YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä 24.8.-24.9.2013!

  • Viestiketjun aloittaja "Tattari"
  • Ensimmäinen viesti
Taidanpa ilmoittautua mukaan, mutta lähden rauhallisesti liikkeelle, kun imetän. Minulla on siis parin viikon ikäinen vauva. Melkein kaikki raskauskilot on jo lähteneet, mutta maha roikkuu ja olihan tuota painoa liikaa jo ennen raskauttakin. Voisin ilmoittaa huomenna painoni, kun en nyt pariin päivään ole puntarilla käynyt.

Niin pituutta löytyy hurjat 155cm ja tavoitepaino tulee olemaan 58kg. Pitikö tähän nyt joku ensimmäisen etapin tavoite asettaa vai katsotaanko vain paljonko kukin saa tiputettua?
Ei tarvitse olla ensimmäisen etapin tavoitetta jos ei sellaista tahdo asettaa, tervetuloa mukaan, laitan sinutkin listaan ja lisäilen tarkat tiedot kun sellaiset ilmoitat!
 
Kiitos TATTARI! Mä teen sen verran ruokasia salaatteja et ei mun tartte leipää syödä ;) pistän salattiin mukaan esmes papuja, raejuustoa, tonnikalaa tai vaikkapa itsetehtyjä lihapullia muutama mukaan niin ei kyl pääse nälkä yllättää :). Ja koetan pitää ateriavälit 3-4 tuntia niin ei tuu kauhea nälkä ja pysyy annoskoot pieninä :)
 
Ei ala hyvin mulla... Unohdin sit syödä aamupalaa, kun uppouduin ihan vahingossa nettiin. Tuli vähän kiire lähtö jäähallille pojan harkkapeliin. Pelistä palatessa poika halus käydä hakemassa Wendy's:iltä lounasta, enkä mä raaskinut kieltää. Eli mun brunssini oli sitten melkoisen tukeva.
 
Endless Sacrifice, älä huolehdi moisesta, kun näin alussa ollaan :hug: Yksi haksahdus ei romuta isoa projektia. Jos on liian tiukka itselleen, stressi kaataa koko homman.

Mam1, sinut on lisätty listaan, tervetuloa kimppaan! Tässä alla näkyy päivitetty lista, tarkistakaa oletteko mukana ja ovatko mittanne merkitty oikein, joku on voinut jäädä huomaamatta.

Tattari111 - 161/87
miltsu76 - 155/89,3
pulla - 173/81,2
njp - 167/74,7
SPHE - 160/81
susu - 167/76
WT-äiti - 163/100,4
RiiNie - 168/102,9
Endless Sacrifice - 158/76,2
Sparkler - 168/93,4
Strösselit ja kaikki - 157/66
zemppari - 100kg
puolimieli - 155cm/70
Jellyjolly - (mitat ilmoitetaan myöhemmin)
mam1 - 152/76
Kultapieni89 - 163/76
Bettis 169/76
inku - 171/90
Neiti - 170/83
Sadie - 169/90,9
Lillerilalleri - 158/88
Tiitiäinen 157/67,7
NeLif - 159/76,7

Chef aloittaa myöhemmin.

WAU! Meitä on jo paljon :)
 
Viimeksi muokattu:
Jos on liian tiukka itsellensä niin sit repsahtaa herkemmin ja elämänmuutos(miksi kutsun mun painonpudotusta) ottaa takapakkia. Repsahduksen jälkeen jatkaa vaan sit sitä uutta linjaa :).
Siksi syön oikeestaan kun ennen mutta pienempiä annoksia..ja tietty herkuttelu minimiin, mut mun ongelma ei oo ollu herkut vaan se et rakastan ruokaa ja söisin vaikka kuinka paljon:p
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
Jos on liian tiukka itsellensä niin sit repsahtaa herkemmin ja elämänmuutos(miksi kutsun mun painonpudotusta) ottaa takapakkia. Repsahduksen jälkeen jatkaa vaan sit sitä uutta linjaa :).
Siksi syön oikeestaan kun ennen mutta pienempiä annoksia..ja tietty herkuttelu minimiin, mut mun ongelma ei oo ollu herkut vaan se et rakastan ruokaa ja söisin vaikka kuinka paljon:p
Sama juttu täällä =) Rakastan ruokaa, rakastan syömistä. Nautin suolaisista ja nautin makeasta. Tykkään terveellisistä ruuista ja tykkään epäterveellisistä ruuista, ei siis mitään rajaa. Voi voi meitä... Mutta onhan tästä jotain hyötyäkin. Juuri äsken söin pienen annoksen tummaa riisiä ja meksikolaistyylistä jauhelihakastiketta+parsakaalia ja tuorekurkkua ja tykkäsin ihan kympillä! Minä vaan niiiiin tykkään kaikesta ruuasta, ettei terveellisenkään ruuan syöminen tee yhtään tiukkaa... ongelma vaan on sitten ne pirun annoskoot :ashamed:

Jos olisi lihomisen yhteydessä tullut jokin sellainen vaihe missä olisin tajunnut että "wow, mä en mahdu enää vaatteisiin", olisin varmaan nopeammin tajunnut pistää tälle lihomiselle stopin, mutta kun vaatekoko vaihtui raskauden jälkeen astetta isompaan se on oikeastaan aikalailla pysynyt siinä sen jälkeen. Mun koko oli ennen raskauksia S/34-36, ja kokoni nyt M/38 (joissain housuissa 40). Vaikka paino surffasi ennen 49-55kg välillä ja nyt olen painossa 87kg eli lisää painoa on tullut yli kolmekymmentä kiloa :O mahdun silti järkikokoisiin vaatteisiin. Ei ole tarttenut mihinkään XL:n siirtyä. Ehkä tämä piiloläskisyys sitten on ollut turmani ja surmani. En ole edes tajunnut kuinka lihava olen.
 
Viimeksi muokattu:
Mä koitan nyt jonkin aikaa vähentää hiilareita, koska mulla on ihan mahdoton pasta/pitsa/riisi/leipäriippuvuus. Kohtuudessa pysyminen on niin vaikeaa, että on helpompi olla ilman, ainakin näin aluksi. Lisäksi hiilaritankkaus tuntuu aiheuttavan turvotusta ja väsymystä, ja kärsin pahasti heilahtelevista verensokereista. Pitkälti syön kans samaa mitä muutenkin, mutta noita jätän pois ja lisään kasviksia ja proteiinilähteitä, ja lisäksi aion pysyä tiukkana kun mies houkuttelee pitsalle, ostaa sipsejä ym. eli tuollaista herkuttelua on tullut harrastettua vähän liian usein :ashamed: (avasin tänne joku aika sitten harmaan keskustelun, että mies tuputtaa herkkuja sen sijaan että tukisi laihdutuksessa...) Kasviksia, marjoja, hyviä rasvoja ym. terveellistä ruokavalioon on kyllä kuulunut aina, niin ei tarvitse ihan uusiksi laittaa koko ruokavaliota.

Musta tuntuu että vatsa on tottunut niin isoihin annoskokoihin, että mulle tulee syömisen jälkeen joku ihmeen valenälkä :D Olen syönyt sopivan annoksen jotain monipuolista ja täyttävää ruokaa, eikä välttämättä edes varsinaisesti tee mieli lisää, mutta silti tuntuu että vatsa vaatii lisää, vähän kuin olisi nälkä mutta ei kuitenkaan. En ole kuitenkaan syönyt mitään vaan olen ottanut vettä/teetä/kahvia jälkkäriksi, niin ihan hyvin on jaksanut seuraavaan ruokaan asti, eikä ole silloinkaan ollut mikään ahmimaan laittava huutava nälkä.
 
Mä koitan nyt jonkin aikaa vähentää hiilareita, koska mulla on ihan mahdoton pasta/pitsa/riisi/leipäriippuvuus. Kohtuudessa pysyminen on niin vaikeaa, että on helpompi olla ilman, ainakin näin aluksi. Lisäksi hiilaritankkaus tuntuu aiheuttavan turvotusta ja väsymystä, ja kärsin pahasti heilahtelevista verensokereista. Pitkälti syön kans samaa mitä muutenkin, mutta noita jätän pois ja lisään kasviksia ja proteiinilähteitä, ja lisäksi aion pysyä tiukkana kun mies houkuttelee pitsalle, ostaa sipsejä ym. eli tuollaista herkuttelua on tullut harrastettua vähän liian usein :ashamed: (avasin tänne joku aika sitten harmaan keskustelun, että mies tuputtaa herkkuja sen sijaan että tukisi laihdutuksessa...) Kasviksia, marjoja, hyviä rasvoja ym. terveellistä ruokavalioon on kyllä kuulunut aina, niin ei tarvitse ihan uusiksi laittaa koko ruokavaliota.

Musta tuntuu että vatsa on tottunut niin isoihin annoskokoihin, että mulle tulee syömisen jälkeen joku ihmeen valenälkä :D Olen syönyt sopivan annoksen jotain monipuolista ja täyttävää ruokaa, eikä välttämättä edes varsinaisesti tee mieli lisää, mutta silti tuntuu että vatsa vaatii lisää, vähän kuin olisi nälkä mutta ei kuitenkaan. En ole kuitenkaan syönyt mitään vaan olen ottanut vettä/teetä/kahvia jälkkäriksi, niin ihan hyvin on jaksanut seuraavaan ruokaan asti, eikä ole silloinkaan ollut mikään ahmimaan laittava huutava nälkä.
Veden juominen toimii oikeasti. Minulla nytkin vesipullo vieressä ja ryystän siitä aina harva se hetki niin pysyy välinälät poissa. Luin muuten sen ketjun missä kerroit miehestäsi! Aika törkeää käytöstä ei muuta voi sanoa, mutta nyt sulla on täällä paljon vertaistukijoita. Jos mies rupeaa mussuttamaan mässyjään, tule tänne palstalle niin laitetaan sulle kuvia sairaanloisen lihavista ihmisistä joita kärrätään trukilla ensiapuun. Ei muuten tee mieli syödä enää niiden kuvien katsomisen jälkeen! Kannattais varmaan näyttää niitä sille miehellesikin ;)
 
HannaHoo
Tervetuloa njp ja SPHE!

Ajattelin viritellä aktiivista keskustelua laittamalla tänne vatsakuvani vaikka vähän kammottaakin. Jokainen joka tahtoo osallistua näihin kuvan lähettelyihin saa osallistua vapaaehtoisesti, ketään ei painosteta mihinkään. Mittani siis ovat 161cm ja 87kg ja haastan (leikkimielisesti) kaikki halukkaat laittamaan tänne kuvan vatsastaan! Kertokaa, oletteko omenavartaloisia vai päärynävartaloisia vai mikä kuvailisi vartaloanne parhaiten. Kertokaa myös, oletteko liikunnallisia ja mikä on omasta mielestä vartalonne ongelmakohta, ja tietenkin mukaan MITAT JA PAINO.

Tässä oma kuvani:



Olen omenavartaloinen, ongelmakohtani ehdottomasti vatsa. Liikun päivittäin. Vertailun vuoksi olisi hauska nähdä suurinpiirtein samoissa mitoissa olevien vatsakuvia.
Personal trainerin työssä sitä monenlaista näkee, mutta täytyy osallistua tähän ketjuun näin ulkopuolelta ja sanoa, että olet sinä ap. kiintein kasiseiska mitä olen nähnyt. Moni salille tuleva noissa mitoissa oleva näyttää todella väsyneeltä ja ryhdittömältä. Treeniä vaan niin rasva palaa ja kilot lähtevät. Saat ne ansaitut lihakset kunnolla esiin.
 
Personal trainerin työssä sitä monenlaista näkee, mutta täytyy osallistua tähän ketjuun näin ulkopuolelta ja sanoa, että olet sinä ap. kiintein kasiseiska mitä olen nähnyt. Moni salille tuleva noissa mitoissa oleva näyttää todella väsyneeltä ja ryhdittömältä. Treeniä vaan niin rasva palaa ja kilot lähtevät. Saat ne ansaitut lihakset kunnolla esiin.
Kiitos tsempistä, HannaHoo!
 
No niin, puntarilla käyty ja painoa oli tasan 70 kg. Nyt sitten pitää lisätä todellakin sitä vedenjuontia, en yleensä muista juoda kuin muutaman lasillisen päivässä. Myös kasvisten ja hedelmien syöntiä ajattelin lisätä ja vähentää hiilareita.
Liikunta tulee nyt aluksi olemaan vaunulenkkeilyä, lääkärintarkastuksen jälkeen sitten aletaan tosissaan urheileen :)

Laitoin muuten ison limsapullollisen vettä jääkaappiin, vähintään se pitää tyhjentää tänään.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
No niin, puntarilla käyty ja painoa oli tasan 70 kg. Nyt sitten pitää lisätä todellakin sitä vedenjuontia, en yleensä muista juoda kuin muutaman lasillisen päivässä. Myös kasvisten ja hedelmien syöntiä ajattelin lisätä ja vähentää hiilareita.
Liikunta tulee nyt aluksi olemaan vaunulenkkeilyä, lääkärintarkastuksen jälkeen sitten aletaan tosissaan urheileen :)

Laitoin muuten ison limsapullollisen vettä jääkaappiin, vähintään se pitää tyhjentää tänään.
Päivitin tietosi, puolimieli (ihana nimimerkki :D). Ihan käy kateeksi niitä, joilla on päivän mittaan automaattisesti jano. Minulla ei ole ollenkaan janon tunnetta ja siksi on ollut tärkeää laittaa se tietty määrä vettä jääkaappiin. Siitä voi seurata hyvin kuinka paljon vettä tulee juotua.
 
Huoneen lämpönen vesi parempi kuin jääkylmä sisukaluja ajatellen. Itsellä ei ole ongelmaa vedejuonissa, tulee kyl oireita heti jos olen juonnu liian vähän..etova olo, suu kuiva, pääkipu..
Voi, kunpa olisi minullakin noin. Ongelmani ei ole ainoastaan se janon tunteen puuttuminen vaan siihen päälle se, etten meinaa millään saada vettä ALAS. Kun yritän väkisin juoda, nousee tuohon kurkunpäähän joku ihme tukko ja tuntuu ettei neste vaan mene alas millään. Eikä tämäkään vielä mitään, mutta kun en juo oikein mitään päivän aikana, paitsi kahvia. En juo mitään limsoja tai virkistysjuomia. Nyt olen pakottanut itseni juomaan ostamalla kivennäisvettä ja juon sitä suoraan pullonsuusta. Suoraan pullosta juotuna sitä tulppaa ei niin helposti tule, ja kivennäisveden kuplat auttavat myös. Miettii nyt sitäkin, että juominen on minulle tällainen ongelma, vaikka liikun tosi paljon. Minun erityisesti pitäisi juoda. Tämä on herkkua:



Samoin Pirkan mustikka kivennäisvesi.
 
Viimeksi muokattu:
Mullakaan ei ole mitään ongelmia saada juotua riittävästi, mulla on niin usein jano että olen jopa epäillyt diabetesta, mutta selvisin sokerirasituksesta puhtain paperein, arvot oli kyllä lähellä rajaa.. Mulla on jo ollut rd ja sukurasitus ja omenavartalo lisää riskiä entisestään, niin nyt on kyllä pakko laihtua!

Mies kävi ajelemassa työjuttujen takia ja oli kovasti tuomassa mulle pitsaa, mutta sain sen tuomaan salaatin sen sijaan pienen inttämisen jälkeen :D

Aamupalaksi söin paistetun kananmunan paprikalla ja tonnikalalla, lounaaksi otin eilistä kesäkurpitsalasagnea ja päivälliseksi syön sen miehen tuoman kreikkalaisen salaatin. Iltapalalla mustikkarahkaa ja varmaan pari hapankorppua, että saan kuituja riittävästi. Seuraan kiloklubin suosituksia noissa kuitu/rasva/proteiinijutuissa. Rahkaa olen makeuttanut hieman nestemäisellä stevialla (mulla on iherbistä tilattua french vanilla-aromilla maustettua), kun en sellaisenaan maustamaton rahka vähän tökkii.
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
Päivän hyötyliikunta: noin tunti varaston siivousta, illalla vois vielä vaunulenkillä käydä. Nyt vain kävi niin, etten ole kaikelta siivoamiseltani muistanut syödä. Täytyy nyt pitää järki päässä, kun tästä syömään lähtee... Aamupalaksi/lounaaksi söin kaksi ruisleipää ja teetä ( nukuin siis niin pitkään, että aamupala jäi) ja välipalaksi nakersin kiireessä porkkanan.
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
Minä en ole tehnyt minkäänlaista hyötyliikuntaa, mutta muuten olen liikkunut normaalisti. Eli koiran kanssa lenkki 6km aamulla ja tässä hetki sitten tulin 10km:n pyörälenkiltä. Kyllä tuntui hyvältä suihku kun oli hiestä märkä! Illemmalla menen vielä uimaan, mutten aijo vetää mitään kauheaa kuntouintia vaan ihan leputella vain.
 

Yhteistyössä