G: Antaisitko toisen naisen imettää vauvaasi, jos vaihtoehtona olisi, että vauva joutuisi huutamaan nälkäisenä?

Antaisitko ystäväsi imettää vauvaasi, jos vauva huutaisi nälkäisenä eikä korviketta olisi?

• Kyllä

Ääniä: 32 69,6%
  • En

Ääniä: 10 21,7%
  • En tiedä

Ääniä: 6 13,0%

• Äänestäjiä yhteensä
    46
[QUOTE="vieras";28871335]Ja kahden lapsen äitinä väitän tietäväni enemmän lapsen nälästä kuin sinä.[/QUOTE]

Et tiedä siitä hölkäsen pöläystäkään, jos väität, ettei yli puolen tunnin huutaminen nälän takia (joka ei muuten sekunnissa kehity) aiheuta vauvalle kipua, pelkoa ja hätää.

dddd
Joo, ei se sairasta ole vaan ihan normaali tunne. Teot ratkaisevat. Mielestäni se menee epäterveen puolelle, jos äidin tunteet estävät toimimasta lapsensa parhaaksi. En ole vielä kuullut perustelua, miksei terveen naisen äidinmaito olisi tuossa tilanteessa lapselle paras vaihtoehto? Eli unohtakaa tilanteet, joissa _tiedetään_ naisella olevan HIV tms.
Monta sekuntia lapsi VOI odottaa ruokaansa? Kun nyt olet perehtynyt tutkimuksiin.

"vieras"
Kerrotko missä kohtaa tässä kukaan on väkisin imettämässä ilman tarvetta?
Ymmärrätkö, ollaan syöttämässä huutavaa lasta, ei työntämässä tissiä muuten vain lutkutettavaksi.
Ilmeisesti nämä imetysvastustajat ovat niitä jotka imettivät itse ensisijaisesti itsensä takia, kun oli niin kiva saada lapselta läheisyyttä ja pillu supistelemaan imetyksen kautta. Käytittekö vauvaa orkkukoneenanne? Saihan joku imetyksestä orgasminkin.

[QUOTE="vieras";28871318]Enemmän tässä ihmetyttää ne naiset, jotka haluaa väkisin imettää toisten lapsia ilman lupaa. SE on sairasta.[/QUOTE]

"vieras"
[QUOTE="vieras";28871359]Kerrotko missä kohtaa tässä kukaan on väkisin imettämässä ilman tarvetta?
Ymmärrätkö, ollaan syöttämässä huutavaa lasta, ei työntämässä tissiä muuten vain lutkutettavaksi.
Ilmeisesti nämä imetysvastustajat ovat niitä jotka imettivät itse ensisijaisesti itsensä takia, kun oli niin kiva saada lapselta läheisyyttä ja pillu supistelemaan imetyksen kautta. Käytittekö vauvaa orkkukoneenanne? Saihan joku imetyksestä orgasminkin.[/QUOTE]

Herranjumala.

[QUOTE="bbb";28871353]Tämä viesti kertaa aika paljon kirjoittajasta.. Totaalista mustavalkoista ajattelua, oman mielipiteen pitämistä ylivertaisena, toisen mielipiteiden vähättelyä, itsensä nostamista toisten (siis eri mieltä olevien) yläpuolelle ym.ym.

Olen suhtellisen asiallisesti kekjstellut ko.asiasta, mutta nyt tekisi mieli sanoa muutama paunokelvoron sana.. Mikä yli-ihminen sinä olet vähättelemään toisten äidinrakkautta ja vielä ihan päin peetä olevien perusteluiden vuoksi? Minulle on aivan sama miten kukin toimisi ko.tilanteessa, mutta en ole haukkumassa eri mieltä olevien äidinrakkauden, empatian ym. määrää. Samalla logiikalla voisin ajatella ettet rakasta mielikuvitus vauvaasi koska altistat hänet mahdollisisnle tartunnoille? Hyi mikä ihminen! Et yhtään ajattele lapsesi parasta jne jne. Tätähän voi jatkaa loputtomiin..

Suomessa on Hiv, hepatiittejä ym ilkeitä pirulaisia. En harrastaisi suojamatonta seksiä testaamattoman kanssa, joten miksi altistaisin rakkaimpani maailmassa samalle riskille? Minusta äidin rakkauteen kuuluu pitää mahdollisimman hyvää huolta omasta rakkaasta ja tähän ei kuuluu vauvan altistaminen veriteitsetarttuville sairauksille.

Ja Tytsi niin vaikeaa kun se sinun onkin ymmärtää, minulla asiassa ei häiritse mustasukkaisuuden tai epämukavuuden tunteet. Vaan se, etten halua riskeerata häntä tässä asiassa. Ehkä ammattini vaikuttaa asiaan, mutta mielestäni riski on järjetön 0,5 h korvikkeen odotukseen suhteutettuna.

Jos kyse olisi jostakin utopisesta tilanteessa, jossa korviketta ei saisi tunteihin ja kyseessä olisi ystävä/sukulaisensa lasta saisi pakon sanelemana imettää.[/QUOTE]

Miksi koet olevasi oikeutettu määrittelemään, mitkä teot ovat tuomittavia ja mitkä eivät ja miten niihin pitäisi asennoitua? Monien mielestä tukistava tai raskaana tupakoiva äiti kaltoinkohtelee lasta (olen toki samaa mieltä...). Minusta myös pienen vauvan nälän ja nälkäitkun tietoinen ptkittäminen ylittää rajan.

Kaiken sen perusteella, mitä olen kuullut ja lukenut, on HIV:in tarttuminen ystävästä vauvalle ihan ERITTÄIN epätodennäköistä. Samalla logiikalla omakaan äiti ei voisi lastaan imettää. Tästä lukisin toki mielelläni faktaa, jos sitä on esitettävissä. Moni tutkimus on sitä mieltä, ettei HIV edes tartu äidinmaidon välityksellä. En väitä silti, että se mahdotonta olisi. Tutkimuksia on puolesta ja vastaan. Tuntuu silti melkoiselta ylireagoinnilta eikä verrattavissa suojaamattoman seksin harrastamiseen.

dddd
[QUOTE="Vieras";28871378]Äidinrakkauden joka käy siis ylitse vauvan tarpeiden koska äiti ahdistuisi. Onko tuo hyvä rakkaus?[/QUOTE]

Ei ole minun tehtävä arvioida muiden äitien rakkauksia.

"vieras"
Miksi koet olevasi oikeutettu määrittelemään, mitkä teot ovat tuomittavia ja mitkä eivät ja miten niihin pitäisi asennoitua? Monien mielestä tukistava tai raskaana tupakoiva äiti kaltoinkohtelee lasta (olen toki samaa mieltä...). Minusta myös pienen vauvan nälän ja nälkäitkun tietoinen ptkittäminen ylittää rajan.

Kaiken sen perusteella, mitä olen kuullut ja lukenut, on HIV:in tarttuminen ystävästä vauvalle ihan ERITTÄIN epätodennäköistä. Samalla logiikalla omakaan äiti ei voisi lastaan imettää. Tästä lukisin toki mielelläni faktaa, jos sitä on esitettävissä. Moni tutkimus on sitä mieltä, ettei HIV edes tartu äidinmaidon välityksellä. En väitä silti, että se mahdotonta olisi. Tutkimuksia on puolesta ja vastaan. Tuntuu silti melkoiselta ylireagoinnilta eikä verrattavissa suojaamattoman seksin harrastamiseen.
Melkoista ylireagointia taas ei ole sun teksteissä tässä ketjussa? :D

Äidinmaidon salaperäinen ainesosa pystyy tappamaan HIV:n - Tekniikka&Talous

• Tykkää
Reactions: tytsi-89
"vieras"

Itsehän sinä ne määritykset teet, miksi sinä sitten koet olevasi siihen oikeutettu?

Ei ole minun tehtävä arvioida muiden äitien rakkauksia.
Ei se ole mikään ihmeellinen asia, että maailmassa jotkut rakastavat lapsiaan toisia enemmän. Joillain äidinvaistot heräävät toisia myöhemmin. Jotkut harvat eivät edes rakasta lapsiaan. Raakaa todellisuutta. Ei se ainakaan mulle ole mikään tabu, että ihmisten vaistoissa ja tunne-elämissä on eroja.

dddd
Ei se ole mikään ihmeellinen asia, että maailmassa jotkut rakastavat lapsiaan toisia enemmän. Joillain äidinvaistot heräävät toisia myöhemmin. Jotkut harvat eivät edes rakasta lapsiaan. Raakaa todellisuutta. Ei se ainakaan mulle ole mikään tabu, että ihmisten vaistoissa ja tunne-elämissä on eroja.
Sulla nämä on varmasti kohdallaan ja huippuluokkaa.
Ei minulle ole mikään yllätys, että lapsettoman täytyy kompensoida lyttäämällä muita - näitähän sattuu. Silti se ei ole hyväksyttävää.

[QUOTE="vieras";28871404]Itsehän sinä ne määritykset teet, miksi sinä sitten koet olevasi siihen oikeutettu?[/QUOTE]

Tuossahan lainaamani kirjoittaja oli sitä mieltä, etten ole oikeutettu paheksumaan sitä, että lasta huudatetaan nälässä. Miksi sitten lapsen tukistamista saa paheksua?

Tuossahan lainaamani kirjoittaja oli sitä mieltä, etten ole oikeutettu paheksumaan sitä, että lasta huudatetaan nälässä. Miksi sitten lapsen tukistamista saa paheksua?
Kyseessä on kaksi täysin eri asiaa. Entä jos maidontulo on ehtynyt ja korvike loppunut. Pitäisikö silloin tapahtuma rinnastaa tukistamiseen, kun äiti on ollut huolimaton ja päästänyt maidot loppumaan ruokailun siirtyessä puoli tuntia?

Sulla nämä on varmasti kohdallaan ja huippuluokkaa.
Ei minulle ole mikään yllätys, että lapsettoman täytyy kompensoida lyttäämällä muita - näitähän sattuu. Silti se ei ole hyväksyttävää.
Väitätkö sinä siis, että tässä maailmassa kaikki rakastavat lapsiaan ja vielä yhtä paljon? Kaikilla on yhtä hyvät vaistot? Aika naiivia kuvitella noin, sanoisin. Ei sillä, että olisi tarpeen kilpailla tällaisilla. Ihmiset eivät vaan missään asiassa ole koskaan täysin samalla "viivalla". En tosiaankaan kuvittele, etten tule olemaan jotain äitiä tietämättömämpi ja taas toista tiedostavampi tulevaisuudessa.

Yhteistyössä