Mä haluisin ottaa pienen breikin suhteesta, mutten tiedä minne menisin lasten kanssa siks aikaa..

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Vähän erikohdissa meette nyt miehesi kanssa. Mies on tyytyväinen elämäänsä, hyvät iltapalat tuodaan nenän eteen, palvelu pelaa ja se ja sinä olette vissiin miehellesi itsestäänselvyys. Miehesi vaikuttaa olevan jollain tavalla pasiivisessa mielentilassa. Ehkä jotenkin näkee tyytymättömän vaimon ja tajuaa eron uhan, muttei osaa asiaa käsitellä muuta kuin vetäytymällä. Itse alkaisin "koviin otteisiin", eli pariterapiaan. Joskus ulkopuolisen johdattelu auttaa puhumaan ja näkemään asiat.

Tsemppiä!

"Vieras"
Näinpä juuri.

AP voi ihan rauhassa mennä yksinään hotelliin muutamaksi päiväksi jos tuntuu että sillä saa jotain positiivista aikaiseksi.

Tosin tuo "näpäyttely" kyllä antaa kuvan että tahtotila on enemmän sen ikävän aiheuttamisessa kuin asioiden varsinaisessa korjaamisessa.
Miten niin? Käsität väärin tuon näpäytys-sanan. Jos toinen ei suostu puhumaan ei hyvällä eikä pahalla niin on luonnollista että haluaa havahduttaa toisen suhteen tilanteeseen. Että mieskin sanoisi mitä haluaa ennenkuin on myöhäistä. Miten niin tahtotila ikävän asian aiheuttamisesssa? Havahduttaminen on hyvä asia ja suhteen pelastamiseksi.

Niin onhan se kamalaa lähteä vaikka johonkin mökille tai hotelliin pariksi päiväksi. Voi lapsiparkoja. :D
Tuollainen miettimis/näpäytys breikki ei koskaan kestä paria päivää. Sivusta seurannut muutama breikkiä ja parhaillaan eräs pariskunta on kuudetta kuukautta erossa ja lopulta laittoivat asian viralliseksi. Äidillä ja lapsilla kolmas väliaikainen kämppä ennenkuin nyt vuokrasivat vihdoin asunnon pysyvämmin.

Kun aletaan keskustella eri osoitteista käsin niin parissa päivässä saa aikaiseksi vasta kunnon riidan ja selvittelyyn menee sitten useampi kuukausi että pääsee takaisin saman katon alle.

Tällainen tuli mieleen. Jos mennään kahdeksi päiväksi mökille ja asia on sillä ookoo niin mikäs siinä :D Ajattelin vaan et jos häipyy lasten kanssa jonnekkin ja alkaa syyttämän miestä suhteen pilaamisesta niin moniko mies hädissään muuttuu parissa päivässä ja korjaa kaiken vai suuttuu ja antaa samalla mitalla takaisin=ilmiriita. Puhumattakaan että mieheltä "viedään" lapset.. Siitä se riemu repeää..

"vieras"
Mitenkään puuttumatta astron ja datan suhteisiin, ihan yleisellä tasolla. Ei se tyhmä ole joka virheistään oppii.

Mutta tuommoinen huutelu persoonattomana luullen, että sokea kana löysi jonkun jyvän näyttää ihan perhanan tyhmältä.
Fiksu oppii muiden virheistä ja osaa välttää pahimmat kämmit. Normiälyinen oppii ekasta omasta kämmistä. Astrolabe on toistanut samaa virhettä ja nykyisen elämäntilanteen perusteella ei ole päteviä antamaan neuvoja kenellekään.

ei ap
[QUOTE="Vieras";28836171]Miten niin? Käsität väärin tuon näpäytys-sanan. Jos toinen ei suostu puhumaan ei hyvällä eikä pahalla niin on luonnollista että haluaa havahduttaa toisen suhteen tilanteeseen. Että mieskin sanoisi mitä haluaa ennenkuin on myöhäistä. Miten niin tahtotila ikävän asian aiheuttamisesssa? Havahduttaminen on hyvä asia ja suhteen pelastamiseksi.[/QUOTE]

Tuo näpäytys-sana nyt ilmeisesti pomppasi liikaa palstalaisten silmille. Jos miehelle sanoo, että jossain on ongelma, eikä toinen silti halua asiasta puhua tai tehdä mitään muutakaan asian hyväksi, niin minusta tuollaisessa breikissä ei ole mitään negatiivista. Nainen antaa miehelle aikaa ajatella asioita (eikä ole nalkuttamassa vieressä) ja samalla ilmaisee oman ajatuksensa ja jaksamisensa tästä tilanteessa. Parempi kai tuo on, kuin haastaa riitaa tai erota tuosta noin vain.

[QUOTE="Vieras";28836171]Miten niin? Käsität väärin tuon näpäytys-sanan. Jos toinen ei suostu puhumaan ei hyvällä eikä pahalla niin on luonnollista että haluaa havahduttaa toisen suhteen tilanteeseen. Että mieskin sanoisi mitä haluaa ennenkuin on myöhäistä. Miten niin tahtotila ikävän asian aiheuttamisesssa? Havahduttaminen on hyvä asia ja suhteen pelastamiseksi.[/QUOTE]

Sinä voit pyöritellä noita sanoja ihan niinkuin haluat, mutta se mielikuva tuosta tuli jo, että tärkeintä on päästä kostamaan sitä että toinen ei vaikuta kovin vastaanottavaiselta mitä tulee parisuhteeseen.

Toki voihan se olla vain tunnemyräkässä kirjoitettu tuo aloitus, mutta ei se sitä muuta mihinkään että kuinka näet asian kun sinua sapettaa, haluat vain kostaa sen että tunnet olevasi yksin suhteenne kanssa.

Tuo havahduttaminen on vain sanahelinää sille, että on valmis vetämään äärimmäisiä keinoja siihen että saa "homman toimimaan" mitä se ei yleensä tee kun aletaan tekemään pesäeroa, edes hetkeksi.

Voinhan toki olla väärässäkin, mutta tuon kuvan siitä sai. Toivottavasti olen väärässä ja haluat oikeasti korjata asioita.

Se vaan jos viet lapset mukanasi jonnekkin päiviksi, niin ei se mies välttämättä siinä joudu miettimään yhtään mitään ihmeemmin, muutakuin suuttuu vaan sinulle (enemmän?)

Riippuu hieman siitä kuinka paljon miehellä on muutakin elämää kuin koti.

ei ap
Tuollainen miettimis/näpäytys breikki ei koskaan kestä paria päivää. Sivusta seurannut muutama breikkiä ja parhaillaan eräs pariskunta on kuudetta kuukautta erossa ja lopulta laittoivat asian viralliseksi. Äidillä ja lapsilla kolmas väliaikainen kämppä ennenkuin nyt vuokrasivat vihdoin asunnon pysyvämmin.

Kun aletaan keskustella eri osoitteista käsin niin parissa päivässä saa aikaiseksi vasta kunnon riidan ja selvittelyyn menee sitten useampi kuukausi että pääsee takaisin saman katon alle.

Tällainen tuli mieleen. Jos mennään kahdeksi päiväksi mökille ja asia on sillä ookoo niin mikäs siinä :D Ajattelin vaan et jos häipyy lasten kanssa jonnekkin ja alkaa syyttämän miestä suhteen pilaamisesta niin moniko mies hädissään muuttuu parissa päivässä ja korjaa kaiken vai suuttuu ja antaa samalla mitalla takaisin=ilmiriita. Puhumattakaan että mieheltä "viedään" lapset.. Siitä se riemu repeää..
Miten niin ei koskaan kestä paria päivää. Kuka oikeasti on jossain vuokramökillä tai hotellissa kuusi kuukautta, jos aikomus on ollut mennä muutamaksi päiväksi tai ehkä viikoksi? Siitähän ap puhui. Pointti oli kai se, että ap ei kestä juuri nyt katsella miestään ja haluaa osoittaa, että hänen mielestään suhteessa on ongelma.

Enkä ole kyllä koskaan kuullut, että työssä käyvä mies, jotenkin vastustelisi, jos vaimo vie lapset pariksi päiväksi hotelliin.

[QUOTE="vieras";28836180]Fiksu oppii muiden virheistä ja osaa välttää pahimmat kämmit. Normiälyinen oppii ekasta omasta kämmistä. Astrolabe on toistanut samaa virhettä ja nykyisen elämäntilanteen perusteella ei ole päteviä antamaan neuvoja kenellekään.[/QUOTE]

Kiillotappa vähän enemmän sitä sädekehää :LOL:

Jokainen meistä tekee omat virheensä, toiset myöntää ne.

Harva ei pahemmin mokaile mitä tulee suhteisiin, hyvin harva, mutta he mokailevat sitten muissa asioissa. Se myös tarvitsee aika annoksen "tuuria" ettei suhteissa hommat mene persiilleen.

ei ap
Sinä voit pyöritellä noita sanoja ihan niinkuin haluat, mutta se mielikuva tuosta tuli jo, että tärkeintä on päästä kostamaan sitä että toinen ei vaikuta kovin vastaanottavaiselta mitä tulee parisuhteeseen.

Toki voihan se olla vain tunnemyräkässä kirjoitettu tuo aloitus, mutta ei se sitä muuta mihinkään että kuinka näet asian kun sinua sapettaa, haluat vain kostaa sen että tunnet olevasi yksin suhteenne kanssa.

Tuo havahduttaminen on vain sanahelinää sille, että on valmis vetämään äärimmäisiä keinoja siihen että saa "homman toimimaan" mitä se ei yleensä tee kun aletaan tekemään pesäeroa, edes hetkeksi.

Voinhan toki olla väärässäkin, mutta tuon kuvan siitä sai. Toivottavasti olen väärässä ja haluat oikeasti korjata asioita.

Se vaan jos viet lapset mukanasi jonnekkin päiviksi, niin ei se mies välttämättä siinä joudu miettimään yhtään mitään ihmeemmin, muutakuin suuttuu vaan sinulle (enemmän?)

Riippuu hieman siitä kuinka paljon miehellä on muutakin elämää kuin koti.
Jos luet kaikki ap:n kirjoittamat tekstit ajatuksella ilman tuota näpäytys-sanaa, niin ei kyllä voi mitenkään tulla tota vaikutelmaa.

Jos luet kaikki ap:n kirjoittamat tekstit ajatuksella ilman tuota näpäytys-sanaa, niin ei kyllä voi mitenkään tulla tota vaikutelmaa.
Kun puhutaan harmaista aloittajista, on minulla aika vähän halua jatkaa aloituksen jälkeen "AP:n" kirjoittelun lukemista, koska täällä pelleillään niin paljon silloin kun ei ole rekattu nimimerkki kyseessä.

Se on ihan arkipäivää että useampi vieras alkaa puhumaan niinkuin olisi ap tai vähintäänkin ei ollenkaan anna sen haitata jos se kuva tulee.

Ja ihan by the way, sanoin jo, voinhan olla väärässäkin. En ole missään kohti väittänyt olevani joku oraakkeli 100% tarkkuudella.

ei ap
Kun puhutaan harmaista aloittajista, on minulla aika vähän halua jatkaa aloituksen jälkeen "AP:n" kirjoittelun lukemista, koska täällä pelleillään niin paljon silloin kun ei ole rekattu nimimerkki kyseessä.

Se on ihan arkipäivää että useampi vieras alkaa puhumaan niinkuin olisi ap tai vähintäänkin ei ollenkaan anna sen haitata jos se kuva tulee.

Ja ihan by the way, sanoin jo, voinhan olla väärässäkin. En ole missään kohti väittänyt olevani joku oraakkeli 100% tarkkuudella.
No vaikka lukisit pelkän aloitusviestin. Pointti oli se, että ilman tuota näpäytys-sanaa (joka ei tuossa yhteydessä tarkoittanut kostoa, niin kuin moni tässä nyt halusi käsittää) tuossa tekstissä ei ole mitään sellaista, joka viittaisi siihen, että tässä halutaan nyt vain miehelle tehdä kiusaa.

Ja mitä väliä silläkään on, onko nuo muut vastaukset itse ap:n kirjoittamia. Emmehän me tiedä muutenkaan onko tämä tilanne totta vai ei.

No vaikka lukisit pelkän aloitusviestin. Pointti oli se, että ilman tuota näpäytys-sanaa (joka ei tuossa yhteydessä tarkoittanut kostoa, niin kuin moni tässä nyt halusi käsittää) tuossa tekstissä ei ole mitään sellaista, joka viittaisi siihen, että tässä halutaan nyt vain miehelle tehdä kiusaa.

Ja mitä väliä silläkään on, onko nuo muut vastaukset itse ap:n kirjoittamia. Emmehän me tiedä muutenkaan onko tämä tilanne totta vai ei.
Lue sinä asia niinkuin haluat. Minä kyllä käsittelen tekstin sellaisena miten se on muotoiltu.

p.s. Elä jaksa AP yrittää manipuloida

"vieras"
[QUOTE="vieras";28836221]Elämän kova koulu :LOL:[/QUOTE]

Kyllä jokaista virhettä pitää tehdä itse jotta voi ottaa opikseen. Ei kukaan osaa käyttää suojatietä ellei ole jäänyt bussin alle ainakin kerran. Linnareissua ei voi välttää ellei itse ole lusinut. Parisuhde ei voi onnistua ellei ole eronnut ainakin kolmesti.

[QUOTE="vieras";28836303]Kyllä jokaista virhettä pitää tehdä itse jotta voi ottaa opikseen. Ei kukaan osaa käyttää suojatietä ellei ole jäänyt bussin alle ainakin kerran. Linnareissua ei voi välttää ellei itse ole lusinut. Parisuhde ei voi onnistua ellei ole eronnut ainakin kolmesti.[/QUOTE]

Varmasti lähes jokainen on kokenut läheltä piti tilanteen liikenteessä, kaikki on rikkoneet lakia jossain muodossa, parisuhteita ei voi pelata varman päälle.

"vieras"
Enpä jaksanut lukea kuin ekan viestin, mutta aikuiset ihmiset ei noin vaan ota breikkejä suhteesta, varsinkin jos on lapsiakin. Erota voi aina mutta mitään 15-vuotiaiden harrastamia breikkejä suhteesta ei vaan oteta.

Ihan uskomattomia vastauksia täällä tänään. AP:n ja miehensä suhde ei toimi. AP on onneton ja on yrittänyt korjata tilannetta. Yrittänyt puhua, ehdottanut terapiaa, koittanut tehdä itse asioita joita toivoisi, yrittänyt kysyä mitä mies haluaa, keskustellut erosta ja ilmaissut, ettei itse sitä halua, mutta toivoo muutosta. Ja silti mikään ei ole muuttunut. Ja kun hän nyt haluaisi tehdä jotain konkreettista jolla selkiyttää molempien ajatuksia hän saa ainoastaan päälleen haukut siitä kuinka luovuttaa liian helpolla. Mitä vittua oikeesti?

Tää palsta on täynnä avauksia, jossa tilanne on varsin samanlainen ja jossa nainen on tyytymätön suhteeseen, koska ei koe saavansa siitä mitään ja mies ei ole pätkääkään halukas tulemaan yhtään vastaan. Näissä avauksissa kuitenkin AP heti alkuun sanoo, että ero ei ole vaihtoehto ja noissa ketjuissa kyllä palasta huutaa kuorossa, että eroa heti. Mutta jos joku kehtaa kirjoittaa haluavansa ottaa tilaa ja miettiä tilannetta, niin yhtäkkiä AP onkin ihan kauhea kusipää. Pikkuisen nyt järkeä tohon kirjoitteluun.

Mun mielestä kenelläkään ei ole velvollisuutta elää onnettomassa parisuhteessa. Ja jos mies ei tosiaan itse ymmärrä, että parisuhteessa on vikaa, ei suostu terapiaan, ei suostu puhumaan, ei suostu mitenkään ottamaan kantaa mihinkään ei siinä AP:lle jää muuta vaihtoehtoa kuin erota suoraan tai ottaa eteisyyttä ja katsoa, jos se mies heräisi haluamaan pohtia parisuhteensa tilaa. Elämä on ihan liian lyhyt elettäväksi paskassa parisuhteessa ja jos toinen ei edes näe/välitä/ole kiinnostunut siitä, että kumppanilla on kurjaa, kyllä sille tilanteelle jotain pitää tehdä!

Ei tuossa ole kyse mistään teinien breikeistä, kostonhaluisista näpäyttelyistä tai lapsilla kiristämisestä vaan siitä, että AP ei halua elää paskassa parisuhteessa mutta mielummin kuin eroaa suorilta yrittäisi viimeistä oljen kortta tilanteen ratkaisemiseksi.

gdnion
Tällä palstalla käy ihan hullua porukkaa, ap on pakko päästä lyttäämään täysin, oli aihe mikä tahansa ja kirjoitti ap mitä tahansa.
Joten älä ota noista hulluista itseesi, ap. Omaa pahaa oloaan purkavat.
Parempi jättää näpäyttämättä ja sanoa miehelle suoraan ettet enää jaksa tuota. Jos hän edelleen jatkaa 'ihan sama'-linjaa niin sä et voi sille mitään. Tietysti ikävä rikkoa perhe muttei kukaan tuollaisessa suhteessa voi elää eikä yksin pysty suhdetta parantamaan.

"vieras"
Kyllä se kannattaa ottaa se tauko tai miksikä ikinä sitä haluaakaan nimittää, itsellä alkaa jo terveys pettää kun oon vaan sinnitellyt ja roikkunut, onnettomana (ja hei ilman seksiä pari vuotta..) ja ahdistuneena.
Eroaminen ei vaan ole tässä tapauksessa helppoa, kun periaatteessa miehessä ei ole mitään vikaa, rakkaus on vaan kuollut.
Niin ja joutuisin muuttamaan kerrostaloon.. (huumoria huumoria..)

............
Ihan uskomattomia vastauksia täällä tänään. AP:n ja miehensä suhde ei toimi. AP on onneton ja on yrittänyt korjata tilannetta. Yrittänyt puhua, ehdottanut terapiaa, koittanut tehdä itse asioita joita toivoisi, yrittänyt kysyä mitä mies haluaa, keskustellut erosta ja ilmaissut, ettei itse sitä halua, mutta toivoo muutosta. Ja silti mikään ei ole muuttunut. Ja kun hän nyt haluaisi tehdä jotain konkreettista jolla selkiyttää molempien ajatuksia hän saa ainoastaan päälleen haukut siitä kuinka luovuttaa liian helpolla. Mitä vittua oikeesti?

Tää palsta on täynnä avauksia, jossa tilanne on varsin samanlainen ja jossa nainen on tyytymätön suhteeseen, koska ei koe saavansa siitä mitään ja mies ei ole pätkääkään halukas tulemaan yhtään vastaan. Näissä avauksissa kuitenkin AP heti alkuun sanoo, että ero ei ole vaihtoehto ja noissa ketjuissa kyllä palasta huutaa kuorossa, että eroa heti. Mutta jos joku kehtaa kirjoittaa haluavansa ottaa tilaa ja miettiä tilannetta, niin yhtäkkiä AP onkin ihan kauhea kusipää. Pikkuisen nyt järkeä tohon kirjoitteluun.

Mun mielestä kenelläkään ei ole velvollisuutta elää onnettomassa parisuhteessa. Ja jos mies ei tosiaan itse ymmärrä, että parisuhteessa on vikaa, ei suostu terapiaan, ei suostu puhumaan, ei suostu mitenkään ottamaan kantaa mihinkään ei siinä AP:lle jää muuta vaihtoehtoa kuin erota suoraan tai ottaa eteisyyttä ja katsoa, jos se mies heräisi haluamaan pohtia parisuhteensa tilaa. Elämä on ihan liian lyhyt elettäväksi paskassa parisuhteessa ja jos toinen ei edes näe/välitä/ole kiinnostunut siitä, että kumppanilla on kurjaa, kyllä sille tilanteelle jotain pitää tehdä!

Ei tuossa ole kyse mistään teinien breikeistä, kostonhaluisista näpäyttelyistä tai lapsilla kiristämisestä vaan siitä, että AP ei halua elää paskassa parisuhteessa mutta mielummin kuin eroaa suorilta yrittäisi viimeistä oljen kortta tilanteen ratkaisemiseksi.
Niin, aloituksessahan ketjun aloittaja sanoi ottavansa lapset mukkaan ja jättävänsä miehensä yksin kotiin. Mutta mitäs helvettiä se on, että kun ollaan aviossa ja kummallakaan ei ole yksinhuoltajuutta/sovittuja päiviä jolloin lasta näkee niin mun käsittääkseni lasta ei vaan voi tosta vaan ottaa.

Toki aina saa lähteä pois, jos kot ahdistaa. Mutta sitten jätetään lapset kotiin ja lähdetään yksin. Itse ainakin soittaisin poliisit ja tekisin asiasta rikosilmoituksen, jos puolisoni yksipuoleisesti varastaa viikoksi lapseni, kissani..yms minkä tahansa ilman, että asia on minun kanssa sovittu.

Jos ketjun aloittaja olisi mies, niin täällä hän olisi automaattisesti perheenrikkojasika, joka ei ansaitse lapsiensa huoltajuutta.

Nooooo
[QUOTE="vieras";28836373]Enpä jaksanut lukea kuin ekan viestin, mutta aikuiset ihmiset ei noin vaan ota breikkejä suhteesta, varsinkin jos on lapsiakin. Erota voi aina mutta mitään 15-vuotiaiden harrastamia breikkejä suhteesta ei vaan oteta.[/QUOTE]

Kyllä vaan monet on ottaneet ja onnellisesti yhteen palanneet kun asiat on saaneet vähän etäisyyttä. Monilla on auttanut. Ja pienet lapset ei asiaa osaa murehtia, isommille voi varmasti selittää että tämä voi olla vain väliaikainen ratkaisu ja huolehtia että näkevät isäänsä. Miksi pitäis suoraan erota koska se vasta raskasta lapsille.

Itselläni ei ole kokemusta, mutta pystyn kuvittelemaan kuinka raskasta on asua saman katon alla ihmisen kanssa joka vaan on ja elää omassa maailmassaan.

Yhteistyössä