Frendi haukkui tään mekon - oikeassa vai kade?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ambaz
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei trikoomekkoa ko. tyyliseen tilaisuuteen ikinä, pliis! Usko näitä kommentteja sekä ystävääsi, ja laita joku muu, esim. kotelomekko joka on takuuvarma valinta! Klassiset korkkarit ja koruja kaveriksi, niin toimii taatusti!

Äää, kuka muka oikeasti pukeutuu viihteelle klassisesti? Klassinen musta kotelomekko ja prameat korut ja korkeat korkkarit? Emmää jotenki saanu kuvaa että tää mikään jakkupukutilaisuus olis O_o

Kehtaisin sanoa ettei siellä miehetkään oo puvussa ja krakassa, ennemmin jotain siistiä mut rennohkoa kampetta on yllä.

Ei toi tosiaan mikään juhlava niinkuin glitterpikkumusta nyt tilaisuuskin rento. Älyköistä puheen ollen kesällä meidän talousjohtaja, tuplamaisterilla oli puolta lyhyempi mekko että se siitä myytistä älyn ja hameen pituuden yhteydestä :)

Itse mekossa ei mielestäni ole mitään vikaa: malli ja helman pituuskin on mielestäni ihan ok. Mutta toi materiaali tekee siitä jotenkin aluspaitamaisen ja halvan oloisen. Jos tälläinen mekko olisi jotain vahvempaa/paksumpaa kankasta, niin olisi mielestäni ihan jees. Mutta tälläinen ohkainen trikoolurpake näyttää just siltä, että päälisvaatteet on unohtunut....

[QUOTE="akka";28857328]Rehellisesti sanottuna tuo on karsea.Näyttää ihan pitsikerraston aluspaidalta.[/QUOTE]

Samaa mieltä! En todellakaan kehtaisi aluspaita päällä lähteä ihmisten ilmoille.

Siis työpaikan juhliin tuollainen päällä?!?! Ei todellaakan. Uskottavuutta pitäisi vaalia jotenkin työpaikalla. Ja jos toimarilla on ollut vedenrajamekko päällä niin ensinnäkin mistäs tiedät ettei ole syönyt hänen uskottavuuttaan varsinkin mieskollegojen joukossa? Ja toiseksi, hän on TOIMARI, uskottavuus on jo hankittu mutta sulla sen sijaan sitä pitää todistella joka päivä.

No totatota.. En nyt itse kauheasti pidä tuosta mekosta, mutta ei se nyt rumakaan ole. Jos sinä tykkäät siitä, niin ok? Ei se nyt mikään ihan fiasko ole.

Älä nyt vaan sitten laita mitään legginsejä tuon kanssa!!

Näyttää halvalta, ja jotenkin hirmu epämukavalta. Oletko kokeillut tuota? Itse ainakin koen tiukan ja "muovisen" vaatteen todella ahdistavaksi.

Ja tuo mekko ei anna mitään anteeksi, eli jos onvähänkään muhkuja kropassa, niin ne näkyy ja kauas. Samaten alusvaatteet.

Sanoisinko, että jos oma kroppa ois noin täydellinen ku mallilla, niin voihan tuon ihan kiusallaan pukea päälle. Mutta kyllä siitä ehkä voi saada jonkinlaisen tyrkyn kuvan?

Siis työpaikan juhliin tuollainen päällä?!?! Ei todellaakan. Uskottavuutta pitäisi vaalia jotenkin työpaikalla. Ja jos toimarilla on ollut vedenrajamekko päällä niin ensinnäkin mistäs tiedät ettei ole syönyt hänen uskottavuuttaan varsinkin mieskollegojen joukossa? Ja toiseksi, hän on TOIMARI, uskottavuus on jo hankittu mutta sulla sen sijaan sitä pitää todistella joka päivä.

Taitaa olla feminismillä vielä tehtävää kun yhdenkään naisen näppikseltä lähtee tällaista tekstiä. Nainenko on siis lähtökohtaisesti jotenkin heikommassa asemassa ja naisen seksuaalisuus on uhka naisen asemalle työyhteisössä? Pitää todistella joka päivä pukeutumisella???
Kuvitelkaapa mies A joka pukee päälleen asun X mennessään hakemaan seksiseuraa baarista. Veikkaan, että muut miehet eivät katso pahalla tai aliarvioi miehen ammatillista pätevyyttä, jos A pukee tämän saman asukokonaisuuden firman juhliin. Lienee naisellakin oikeus samaan. Ja sitä paitsi asulla ja seksillä nyt vaan ei satu olemaan mitään yhteyttä kuten olette varmaan slut walkin kautta tajunneet toivottavasti.

Asiaan siis.

Juttelin sen frendin kanssa joka oli tota haukkunut ja sen ainoa pointti kuulemma oli just toi kangas, ei muuta. Miksikään tyrkyksi tai muuksi ei hän tota ollu miettinyt. On kuulemma mun tyylinen ja siis tää on mun työfrendi ja just oli puhe että meidän duuniporukka on sen verran yhtenäinen ja nuorekas, että ennemmin ois virhe käyttää jotain jakkupukua noissa juhlissa.

Näytin tota vielä mun miehelle ja se tykkäs kanssa. Tosin miehet nyt ei kankaista tajua mut no joo. Mieshän on ehkä tulossa mukaan kanssa.

Mä luulen että täälläkin palstalla on kaikkea porukkaa vähän eri ympyröistä. Musta on erittäin surullista, että jotkut ovat työpaikassa, jossa nainen pukeutuminen vaikuttaa miestä enemmän ammatillisen kompetenssin arviointiin. Toivon jaksamista tilanteesta ulospääsyyn :)

Etsin vielä jos löydän jonkun parempikankaisen mutta muuten pidän tosta tyylistä kiinni. Kaikkien miellyttäminen ois kauheeta :) Pistän pian kuvia tänne jos keksin jotain uutta!

Ja saa toki ehdottaa eikä vaan dissaa.

• Tykkää
Reactions: Cassyput
Taitaa olla feminismillä vielä tehtävää kun yhdenkään naisen näppikseltä lähtee tällaista tekstiä. Nainenko on siis lähtökohtaisesti jotenkin heikommassa asemassa ja naisen seksuaalisuus on uhka naisen asemalle työyhteisössä? Pitää todistella joka päivä pukeutumisella???

Muuten puuttumatta asiaan, mutta tämä on totuus useilla työpaikoilla. Jos nainen pukeutuu liian seksikkäästi tietynlaisessa asemassa, alkaa tytöttely tai muiden naisten osalta nurkkaan ajo ihan selkeästi. Läheltä nähty yhdessä konsulttifirmassa ja monessa monessa muussakin paikassa.

[QUOTE="Nami";28855361]Omasta mielestäni mekko on hieman edullisen oloinen. Ehkä kaverisi tarkoitti kommenteillaan sitä?
Kangas näyttää ohuelta ja trikoomaiselta..[/QUOTE]

Minuakin häiritsee, kun sukkahousujen sauma näkyy läpi. Tuon voisi melkein laittaa siistien, mustien, vähän ehkä kiiltävien pillimallisten housujen kanssa, eikä eroa paitaan edes huomaisi.

Oli miten oli, minusta tuo ei jotenkin sovi. Värikin on mitäänsanomaton.

Jos on kroppaa pitää tuota niin miks ei. Mä olen ite kolmekymmentä+ ja en laittaisi tuota päälleni, paitsi ehkä mustana ja alusmekon kanssa vois jotenkuten harkita. Mekko on kuitenkin todella läpinäkyvä tuolta helmasta. En halua herättää asulla mitään seksistisiä ajautksia työpaikan juhlissa niin se vaan on. Mutta työpaikoissa on myös eroja, jos naiset pukeuvtuvat huomitoa herättävästi siellä niin miks erottua joukosta hiirulaisena? Meillä on vain hiirulaisia töissä...

No onhan tuo sellainen nussi mua kujalla-mekko. Sitä ei mustat haarakiilalliset saumasukkahousut pelasta. Eikä henkkamaukan euron pitkät kaulakorut. Eikä varsinkaan leveä vyö. Eikä 170/58 kroppa. Eikä rikookangas. Eikä väri eikä varsinkaan miehen mielipide.
Mutta sähän olet jo päättänyt kyseisen yökkärin päällesi laittaa joten anna mennä.
P.s. coctailit rinnuksilla tossa värissä ja kankaassa näkyy kauas niin hörpi sotkematta.

Mua huvittaa nämä "pukeudu klassiseen kotelomekkoon, jakkuun ja siisteihin asiallisiin kenkiin" -kommentit. Huoh. Meillä on tuon tyyliisiä tilaisuuksia aina silloin tällöin ja silloin kyllä tykkään pukeutua seksikkäästikin (en halvasti, se on eri asia). Siis erilaisiin asuihin mitä pidän töissä, jossa usein on päällä ne tylsät jakut ja kotelot.

Olen töissä miesvaltaisella alalla, mutta todellakin haluan juhlissa näyttää kauniiilta, seksikkäältä ja tyylikkäältä. Uskottavuutta se ei vielä koskaan ole minulta vienyt :D Ziisus, aikuiset ihmiset, jopa miehetkin ymmärtävät tänä päivänä, että myös kaunis nainen voi olla älykäs. Osaan käyttäytyä ja keskustella, korkea asemani ja koulutukseni ei siitä mihinkään häviä, jos päälläni on jotain kuumaa... :)

Tuossa mekossa materiaali näyttää kuvassa vähän halvalta joo, mutta mekko on muuten nätti. Voit laittaa sen päällesi mielestäni ihan hyvin.

• Tykkää
Reactions: Cassyput
Miehiä on vähän paha vetää tähän keskusteluun mukaan, koska en juuri koskaan ole baareissa nähnyt paljastavasti pukeutuvia miehiä. Joskus jossain terassilla voi joku olla ilman paitaa, mutta noin yleensä miehillä on housut ja paita ja yleensä nekään ei ole mitään ihan makkarankuoria. Sen sijaan naisilla on aika reilusti valinnanvaraa pukeutumisessa.

Voisin kuvitella laittavani firman bileisiin ihan lyhyenkin mekon, mutta en piukkaa trikoomekkoa tai läpinäkyvää mekkoa > trikoiset ei ole kovin tyylikkäitä ja läpinäkyvät on vähän liikaa mun mielestä.

Yhteistyössä