YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä 24.8.-24.9.2013!

  • Viestiketjun aloittaja "Tattari"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28904105]Hulvatonta :)[/QUOTE]

Jep...onneksi en määritelly ihan hirmuisen tarkkaa aloitusaikaa, niin voin vielä vähän pelata. Jos en heti paljastakkaan, että milloin vauva syntyi (kunhan siis nyt ensin syntyisi), niin mä saan herkutella extrapäiviä :saint:
 
Jep...onneksi en määritelly ihan hirmuisen tarkkaa aloitusaikaa, niin voin vielä vähän pelata. Jos en heti paljastakkaan, että milloin vauva syntyi (kunhan siis nyt ensin syntyisi), niin mä saan herkutella extrapäiviä :saint:
Mehän ei ollenkaan onnitella sua vauvan syntymästä, vaan kysytään heti, että ET KAI SYÖNYT SYNNÄRIN SOKERIKIISSELEITÄ! :LOL: No ei, ei sitä nyt heti tarvii olla kaloreita laskemassa (ainakaan vielä synnytyssalissa :xmas: ).

Mä jouduin lisäämään yhden välipalan tän päivän syömisiin mutta vähän arvelin näin käyvän, jää 500 kalorin vaje kuitenkin kun en enää poikkea suunnitelmasta. Eilen pärjäsin ruokahalun puutteen takia neljällä ruokailulla, mutta nyt kun flunssa alkaa helpottaa, täytyy syödä vähän useammin. Huomiseksi pitäisi taas laatia suunnitelmaa, varsinkin aamu- ja iltapala on sellaiset että jää helposti välistä tai menee liian myöhään.

Oletteko te keksineet itsellenne mitään "palkitsemisohjelmaa" laihdutukseen? Paras palkinto on tietysti se laihtuminen, mutta mitään muuta?
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
Bettis, tervetuloa, sinut on lisätty porukkaan!

Chef, synnytyshän on rankkaa puuhaa. Siinä kuluu takuulla kaloreita, saat siis huippuhyvän lähdön laihdutukseen!

Sparkler, minä en ainakaan ole keksinyt mitään palkitsemisohjelmaa, mutta mietin kyllä että pitäisikö ottaa vaikka kerran kuussa sellainen mässytyspäivä, jonka aikana saisin syödä mitä haluan ihan vapaasti. Voisin sitten tsempata sillä itseäni jaksamaan. Entä sinä?
 
Vieläkö ehtisi mukaan ?

Ylipainoa on viime vuosina kertynyt paljon, ja nyt olisi tarkoitus hiljalleen tiputella ne pois. Fyysiset rajoitteet ovat valitettavasti vieneet motivaation liikkua, ja sen vuoksi paino on päässyt nousemaan itselle hurjiin lukemiin.

Olen 5 lapsen äiti ja ikää on 37-vuotta. Mitat 171/90. Tavoite painoni on 62kg.
 
Vieläkö ehtisi mukaan ?

Ylipainoa on viime vuosina kertynyt paljon, ja nyt olisi tarkoitus hiljalleen tiputella ne pois. Fyysiset rajoitteet ovat valitettavasti vieneet motivaation liikkua, ja sen vuoksi paino on päässyt nousemaan itselle hurjiin lukemiin.

Olen 5 lapsen äiti ja ikää on 37-vuotta. Mitat 171/90. Tavoite painoni on 62kg.
Totta kai mahtuu mukaan! Ihan vasta on aloitettu ja ryhmään on tullut tiputellen väkeä jo aika paljon, mutta yleensä tällaisissa ryhmissä taitaa olla tuo vaihtuvuus melkoista. Osa kyllästyy ja lähtee jatkamaan omillaan :'( mutta osa jatkaa ja lisää tulee eli eiköhän tämä ryhmä elä johonkin suuntaan koko ajan. Laitan jossain vaiheessa taas päivitetyn listan osallistujista tähän ketjun perään, että pysytään kärryillä ketkä mukana, mutta nyt täyttelen sitä tuolla sivulla 3. Sinne lisään sinutkin :)
 
Viimeksi muokattu:
jellyjolly
Mieluummin ku laihdutuskuurina, ajattelen edessä olevaa pysyvänä elämäntapamuutoksena. Mun itseni kohdalla erityisen haastavaa ruokalistan suunnittelusta tekee se, että teen yötyötä. Eli valvon yöt ja nukun päivät. Lisäks meillä on iso perhe ( minä, mies ja neljä mukulaa) eikä kauhean monia eväitä jaksa väkertää.

Uskon kumminkin, että meidän perusruokavalio on ihan ok (perheessä kaikki muut on normaalipainoisia) mun pitää vaan muokata itselle paremmin sopiva linja muun perheen sapuskoista. Lautasmalli on hyvä. Nyt oon tulevan viikon kesälomalla, niin voin polkasta tän projektin käyntiin ihan normaalissa vrk-rytmissä.

Huomenna alotan sillä, että haen vaakaan ne patterit ni pääsen itsekin säikähtämään lukemia... Pelkään pahoin, että kasilla alkaa
:(
 
Mieluummin ku laihdutuskuurina, ajattelen edessä olevaa pysyvänä elämäntapamuutoksena. Mun itseni kohdalla erityisen haastavaa ruokalistan suunnittelusta tekee se, että teen yötyötä. Eli valvon yöt ja nukun päivät. Lisäks meillä on iso perhe ( minä, mies ja neljä mukulaa) eikä kauhean monia eväitä jaksa väkertää.

Uskon kumminkin, että meidän perusruokavalio on ihan ok (perheessä kaikki muut on normaalipainoisia) mun pitää vaan muokata itselle paremmin sopiva linja muun perheen sapuskoista. Lautasmalli on hyvä. Nyt oon tulevan viikon kesälomalla, niin voin polkasta tän projektin käyntiin ihan normaalissa vrk-rytmissä.

Huomenna alotan sillä, että haen vaakaan ne patterit ni pääsen itsekin säikähtämään lukemia... Pelkään pahoin, että kasilla alkaa
:(
Älä etukäteen sure, on meitä kahdeksalla alkavia täällä enemmänkin ja isompiakin lukuja tykitetty, silti hyvällä mielellä ollaan kaikki. Nyt onnistutaan. Yötyö kuulostaa tosi ikävältä ruokailujen suhteen : / Enkä osaa edes antaa mitään vinkkejä kun en ikinä itse edes pystyisi tuollaiseen rytmiin!
 
jellyjolly
Joo, en mä sitä. Se vaan harmittaa, ku joskus reilu vuosi sitte painoin jo alle 70 ja sit vaan annoin itteni lepsua taas. Ne kilot vaan tulee niin helpolla takas, jos ei pidä puoliaan.

Yötyö sopii mulle kyllä muuten ja rakastan työtäni. Eväspuoli on vaan haasteellista. Kokonaan syömättä ei voi olla, mutta ei myöskään syödä tukevasti,kun ruoka menee jäseniin ja alkaa väsyttää. Mutta kyllä tähän joku kompromissi löytyy, kun vähän mietin. Salaatit, rahkat yms. on hyviä yöeväitä. Sellasia sopivan kevyitä :p
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
"Sadie"
Mieluummin ku laihdutuskuurina, ajattelen edessä olevaa pysyvänä elämäntapamuutoksena. Mun itseni kohdalla erityisen haastavaa ruokalistan suunnittelusta tekee se, että teen yötyötä. Eli valvon yöt ja nukun päivät. Lisäks meillä on iso perhe ( minä, mies ja neljä mukulaa) eikä kauhean monia eväitä jaksa väkertää.

Uskon kumminkin, että meidän perusruokavalio on ihan ok (perheessä kaikki muut on normaalipainoisia) mun pitää vaan muokata itselle paremmin sopiva linja muun perheen sapuskoista. Lautasmalli on hyvä. Nyt oon tulevan viikon kesälomalla, niin voin polkasta tän projektin käyntiin ihan normaalissa vrk-rytmissä.

Huomenna alotan sillä, että haen vaakaan ne patterit ni pääsen itsekin säikähtämään lukemia... Pelkään pahoin, että kasilla alkaa
:(
Kuinka sä syöt töissä? Mä kanssa tein yötyötä silloin kun töissä vielä olin, nyt siis lapsosen kanssa kotona. Mulla yöt meni yleensä niin, että en syönyt mitään. Raskausaikana oli pakko yrittää jotain syödä, muuten tuli huono olo. Sitten aamulla kun pääsi kotiin, suoraan nukkumaan. Herätessä söin "aamupalan" ja kunnon ruoan joskus alkuillasta.. Terveellistä? Ehkei kumminkaan:D
 
"Neiti"
Mahtuuko mukaan? Oon 170cm pitkä, painon ilmoitan huomenna :) mutta siellä jossain 80kg tienoilla mennään... Tavoite hiukan keventää, kesän aikana tullut vähän painoa ja vaatteista sen huomaa. Argh kun ei viitsis koko vaatekaappia uusia.
 
jellyjolly
Tää yöllä syöminen se on varmaan ollu mun takas tulleiden kilojen pääsyy. Paljon syömiseen vaikuttaa yleinen vireystila, miten on päivällä saanut nukuttua, mieliala noin muutenkin ja varmaan kaikki hormonit kk-kierron vaiheet ja muut. Karkkia söin usein, siitä koitan nyt kokonaan päästä. Samoin ku rasvasista herkuista, ei enää grillin kautta töihin :D Pitsan tilalle salaatti, kebabin tilalle kotitekoiset rahkat ja karkin tilalle vaikka omenoita. Tai jos oikein herkuttaa niin vaikka pähkinöitä :)

Ja ku siitä palkinnosta oli puhetta ni mä laulan kuorossa ja meillä on esiintymispaidat ja on sovittu et kaikilla on musta hame/housut. Mun mustat housut oli edellisellä keikalla niin tiukat ettei laulamisesta meinannu tulla mitään. Jos saan ennen joulukuuta 10 kiloa pois hankin uudet keikkahousut joulun keikkaturneelle. Paitsi jos onnistuis pudottamaan yli 10 kiloa ni ei tarvii ehkä ees ostaa uusia housuja. Voi olla ettei nuo nykyiset kiristä enää yhtään ja se se vasta mahtava palkinto oliskin :D
 
[QUOTE="Neiti";28905023]Mahtuuko mukaan? Oon 170cm pitkä, painon ilmoitan huomenna :) mutta siellä jossain 80kg tienoilla mennään... Tavoite hiukan keventää, kesän aikana tullut vähän painoa ja vaatteista sen huomaa. Argh kun ei viitsis koko vaatekaappia uusia.[/QUOTE]

Neiti, tervetuloa sinullekin! Laitan sut jo listaan ja päivitän painon, kun ilmoitat sen =)
 
"Sadie"
No niin, eli pituus 169 ja paino 90,9kg.
Mä laihdutin keväällä kymmenen kiloa muutaman kuukauden aikana, mutta se tyssäs siihen. Sorruin johonkin herkkuun, ja sitten en päässyt ruotuun takasi. Koko kesän oon nyt aloittanu "ensi maanantaina". Se 10kg on sentään onneksi pysynyt poissa. Mä niin toivon että tää on se The maanantai :)
 
"Sadie"
Sadie, päivitin tietosi. Nyt se on se viimeinen maanantai, kun sinun tarvitsee aloittaa kuureja! On niin hyvä fiilis tästä. Uskon tämän ryhmän voimaan.
Näin sen on oltava!:) Tää ryhmä on mulle kyllä kun nenä päähän, nyt ei voi enään perääntyä ;).
Mulla tälle viikolle tavoitteena saada ruokarytmi ja annoskoot taas kuntoon, herkut pois. Ai että kun lähtis paino nyt yhtä helposti putoamaan kun keväällä, mutta tuskin.
Tota veden juontia pitää taas harjotella ja muistutella itelleen.
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
"lillerilalleri"
Heipatihei! Mahtuuko mukaan? Täällä olisi yksi 8 kuukautta vanhan tyttölapsen äiti aloittelemassa isoa urakkaa. Pituutta 158 paino 88(?) suunnilleen. Tavoite olisi 60kg, joten urakkaa on... :( kaksi lasta tehty tässä lyhyellä aikavälillä ja paino ennen raskauksia 70, siihenkin olin kyllä ihan tyytyväinen mutta 60 olis nyt sitten tarkoitus saavuttaa kuitenkin.

Minkälaista ohjelmaa te käytätte? Jos käytätte. Itse aloittelen tuolla GoFatGo:lla, mukaillen vielä kun imetän edelleen, imetys tosin saa mun puolesta loppua vaikka heti kun alkaa olla mitta täys... :D
 
Sparkler, minä en ainakaan ole keksinyt mitään palkitsemisohjelmaa, mutta mietin kyllä että pitäisikö ottaa vaikka kerran kuussa sellainen mässytyspäivä, jonka aikana saisin syödä mitä haluan ihan vapaasti. Voisin sitten tsempata sillä itseäni jaksamaan. Entä sinä?
En tiedä vielä otanko myöhemin käyttöön jonkin herkkupäivän, mun ei varsinaisesti tee mieli esimerkiksi karkkia tai muuta makeaa, vaan yleensä vedän just jotain pastaa ja muuta ruokaa liikaa... Kun saan tän kunnolla käyntiin, pidän ehkä lomaa kaloreiden laskemisesta ym. joku päivä ja otan vähän rennommin. Olen antanut pois suurimman osan pienistä vaatteista, mutta mulla on jemmassa esimerkiksi muutama ihana takki joita haluan taas pitää. Koitan laittaa nyt aina vähän rahaa säästöön niin että voin sitten hyvällä omalla tunnolla ostaa uusia vaatteita, mun on jotenkin vaikea ostaa jotain ihan vaan itseäni varten. Ehkä otan jonkun välitavoitteen, jonka saavutettani saan ostaa itselleni jotain pientä. Oon muutenkin sellanen tunnesyöjä, niin ruualla palkitseminen ei tunnu hyvältä ajatukselta.

Mies alkoi eilen houkutella illalla mua syömään, mutta en suostunut lähtemään. Kaupat oli kiinni jo, mutta se ajatteli että haetaan huoltoasemalta jotain maitoja ym. ja käydään syömässä. Eka sovittiin, että käydään vasta tänään jossain kunnollisessa kaupassa, ja sit se alkoi ehdottaa, että käydään vaan syömässä... Sehän oli jo sitä pitsaa tuomassa mulle aikaisemmin. Mua alkoi ärsyttää niin että lastasin sen eteen ison annoksen sitä mun kesäkurpitsalasagnea ja pakotin syömään kun kerran on nälissään, vaikka se inhoaa kesäkurpitsaa :vampire:

Meiltä on matkaa isommille kaupoille niin että pelkkiin matkoihin menee 1,5h ja lasten kanssa joutuu luonnollisesti vielä vaihtamaan vaippaa ja muuta, niin ne reissut aina kestää, kerralla tehdään isot ostokset kun on kerran lähdetty. Nyt kun saatiin jopa etukäteen sovittua milloin lähdetään, voin syödä kotona hyvin niin ei houkuta sit niin kovasti mennä jonnekin hampparille, mies varmasti taas haluaa... Jos se välttämättä haluaa matkalla syödä jotain, ja menee niin pitkään että mullakin on nälkä, otan sit iltapalan siellä, jonkun ruisleivän tai salaatin. Tai teen eväsleivän, ja siirrän säästyneet rahat mun hömppätilille ;)
 
"Sadie"
Tosta herkkupäivästä.. Mulla se ei toimi. Jos mä yhtenä päivänä syön vaikka sipsejä, mun tekee niitä sit koko ajan mieli. Mieski mulle aina on, että voithan sä nyt vähän syödä. Mutta kun en mä vaan voi. Eli mulle toimii paremmin se, että kokonaan herkut pois :). Ainakin tässä vaiheessa :)
 
[QUOTE="lillerilalleri";28907229]Heipatihei! Mahtuuko mukaan? Täällä olisi yksi 8 kuukautta vanhan tyttölapsen äiti aloittelemassa isoa urakkaa. Pituutta 158 paino 88(?) suunnilleen. Tavoite olisi 60kg, joten urakkaa on... :( kaksi lasta tehty tässä lyhyellä aikavälillä ja paino ennen raskauksia 70, siihenkin olin kyllä ihan tyytyväinen mutta 60 olis nyt sitten tarkoitus saavuttaa kuitenkin.

Minkälaista ohjelmaa te käytätte? Jos käytätte. Itse aloittelen tuolla GoFatGo:lla, mukaillen vielä kun imetän edelleen, imetys tosin saa mun puolesta loppua vaikka heti kun alkaa olla mitta täys... :D[/QUOTE]

Tervetuloa mun puolesta! :wave:

Mä ihan perinteisesti lasken kaloreita, käytän kiloklubin ruokapäiväkirjaa. Hiilihydratteja rajoitan. Paljon siis kasviksia ja marjoja, sopivasti pehmeitä rasvoja ja runsasproteiinista ruokaa, hieman kuitupitoisita viljatuotteita (esim. puuroa) ja hedelmiä.

Olisko sulla linkkiä siihen gfg-ohjelmaan? :) Oon kuullut siitä, mutta en ole koskaan perehtynyt sen kummemmin.
 
"lillerilalleri"
Tervetuloa mun puolesta! :wave:

Mä ihan perinteisesti lasken kaloreita, käytän kiloklubin ruokapäiväkirjaa. Hiilihydratteja rajoitan. Paljon siis kasviksia ja marjoja, sopivasti pehmeitä rasvoja ja runsasproteiinista ruokaa, hieman kuitupitoisita viljatuotteita (esim. puuroa) ja hedelmiä.

Olisko sulla linkkiä siihen gfg-ohjelmaan? :) Oon kuullut siitä, mutta en ole koskaan perehtynyt sen kummemmin.
En löytänyt linkkejä, mutta tässä tämä mun versio. Eli aloitusstartti (4vko). Sen jälkeen ja imetyksen kokonaan loputtua (sitten kun se lopahtaa) ajattelin liittyä tuohon ihan maksavaksi asiakkaaksi ja alkaa noudattaa kirjaimellisesti. Tällä hetkellä en vielä punnitse kummemmin, enkä käytä noita protskupatukoita enkä varsinkaan rasvanpolttokapseleita tai muitakaan juttuja kun vielä imetän. Mutta hyvin tuo rytmittää päivän ja vaikka en määrissä nyt pysykään, niin paino ihan varmasti lähtee alaspäin :)

Aamiainen

45g kaurahiutale
100g raejuusto, rasvaton
150g mehukeitto, sokeroimaton / 100g pakastemarjoja
+Fast Omega3 2kpl

Lounas

100g kana / 100g naudanliha max 10% / 100g kala
50g kananmunanvalkuainen / 25g raejuusto, rasvaton
200g vihanneksia vapaavalinnaisesti
10g oliiviöljy

Välipala

1kpl Pro-Fx lo-carp bar / 40g Fast Dietmix / 250g maitorahka + 100g pakastemarjoja

Päivällinen

100g kana / 100g naudanliha max 10% / 100g kala
40g riisi / 40g pasta / 170g peruna / Real-täysjyväleipä 2 viipaletta
200g vihanneksia vapaavalinnaisesti

Iltapala

250g maitorahka / 150g raejuusto, rasvaton
150g mehukeitto, sokeroimaton / 100g pakastemarjoja
10g vehnälese
+Fast Omega3 2kpl

Palautusjuoma (heti välittömästi treenin jälkeen, vain treenipäivinä)
40g Fast Dietmix

Rasvanpolttoon
Fast Burner 2-3 kapselia aamulla ja 2-3 kapselia iltapäivällä
Fast Green tea 1 kapseli aamuisin

Yllä olevat valmisteet tukevat ja tehostavat dieettiä ja sen onnistumista. Ne eivät ole välttämättömiä tulosten saavuttamiseksi.

Pyri vettä juomaan tasaisesti koko päivän ajan ja minimissään 3 litraa. Aamulla heti herättyäsi juo tyhjään mahaan vähintään 0,3 litraa vettä.

Ateriaväli minimissään 2 h ja maksimissaan 4h.

Jos jokin ateria jää väliin jostain syystä, korvaa se Fast Dietmix 40g drinkillä tai Fast Pro-fx low carp patukalla.

Lisäksi olisi hyvä hankkia monipuolinen monivitamiini-valmiste sekä magnesiumlisä päivittäiseen käyttöön. Noudata annosohjeita.

Käytä mausteita (ei saa sisältää sokeria eikä suolaa) runsaasti ja varsinkin tulisia mausteita olisi niiden termogeenisen vaikutuksen takia hyvä käyttääkin. Samoin käytä suolaa ruuissa, koska natrium on erittäin tärkeä koko prosessissa. Lisätyn suolan määrä 3-4g/pv.
 
"Neiti"
Mun aloitusmitoiksi voi päivittää 170 cm/83 kg.

Otan rauhallisin askelin, tässä on kaikenlaista sairautta ym. ollut, joten en aseta enempää tavoitteita kuin syödä terveellisesti ja monipuolisesti ja liikkua eli parempia elämäntapoja kohti. Ja herkut pois!
 
"pulla"
Sain viikonloppuna ostettua paristot vaakaan, ja tänään sitten punnitsin itseni. Aamupaino oli 81,2kg. Tästä se sitten lähtee!
Kyllä eilen teki mieli herkkuja. Ihan koko päivän. Teki mieli hypätä autoon ja hakea lähikaupasta karkkia, jäätelöä ja suklaata, mutta en hakenut. Tiedän että ekat päivät on pahimpia, mutta ajan kanssa makeanhimo helpottaa :) karkkipäivää en voi pitää, koska silloin jää taas himo päälle...
 

Yhteistyössä