Voin vaikuuttaa, että liikunta vaikuttaa, joten mitäs jos ottaisit liikunnan lisäämisen yhdeksi tavoitteeksi En kyllä ajatellut sen vaikuttavan niin paljon, olen siis tosi yllättynyt noista kommenteista joita kuvaan olen saanut. Olen pitänyt itseäni selvästi ylipainoisen näköisenä niin kuin painoindeksikin antaa ymmärtää, mutta sen voin sanoa, että vaikka painoa on hurjasti liikaa on tuhdisti lihastakin. Harrastan joka päivä lenkkeilyä (6-10km lenkkejä), rivakkaa pyöräilyä noin 4 krt viikossa (10-15km), uin kaksi kertaa viikossa ja teen puolen tunnin lihasjumpan kotona joka toinen päivä. Mutta jos et ole yhtään harrastanut liikuntaa olen varma, että sinulla kapenisi vyötärö jo pienestäkin liikunnasta ja esim. uiminen tekee ihmeitä selkälihaksille!Tattari111, kyllä se taitaa olla totta se lihaksen ja läskin ero. Painan vähemmän kuin sinä, mutta olen täysin liikuntaaharrastamaton, joten olen sellainen puolet paksumpi pehmeä pullahöttö koko yläruumiista... vatsa- ja selkämakkaroita löytyy.
Tavoite olisi eka kuuakudelle -5 kg, tai tuumakokoa pienemmäksi housuissa. Jospa se liikunta kiinteyttää sen verra, ainakin Tattari111:n kuva puhuisi sen puolesta.
Näytät melkeinpä hoikemmalta tuossa alla olevassa kuvassa kuin ylemmässä! Olisiko turvotus laskenut laihduttamisen myötä ja liikunta tekee ihmeitä.Tattari: Tässä mun kuvani, kun olin (joskus vuonna nakki ja papu) mitoissa 163,5 cm / 62 kg ilman minkäänlaista liikuntaharrastusta.
Tässä puolestaan mitat ovat 163,5 cm / 66,7 kg ja tämän kuvan ottohetkellä kävin salilla ja reippailla kävelylenkeillä. Takana on 20 kg painonpudotusurakka.
Liikunta siis kyllä vaikuttaa vartaloon (koska vaikka kuvissa on lähes 5 kg ero, ei sitä huomaa), mutta mun pitää siis olla peräti 20 kiloa sua hoikempi, jotta näytän samalta (mielestäni näissä kuvissa näytän siis melkolailla samalta, kuin mitä sinä omassasi) kuin sinä. Missä hitossa ne sun 20 kiloa oikeen on? Korvan takanako?
Nimim: kateellinen :snotty:
Minäkin olen väsännyt viikon ruokalistaa ensi viikolle juuri tuosta samasta syystä kuin sinä. Vielä tuota tärkeämpänä koen ostoslistan tekemisen ennen kauppaan menoa. Olen impulssiivinen shoppailijaKaivoin esiin vanhat kiloklubitunnukset, kun ajattelin käyttää sitä kalorilaskuria apuna. Tuli vastaan pieni ongelma, kun aloin syöttää sinne tän päivän syömisiä: mä en ihan oikeasti muista, söinkö mä aamulla leipää vai jätinkö aamupalan kokonaan välistä Aamun uni oli katkonaista ja olen edelleen vähän kuumeessa, joten olen "vähän" pihalla...
Ajattelin että alan nyt suunnitella ja valmistella aina seuraavaksi päiväksi ruokia, kun mulla tahtoo välillä käydä niin, etten muista tai (muka) ehdi syödä ja sitten tulee kamala nälkä, ja syön jotain mahdollisimman nopeasti saatavilla olevaa ja usein liikaa... Koitan nyt laittaa jotain terveellisiä vaihtoehtoja jääkaappiin heti nenän eteen, niin ei voi ainakaan laittaa sen piikkiin, ettei ehtinyt tai nälissään jaksanut kuin avata keksipaketin, jos jostain syystä ruokailuväli venähtää liikaa... Mulla on hampaita tekevä kiukkuinen vauva ja vaippaikäinen lapsi, niin välillä tahtoo omista syömisistä huolehtiminen jäädä, varsinkin aamu- ja iltapala venyy liian myöhäiseksi. Huomiseksi olisi "pikaruuan" tarpeeseen tiedossa mustikkarahkaa ja valmiiksi pestyjä (+kuorittuja) vihanneksia.
Sitä itseasiassa hyvin moni on kuvat nähtyään sanonut...siis että tuossa kuvassa, jossa painoa on enemmän, näytän hoikemmalta.Näytät melkeinpä hoikemmalta tuossa alla olevassa kuvassa kuin ylemmässä! Olisiko turvotus laskenut laihduttamisen myötä ja liikunta tekee ihmeitä.
Omassa kuvassani ei näkynyt paljasta pintaa ollenkaan eli ei siitä näe paksuja käsivarsiani (varmasti paksummat kuin sinun!) ja ehkä vaatevalinta oli kuvaan väärä (nyt tiedän mitä kannattaa pukea, kun tahdon näyttää hoikemmalta ). Kyllä se rasvakertymä on minulla tuossa vatsan seudulla, selässä, käsivarsissa ja takamuksessa. Luustokin voi saada ihmisen näyttämään jykevämmältä kuin onkaan ja minulla on tosi sirot luut, ehkäpä silläkin jotain vaikutusta.
Silloinkin kun olin normaalipainossa minua luultiin aina kevyemmäksi kuin olin.. niin ja kun kävin työhöntulotarkastuksessa painoin 77kg (eli olin selvästi ylipainoinen), se lääkäri vilkaisi minua päästä varpaisiin ja totesi "ainakaan sinulla ei ole ylipainoa". Jouduin huomauttamaan sille lääkärille, että kyllä minulla on ihan komeasti ylipainoa :ashamed: Punnitsi sitten vielä kahteen kertaan, kun ei uskonut vaakaa! Ehkäpä lihavuuteni on sisäänpäin kääntynyttä.
Samaa kans mietin, näyttää korkeintaan 75kiloiselta.Alkuperäinen kirjoittaja Ööööh.. enpä taida;28899536:Enpä laita Enkä usko Tattarin mittoja. Et voi painaa noin paljon vai vaatteetko huijaa. Laita kuva ilman paitaa. En usko sun painavan 87kg, ite olen melkein saman painoinen ja mittaa vähän enemmän kun sulla ja näytän kyllä selvästi lihavalta!
Olen huomannut, että nälkää pysyy poissa ihmeen kauan jos korvaa sen ylimääräisen ruokasatsin salaatilla ja syö ruuan kanssa viipaleen ruisleipää. En yleensä ole syönyt leipää ruuan kanssa, mutta nyt laihdutusprojektin alkaessa olen ottanut sen tavaksi. En laita päälle edes margariinia mutta auttaa silti pitämään nälän poissa. Olen myös korvannut maidon piimällä. Piimä täyttää. Mitään kaloreita en ole laskenut. En usko että kaloreiden laskeminen on minulle tärkeää. Saan itseni laihtumaan kun saan annoskoot pienemmiksi. Mitään muuta ylitsepääsemätöntä pahetta ei ole kuin ahmiminen :|Ja alkanu syömään enempi salaatteja ja pienentäny annoskokoja ja pistäny herkkujen syönnin minimiin..
Mahtavaa, tervetuloa mukaan, Zemppari! Et kertonut pituuttasi, joten en kirjaa sitä ylös, mutta lisään sinut listaan. Ilmoita jossain vaiheessa vielä pituutesi niin saadaan sekin merkittyä.Mukanana ollaan! Tavoitteena pudottaa ainakin 5 kiloa. Painan nyt 100 kg.