ja tarkoin valittujen kanssa sitten kun kokee henkistä yhteyttä. Mikähän tässä niin ihmeen kummallista joillekin ymmärtää?
Ilmeisesti yhteiskunta ja koko maailmakin on niin seksuaalinen ja pinnallinen, että naisen on syytä antaa pillua miehelle heti ettei vain leimaudu tiukkapipoksi tai pihtaajaksi. Ja naisen on syytä haluta harrastaa seksiä jokaisen vähänkin mielenkiintoisen kumppanin kanssa. Ja nopeasti. Muuten leimautuu fridigiksi jolla on ikuinen hiiva tai menkat aina. :)

Ei siinä mitään, että seksiä harrastaa mutta vastausten määrästä kummastutti se kuinka moni ei odottaisi miestä esim. kuukautta vaan lemppaisi tämän impotenttina tai aseksuaalina :D Ilmeisesti käy liikaa naisen huonon itsetunnon päälle kun uros ei olekaan heti niskassa vaan tarkkailee tilannetta ;-)
Ei siinä, itsekin yllätyn tuosta. Mutta kyllä mulla ainakin kävisi itsetunnon päälle, ja oman kiinnostuksen päälle, jos 1,5 kk tapailun ja yhdessä nukkumisen jälkeen tekisin aloitteen, ja mies sanoo, ettei hänellä edes seiso mun kanssa, kun ei tunne mua tarpeeksi. Tulisi kyllä olo, että kauanko tässä pitää oikein odotella että herra kokee tuntevansa minut, vuosiako? ja toiseksi että ehkä mä en vaan ole kyseiselle tyypille sopiva, kun ei vehje edes värähdä mun kanssa.

Jos asettelisi sanansa toisin, ja saisi mut kokemaan olevani silti haluttava/kiinnostava/kaunis jne, asia olisi eri. Miten nyt yleensä toinen torjutaan kivasti.

• Tykkää
Reactions: Millenia ja Joxu
astalea
Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28948683:
Mä haluan mieheltä selvän viestin että hän haluaa minua ja pitää minua viehättävänä. Mutta jos sillä ei viisari värähdä ja on kuin kylmä kala niin kyllä mä tulkitsen sen ensisijaisesti niin etten taida olla hänen mieleensä, ellei hän osaa avata sanaista arkkuaan ja kertoa missä mennään.
Näin.

Vierasmies
Ei siinä, itsekin yllätyn tuosta. Mutta kyllä mulla ainakin kävisi itsetunnon päälle, ja oman kiinnostuksen päälle, jos 1,5 kk tapailun ja yhdessä nukkumisen jälkeen tekisin aloitteen, ja mies sanoo, ettei hänellä edes seiso mun kanssa, kun ei tunne mua tarpeeksi. Tulisi kyllä olo, että kauanko tässä pitää oikein odotella että herra kokee tuntevansa minut, vuosiako? ja toiseksi että ehkä mä en vaan ole kyseiselle tyypille sopiva, kun ei vehje edes värähdä mun kanssa.

Jos asettelisi sanansa toisin, ja saisi mut kokemaan olevani silti haluttava/kiinnostava/kaunis jne, asia olisi eri. Miten nyt yleensä toinen torjutaan kivasti.
Te naiset ootte vähän tollasia, että käy itsetunnon päälle asia jos toinenkin.

Sehän voi olla aivan luontainen reaktio jottei seiso jos ei koe suurta yhteyttä naiseen? Ilmeisesti ne naiset jotka panee heti, ovat varmistuneet että mies olisi sopiva isä lapsilleen?

Ei mikään. Kaikkia sellainen ei kiehdo, kaikki eivät voi ajatella että henkinen yhteys olisi olemassa mutta seksuaalinen halu jätettäisiin kuitenkin jonnekin myöhäisempään kertaan. Itse sanoin jo kaksi kertaa, että riippuu miten mies tämän asian tuo esille.

Mikä siinä taas on niin vaikeaa ymmärtää, että nainen ei ole mikään hiton korkean käyttöasteen nainen jos tuntee seksuaalista vetovoimaa nopeasti ja toteuttaa halujaan toisen kanssa?

Minä olen kokenut voimakasta intohimoa ja halua mieheen, johon olin vasta tutustunut. Seksiä oli suhteellisen pian, mutta henkistä yhteyttä myös. Olemme nykyään naimisissa (siis keskenämme). Se alun tunnelataus oli jotain ihan mahtavaa, ja seksuaalinen tuntemus teki siitä vielä mahtavamman.

MeitäOnMonenlaisia
Itsehän tapailin tyyppiä joka oli samanlainen kun sitten tuli se eteen että oltaisi puuhailtu kävi ilmi että miehellä oli niin pieni, eikä koskaan seisonut joten ei voinut yksinkertaisesti harrastaa seksiä. Oli valmis tekemään kaiken muun minun hyväkseni ja jopa tarjosi kerran kaverinsa apua asiassa että saisin munaa. Enhän minä tällaiseen suostunut ja se suhde loppui siihen sitten.

Millä perusteella te ns. korkean käyttöasteen naiset pystytte antamaan kenellekään muunlaisia tutustumisneuvoja kuin "avatkaa haaranne" jos kerran järjestään jokaisen potentiaalisen kanssa olette ensin panneet lihaa piiloon ja sitten myöhemmin keskusteleet olisko vaikka maailmankatsomus samankaltainen?
Millä perusteella vain prostituoitujen kanssa seksiä harrastanut, parisuhteissa täysin kokematon ihminen kykenee sen paremmin arvioimaan, millaisia vaikutuksia seksin varhaisella harrastamisella tai siitä pidättäytymisellä on parisuhteen kannalta?

"Vieras"
Jaa. Mun mielestä oli kyllä ihan parasta viettää toi ensimmäinen kuukausi mieheni kanssa pääasiassa vällyjen välissä :) En edes ajatellut, että sitä aikaa olisi pitänyt tuhlata puhumiseen... jutella kerkee sitten vanhoilla päivilläkin ;)

Mutta siis pääasia, että kukin pääsee etenemään itselleen sopivalla tahdilla.
Ei ihme että monelle palstalaiselle tulee yllätyksenä että toista ei esimerkiksi sitten parisuhteessa kiinnosta kotitöihin osallistuminen, lapsen hoito jos lapsi saadaan jne. Luulis että puhuminen on hyvin tärkeää myöskin, että tutustuu siihen millainen toinen on...

Yhteistyössä