G: Antaisitko toisen naisen imettää vauvaasi, jos vaihtoehtona olisi, että vauva joutuisi huutamaan nälkäisenä?

Antaisitko ystäväsi imettää vauvaasi, jos vauva huutaisi nälkäisenä eikä korviketta olisi?

  • Kyllä

    Ääniä: 32 69,6%
  • En

    Ääniä: 10 21,7%
  • En tiedä

    Ääniä: 6 13,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    46
"vieras"
[QUOTE="vieras";28893820]Ei vois vähempää kiinnostaa sellaisen "äiti"-ihmisen mielipide kun viaton vauva itkee nälkää:D :D Kenen maalaisjärki/oikeustaju kertoo olla ruokkimatta lapsi VAIN koska tämän itsekäs äiti on toista mieltä. Sellaista äitiä minä en arvosta, lapsen etu menee äidin vitutuksen edelle aivan saletisti.[/QUOTE]

Ja mua ei vois vähempää kiinnostaa mielipide ihmiseltä, joka käyttää termiä "äiti-ihminen".
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28893826]Ja mua ei vois vähempää kiinnostaa mielipide ihmiseltä, joka käyttää termiä "äiti-ihminen".[/QUOTE]

Minun eikä suurimman osan silmissä sellainen ihminen ole edes äiti, kuka tahallaan ja tietoisesti kiusaa omaa lastaan.
 
[QUOTE="vieras";28893710]Miksi? Pitempään siinä pullorumbassa joka tapauksessa menisi kuin tissin esiin kaivamisessa. Ja teit hyvin selväksi sen, että lapsen (anteeksi, LAPSEN) edun mukaista ei voi missään tilanteessa olla joutua odottamaan sitä korviketta. Miksi siis tässä tilanteessa valitsisit kuitenkin korvikkeen ennemmin kuin äidinmaitosi, lapsen optimaalisen ravinnon?[/QUOTE]

Siksi, että lapsi ei kärsi siitä korvikkeen syömisestä samoin kuin pitkään huutamisesta ja nälästä. Se, ettei kaikkea tee ideaalin mukaan, ei tarkoita, että voisi olla vastaamatta vauvan tarpeisiin. En mä kestojakaan lähde hankkimaan ystävän vauvalle lastenvahtina ollessani siksi, että ystävällä sattuu olemaan "vain" kertiksiä.
 
"Naani"
Totta hitossa antaisin imettää, olettaen tietysti että tuo toinen nainen on oikeasti kaverini, eikä käytä huumeita, lääkkeitä tai viinaa, jotka maitoon imeytyy. On niin totaalisen väärin, jos vauvaa pitää äidin itsetunnon takia tuntitolkulla huudattaa, minä rinnastan sen pahoinpitelyyn.
 
"vieras"
[QUOTE="Naani";28897322]Totta hitossa antaisin imettää, olettaen tietysti että tuo toinen nainen on oikeasti kaverini, eikä käytä huumeita, lääkkeitä tai viinaa, jotka maitoon imeytyy. On niin totaalisen väärin, jos vauvaa pitää äidin itsetunnon takia tuntitolkulla huudattaa, minä rinnastan sen pahoinpitelyyn.[/QUOTE]

Tytsi lakeijoineen rinnastaa jo puolen tunnin odotuksen pahoinpitelyyn ja sellaiseksi tilanteeksi että on ehdottoman pakko imettää toisen lapsi ilman lupaa. Ei ymmärrä sitä eroa, ei sitten millään. Sehän se tässä naurattaakin...
 
[QUOTE="vieras";28897353]Tytsi lakeijoineen rinnastaa jo puolen tunnin odotuksen pahoinpitelyyn ja sellaiseksi tilanteeksi että on ehdottoman pakko imettää toisen lapsi ilman lupaa. Ei ymmärrä sitä eroa, ei sitten millään. Sehän se tässä naurattaakin...[/QUOTE]

Tässä ollaan hiukan eri mieltä siitä, millainen on lähes vastasyntyneen, täysimetetyn lapsen nälkä ja miten hyvin sitä kestää.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28897353]Tytsi lakeijoineen rinnastaa jo puolen tunnin odotuksen pahoinpitelyyn ja sellaiseksi tilanteeksi että on ehdottoman pakko imettää toisen lapsi ilman lupaa. Ei ymmärrä sitä eroa, ei sitten millään. Sehän se tässä naurattaakin...[/QUOTE]

Vauvan nälässä pitäminen ja ruoan viivyttely on vahingollista minkä varmasti kuka vain ymmärtää. Lapsi muodostaa kokemuksistaan joko turvallisen kiintymyssuhteen ja käsityksen maailmasta ja muista ihmisistä tai turvattoman, ristiriitaisen yms.

Yksikin kaltoinkohtelu on liikaa.
 
"vieras"
Siksi, että lapsi ei kärsi siitä korvikkeen syömisestä samoin kuin pitkään huutamisesta ja nälästä. Se, ettei kaikkea tee ideaalin mukaan, ei tarkoita, että voisi olla vastaamatta vauvan tarpeisiin. En mä kestojakaan lähde hankkimaan ystävän vauvalle lastenvahtina ollessani siksi, että ystävällä sattuu olemaan "vain" kertiksiä.
Myönnähän vielä se, että koko sun esimerkki oli keino vaan nostaa itseäs jalustalle ja haukkua oikeita äitejä huonoiksi äideiksi. Itse en hyväksyisi toista naista imettämään mun lastani ja siksikin noita tilanteita ei tässä imetysaikana pääse syntymään, ikinä. Aina on korviketta pari purkkia mukana ja kotona.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28931826]KUKAAN ei voi SANOA ettei KOSKAAN voisi tulla tilannetta jossa ei korviketta löytyisi.[/QUOTE]

Omalta kohdalta voi hyvinkin. Mun lapset ei oo koskaan olleet tilanteessa, jossa sitä korviketta ja pulloa ei olisi ollut saatavilla kun itse en ole ollut paikalla.
 

Yhteistyössä