"vieras"
HulvatontaChef aloittaa myöhemmin
HulvatontaChef aloittaa myöhemmin
Mehän ei ollenkaan onnitella sua vauvan syntymästä, vaan kysytään heti, että ET KAI SYÖNYT SYNNÄRIN SOKERIKIISSELEITÄ! No ei, ei sitä nyt heti tarvii olla kaloreita laskemassa (ainakaan vielä synnytyssalissa :xmas: ).Jep...onneksi en määritelly ihan hirmuisen tarkkaa aloitusaikaa, niin voin vielä vähän pelata. Jos en heti paljastakkaan, että milloin vauva syntyi (kunhan siis nyt ensin syntyisi), niin mä saan herkutella extrapäiviä :saint:
Totta kai mahtuu mukaan! Ihan vasta on aloitettu ja ryhmään on tullut tiputellen väkeä jo aika paljon, mutta yleensä tällaisissa ryhmissä taitaa olla tuo vaihtuvuus melkoista. Osa kyllästyy ja lähtee jatkamaan omillaan :'( mutta osa jatkaa ja lisää tulee eli eiköhän tämä ryhmä elä johonkin suuntaan koko ajan. Laitan jossain vaiheessa taas päivitetyn listan osallistujista tähän ketjun perään, että pysytään kärryillä ketkä mukana, mutta nyt täyttelen sitä tuolla sivulla 3. Sinne lisään sinutkinVieläkö ehtisi mukaan ?
Ylipainoa on viime vuosina kertynyt paljon, ja nyt olisi tarkoitus hiljalleen tiputella ne pois. Fyysiset rajoitteet ovat valitettavasti vieneet motivaation liikkua, ja sen vuoksi paino on päässyt nousemaan itselle hurjiin lukemiin.
Olen 5 lapsen äiti ja ikää on 37-vuotta. Mitat 171/90. Tavoite painoni on 62kg.
Älä etukäteen sure, on meitä kahdeksalla alkavia täällä enemmänkin ja isompiakin lukuja tykitetty, silti hyvällä mielellä ollaan kaikki. Nyt onnistutaan. Yötyö kuulostaa tosi ikävältä ruokailujen suhteen : / Enkä osaa edes antaa mitään vinkkejä kun en ikinä itse edes pystyisi tuollaiseen rytmiin!Mieluummin ku laihdutuskuurina, ajattelen edessä olevaa pysyvänä elämäntapamuutoksena. Mun itseni kohdalla erityisen haastavaa ruokalistan suunnittelusta tekee se, että teen yötyötä. Eli valvon yöt ja nukun päivät. Lisäks meillä on iso perhe ( minä, mies ja neljä mukulaa) eikä kauhean monia eväitä jaksa väkertää.
Uskon kumminkin, että meidän perusruokavalio on ihan ok (perheessä kaikki muut on normaalipainoisia) mun pitää vaan muokata itselle paremmin sopiva linja muun perheen sapuskoista. Lautasmalli on hyvä. Nyt oon tulevan viikon kesälomalla, niin voin polkasta tän projektin käyntiin ihan normaalissa vrk-rytmissä.
Huomenna alotan sillä, että haen vaakaan ne patterit ni pääsen itsekin säikähtämään lukemia... Pelkään pahoin, että kasilla alkaa
Kuinka sä syöt töissä? Mä kanssa tein yötyötä silloin kun töissä vielä olin, nyt siis lapsosen kanssa kotona. Mulla yöt meni yleensä niin, että en syönyt mitään. Raskausaikana oli pakko yrittää jotain syödä, muuten tuli huono olo. Sitten aamulla kun pääsi kotiin, suoraan nukkumaan. Herätessä söin "aamupalan" ja kunnon ruoan joskus alkuillasta.. Terveellistä? Ehkei kumminkaanMieluummin ku laihdutuskuurina, ajattelen edessä olevaa pysyvänä elämäntapamuutoksena. Mun itseni kohdalla erityisen haastavaa ruokalistan suunnittelusta tekee se, että teen yötyötä. Eli valvon yöt ja nukun päivät. Lisäks meillä on iso perhe ( minä, mies ja neljä mukulaa) eikä kauhean monia eväitä jaksa väkertää.
Uskon kumminkin, että meidän perusruokavalio on ihan ok (perheessä kaikki muut on normaalipainoisia) mun pitää vaan muokata itselle paremmin sopiva linja muun perheen sapuskoista. Lautasmalli on hyvä. Nyt oon tulevan viikon kesälomalla, niin voin polkasta tän projektin käyntiin ihan normaalissa vrk-rytmissä.
Huomenna alotan sillä, että haen vaakaan ne patterit ni pääsen itsekin säikähtämään lukemia... Pelkään pahoin, että kasilla alkaa
Näin sen on oltava! Tää ryhmä on mulle kyllä kun nenä päähän, nyt ei voi enään perääntyä .Sadie, päivitin tietosi. Nyt se on se viimeinen maanantai, kun sinun tarvitsee aloittaa kuureja! On niin hyvä fiilis tästä. Uskon tämän ryhmän voimaan.
En tiedä vielä otanko myöhemin käyttöön jonkin herkkupäivän, mun ei varsinaisesti tee mieli esimerkiksi karkkia tai muuta makeaa, vaan yleensä vedän just jotain pastaa ja muuta ruokaa liikaa... Kun saan tän kunnolla käyntiin, pidän ehkä lomaa kaloreiden laskemisesta ym. joku päivä ja otan vähän rennommin. Olen antanut pois suurimman osan pienistä vaatteista, mutta mulla on jemmassa esimerkiksi muutama ihana takki joita haluan taas pitää. Koitan laittaa nyt aina vähän rahaa säästöön niin että voin sitten hyvällä omalla tunnolla ostaa uusia vaatteita, mun on jotenkin vaikea ostaa jotain ihan vaan itseäni varten. Ehkä otan jonkun välitavoitteen, jonka saavutettani saan ostaa itselleni jotain pientä. Oon muutenkin sellanen tunnesyöjä, niin ruualla palkitseminen ei tunnu hyvältä ajatukselta.Sparkler, minä en ainakaan ole keksinyt mitään palkitsemisohjelmaa, mutta mietin kyllä että pitäisikö ottaa vaikka kerran kuussa sellainen mässytyspäivä, jonka aikana saisin syödä mitä haluan ihan vapaasti. Voisin sitten tsempata sillä itseäni jaksamaan. Entä sinä?
En löytänyt linkkejä, mutta tässä tämä mun versio. Eli aloitusstartti (4vko). Sen jälkeen ja imetyksen kokonaan loputtua (sitten kun se lopahtaa) ajattelin liittyä tuohon ihan maksavaksi asiakkaaksi ja alkaa noudattaa kirjaimellisesti. Tällä hetkellä en vielä punnitse kummemmin, enkä käytä noita protskupatukoita enkä varsinkaan rasvanpolttokapseleita tai muitakaan juttuja kun vielä imetän. Mutta hyvin tuo rytmittää päivän ja vaikka en määrissä nyt pysykään, niin paino ihan varmasti lähtee alaspäinTervetuloa mun puolesta! :wave:
Mä ihan perinteisesti lasken kaloreita, käytän kiloklubin ruokapäiväkirjaa. Hiilihydratteja rajoitan. Paljon siis kasviksia ja marjoja, sopivasti pehmeitä rasvoja ja runsasproteiinista ruokaa, hieman kuitupitoisita viljatuotteita (esim. puuroa) ja hedelmiä.
Olisko sulla linkkiä siihen gfg-ohjelmaan? Oon kuullut siitä, mutta en ole koskaan perehtynyt sen kummemmin.