No selvähän se on, että rakastaa itseään enemmän kuin lastaan, jos omien mustasukkaisuuden ja epämukavuuden tunteiden takia antaa pienen vauvansa ennemmin huutaa nälissään pitkän ajan kuin antaisi ystävänsä imettää tätä.
Tämä viesti kertaa aika paljon kirjoittajasta.. Totaalista mustavalkoista ajattelua, oman mielipiteen pitämistä ylivertaisena, toisen mielipiteiden vähättelyä, itsensä nostamista toisten (siis eri mieltä olevien) yläpuolelle ym.ym.
Olen suhtellisen asiallisesti kekjstellut ko.asiasta, mutta nyt tekisi mieli sanoa muutama paunokelvoron sana.. Mikä yli-ihminen sinä olet vähättelemään toisten äidinrakkautta ja vielä ihan päin peetä olevien perusteluiden vuoksi? Minulle on aivan sama miten kukin toimisi ko.tilanteessa, mutta en ole haukkumassa eri mieltä olevien äidinrakkauden, empatian ym. määrää. Samalla logiikalla voisin ajatella ettet rakasta mielikuvitus vauvaasi koska altistat hänet mahdollisisnle tartunnoille? Hyi mikä ihminen! Et yhtään ajattele lapsesi parasta jne jne. Tätähän voi jatkaa loputtomiin..
Suomessa on Hiv, hepatiittejä ym ilkeitä pirulaisia. En harrastaisi suojamatonta seksiä testaamattoman kanssa, joten miksi altistaisin rakkaimpani maailmassa samalle riskille? Minusta äidin rakkauteen kuuluu pitää mahdollisimman hyvää huolta omasta rakkaasta ja tähän ei kuuluu vauvan altistaminen veriteitsetarttuville sairauksille.
Ja Tytsi niin vaikeaa kun se sinun onkin ymmärtää, minulla asiassa ei häiritse mustasukkaisuuden tai epämukavuuden tunteet. Vaan se, etten halua riskeerata häntä tässä asiassa. Ehkä ammattini vaikuttaa asiaan, mutta mielestäni riski on järjetön 0,5 h korvikkeen odotukseen suhteutettuna.
Jos kyse olisi jostakin utopisesta tilanteessa, jossa korviketta ei saisi tunteihin ja kyseessä olisi ystävä/sukulaisensa lasta saisi pakon sanelemana imettää.