Kohtalotovereita?

• Viestiketjun aloittaja miten voi mennä niin pieleen
  • Ensimmäinen viesti
miten voi mennä niin pieleen
Onko kohtalotovereita?

Olen 28-v. Ihan ulkonäöltäni normaalin nätti, en kuvankaunis mut normaali. Olen yh. On oma asunto, työpaikka ja kaikki elämässä on ok. Mies puuttuu.

Olen ollut viis ja puol vuotta yksin. Ja olen yrittäny jo monta vuotta löytää rinnalleni hyvän miehen. On vaan sattunu eteeni kaikki ne huonoimmat vaihtoehdot.
On ollut narsistia, väkivaltaista tyyppiä, uskotonta tyyppiä, avoliitossa olevaa (mun tietämättä aluksi), avioliitossa olevaa (mun tietämättä aluksi), exän perään haikailevaa, lapsivihaajaa, kaikkea mahdollista tyyppiä. Tuntuu et näistä kokemuksista vois tehdä jonku draaman ku alkaa olemaan jo erittäin surkuhupaisaa tämä "oikean" etsiminen.

Olen yrittänyt olla etsimättä, ja etsiä. Olen netistä, harrastuksista yms paikoista ettiny. Mistään ei löydy. Missä siis vika?

Noh yhdistävä tekijä olen minä itse näissä pieleen menneissä jutuissa. Onko mut siis tuomittu olemaan lopun elämää yksin? Vai onko mahdollista et mäkin löydän vielä sen hyvän miehen?

"piia"
Ehkä ei pitäisi niin kovasti etsiä ja yrittää, vaan ajatella, että kyllä se oikea joskus tulee jos on tullakseen, ja jos ei, niin elämä voi silti olla täyttä ja onnellista.

"a p"
[QUOTE="Vieras";28848060]Et säkään nyt yh:na ole enää mikään priima vaihtoehto...[/QUOTE]

Suksi sinä... :) Et varmasti säkään ole ihan priima vaihtoehto, varmasti olet käytetty... :p

"a p"
[QUOTE="piia";28848071]Ehkä ei pitäisi niin kovasti etsiä ja yrittää, vaan ajatella, että kyllä se oikea joskus tulee jos on tullakseen, ja jos ei, niin elämä voi silti olla täyttä ja onnellista.[/QUOTE]

Sanoinhan että olen ollu ettimättäki, eikä sittenkää tuu. Ja elämäni on ihan täyttä ja onnellista, ei huonoa. Mutta lähinnä se et miks mun eteen tulee nää kaikki perseestä olevat vaihtoehdot???

"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28848149:
joskus käy niin, että kun lopettaa sen etsimisen, niin se oikea tuleekin kohdalle tuosta noin. ja jos ei tule, niin ei se maailmanloppu ole, opettelet nauttimaan elämästä ja sen tuomista anneista yksinäsi.
Edelleen olen onnellinen näinkin. Mutta kyllä mä sen ihmisen rinnalle haluaisin. En nyt hae takaa sitä et en olis onnellinen ja ois pakko löytää ihminen rinnalle. Vaan se et miten mä oon onnistuu löytää kaikki ne paskimmat vaihtoehdot itselleni?

"Kohtalotoveri"
Mulla ihan sama tilanne,4v jo yksin ja tapailuita on ollu;yks oli alkoholisti,toisselle tyl oli tärkeämpää yks olis kans yh,mut tallo mut ihan pohjamutiin mistä seuras masennus..muut vaan kuivu kasaan syystä tai toisesta..tälläkin hetkellä tapailu on,mut ei olla nähny yli kk harratuksen takia eli surkeasti menee..ja masennus on nurkan takana 24/7 ahdistuksen takia joka johtuu tästä tilanteesta. Vituttaa ku en pysty vaan jaktkas elämää ennen ku asiat puhuttu ja erottu..mut kun ei sillä ole aikaa puhua..yksin taidetaan täälläkin talloa aina,varsinki ku oon tähänki asti joutunu aina olee ilman oikeaa parisuhdetta,4kk yleisin pituus. :( Ihana kuitenki kuulla etten ole ainoa aina yksin. :) Läheiset siis hyppii koko ajan suhteesta toisen..

Kohtalotoveri vielä
Ja sama tilanne siinäki et on etsitty ja oltu etsimättä,mut sillo ei ainaka mitään tuu ku yh:n arjes ei kamalasti tuu liikuttua aikuisten paikois ja keikkipuistot/työ on aika heikkoja.

"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja Kohtalotoveri vielä;28848183:
Ja sama tilanne siinäki et on etsitty ja oltu etsimättä,mut sillo ei ainaka mitään tuu ku yh:n arjes ei kamalasti tuu liikuttua aikuisten paikois ja keikkipuistot/työ on aika heikkoja.
Joo'o, tiedän tunteen... Mutta ihana kuulla (vaikka ei siis sinun pahasta olosta ole yhtään kiva fiilis) et en oo yksin...

"Kati"
Tässä on yks kohtalotoveri, joka on ollut jo yli 10 vuotta yksin. Ja tuo että jos lakkaa etsimästä niin se vain tapahtuu on kyllä täyttä puppua. Minussa on varmaan jotain todella epämiellyttävää, sillä koko tänä yh aikana on ollut vain pari miestä, jotka hekin ovat kaikonneet heti kun kuulevat kirjainyhdisteen yh.
Masennustakin on ollut, mutta liikuntaharrastuksen löydyttyä olo parantunut ja nyt ihan onnellinen.

"a p"
Jos etsit vääristä paikoista tai tiedostamattomasti jonkin väärän piirteen omaavia tyyppejä?
Hmm, jos oon ettiny joka paikasta? Tai pitäny silmäni auki lähes aina, vaikka kadulla sattus tuleen vastaa. Ei oo tullu.

Kaikki miehet on ollu erilaisia. Ei samaa ulkonäköä, ei luonteet ollu kaikilla samanlaisia, en tie mikä ois se yhteinen piirre... :S

"a p"
[QUOTE="Kati";28848227]Tässä on yks kohtalotoveri, joka on ollut jo yli 10 vuotta yksin. Ja tuo että jos lakkaa etsimästä niin se vain tapahtuu on kyllä täyttä puppua. Minussa on varmaan jotain todella epämiellyttävää, sillä koko tänä yh aikana on ollut vain pari miestä, jotka hekin ovat kaikonneet heti kun kuulevat kirjainyhdisteen yh.
Masennustakin on ollut, mutta liikuntaharrastuksen löydyttyä olo parantunut ja nyt ihan onnellinen.[/QUOTE]

Oon tosi pahoillani. Ei varmasti sussa mitään vikaa ole. Oon tullu "vähän" siihen tulokseen et suurin osa miehistä ettii neiti TÄYDELLISTÄ ja kuvittelee et ne ite voi olla ihan mitä vaan. Ku eivät taida tajuta et ei nekään ole täydellisiä ja tähän ikään tultuani oon huomannu, et mä ainakin yritän antaa pelivaraa miehelle enempi ku tarpeeks, mut jossain pitää kyllä mennä raja, nimittäin siinä miten ne mua kohtelee. Pitää arvostaa itteensä sen verran ettei kaikkea suvaitse. Ja samoilla linjoilla oon et "se oikea voi kävellä vaik kaupassa sua vastaan, ku et etsi..." Hohhoijaa. Ei mulla ainakaan tuu käymää näin...

"vieras"
Ehkä nämä miehet eivät ota sinua tosissaan?

Sulla on tuossa listassa niin monta pettäjää, mietin että näkeeköhän monikin mies sinut vain hetken huvina, eikä niinkään "vaimomatskuna"?
Näkeeköhän ne sun epätoivon?

Miettisin vielä myöskin näiden miesten yhteisiä tekijöitä, bongaatko niitä baareista?
Asutko jossain paikkakunnalla, jossa suurin osa miehistä on hieman juntihkoa?

"a p"
[QUOTE="vieras";28848271]Ehkä nämä miehet eivät ota sinua tosissaan?

Sulla on tuossa listassa niin monta pettäjää, mietin että näkeeköhän monikin mies sinut vain hetken huvina, eikä niinkään "vaimomatskuna"?
Näkeeköhän ne sun epätoivon?

Miettisin vielä myöskin näiden miesten yhteisiä tekijöitä, bongaatko niitä baareista?
Asutko jossain paikkakunnalla, jossa suurin osa miehistä on hieman juntihkoa?[/QUOTE]

Miehillä usein on se käsitys et yh:t on sosiaalituella eläviä riippakiviä. Näin harvemmin on. Ainakaan minä en kuulu niihin.
Ja mistähän sä tiedät et oon epätoivonen? Jos jostain oon epätoivonen niin siitä, et nykyajan miehet on suurimmaks osaks pelkkiä kusipäitä joilla ei tunnu olevan mitään käytöstapoja...
Baareissa en juurikaan käy joten en, en bongaa miehiä baareista. Netistä, töiden kautta ollu pari, harrastuksista, kavereiden kautta. Ja aina heillä on ollu tieto siitä et mulla se perhe on kotona...
Tästä paikkakunnasta en tiedä kun on kyse kuitenkin pääkaupunkiseudusta, luulis et tääl sen verta riittää tarjontaa noista miehistä kun Helsinkiki on tuos 20 km pääs...

"a p"
[QUOTE="tiina";28848268]No jo sulla on monta lasta niin karkottaahan se hyvät miehet. Kunnon miehet haluavat ydinperheen. Tyydy nyt osaasi olla yksin kunnes lapset aikuisia.[/QUOTE]

Ja taas: mistä Tiina on saanut päähänsä että mulla monta lasta on? Yksi löytyy. Ja mun listassa on myös ollut niitä miehiä joilla se edellinen ydinperhe on jo rikkoutunut, syystä tai toisesta. Ja en Tiina, en tyydy osaani. Yritän siihen asti kun kuolen löytää miehen joka ei ole noin lyhyt katseinen kuin sinä Tiina...

kohtalo toveri
Mulla sama juttu. Jo lähes 6v yksin :( Lapsi on 7,5v... Ei tunnu kunnon miehiä löytyvän vaikka kuin ettis tai olis ettimättä. Tai sit sellaset vaan kiinnostuu kenestä itte ei ole kiinnostunut!

Huoh, kiva kun on vauvakuumettakin ja miestä ei vaan löydy!

"a p"
Mulla sama juttu. Jo lähes 6v yksin :( Lapsi on 7,5v... Ei tunnu kunnon miehiä löytyvän vaikka kuin ettis tai olis ettimättä. Tai sit sellaset vaan kiinnostuu kenestä itte ei ole kiinnostunut!

Huoh, kiva kun on vauvakuumettakin ja miestä ei vaan löydy!
No vähän ois sama vika. Ensimmäisen kanssa jouduin kaikki kokee itse. Tahtois kovasti ekalle sen veljen tai siskon... Ja kokea sen kaiken jonkun kanssa... :S

"vieras"
Sä oot sen verran nuori vielä, että sun ikäiset lapsettomat miehet haluaa mieluummin lapsettoman naisen, ei yksinhuoltajaa. 35+ miehet saattaa sit olla jo toisella kierroksella mutta ei välttämättä silti halua lasta mukaan kuvioon. Kokemus kaveripiiristä. Mutta pidä silmät auki, poikkeuksiakin on.

"vieras"
Noh, ei kuulosta kivalta, mutta aika harvoin ns. "hyvät miehet" kiinnostuu yh äityleistä, varsinkaan sellaisista joilla on vauvakuume. Miehet ajattelee heti, että oot vaan itselles ja lapselles elättäjää ettimässä, vaikkei niin oiskaan. Ehkei kannata niin kovasti etsimällä etsiä, siittä tulee vähän sellainen epätoivon fiilis.

"a p"
Ainakin olet vastauksissasi aika hyökkäävä. Ehkä se on niin myös rl?
Oletkos huomannu sellasen pointin et oon niis hyökkäävä, missä selitetään et yh on paska juttu, ja et elä ny vaan yksinäs ku oot ittes tuohon tilaa hankkiutunu jne. Mä en ole tähän tilaan hankkiutu yksin. Vaan sillon oli mies mukana, joka vakuutti et tapahtu mitä tahansa niin hän on 100% mun päätöksen takana. Päätin pitää lapsen ja mies lähti parin kk:n jälkee uuden muijan perää, jonka kans sillä oli suhde ollu jo puoli vuotta...

Yhteistyössä