YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä 24.8.-24.9.2013!

  • Viestiketjun aloittaja "Tattari"
  • Ensimmäinen viesti
"WT-äiti"
Tää pallero lähtee kans mukaa. Pituus 163 cm ja paino nyt 100,4. Olenollu jo neljä vko laiharilla ja lähtöpaino oli 107kg

tavoite seuraavaan kuukauteen on -5 kg eli painon pitäisi olla kk päästä 95,4 kg

Lopullinen tavoite on 58-62 kg siellä olen tyytyväinen :) Matkaa on vielä vaan niin saamaristi
 
Tosi mahtavaa, että meitä tulee lisää!

Mitä mieltä olette, pitäisikö tälle ryhmälle laittaa joku raja miten paljon tähän otetaan porukkaa vai otetaanko kaikki halukkaat? Tähän asti mukaan ovat ilmoittautuneet:

Tattari111 (minä) - 161/87
miltsu76 - 155/89,3
pulla - 173/82
njp - 167/74,7
SPHE - 160/81
susu - 167/76
WT-äiti - 163/100,4
RiiNie - 168/102,9
Endless Sacrifice - 158/76,2
Sparkler - 168/93,4
Strösselit ja kaikki - 157/66
zemppari - 100kg
puolimieli - 155cm/ (paino ilm. myöhemmin)
Jellyjolly - (mitat ilmoitetaan myöhemmin)
mam1 - 152/76

Chef aloittaa myöhemmin ja Sadie ilmoittaa mittansa maanantaina.

Lisää mahtuu mukaan!
 
Viimeksi muokattu:
Tattari111, kyllä se taitaa olla totta se lihaksen ja läskin ero. Painan vähemmän kuin sinä, mutta olen täysin liikuntaaharrastamaton, joten olen sellainen puolet paksumpi pehmeä pullahöttö koko yläruumiista... vatsa- ja selkämakkaroita löytyy.

Tavoite olisi eka kuuakudelle -5 kg, tai tuumakokoa pienemmäksi housuissa. Jospa se liikunta kiinteyttää sen verra, ainakin Tattari111:n kuva puhuisi sen puolesta.
 
Ilmoittautuu mukaan :wave:

Lähtömitat: 158cm ja 76,2kg
Tavoite on painaa 60-62kg, mutta en osaa sanoa miten paljon yrittäisin saada pudotettua kuukaudessa. (pari vuotta sitten pudottelin hitaasti mutta varmasti 1kg/kk nyt on vaan osa niistä tullut takaisin)
 
Täällä kans yks! 93,4/168cm

Tavoite on painaa kuukauden päästä 85,00 tai alle. Kaksi kiloa viikossa on vähän kova tahti, mutta riittävän kova tavoite motivoi ainakin pysymään ruodussa vaikka en sitä saavuttaisikaan. Lähtöpunnituksen tein äsken vähän huonoon aikaan ruuan ja veden kittaamisen jälkeen, jatkossa otan heti aamupainon ilman päällysvaatteita :)
 
Tattari111, kyllä se taitaa olla totta se lihaksen ja läskin ero. Painan vähemmän kuin sinä, mutta olen täysin liikuntaaharrastamaton, joten olen sellainen puolet paksumpi pehmeä pullahöttö koko yläruumiista... vatsa- ja selkämakkaroita löytyy.

Tavoite olisi eka kuuakudelle -5 kg, tai tuumakokoa pienemmäksi housuissa. Jospa se liikunta kiinteyttää sen verra, ainakin Tattari111:n kuva puhuisi sen puolesta.
Voin vaikuuttaa, että liikunta vaikuttaa, joten mitäs jos ottaisit liikunnan lisäämisen yhdeksi tavoitteeksi :) En kyllä ajatellut sen vaikuttavan niin paljon, olen siis tosi yllättynyt noista kommenteista joita kuvaan olen saanut. Olen pitänyt itseäni selvästi ylipainoisen näköisenä niin kuin painoindeksikin antaa ymmärtää, mutta sen voin sanoa, että vaikka painoa on hurjasti liikaa on tuhdisti lihastakin. Harrastan joka päivä lenkkeilyä (6-10km lenkkejä), rivakkaa pyöräilyä noin 4 krt viikossa (10-15km), uin kaksi kertaa viikossa ja teen puolen tunnin lihasjumpan kotona joka toinen päivä. Mutta jos et ole yhtään harrastanut liikuntaa olen varma, että sinulla kapenisi vyötärö jo pienestäkin liikunnasta ja esim. uiminen tekee ihmeitä selkälihaksille!

Minulla vatsan lisäksi käsivarret ovat ongelmalliset ja on minullakin selässä ylimääräistä muttei mitenkään kauheasti tai ainakaan sitä ei hirveästi huomaa vaatteiden läpi. Siitä liikunnan hyödyn erottaa, ettei minulla ole mitään ongelmia pitää itseäni ryhdissä ja läskin alla on selvästi jämäkät lihakset. Kunto siis on hyvä. Voin ajaa pienellä vaihteella 10km polkupyörällä tosi lujaa ilman hengähdystaukoa ja palaudun rasituksesta tosi nopeasti. Jaloissa minulla ei kauheasti ole rasvaa, vaikka näyttävät etenkin reisistä tosi paksuilta. Minulla on melko massiiviset reisilihakset :D Vaan tämä läski... voi että! Inhottaa kun ei vaatteet sovi päälle! Syön aivan karseita annoksia ruokaa joka päivä :'( Joku ihme ruoka-addiktio se kai on.
 
"Strösselit ja kaikki!"
Minäkin tahdon mukaan! Mitat siis 157\66 kg ja tavote ois eka siihen 60 kg, mutta saas nähä riittääkö kuukausi, tuskin.
En nyt pääse kirjautumaan, mutta myöhemmin ilmoittelen itsestäni lisää.
 
[QUOTE="Strösselit ja kaikki!";28900193]Minäkin tahdon mukaan! Mitat siis 157\66 kg ja tavote ois eka siihen 60 kg, mutta saas nähä riittääkö kuukausi, tuskin.
En nyt pääse kirjautumaan, mutta myöhemmin ilmoittelen itsestäni lisää.[/QUOTE]

Hei, tervetuloa! Ei tarvitse kuukaudessa ehtiäkään. Tämä ensimmäinen kuukausi on vain projektin alkusysäys. Tästä eteenpäin jatketaan aina kuukauden pätkissä ja aloitetaan uusi ketju aina uuden jakson alkaessa. Tämä 1.jakso kestää 24.9. asti ja sitten aloitetaan uusi ketju :) Laitan sinut letkan jatkoksi!
 
Muistakaa laittaa ketjuun hyviä ruokavinkkejä, jumppavinkkejä ym. Inspiroivia treenivaatteita jos löydätte niin vinkatkaa niistäkin. Kuviakin saa laittaa! Tehdään tästä sellainen super-positiivinen tsemppausketju ja tilkitään sitä kasaan kaikella hyödyllisellä infolla ja mielenkiintoisilla keskustelunaiheilla. Tehdään tästä Kaks Plussan paras laihdutusketju IKINÄ!
 
Tattari: Tässä mun kuvani, kun olin (joskus vuonna nakki ja papu) mitoissa 163,5 cm / 62 kg ilman minkäänlaista liikuntaharrastusta.



Tässä puolestaan mitat ovat 163,5 cm / 66,7 kg ja tämän kuvan ottohetkellä kävin salilla ja reippailla kävelylenkeillä. Takana on 20 kg painonpudotusurakka.



Liikunta siis kyllä vaikuttaa vartaloon (koska vaikka kuvissa on lähes 5 kg ero, ei sitä huomaa), mutta mun pitää siis olla peräti 20 kiloa sua hoikempi, jotta näytän samalta (mielestäni näissä kuvissa näytän siis melkolailla samalta, kuin mitä sinä omassasi) kuin sinä. Missä hitossa ne sun 20 kiloa oikeen on? Korvan takanako?

Nimim: kateellinen :snotty:
 
Taidanpa ilmoittautua mukaan, mutta lähden rauhallisesti liikkeelle, kun imetän. Minulla on siis parin viikon ikäinen vauva. Melkein kaikki raskauskilot on jo lähteneet, mutta maha roikkuu ja olihan tuota painoa liikaa jo ennen raskauttakin. Voisin ilmoittaa huomenna painoni, kun en nyt pariin päivään ole puntarilla käynyt.

Niin pituutta löytyy hurjat 155cm ja tavoitepaino tulee olemaan 58kg. Pitikö tähän nyt joku ensimmäisen etapin tavoite asettaa vai katsotaanko vain paljonko kukin saa tiputettua?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
jellyjolly
Tähän lähden mukaan. Mullakaan ei tosin ole vaakassa pattereita, mutta arvioisin, että pudotettavaa on joku 20kg. Laihduttanut oon ennenkin ja nyt keränny 10 jo tiputettua kiloa takas. Ekan kk tavote vois olla -5kg. Alussa paino kuitenkin tippuu äkkiä, kun on reilusti mistä pudottaa :) Ilmottelen tarkat lukemat, ku saan vaakan pelittämään. Palataan asiaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
Kaivoin esiin vanhat kiloklubitunnukset, kun ajattelin käyttää sitä kalorilaskuria apuna. Tuli vastaan pieni ongelma, kun aloin syöttää sinne tän päivän syömisiä: mä en ihan oikeasti muista, söinkö mä aamulla leipää vai jätinkö aamupalan kokonaan välistä :LOL: Aamun uni oli katkonaista ja olen edelleen vähän kuumeessa, joten olen "vähän" pihalla...

Ajattelin että alan nyt suunnitella ja valmistella aina seuraavaksi päiväksi ruokia, kun mulla tahtoo välillä käydä niin, etten muista tai (muka) ehdi syödä ja sitten tulee kamala nälkä, ja syön jotain mahdollisimman nopeasti saatavilla olevaa ja usein liikaa... Koitan nyt laittaa jotain terveellisiä vaihtoehtoja jääkaappiin heti nenän eteen, niin ei voi ainakaan laittaa sen piikkiin, ettei ehtinyt tai nälissään jaksanut kuin avata keksipaketin, jos jostain syystä ruokailuväli venähtää liikaa... Mulla on hampaita tekevä kiukkuinen vauva ja vaippaikäinen lapsi, niin välillä tahtoo omista syömisistä huolehtiminen jäädä, varsinkin aamu- ja iltapala venyy liian myöhäiseksi. Huomiseksi olisi "pikaruuan" tarpeeseen tiedossa mustikkarahkaa ja valmiiksi pestyjä (+kuorittuja) vihanneksia.
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
Tattari: Tässä mun kuvani, kun olin (joskus vuonna nakki ja papu) mitoissa 163,5 cm / 62 kg ilman minkäänlaista liikuntaharrastusta.



Tässä puolestaan mitat ovat 163,5 cm / 66,7 kg ja tämän kuvan ottohetkellä kävin salilla ja reippailla kävelylenkeillä. Takana on 20 kg painonpudotusurakka.



Liikunta siis kyllä vaikuttaa vartaloon (koska vaikka kuvissa on lähes 5 kg ero, ei sitä huomaa), mutta mun pitää siis olla peräti 20 kiloa sua hoikempi, jotta näytän samalta (mielestäni näissä kuvissa näytän siis melkolailla samalta, kuin mitä sinä omassasi) kuin sinä. Missä hitossa ne sun 20 kiloa oikeen on? Korvan takanako?

Nimim: kateellinen :snotty:
Näytät melkeinpä hoikemmalta tuossa alla olevassa kuvassa kuin ylemmässä! Olisiko turvotus laskenut laihduttamisen myötä ja liikunta tekee ihmeitä.

Omassa kuvassani ei näkynyt paljasta pintaa ollenkaan eli ei siitä näe paksuja käsivarsiani (varmasti paksummat kuin sinun!) ja ehkä vaatevalinta oli kuvaan väärä (nyt tiedän mitä kannattaa pukea, kun tahdon näyttää hoikemmalta :LOL:). Kyllä se rasvakertymä on minulla tuossa vatsan seudulla, selässä, käsivarsissa ja takamuksessa. Luustokin voi saada ihmisen näyttämään jykevämmältä kuin onkaan ja minulla on tosi sirot luut, ehkäpä silläkin jotain vaikutusta.

Silloinkin kun olin normaalipainossa minua luultiin aina kevyemmäksi kuin olin.. niin ja kun kävin työhöntulotarkastuksessa painoin 77kg (eli olin selvästi ylipainoinen), se lääkäri vilkaisi minua päästä varpaisiin ja totesi "ainakaan sinulla ei ole ylipainoa". Jouduin huomauttamaan sille lääkärille, että kyllä minulla on ihan komeasti ylipainoa :ashamed: Punnitsi sitten vielä kahteen kertaan, kun ei uskonut vaakaa! Ehkäpä lihavuuteni on sisäänpäin kääntynyttä.
 
Kaivoin esiin vanhat kiloklubitunnukset, kun ajattelin käyttää sitä kalorilaskuria apuna. Tuli vastaan pieni ongelma, kun aloin syöttää sinne tän päivän syömisiä: mä en ihan oikeasti muista, söinkö mä aamulla leipää vai jätinkö aamupalan kokonaan välistä :LOL: Aamun uni oli katkonaista ja olen edelleen vähän kuumeessa, joten olen "vähän" pihalla...

Ajattelin että alan nyt suunnitella ja valmistella aina seuraavaksi päiväksi ruokia, kun mulla tahtoo välillä käydä niin, etten muista tai (muka) ehdi syödä ja sitten tulee kamala nälkä, ja syön jotain mahdollisimman nopeasti saatavilla olevaa ja usein liikaa... Koitan nyt laittaa jotain terveellisiä vaihtoehtoja jääkaappiin heti nenän eteen, niin ei voi ainakaan laittaa sen piikkiin, ettei ehtinyt tai nälissään jaksanut kuin avata keksipaketin, jos jostain syystä ruokailuväli venähtää liikaa... Mulla on hampaita tekevä kiukkuinen vauva ja vaippaikäinen lapsi, niin välillä tahtoo omista syömisistä huolehtiminen jäädä, varsinkin aamu- ja iltapala venyy liian myöhäiseksi. Huomiseksi olisi "pikaruuan" tarpeeseen tiedossa mustikkarahkaa ja valmiiksi pestyjä (+kuorittuja) vihanneksia.
Minäkin olen väsännyt viikon ruokalistaa ensi viikolle juuri tuosta samasta syystä kuin sinä. Vielä tuota tärkeämpänä koen ostoslistan tekemisen ennen kauppaan menoa. Olen impulssiivinen shoppailija ;)
 
Näytät melkeinpä hoikemmalta tuossa alla olevassa kuvassa kuin ylemmässä! Olisiko turvotus laskenut laihduttamisen myötä ja liikunta tekee ihmeitä.

Omassa kuvassani ei näkynyt paljasta pintaa ollenkaan eli ei siitä näe paksuja käsivarsiani (varmasti paksummat kuin sinun!) ja ehkä vaatevalinta oli kuvaan väärä (nyt tiedän mitä kannattaa pukea, kun tahdon näyttää hoikemmalta :LOL:). Kyllä se rasvakertymä on minulla tuossa vatsan seudulla, selässä, käsivarsissa ja takamuksessa. Luustokin voi saada ihmisen näyttämään jykevämmältä kuin onkaan ja minulla on tosi sirot luut, ehkäpä silläkin jotain vaikutusta.

Silloinkin kun olin normaalipainossa minua luultiin aina kevyemmäksi kuin olin.. niin ja kun kävin työhöntulotarkastuksessa painoin 77kg (eli olin selvästi ylipainoinen), se lääkäri vilkaisi minua päästä varpaisiin ja totesi "ainakaan sinulla ei ole ylipainoa". Jouduin huomauttamaan sille lääkärille, että kyllä minulla on ihan komeasti ylipainoa :ashamed: Punnitsi sitten vielä kahteen kertaan, kun ei uskonut vaakaa! Ehkäpä lihavuuteni on sisäänpäin kääntynyttä.
Sitä itseasiassa hyvin moni on kuvat nähtyään sanonut...siis että tuossa kuvassa, jossa painoa on enemmän, näytän hoikemmalta.

Mutta sulla on tosiaan nuo sinun kilosi sitten edukkaasti piilossa :D

Mulla on taas niin paljon matkaa noiden kuvien ulkomuotoon, että hengästyttää pelkkä ajatuskin. Mutta enköhän mä vielä noihin lukemiin pääse ensi kesään mennessä. Kunhan vauva syntyy, pääsen näkemään todellisen painoni, jonka jälkeen sitten tiedän, että minkämoinen urakka on edessä. Sitä odotellessa, siis :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Ööööh.. enpä taida;28899536:
Enpä laita :( Enkä usko Tattarin mittoja. Et voi painaa noin paljon vai vaatteetko huijaa. Laita kuva ilman paitaa. En usko sun painavan 87kg, ite olen melkein saman painoinen ja mittaa vähän enemmän kun sulla ja näytän kyllä selvästi lihavalta!
Samaa kans mietin, näyttää korkeintaan 75kiloiselta.
 
No niin alkaa olla porukkaa kasassa :). Mä siis liikun kuntosaliax2 viikko ja vesijuoksuax2 viikko. Kilpirauhasen vajaatoiminnan lisäksi paha nivelrikko polvessa, joka myös innostaa saada nuo kilot alas. Olin treenannu itseni jo 76kg ennen tota vajaatoimintaa joka toi kiloja lisää 15kg eli alaspäin oon jo menossa:).

Vaik mittaa mulla 155cm niin oon viimeks painanu 53kg 15vuotiaana ja kuten sanoin jo 19veenä painoin 70kg eli ihan sama paljon menee tuon 70 alle ;)
 
Ja alkanu syömään enempi salaatteja ja pienentäny annoskokoja ja pistäny herkkujen syönnin minimiin..
Olen huomannut, että nälkää pysyy poissa ihmeen kauan jos korvaa sen ylimääräisen ruokasatsin salaatilla ja syö ruuan kanssa viipaleen ruisleipää. En yleensä ole syönyt leipää ruuan kanssa, mutta nyt laihdutusprojektin alkaessa olen ottanut sen tavaksi. En laita päälle edes margariinia mutta auttaa silti pitämään nälän poissa. Olen myös korvannut maidon piimällä. Piimä täyttää. Mitään kaloreita en ole laskenut. En usko että kaloreiden laskeminen on minulle tärkeää. Saan itseni laihtumaan kun saan annoskoot pienemmiksi. Mitään muuta ylitsepääsemätöntä pahetta ei ole kuin ahmiminen :|

Tooodella hyvältä kuulostaa tuo sinun liikkuminen :flower: ja vielä nivelrikon kanssa, ihan mahtavaa! Ei sinulta sisua puutu!
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76

Yhteistyössä