Monta sekuntia lapsi VOI odottaa ruokaansa? Kun nyt olet perehtynyt tutkimuksiin.Joo, ei se sairasta ole vaan ihan normaali tunne. Teot ratkaisevat. Mielestäni se menee epäterveen puolelle, jos äidin tunteet estävät toimimasta lapsensa parhaaksi. En ole vielä kuullut perustelua, miksei terveen naisen äidinmaito olisi tuossa tilanteessa lapselle paras vaihtoehto? Eli unohtakaa tilanteet, joissa _tiedetään_ naisella olevan HIV tms.
Miksi sinun pitää lytätä niin monen äidinrakkauden tunteita?Et tiedä siitä hölkäsen pöläystäkään, jos väität, ettei yli puolen tunnin huutaminen nälän takia (joka ei muuten sekunnissa kehity) aiheuta vauvalle kipua, pelkoa ja hätää.
Miksi sinun pitää lytätä niin monen äidinrakkauden tunteita?
Jos aiheuttaa kipua, pelkoa ja hätää, miksi nälkäitku loppuu kun vauvaa esim. heijailee tai sille antaa hetkellisesti muuta ajateltavaa?Et tiedä siitä hölkäsen pöläystäkään, jos väität, ettei yli puolen tunnin huutaminen nälän takia (joka ei muuten sekunnissa kehity) aiheuta vauvalle kipua, pelkoa ja hätää.
Minusta asiaa on turha miettiä vetämällä sekuntti-rajoja. Pääasia, että vastaa lapsensa tarpeisiin mahd. nopeasti (tai muu lasta hoitava). Maalaisjärjellä. Kuka tahansa asiantuntija pitäisi epätoivottavana, että tätä tarpeen täyttämistä viivytettäisiin.Monta sekuntia lapsi VOI odottaa ruokaansa? Kun nyt olet perehtynyt tutkimuksiin.
Miksi koet olevasi oikeutettu määrittelemään, mitkä teot ovat tuomittavia ja mitkä eivät ja miten niihin pitäisi asennoitua?
Samaa voisit kysyä itseltäsi
Melkoista ylireagointia taas ei ole sun teksteissä tässä ketjussa?Miksi koet olevasi oikeutettu määrittelemään, mitkä teot ovat tuomittavia ja mitkä eivät ja miten niihin pitäisi asennoitua? Monien mielestä tukistava tai raskaana tupakoiva äiti kaltoinkohtelee lasta (olen toki samaa mieltä...). Minusta myös pienen vauvan nälän ja nälkäitkun tietoinen ptkittäminen ylittää rajan.
Kaiken sen perusteella, mitä olen kuullut ja lukenut, on HIV:in tarttuminen ystävästä vauvalle ihan ERITTÄIN epätodennäköistä. Samalla logiikalla omakaan äiti ei voisi lastaan imettää. Tästä lukisin toki mielelläni faktaa, jos sitä on esitettävissä. Moni tutkimus on sitä mieltä, ettei HIV edes tartu äidinmaidon välityksellä. En väitä silti, että se mahdotonta olisi. Tutkimuksia on puolesta ja vastaan. Tuntuu silti melkoiselta ylireagoinnilta eikä verrattavissa suojaamattoman seksin harrastamiseen.
Antaisitko HIV-positiivisen imettää lastasi?Kaiken sen perusteella, mitä olen kuullut ja lukenut, on HIV:in tarttuminen ystävästä vauvalle ihan ERITTÄIN epätodennäköistä.
Äidinmaidon salaperäinen ainesosa pystyy tappamaan HIV:n - Tekniikka&TalousKaiken sen perusteella, mitä olen kuullut ja lukenut, on HIV:in tarttuminen ystävästä vauvalle ihan ERITTÄIN epätodennäköistä. Samalla logiikalla omakaan äiti ei voisi lastaan imettää. Tästä lukisin toki mielelläni faktaa, jos sitä on esitettävissä. Moni tutkimus on sitä mieltä, ettei HIV edes tartu äidinmaidon välityksellä. En väitä silti, että se mahdotonta olisi. Tutkimuksia on puolesta ja vastaan. Tuntuu silti melkoiselta ylireagoinnilta eikä verrattavissa suojaamattoman seksin harrastamiseen.
Itsehän sinä ne määritykset teet, miksi sinä sitten koet olevasi siihen oikeutettu?Miksi koet olevasi oikeutettu määrittelemään, mitkä teot ovat tuomittavia ja mitkä eivät ja miten niihin pitäisi asennoitua? Monien mielestä tukistava tai raskaana tupakoiva äiti kaltoinkohtelee lasta (olen toki samaa mieltä...). Minusta myös pienen vauvan nälän ja nälkäitkun tietoinen ptkittäminen ylittää rajan.
Kaiken sen perusteella, mitä olen kuullut ja lukenut, on HIV:in tarttuminen ystävästä vauvalle ihan ERITTÄIN epätodennäköistä. Samalla logiikalla omakaan äiti ei voisi lastaan imettää. Tästä lukisin toki mielelläni faktaa, jos sitä on esitettävissä. Moni tutkimus on sitä mieltä, ettei HIV edes tartu äidinmaidon välityksellä. En väitä silti, että se mahdotonta olisi. Tutkimuksia on puolesta ja vastaan. Tuntuu silti melkoiselta ylireagoinnilta eikä verrattavissa suojaamattoman seksin harrastamiseen.
Ei se ole mikään ihmeellinen asia, että maailmassa jotkut rakastavat lapsiaan toisia enemmän. Joillain äidinvaistot heräävät toisia myöhemmin. Jotkut harvat eivät edes rakasta lapsiaan. Raakaa todellisuutta. Ei se ainakaan mulle ole mikään tabu, että ihmisten vaistoissa ja tunne-elämissä on eroja.Ei ole minun tehtävä arvioida muiden äitien rakkauksia.
Kuka tahansa as.tuntija pitää järjettömänä tietoisen HIV-riskin ottamista.Kuka tahansa asiantuntija pitäisi epätoivottavana, että tätä tarpeen täyttämistä viivytettäisiin.
Sulla nämä on varmasti kohdallaan ja huippuluokkaa.Ei se ole mikään ihmeellinen asia, että maailmassa jotkut rakastavat lapsiaan toisia enemmän. Joillain äidinvaistot heräävät toisia myöhemmin. Jotkut harvat eivät edes rakasta lapsiaan. Raakaa todellisuutta. Ei se ainakaan mulle ole mikään tabu, että ihmisten vaistoissa ja tunne-elämissä on eroja.
Antaisitko hänen hoitaa lastasi ja ruokkia korvikkeella?Antaisitko HIV-positiivisen imettää lastasi?
Jaa. Mä olen kuullut mielipiteen asiasta tässä ihan lähipäivinä mm. sairaanhoitaja-kätilöltä ja imetystukihenkilöltä. Laajempaa kyselyä en ole harrastanut.Kuka tahansa as.tuntija pitää järjettömänä tietoisen HIV-riskin ottamista.
Kyllä.Antaisitko hänen hoitaa lastasi ja ruokkia korvikkeella?
Kyseessä on kaksi täysin eri asiaa. Entä jos maidontulo on ehtynyt ja korvike loppunut. Pitäisikö silloin tapahtuma rinnastaa tukistamiseen, kun äiti on ollut huolimaton ja päästänyt maidot loppumaan ruokailun siirtyessä puoli tuntia?Tuossahan lainaamani kirjoittaja oli sitä mieltä, etten ole oikeutettu paheksumaan sitä, että lasta huudatetaan nälässä. Miksi sitten lapsen tukistamista saa paheksua?
Väitätkö sinä siis, että tässä maailmassa kaikki rakastavat lapsiaan ja vielä yhtä paljon? Kaikilla on yhtä hyvät vaistot? Aika naiivia kuvitella noin, sanoisin. Ei sillä, että olisi tarpeen kilpailla tällaisilla. Ihmiset eivät vaan missään asiassa ole koskaan täysin samalla "viivalla". En tosiaankaan kuvittele, etten tule olemaan jotain äitiä tietämättömämpi ja taas toista tiedostavampi tulevaisuudessa.Sulla nämä on varmasti kohdallaan ja huippuluokkaa.
Ei minulle ole mikään yllätys, että lapsettoman täytyy kompensoida lyttäämällä muita - näitähän sattuu. Silti se ei ole hyväksyttävää.
Niin. Sitten on varmaan ihan turha sanoa, että "kuka tahansa asiantuntija"... Jos otanta on 2 kpl.Jaa. Mä olen kuullut mielipiteen asiasta tässä ihan lähipäivinä mm. sairaanhoitaja-kätilöltä ja imetystukihenkilöltä. Laajempaa kyselyä en ole harrastanut.